Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 5:55

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Oude 924 en 944 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht Oude 924 en 944
Mijn vader heeft vroeger een 924 gehad, en een 944.
Volgend RDW zijn ze nog in NL op kenteken, JX-74-LX voor de 924 en KT-41-PF voor de 944.
Lijkt mij leuk deze wagens eens te zien :D, ik heb ook nog als baby in de 44 mogen zitten ;)

02 feb 2006 22:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Citaat:
Kenteken JX-74-LX

Voertuigsoort Personenauto
Merk PORSCHE
Handelsbenaming 924
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 1.060 kg
Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 30 augustus 1978
Datum eerste toelating 30 juni 1977
Datum aanvang tenaamstelling 9 oktober 2001

Vervaldatum APK 4 februari 2001

Citaat:
Kenteken KT-41-PF

Voertuigsoort Personenauto
Merk PORSCHE
Handelsbenaming 944
Kleur(en) Rood
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 1.155 kg
Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 6 maart 1984
Datum eerste toelating 30 juni 1983
Datum aanvang tenaamstelling 4 augustus 1999

Vervaldatum APK 25 april 2003

Aan de vervaldata te zien zijn ze al lange tijd niet meer op de weg geweest!

03 feb 2006 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Dat zegt nog niks, wij rijden ook wel eens een jaar zonder APK ;) Sommige van die keuringslui hebben minder verstand dan mn pa, broer en ik.
En er zullen ongetwijfeld meer mensen zijn die het zo doen.

03 feb 2006 11:55
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
944 guy schreef:
Dat zegt nog niks, wij rijden ook wel eens een jaar zonder APK ;) Sommige van die keuringslui hebben minder verstand dan mn pa, broer en ik.

:shock:

03 feb 2006 12:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
944 guy schreef:

:shock:

Laat ik het zo zeggen: het enige wat wij niet zouden kunnen (slechts doordat wij geen toegang tot de benodigde machines hebben) is koppen vlakken, cilindersophonen, enz. Verder zijn wij nog nooit naar een garage geweest voor wat dan ook. De auto's bij ons zijn technisch dan ook in goede staat, looks is een ander punt, daar valt nog aan te tweaken.
Maar het is dan onzin als 1 of andere gast je auto afkeurt op een onzinreden. Een knaap keurde de porsche af omdat er een beetje roestvorming zat op een verdeelpunt vd remleidingen, en nog een dozijn andere kleine rotpunten (inclusief een foute diagnose van een versleten stuurkogel linksvoor, 1000 gulden voor niks uitgegeven aan een nieuwe arm) . Goh wat wil je in NL, er zat nog ZAT vlees op om nog eens 10 jaar mee te gaan. Een tijdje later gingen we naar een dorp verderop en die kerel had geen enkele aanmerking..
De kans dat mijn ma staande wordt gehouden (is praktisch de enige die in NL rijdt) door te hard rijden of een ongeluk is nihil (geen camera wagens in de polder, en nog nooit een ongeluk gehad in de 3 eeuwen dat ze rondloopt ;) ). Ik geloof dat we nu wel weer oké zijn, maar mocht dat niet zo zijn dan is het zeker niet de eerste keer ;)
Maar we dwalen af :D

03 feb 2006 12:40
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
:shock: :shock:

De Algemene Periodieke Keuring (APK) is een in heel Europa wettelijk verplichte keuring ter bevordering van de verkeersveiligheid en ter bescherming van het milieu.

Volgens de regelgeving moeten personenauto’s of bedrijfsauto’s die beladen niet zwaarder dan 3.500 kilo zijn, jaarlijks gekeurd worden als de auto drie jaar of ouder is. Bepalend is de zg. ‘datum van eerste toelating’ die op het kentekenbewijs staat vermeld. Drie jaar na deze datum moet de auto voor het eerst zijn gekeurd en daarna ieder jaar.

Verantwoordelijkheid eigenaar
De eigenaar is er zelf voor verantwoordelijk dat de auto op tijd gekeurd wordt. Opsporing van ongekeurde auto’s gebeurt voornamelijk via registervergelijkingen bij de RDW. Ook voor voertuigen waar niet mee wordt gereden, gelden APK verplichtingen. Als de auto niet of niet tijdig is gekeurd, kan een bekeuring volgen.

03 feb 2006 12:49
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ehm, maar ben je er wel van bewust dat geen keuring=geen verzekering!

03 feb 2006 12:52
Profiel
ex RS4
Bericht 
Double G schreef:

Nee, dat is niet waar. Als je auto een kenteken heeft, moet hij verzekerd zijn. Als je je kenteken hebt geschorst, hoef je niet verzekerd te zijn (geen verzekeringsversplichting).
Of je wel of geen geldige APK op je auto hebt is hiervoor niet belangrijk. Als je kenteken niet geschorst is en je hebt geen geldige APK kun je wel een boete van € 75,- tegemoet zien.
(Ik ga er wel van uit dat de auto niet van ellende uit elkaar valt, dan kun je WEL een probleem krijgen met je verzekering in geval van schades)

Overigens, wees maar blij dat je geen vrachtwagen rijdt. Voor vrachtwagens die gebruikt worden voor het beroepsgoederenvervoer geldt de overtreding van de APK-plicht is als een economisch delict, waarbij de boetes veel hoger zijn (minimaal € 650,-).

03 feb 2006 13:08
Profiel WWW
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Double G schreef:

Nope... Dát klopt -dus- niet!

Als je geen geldige apk hebt, is je auto niettemin gewoon verzekerd (in ieder geval WA). Als achteraf blijkt dat het ongeval te wijten is aan de gebrekkigheid van het voertuig (dat vastgesteld had kunnen/moeten worden bij de apk) zou de maatschappij de veroorzaakte schade in uitzonderlijke gevallen wel op de eigenaar/verzekerde kunnen verhalen, maar dat is in de praktijk een zeer zware bevalling en gebeurt -dus- praktisch niet...

Volgens het oude verzekeringsrecht had de maatschappij wel het recht om een casco-uitkering ('all risk') te weigeren als de auto geen geldige apk had/heeft. Dát ligt inmiddels (mede vanwege het nieuwe verzekeringsrecht) ook anders. Ook dát kan niet (meer)...

Je kunt overigens wél een bekeuring krijgen als je auto geen apk heeft.

Inmiddels heeft de RDW een en ander op orde en gaan er honderden bekeuringen de deur uit voor auto's die wél verzekerd zijn, maar geen apk hebben...

En ik kan dat weten, want ik heb zo'n bekeuring inmiddels ontvangen :oops:

Dat vraagt wel om enige uitleg:

Ons klassiek campertje hebben we in oktober 2004 laten keuren. We zijn er vervolgens vorig jaar mee op vakantie geweest, maar we vonden de keuringsdatum 'onhandig': we zouden het liefst de camper van een grote beurt laten voorzien én laten keuren voor aanvang van het kampeerseizoen (mei). Om die reden hebben we de camper ongekeurd de winterstalling ingereden met de bedoeling om 'm eind april te laten keuren.

Nu ontvang ik een bekeuring van € 75,00 omdat de camper níet opgeschort is, maar ook niet gekeurd...

Dit geldt overigens -dus- ook voor klassiekers waarvoor geen houderschapsbelasting meer hoeft te worden betaald: als je de auto niet opschort, blijft de keuringsverplichting gewoon bestaan!!!

03 feb 2006 13:18
Profiel
ex RS4
Bericht 
Hey SPEEDY944, ben blij dat we het zo met elkaar eens zijn :roll:

03 feb 2006 13:21
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht