Auteur |
Bericht |
F@RGO
|
 een stal heeft er niks aan
Vandaag stond bij de dealer een 997s
voor een onderhoud denk ik,
nog nooit zag ik zo een stal,
waarschijnlijk zag die wagen nog nooit een spons,
nog nooit een stofzuiger,
overal stof , in en uit, precies of het is een 997s die in 2005 gekocht is, en in 2025 ergens in een stal opduikt.
De eigenaar heeft nog nooit van kuisen gehoord.
En hier en daar een haperingetje, leuke krasjes en nog meer .
Jammer eigenlijk
|
23 jan 2006 22:49 |
|
 |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Idd jammer,zal de bestuurder wel anders over denken.
Voor hem een vervoermiddel,voor ons iets "heiligs"
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
23 jan 2006 23:04 |
|
 |
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Waarschijnlijk een man met teveel geld, die niet zorgvuldig met zijn spullen omgaat 
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
23 jan 2006 23:16 |
|
 |
Mick
|
Ik reed vandaag in Rotterdam een parkeergarage in en keek daarbij recht op de achterzijde van een geparkeerde AM V8 Vantage. Deze was, echt waar, door het vuil nauwelijks herkenbaar. Op zich al ongewoon voor zo'n auto vind ik, maar de met moeite te ontcijferen kentekenplaat gaf aan dat deze AM slechts 9 dagen geleden, op 14 januari, in ongetwijfeld oogverblindende glanzende staat de showroom heeft verlaten. 
|
23 jan 2006 23:24 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
F@rgo, misschien moeilijk te begrijpen, maar voor hetzelfde moment is dit een moment opname. Ik heb weken, dat ik met de Audi, meer dan 2000km per week doe, je wilt soms niet weten, hoe die er dan bijstaat op een zaterdagochtend
Bij wagens die 60.000km of meer op een jaar doen, en zo zijn er wel wat 911'jes, zien uiteraard af, met kleine deukjes en krasjes als gevolg. Je kan dan onmogelijk altijd op zoek gaan naar het ideale parkeerplaatsje, of nog even voor het vertrek de wagen poetsen enz.
De man houd misschien nog meer van Porsche dan wij, maar de tijd ontbreekt misschien op sommige momenten.
Paul-die-steeds-het-goede-in-de-mens-probeert-te-zien
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
23 jan 2006 23:31 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
De AM van Bram misschien?  Maar die zal hem toch regelmatig (laten) wassen....
|
23 jan 2006 23:32 |
|
 |
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Als er een lintje voor beargumenteerder van het jaar op dit forum bestond, verdiende jij hem Dhr. Paul 
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
23 jan 2006 23:33 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Rijdt die niet Bentley?
Ach, een auto met gebruikssporen (in de zin van vuil dan) heeft ook wel wat. Geeft aan dat de auto wordt gebruikt, dat het beestje leeft. Wat dat betreft ben ik het eens met Ton Roks (hoofredacteur Autovisie).
Afgeleefd interieur vind ik wat minder
Ook ben ik het met Paul eens. Op het 944 forum rijdt iemand meer dan 30.000 km per jaar met de Porsche. De auto kan regelmatig gespot worden in besmeurde toestand. Toch weet iedereen op het 944 forum dat niemand zijn/haar Porsche zo vertroetelt als deze kilometervreter.
|
23 jan 2006 23:48 |
|
 |
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
vast weer zo'n rijke boer van de reclame, zat er ook een trekhaak onder? 
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
24 jan 2006 1:38 |
|
 |
F@RGO
|
 |  |  |  | ppp 356 schreef: F@rgo, misschien moeilijk te begrijpen, maar voor hetzelfde moment is dit een moment opname. Ik heb weken, dat ik met de Audi, meer dan 2000km per week doe, je wilt soms niet weten, hoe die er dan bijstaat op een zaterdagochtend Bij wagens die 60.000km of meer op een jaar doen, en zo zijn er wel wat 911'jes, zien uiteraard af, met kleine deukjes en krasjes als gevolg. Je kan dan onmogelijk altijd op zoek gaan naar het ideale parkeerplaatsje, of nog even voor het vertrek de wagen poetsen enz. De man houd misschien nog meer van Porsche dan wij, maar de tijd ontbreekt misschien op sommige momenten. Paul-die-steeds-het-goede-in-de-mens-probeert-te-zien |  |  |  |  |
Dag Paul
Dat zou kunnen maar een klein dialoog met de mechanieker bracht duidelijkheid.
Waarschijnljk heeft de man al pogingen gedaan om die wagen te reinigen,
want je kon zo de krassen zien door het stof, waarschijnlijk vergat die een zachte spons en water .....Had hem toch beter basaltzwart geruild voor seal of ander grijs kleurtje.
De eigenaar draagt absoluut geen zorg voor zijn wagen , en was ook duidelijk te zien, er ontbrak zelfs een stuk uit zijn voorspoiler en dat zal zo blijven verzekerde de mechanieker mij.
Eigenlijk wel jammer vind ik.
|
24 jan 2006 8:50 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Persoonlijk vind ik dat je het niet kan maken wanneer je de auto naar de garage brengt hem zo smerig te laten
Denk ook dat de monteur wat makkelijker met de auto omgaat in deze staat
Wel staat het redelijk "stoer" om zo'n verse 911 zo smerig te laten, of zeg ik nu verkeerde dingen 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
24 jan 2006 9:12 |
|
 |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Juist, maar vergeet één ding niet : na een onderhoudsbeurt wordt bij mijn dealer, en naar ik vermoed bij elke P-dealer, de wagen ook van buiten en van binnen gepoetst ! Reden is dat men geen vuile wagen wil afleveren.
Ook ik breng mijn wagen dus binnen voor onderhoud in niet gepoetste staat (tenzij ie toevallig nog proper is, maar ik ga 'm in elk geval niet poetsen omdat ie binnen moet...)
Wel een belangrijke nuance dacht ik zo...
|
24 jan 2006 9:34 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Dát durf ik te betwijfelen...........  Maar mijn auto komt zelden vies bij de dealer aan, zodat er weinig aan gepoetst hoeft te worden. Weet het dus niet zeker...
|
24 jan 2006 10:03 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik weet dat renntech de auto ook van binnen en buiten reinigt met een beurt, dat is voor mij een extra service die ik niet had verwacht.
(en die ik persoonlijk ook niet nodig vind)
Ik zorg wel dat als ik mijn auto breng dat die niet bagger vies is, dat is ook niet lekker werken aan een auto.
Wel is die van mij ook wel eens vies, maar ja als je een auto dagelijks rijdt en met dit weer kan het ook niet anders.
Toch vind ik het ook wel wat hebben een mooie auto die "tijdelijk" vies is.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
24 jan 2006 10:53 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Jups, ik moet me zeker aansluiten bij de mensen hierboven, dat een mooie auto "tijdelijk vies" heel gaaf is... Denk eens aan al die ritten die wij maken mensen, bij de stop bij Renntech (met de NPC-Giethoorn-rit) wilde je de helft van de auto's niet eens aanraken.... En GAAAAAAAAAAAAF dat dat toch was...
Maareh, ik kan me inderdaad niet voorstellen, dat de dealer die wagen niet schoon aflevert aan die meneer. Al is het alleen maar om te zeggen: "Hou hem toch netjes!"... Tuurlijk werkt dat bij veel mensen niet, maar ach...

|
24 jan 2006 11:31 |
|
 |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Waar maken jullie zich druk om. Ieder rijdt toch zijn Porsche zo als hij dat wil !
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
24 jan 2006 11:56 |
|
 |
John
Cayenne
|
Eigenlijk heeft Rufie gelijk.
Maar neemt niet weg dat een gepoetste Porsche de mooiste is.
Verder durf ik te beweren dat je ondanks de bakken modder op een auto, je kan zien of ie van een liefhebber is, glimmen kunnen ze ook met vuil.
Verwaarloosde krassen zijn gewoon taboe op een Porsche................jammer.
|
24 jan 2006 12:27 |
|
 |
dzzl
|
LOOGMAN TANKEN EN WASSEN! SLECHTS 7,50, BINNEN 2 MINUTEN KLAAR! 
_________________________________________ What's driving me? 911 SC Coupe.
|
24 jan 2006 12:35 |
|
 |
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Wat is er nou mooier om de P eens goed te wassen als hij vuil is? Dan krijg je achteraf toch weer een schitterend resultaat? Afgelopen woensdag met de mijne naar de autosalon in Brussel geweest, waar hij ook behoorlijk vuil van was geworden. Maar in een regenbuitje zag je de druppels er toch echt op liggen zoals bij een pas gepoetste auto, ondanks het vuil!
_________________________________________ NPC 0577
|
24 jan 2006 12:39 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Lekker in de was, bij regen inderdaad een mooi gezicht en het vuil blijft ook niet zo plakken! Voor mij hoort het poetsen (ik noem het ook wel aaien) er bij, heerlijk even bezig zijn met de auto en het resultaat is altijd bevredigend. 
|
24 jan 2006 12:43 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ik mag de P ook graag 'aaien'  maar nu is het toch echt te koud, zelfs in de garage. De 993 staat er nu dus wel erg smerig bij, ik hoop op iets hogere temperaturen. Dan wordt 'ie weer gepoetst.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
24 jan 2006 12:54 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 jan 2006 12:58 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Soms wel 
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
24 jan 2006 13:05 |
|
 |
F@RGO
|
Hoi Rufie,
ik maak mij daar niet druk over,
maar ik stel dat alleen vast, de monteur begon er zelf over,
en toen lette ik er natuurlijk op in welke erbarmelijke staat die 997s
stond, en ik vond dat toch wel jammer voor een auto van nog geen jaar oud.
Mijn auto staat ook niet altijd showroomstaat, maar er is verschil tussen vuil en vuil.
|
24 jan 2006 13:22 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Is bij mij ook zo, maar ik probeer nog deze week de velgen "even" op te poetsen. Spaakje voor spaakje, tja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Hopelijk krijg ik de rotzooi van afgelopen zaterdag er een beetje makkelijk af. Tips anyone?
|
24 jan 2006 14:17 |
|
|