Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 21:33

Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Porsche plagen en uitdagen! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht Porsche plagen en uitdagen!
Het is mij tegen gevallen hoe mede weg gebruikers reageren als er een p aankomt. Bij Ritsen is het bijna een sport om de p er niet tussen te laten. Als je links in wil halen gaat rechts ook ineens harder rijden. Bij stoplichten word ik regelmatig uitgelokt voor een wedstijdje. En dat is dan bijv. een gemiddelde auto met 120 pk. Wat denk je nou eigenlijk! Als je de sok er lekker in hebt en je rijd 150 op de snelweg, de hele linkerbaan is leeg. Even de auto er voor gooien met 110!!
Knipperen met groot licht als je inhaald. enz.enz Zo kan ik nog wel even door gaan. Natuurlijk heb je dit ook wel met een gewone auto, maar bij de p gebeurd het mij veel vaker.
Ik WORDT ER GEK VAN! :evil: :!:

Wat is julie ervaring?

22 jan 2006 14:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Welkom in de wereld die Porsche heet :lol:

22 jan 2006 14:46
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
996 C2 Coupe
Bericht 
enjoy the club.

Sta er lekker boven.

22 jan 2006 14:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Ja, hier is nog eens een hele discussie over geweest? niet ? :lol:

22 jan 2006 14:48
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
Tja, daar kunnen we nog meer over mailen.

22 jan 2006 14:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Ik heb juist een andere ervaring. Als ik eraan kom blijven "ze" (tot nu toe) juist beter aan de kant. Regelmatig gaan ze vol in de remmen voor me, met ook nog eens een duimpje omhoog. Ook vliegen ze aan de kant voor me, blijf dan ook altijd op redelijke afstand achter ze om ze de kans te geven aan de kant te gaan. Terugschakelen, en brullen dat ie dan doet.

En wedstrijdjes....ik heb er juist dan lol in om naast ze te blijven met accelereren. Totdat er een tegenligger komt en zij moeten remmen, of als ze er zelf ook maar om moeten lachen en afhaken.

22 jan 2006 14:52
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Maxfli schreef:
Ik heb juist een andere ervaring. Als ik eraan kom blijven "ze" (tot nu toe) juist beter aan de kant. Regelmatig gaan ze vol in de remmen voor me, met ook nog eens een duimpje omhoog. Ook vliegen ze aan de kant voor me, blijf dan ook altijd op redelijke afstand achter ze om ze de kans te geven aan de kant te gaan. Terugschakelen, en brullen dat ie dan doet.

Idem, eerder respect voor de 911 (wel altijd Lampen aan).

Ervaring ala Red Devil, heb ik wel is als ik in een MB rijd (zelden) , dan is het dikke nekken feest.

22 jan 2006 15:04
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Maxfli schreef:

zelfde ervaring idd.

22 jan 2006 15:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ook geen last hier. Eerder ontzag. En lomperikken zijn er overal, daar heb je last van in eender welke wagen.

22 jan 2006 15:39
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dito hier.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen , maar in de regelmerk je wel een respect.

Laatste update 22/10/2013

22 jan 2006 15:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
TJAH IK HEB HET OOK DAT IEDEREEN AAN DE KANT GAAT..

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

Laatst bijgewerkt door don_carrera op 15 apr 2006 12:31, in totaal 1 keer bewerkt.

22 jan 2006 16:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
sorry was hoofdletters. zal het niet meer doen wha ha ha....gr m

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

22 jan 2006 16:15
Profiel Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
911 Rijder sinds 1983 :!:

Alleen maar respect en naar mijn idee krijg ik eerder ruimte om in te voegen :res:

22 jan 2006 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Bij mij gaan ze ook aan de kant, of blijven naast mij rijden en als je stopt een parking beginnen ze een gesprek te voeren. eens optrekken vinden ze ook altijd tof, doen er soms speciaal hun raampje voor open :D

heb wel al een paar keer gehad dat ze denken van zo'n jong gastje in een 911, terwijl de wagen minder kost dan een moderne mini :? de naam doet veel zo te zien

22 jan 2006 16:47
Profiel Facebook 
991.1 gts
tholen
Bericht 
ja en het mooie is als je er dan even naast blijft hangen durven de meeste niet eens te kijken.

anton964

22 jan 2006 16:51
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Vroegah in '96 met mn eerste witte SC targa. Bijna iedereen dacht toen dat je KLPD was (die reden helaas maar tot 94/95 met P). Zeker als je met een wat hogere snelheid aankwam, ging praktisch iedereen aan de kant.
Nu wat minder :cry: de meesten denken toch: je mag maar 120, dus waarom zou ik in mn spiegel kijken als ik met 121 in ga halen.......... :wink:

22 jan 2006 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Als ik straks een 912e heb. Dan hoef ik niet te beginnen aan sprintjes :D .

22 jan 2006 19:37
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
Ik merk eigenlijk geen verschil ; toen ik de Merc. er nog bij had reed ik beiden (niet tegelijk.. 8) ), maar niet positief of negatief...

22 jan 2006 19:45
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Jaco schreef:
Vroegah in '96 met mn eerste witte SC targa. Bijna iedereen dacht toen dat je KLPD was (die reden helaas maar tot 94/95 met P). Zeker als je met een wat hogere snelheid aankwam, ging praktisch iedereen aan de kant. Nu wat minder :cry: de meesten denken toch: je mag maar 120, dus waarom zou ik in mn spiegel kijken als ik met 121 in ga halen.......... :wink:

Hè, hè Jaco, dus ook nog een medestander.........

Wat mij opvalt:

Duimpjes omhóóg :thumleft: van het "publiek" krijgen:

Maxfli (993 C4), John4S (996 C4S) en Carrera4S (996 C4S).

Daarentegen krijgen een duimpje omláág (kortom gezeik):

Red Devil (TURBO), Jaco (TURBO) en Erwin (TURBO) !!!

What's happening? :lol: Ligt het aan de regio..... of is het gewoon die vleugel die als een rode doek werkt voor Astra rijdende stieren.....???

22 jan 2006 19:58
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Hehe, nochtans staat er bij mij ook zo'n vleugel op :twisted:

22 jan 2006 20:00
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Met alle respect voor je prachtige auto...... je vleugel is minder opvallend aanwezig dan op een 965 of 993 turbo, misschien dat dát het verschil maakt? :?: Ik doe maar een gok.

Afbeelding

22 jan 2006 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Het zal wel aan de immer sympathieke bestuurder liggen :mrgreen:

22 jan 2006 20:12
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
ER schreef:
Met alle respect voor je prachtige auto...... je vleugel is minder opvallend aanwezig dan op een 965 of 993 turbo, misschien dat dát het verschil maakt? :?: Ik doe maar een gok.

Afbeelding

Nu kan ik toch zeggen, dat die strijkplank op mijn wagen, redelijk opzichtig is :?

Ondanks dat, krijg ik ook weinig of geen negatieve reactie's, integendeel, aan het rode licht, zou het niet de eerste maal zijn, dat het de betuurder naast mij niet opvalt dat het groen is.
Ook ondervind ik ,dat ze meestal gezwind uit de weg gaan als ik eraan kom, en mensen die willen racen, is mij eigenlijk ook nog niet opgevallen.

Misschien moeten we het bij de bestuurder zoeken :twisted: :twisted: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

22 jan 2006 20:27
Profiel WWW
Rosmalen
Bericht 
:lol: :lol: :lol:

Dat zal het zijn..... jij lacht ook naar iedereen die in zijn achteruitkijk-spiegel kijkt natuurlijk! Helaas, dat gaat me te ver. :wink:

22 jan 2006 20:28
Profiel
Rosmalen
Bericht 
ppp 356 schreef:
Misschien moeten we het bij de bestuurder zoeken :twisted: :twisted: :wink:

Tijdens de volgende toertocht nemen we de proef op de som. Alle autosleutels in een grote kom en iedere bestuurder mag er één voor één een sleutelbos uitpakken en dag mee rondtoeren. Kijken we of dit principe overeind blijft..... :lol: :lol:

No kidding, je eigen gedrag moet natuurlijk niet uitdagend zijn, dat spreekt voor zich. maar volgens mij heeft het daarnaast veel te maken met het gespuis dat om je heen zwermt. En er zit hier wat toeivolk op de weg met korte lontjes ..... :wink:

22 jan 2006 20:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 124 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende