Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 21:33

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
ROTonde en voorrangsschade, balen! 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Porsche 964 Jubilee (viola) van GT Spirit 1:18 Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Bericht ROTonde en voorrangsschade, balen!
Tja, en nu is het mij overkomen:
Donderdagmorgen vroeg, schemerdonker, en sneeuwig nat.
Zoals gewoonlijk druk op de voorrangsuitvalsweg met enkele rotondes en de daarbijhorende fietseroversteekplekken (geen voorrang voor de fietsers)
Al eerder bemerkt dat de voorganger van mijn voorganger zich als een "hoeddragendrijder" door het verkeer bewoog.
Helaas werd het voor mij veel erger, er zat ook een soort "hoeddragendrijder" achter mij.
Ergo, voorste hoedjesman stopt net NA de rotonde om vrijwillig voorrang te verlenen aan een stel wachtende fietsers zonder voorrang . Dit leverde natuurlijk OP de ROTonde enkele remacties op.
Mijn voorgangster stopt op tijd,redelijk abrupt maar toch makkelijk.Dan ben ik, stop op tijd wel wat flinker remmen(zonder dat ABS inkomt)
Sta stil en voel in mijn rug, nekharen, achteruitkijkspiegel en ooghoek dat het niet goed gaat komen..............KABOEM....welkom achtel....hoedjesman2.
Ik stond eerst een op een meter afstand van mijn voorgangster maar de klap duwde mij door tot de neus van de 968 de trekhaak van mijn voorgangster raakte!
Sta je dan met zijn drieen, want hoedjesman1 was na zijn hoffelijke actie natuurlijk onschuldig verder op weg getogen.
Politie erbij, rapportje opmaken en je kunt het zelf verder uitzoeken.

PFFFFFFFF, rechtsachter precies op de hoek geraakt, achterbumper (ook de aluminium) aan gort, flinke deuk zijscherm, achterscherm, lamp etc etc

Ben nu eventjes helemaal niet blij :evil:

Laatst bijgewerkt door racebeus op 06 feb 2006 23:24, in totaal 1 keer bewerkt.

06 feb 2006 20:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
kl$@%te
ander woord heb ik er niet voor

06 feb 2006 20:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Erg balen zeg! Ik weet wat voor ellende het met zich mee kan brengen, dus succes!

06 feb 2006 20:41
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Wat Marco zegt... :roll:

06 feb 2006 20:41
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
:shock: Echt balen.
En nu hopen dat de verzekering eens wat sneller werkt en de schade (zowel aan je wagen als aan je ervaring) zo snel mogelijk verholpen wordt.

Laatste update 22/10/2013

06 feb 2006 20:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Ik sluit me aan bij de vorige reacties en hoop dat dit alles snel is opgelost :!:

06 feb 2006 20:53
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Flink kl.te voor je :(

Één tip: breng je auto aub naar een officiele dealer (wordt toch geheel vergoed...) voor het schadeherstel.

06 feb 2006 20:59
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Veel sterkte met de afwikkeling en het herstel. (ook psychisch) :cry: :wink:

06 feb 2006 22:23
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Het is wel heel zuur, dat door zo'n misschien goedbedoelde "hoedendrager" zoveel schade wordt geleden. :(

Je maakt inderdaad vaker mee dat dit soort goed bedoelde acties tot problemen en verwarring kunnen leiden. Veel succes in ieder geval.

06 feb 2006 22:39
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
ruud964 schreef:
"hoedendragers"

Ze zouden verboden moeten worden :twisted:

06 feb 2006 22:49
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik hoop dat je je voorganger expliciet hebt laten opschrijven dat hij/zij maar één klap heeft gevoeld. Dat is nl. je enige bewijs dat jij op tijd stilstond.

ooit hetzelfde gehad in een kettingbotsing op de snelweg. Ik stond 10 cm op tijd stil en een halve minuut later klapt een niet-oplettende moeder vol achterop. Daar mijn voorganger dat eerder had meegemaakt heeft hij expliciet op het schadeformulier geschreven dat ik op tijd stil stond, derhalve heeft de verz mij van mijn achteropkleuner alle schade aan mij én aan mijn voorganger betaald.

succes.

06 feb 2006 22:55
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Horn schreef:
ik hoop dat je je voorganger expliciet hebt laten opschrijven dat hij/zij maar één klap heeft gevoeld. Dat is nl. je enige bewijs dat jij op tijd stilstond.

Je moet er op dat moment maar aan denken :idea: In elk geval weer iets voor in het achterhoofd te houden, als mij dat ooit moest overkomen :thumright:

Schade aan je wagen is nooit prettig :( , maar weet dat er erger dingen zijn. :)

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

06 feb 2006 23:04
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Achterhoek
Bericht bots
@Horn
Ik ga nu nog niet verder in detail!
Wacht eerst e.e.a. van de experts wel af.
p.s. inclusief rechtsbijstand
@ALL
dank voor het medeleven

:zwbl:

06 feb 2006 23:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Achterhoek
Bericht 
Maxfli schreef:
Flink kl.te voor je :(

Één tip: breng je auto aub naar een officiele dealer (wordt toch geheel vergoed...) voor het schadeherstel.

Als je niet kunt overtuigen, zaai dan verwarring.

Dag Max...,
Echt waar? :lol:

kon het niet laten ,sorrie!

06 feb 2006 23:45
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Balen zeg! Sterkte met de afwikkeling!

06 feb 2006 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
Dit is nou precies waar ik mij elke ochtend aan erger. Van die fanatiekelingen die spontaan fietsers en voetgangers voorrang gaan geven en daardoor een geheel kruispunt achter zich vast zetten. Ik heb het ook al een paar keer bijna mis zien gaan. Wat nog erger kan zijn is dat straks dat kind op de fiets altijd denkt daar voorrang te krijgen en dat op een verkeerde dag niet krijgt. Ik moet er niet aan denken. Maar even op jouw geval terug komend: volgens mij is iedereen verplicht genoeg ruimte voor zich te laten om voldoende te kunnen stoppen ongeacht wat er 2 auto's voor gebeurd. Dat hoedje achter je was gewoon fout dus in mijn opinie.

06 feb 2006 23:48
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: bots
racebeus schreef:
@Horn
Ik ga nu nog niet verder in detail!
Wacht eerst e.e.a. van de experts wel af.
p.s. inclusief rechtsbijstand
@ALL
dank voor het medeleven

:zwbl:

Issie casco ("all risk") verzekerd? Dan heb je geen rechtsbijstand nodig...
Issie dat niet, is het hééééél goed dat je een rb-verzekering hebt! :wink:

06 feb 2006 23:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
RicardoP schreef:
Dit is nou precies waar ik mij elke ochtend aan erger. Van die fanatiekelingen die spontaan fietsers en voetgangers voorrang gaan geven en daardoor een geheel kruispunt achter zich vast zetten. Ik heb het ook al een paar keer bijna mis zien gaan. Wat nog erger kan zijn is dat straks dat kind op de fiets altijd denkt daar voorrang te krijgen en dat op een verkeerde dag niet krijgt. Ik moet er niet aan denken. Maar even op jouw geval terug komend: volgens mij is iedereen verplicht genoeg ruimte voor zich te laten om voldoende te kunnen stoppen ongeacht wat er 2 auto's voor gebeurd. Dat hoedje achter je was gewoon fout dus in mijn opinie.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier hebben we WEL enkele rotondes waar fietsers en voetgangers voorrang hebben.

mhaschreurs.hyves.nl

07 feb 2006 0:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Achterhoek
Bericht 
Dat had in onze gemeente, volgens haar agenda, reeds medio september 2005 in werking moeten gaan. Zo had ik zelf eerder in de wekelijkse gemeenteberichten gelezen!
Bij navraag na botsing bleek subsidieaanvraag en winterweer voldoende reden tot uitstel, uitvoering zal nu dit voorjaar plaatsvinden volgens gemeentespreekster.
Dan zal elke bestuurder op een rotonde binnen de bebouwde kom voorrang moeten verlenen aan fiets(st)ers.

Laatst bijgewerkt door racebeus op 07 feb 2006 0:50, in totaal 1 keer bewerkt.

07 feb 2006 0:33
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
potvrd dat zijn geen leuke berichten , veel sterkte

robet

07 feb 2006 0:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Veel sterkte met de afhandeling inderdaad ! Ik weet vrij goed hoe je je voelt, aangezien mij dus ongeveer hetzelfde is overkomen tijdens de abraham toertocht. Ook toen werd ik van achteren geraakt, maar had wel het geluk dat ik maar ongeveer een halve meter naar voren schoot, omdat ik mijn voet op de rem had, en de klap blijkbaar niet zwaar genoeg was om mij alsnog in mijn voorganger (zilveren boxster) te duwen. Moet voor jou dan een flinke klap geweest zijn dat je wel zover naar voren schoot !

sterkte nogmaals :wink:

07 feb 2006 2:05
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
RicardoP schreef:

Als aan de rotonde ook zebrapaden zijn, en zo zijn er wel wat in België, Moet je een voetganger die AANSTALTEN, maakt om de rijbaan over te steken, voorrang verlenen. We spreken hier over een zware overtreding, ik denk € 125.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

07 feb 2006 7:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 C2 Coupe
Bericht 
Jeetje, wat erg. Ik weet hoe het voelt. Ik hoop dat die zeer netjes gerepareerd wordt.

Succes.

07 feb 2006 8:03
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
Is idd gewoon een kl#te-gevoel...heb jááren terug ong. hetzelfde meegemaakt ; stond op 't Keizer-Karel-plein in Nijmegen als 3e!!! in de rij voor 't stoplicht, toen de man achter mij besloot om op te trekken...???...de rest stond nog stil!!
Tja, daar sta je dan. Alles is weer goed gemaakt (snelheid was natuurlijk ook niet groot)...maar het gez**k dat je er mee hebt :evil:
...een haastige vertegenwoordiger uit Zwolle...gek dat ik me dat nog herrinner...was mijn eerste schade ooit...de laatste is gelukkig al weer heel wat jaren terug.. :wink:

Succes met de verdere afwikkelingen Racebeus!

Laatst bijgewerkt door Jurgen op 07 feb 2006 11:19, in totaal 1 keer bewerkt.

07 feb 2006 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Balen zeg! Hier kun je echt ziek van zijn. Hopende dat het gauw afgewikkeld wordt, zodat je er niet meer aan herrinerd word als je de auto ziet. :cry:

07 feb 2006 11:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende