Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 mei 2025 1:08

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Radarcontrole 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 2S
Bericht Radarcontrole
Ik hoorde deze week dat een piloot van de KLM heeft beweerd dat er op de A5 (verbinding A4 - A9) geen radarcontroles mogen plaatsvinden omdat de A5 tussen 2 landingsbanen ligt en door controles de instrumenten van vliegtuigen kunnen worden gestoord. Is dit een broodje aap of kan ik hier even lekker doortrekken? :lol:

29 apr 2005 15:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Probeer het eens uit en laat het ons weten..... 8)

29 apr 2005 15:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Als ze dan eens wat landingsbanen aan het begin en einde van de A2, A12, A15 etc etc aanleggen. Dat zijn tenminste nog stukken waar het een beetje zin heeft om door te rijden. Voorlopig ga ik wel even de grens over als ik echt wil "doortrappen".

29 apr 2005 16:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Houd wel enige steek hoor dat "verhaal" .... :idea:

Radar werkt (meestal) op het doppler-effect ... en nu net de ILS (instrument landing system) van die zeepkisten ook ... :twisted:

Al bij al heb ik WEER eenbonnetje in de brievenbus gevonden ... ik deed 87 waar 70 was toegelaten .... "groemmlll" 150€uri's ... tiktik ... kassakassa ... :evil:

Dirk
:wink:

29 apr 2005 16:47
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
dirkie schreef:
Houd wel enige steek hoor dat "verhaal"

Ik zet ook geen vraagtekens bij het verhaal. Maar ik vraag me af wat ik hier aan heb. De A5 kom ik sowieso nooit op. Is toch ook niet zo'n spectaculair stukje snelweg dacht ik zo (hoeveel km praten we over?). :wink:

29 apr 2005 17:08
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
vroegah hadden we hier "de vlieger en de gaper" waarbij de eerste het zou moeten weten toch

29 apr 2005 17:24
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
MarkS schreef:
Ik zet ook geen vraagtekens bij het verhaal. Maar ik vraag me af wat ik hier aan heb. De A5 kom ik sowieso nooit op. Is toch ook niet zo'n spectaculair stukje snelweg dacht ik zo (hoeveel km praten we over?). :wink:

Is een leuk stukje snelweg - zo'n soort van wildtunnel en een paar leuke bochten ....

Vaak denk je dat ze daar staan te flitsen - maar dan zijn het weer van die vliegtuig-spotters die met hun karretjes langs de kant van de weg staan :twisted:

Over de A5 :arrow:

.... scheelt me bij normale snelheid een kwartier als ik naar Haarlem moet ....

.... zonder die controles scheelt het ietsje nog meer :wink:

29 apr 2005 17:25
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Olaf schreef:
Is een leuk stukje snelweg - zo'n soort van wildtunnel en een paar leuke bochten ....

Klinkt goed Olaf! Ik probeer binnenkort die A5 eens in mijn routeplanning op te nemen. :wink:

29 apr 2005 18:26
Profiel
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
dirkie schreef:
Al bij al heb ik WEER eenbonnetje in de brievenbus gevonden ... ik deed 87 waar 70 was toegelaten .... "groemmlll" 150€uri's ... tiktik ... kassakassa ... :evil: :

Waar ergens opgelopen ? Nieuwe flitspaal of hadden de flikken weer niks anders te doen ?

29 apr 2005 20:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Er staan iig nog geen vaste controles op dit moment op de A5.
De snelweg is misschien 5 km lang met aan het begin en aan het eind een bocht, daar tussen recht en meestal niet al te druk :D
Je kan er dus redelijk veilig een keer het gas goed intrappen, al zal het met die snelheid van korte duur zijn... :wink:

29 apr 2005 21:22
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Yeah right, P-broeders.
Week of drie geleden ben ik nog VOL in de ankers gemoeten op die wonderschone A5, omdat er een "Leo de Haas" achtige Volvo V70 reed.... Inderdaad ja, met een webcam naast de binnenspiegel. Geloven jullie nou werkelijk dat onze wit-oranje vrienden de A5 níet als mooi stukje "lokaas-snelweg" in de peiling hebben? Naïef hoor......

29 apr 2005 22:38
Profiel Twitter 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ErikE[size=75]rvaringsdeskundige[/size] schreef:
Yeah right, P-broeders.

:mrgreen::^::mrgreen:
Hoe staat het trouwens met ..... ?

30 apr 2005 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Een radarcontrole kan inderdaad invloed hebben op de vlieginstrumenten.
Welke vliegtuigsystemen er het meest onder kunnen leiden en hoe erg hangt op dat moment ook van een aantal andere factoren af.
(Bijv. bij een automatische landing in dichte mist heeft de Instrument Landings Systeem een hogere gevoeligheidsgraad dan bij een blauwe hemel.)

Ookal ben ik een collega beroepsvlieger van bovengenoemde meneer, ik heb het verhaal nog niet eerder op de werkvloer gehoord.

Zal het in de gaten houden.

Groeten

:D

30 apr 2005 14:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Chris_lbr schreef:
dirkie schreef:
Al bij al heb ik WEER eenbonnetje in de brievenbus gevonden ... ik deed 87 waar 70 was toegelaten .... "groemmlll" 150€uri's ... tiktik ... kassakassa ... :evil: :

Waar ergens opgelopen ? Nieuwe flitspaal of hadden de flikken weer niks anders te doen ?

Verleden zaterdag over een kruispunt op de Grote Baan in St Niklaas blijkbaar ... tenminste dat willen ze me toch wijsmaken op hun papierke ... :evil:

Blijkbaar is t stuk over de kruispunten maar 70km/u ipv 90km/u ... en dirkie "zoeffff" dur weer voorbij met 87 ... "FLASH" ... prijs ...

:evil:

30 apr 2005 15:40
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
dirkie schreef:
Blijkbaar is t stuk over de kruispunten maar 70km/u ipv 90km/u ... en dirkie "zoeffff" dur weer voorbij met 87 ... "FLASH" ... prijs ...

Is toch op alle 90-wegen in Belgie? Tenminste, als je van Eindhoven naar Lommel rijdt bijvoorbeeld, is het ook... Hier in de omgeving van Kalmthout, is het ook :cheesy: ... Geef nou maar toe, jouw teller is net als die van Lou (he, dat rijmt!)

30 apr 2005 20:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
EriC4C schreef:
ErikE[size=75]rvaringsdeskundige[/size] schreef:
Yeah right, P-broeders.

:mrgreen::^::mrgreen:

zwaar moeten boeten (€ 145 + € 170 in 1 maand), maar niet 'op bezoek te hoeven bij...' (was nl. met verschillende voitures; gelukkig....)

.... of mis ik iets en bedoel je wat anders? (pb-svp) ....

01 mei 2005 0:07
Profiel Twitter 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
paSCal schreef:
dirkie schreef:

Is toch op alle 90-wegen in Belgie? Tenminste, als je van Eindhoven naar Lommel rijdt bijvoorbeeld, is het ook... Hier in de omgeving van Kalmthout, is het ook :cheesy: ... Geef nou maar toe, jouw teller is net als die van Lou (he, dat rijmt!)

Pascal, op heel veel wegen is nu de 70 ingevoerd. staat wel aangeven met mooie witten borden met rode rand en de vermelding 70 :cry: :cry: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

01 mei 2005 10:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 2S
Bericht 
(Bijv. bij een automatische landing in dichte mist heeft de Instrument Landings Systeem een hogere gevoeligheidsgraad dan bij een blauwe hemel.)

dus in dichte mist kan je rustig doortrappen...hm :roll:

01 mei 2005 11:10
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ErikE schreef:
EriC4C schreef:

zwaar moeten boeten (€ 145 + € 170 in 1 maand), maar niet 'op bezoek te hoeven bij...' (was nl. met verschillende voitures; gelukkig....)

Bedoelde ik. ;)
Zonde van het geld, maar gelukkig dus zonder verdere consequenties.

01 mei 2005 12:36
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
ppp 356 schreef:
paSCal schreef:
dirkie schreef:

Pascal, op heel veel wegen is nu de 70 ingevoerd. staat wel aangeven met mooie witten borden met rode rand en de vermelding 70 :cry: :cry: :wink:

Ja, dat bedoelde ik inderdaad... Ach, zal wel flink wat doden schelen per jaar toch ;)

01 mei 2005 22:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Tremelo (België)
Bericht 
Pfff, maakt m.i. weinig verschil uit. :x

01 mei 2005 22:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Citaat:
dus in dichte mist kan je rustig doortrappen...hm

..zou het niet proberen. Heb deze vraag even op de company mail gezet maar men we zijn ervan overtuigd dat de beweerde theorie niet helemaal klopt.

Een flitspaal werkt op een freq van 34 GHz.
Een Instrument Landings Systeem op 108-112 MHZ (loc) en 329-335Mhz (GS)
Het lijkt mij dus erg stug dat het signaal al de instrumenten in een vliegtuig bereiken, vanwege het beperkte bereik, en als het al "ontvangen" wordt, dan is het nog een dermate groot verschil in freq. dat het volgens mij geen invloed heeft.

Het enige wat zou kunnen gebeuren is blocking. Dwz je krijgt een dermate hard signaal in je ontvanger (aan boord van het vliegtuig)dat de ontvanger volledig blockt, onafhankelijk van de frekwentie. Maar dan krijgen we dus een mooie flag aan boord.

Maar goed, ik ben geen expert in elektromagnetische straling etc.

:D

06 mei 2005 0:49
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet geloof, als ik zie wat er de afgelopen jaren op de A4 en A9 is gecontroleerd dmv vaste en mobiele controles, op plaatsen rond Schiphol, kan ik me niet voorstellen dat die camera's de vluchtsystemen beinvloeden. Wat weer een ander verhaal is dan de babyfoons en de communicatiesystemen overigens (wel apart dat je kind 's nachts wakker schrikt van een piloot die zich binnen meldt bij de toren...)

06 mei 2005 5:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Tremelo (België)
Bericht 
horn schreef:
wel apart dat je kind 's nachts wakker schrikt van een piloot die zich binnen meldt bij de toren...

Hahaha ! Stel je dat nu even in het echt voor ! Begint 's nachts de kleine te "bleiten", mama staat op, gaat er naartoe en zegt dat alles in orde is, de kleine dus sussend. Tot die kleine ineens zegt "MAAR MAMA, HIJ HEEFT GEZEGD DAT HIJ GAAT LANDEN, WAAAAAAAAAAA !" en 't concert begint opnieuw. Kun je je voorstellen hoe verbaasd mama zou zijn ? Net een komische film maar dan in 't echt.

06 mei 2005 21:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
Citaat:
omdat er een "Leo de Haas" achtige Volvo V70 reed.... Inderdaad ja

ff een beetje off-topic achtig. Maar een vriend van me heeft zo'n bak met een fout spoilertje achterop en woont langs een weg waar je een gedeelte 30 en gedeelte 60 mag rijden, het bord staat zo een beetje halverwege de tuin. Nu spelen er er daar ook kinderen voor de deur en afgelopen zondag dacht elke in friesland wonende debiel (daar woont ie dus) daar even met 90 voorbij te knallen. Hebben we de V70 met z'n kont naar de 60 weg toe met een camera op een statief in de achterbak daar in het gras gezet en hebben we ons een middagje met een biertje in de hand kostelijk vermaakt. Bijna iedereen ging na het zien van de camera vol in de ankers.

Nou is dit niet echt m'n hobby maar daar waar je kinderen kunt verwachten moet je je toch echt wel gedragen vind ik.

Leukste was wel dat een motor agent even inhield, in de achterbak keek, hierna ons zag zitten, z'n hand op stak en weer weg reed.

06 mei 2005 22:16
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende