Auteur |
Bericht |
racebeus
Porsche 964 Jubilee (viola) van GT Spirit 1:18
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
 ROTonde en voorrangsschade, balen!
Tja, en nu is het mij overkomen:
Donderdagmorgen vroeg, schemerdonker, en sneeuwig nat.
Zoals gewoonlijk druk op de voorrangsuitvalsweg met enkele rotondes en de daarbijhorende fietseroversteekplekken (geen voorrang voor de fietsers)
Al eerder bemerkt dat de voorganger van mijn voorganger zich als een "hoeddragendrijder" door het verkeer bewoog.
Helaas werd het voor mij veel erger, er zat ook een soort "hoeddragendrijder" achter mij.
Ergo, voorste hoedjesman stopt net NA de rotonde om vrijwillig voorrang te verlenen aan een stel wachtende fietsers zonder voorrang . Dit leverde natuurlijk OP de ROTonde enkele remacties op.
Mijn voorgangster stopt op tijd,redelijk abrupt maar toch makkelijk.Dan ben ik, stop op tijd wel wat flinker remmen(zonder dat ABS inkomt)
Sta stil en voel in mijn rug, nekharen, achteruitkijkspiegel en ooghoek dat het niet goed gaat komen..............KABOEM....welkom achtel....hoedjesman2.
Ik stond eerst een op een meter afstand van mijn voorgangster maar de klap duwde mij door tot de neus van de 968 de trekhaak van mijn voorgangster raakte!
Sta je dan met zijn drieen, want hoedjesman1 was na zijn hoffelijke actie natuurlijk onschuldig verder op weg getogen.
Politie erbij, rapportje opmaken en je kunt het zelf verder uitzoeken.
PFFFFFFFF, rechtsachter precies op de hoek geraakt, achterbumper (ook de aluminium) aan gort, flinke deuk zijscherm, achterscherm, lamp etc etc
Ben nu eventje s helemaal niet blij 
_________________________________________ ieder zijn meug!
Laatst bijgewerkt door racebeus op 06 feb 2006 23:24, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 feb 2006 20:35 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
kl$@%te
ander woord heb ik er niet voor
_________________________________________ Got coffee?
|
06 feb 2006 20:37 |
|
 |
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Erg balen zeg! Ik weet wat voor ellende het met zich mee kan brengen, dus succes!
_________________________________________ NPC 0577
|
06 feb 2006 20:41 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Wat Marco zegt... 
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
06 feb 2006 20:41 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
 Echt balen.
En nu hopen dat de verzekering eens wat sneller werkt en de schade (zowel aan je wagen als aan je ervaring) zo snel mogelijk verholpen wordt.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
06 feb 2006 20:50 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
Ik sluit me aan bij de vorige reacties en hoop dat dit alles snel is opgelost 
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
06 feb 2006 20:53 |
|
 |
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Flink kl.te voor je
Één tip: breng je auto aub naar een officiele dealer (wordt toch geheel vergoed...) voor het schadeherstel.
|
06 feb 2006 20:59 |
|
 |
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Veel sterkte met de afwikkeling en het herstel. (ook psychisch) 
|
06 feb 2006 22:23 |
|
 |
ruud964
Hoeksche Waard
|
Het is wel heel zuur, dat door zo'n misschien goedbedoelde "hoedendrager" zoveel schade wordt geleden.
Je maakt inderdaad vaker mee dat dit soort goed bedoelde acties tot problemen en verwarring kunnen leiden. Veel succes in ieder geval.
|
06 feb 2006 22:39 |
|
 |
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Ze zouden verboden moeten worden 
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
06 feb 2006 22:49 |
|
 |
horn
PF #57
|
ik hoop dat je je voorganger expliciet hebt laten opschrijven dat hij/zij maar één klap heeft gevoeld. Dat is nl. je enige bewijs dat jij op tijd stilstond.
ooit hetzelfde gehad in een kettingbotsing op de snelweg. Ik stond 10 cm op tijd stil en een halve minuut later klapt een niet-oplettende moeder vol achterop. Daar mijn voorganger dat eerder had meegemaakt heeft hij expliciet op het schadeformulier geschreven dat ik op tijd stil stond, derhalve heeft de verz mij van mijn achteropkleuner alle schade aan mij én aan mijn voorganger betaald.
succes.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 feb 2006 22:55 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Je moet er op dat moment maar aan denken  In elk geval weer iets voor in het achterhoofd te houden, als mij dat ooit moest overkomen
Schade aan je wagen is nooit prettig  , maar weet dat er erger dingen zijn. 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
06 feb 2006 23:04 |
|
 |
racebeus
|
 bots
@Horn
Ik ga nu nog niet verder in detail!
Wacht eerst e.e.a. van de experts wel af.
p.s. inclusief rechtsbijstand
@ALL
dank voor het medeleven

|
06 feb 2006 23:33 |
|
 |
racebeus
|
Dag Max...,
Echt waar?
kon het niet laten ,sorrie!
|
06 feb 2006 23:45 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Balen zeg! Sterkte met de afwikkeling!
|
06 feb 2006 23:46 |
|
 |
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
Dit is nou precies waar ik mij elke ochtend aan erger. Van die fanatiekelingen die spontaan fietsers en voetgangers voorrang gaan geven en daardoor een geheel kruispunt achter zich vast zetten. Ik heb het ook al een paar keer bijna mis zien gaan. Wat nog erger kan zijn is dat straks dat kind op de fiets altijd denkt daar voorrang te krijgen en dat op een verkeerde dag niet krijgt. Ik moet er niet aan denken. Maar even op jouw geval terug komend: volgens mij is iedereen verplicht genoeg ruimte voor zich te laten om voldoende te kunnen stoppen ongeacht wat er 2 auto's voor gebeurd. Dat hoedje achter je was gewoon fout dus in mijn opinie.
|
06 feb 2006 23:48 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
 Re: bots
 |  |  |  | racebeus schreef: @Horn Ik ga nu nog niet verder in detail! Wacht eerst e.e.a. van de experts wel af. p.s. inclusief rechtsbijstand @ALL dank voor het medeleven  |  |  |  |  |
Issie casco ("all risk") verzekerd? Dan heb je geen rechtsbijstand nodig...
Issie dat niet, is het hééééél goed dat je een rb-verzekering hebt! 
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
06 feb 2006 23:49 |
|
 |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier hebben we WEL enkele rotondes waar fietsers en voetgangers voorrang hebben.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
07 feb 2006 0:04 |
|
 |
racebeus
|
Dat had in onze gemeente, volgens haar agenda, reeds medio september 2005 in werking moeten gaan. Zo had ik zelf eerder in de wekelijkse gemeenteberichten gelezen!
Bij navraag na botsing bleek subsidieaanvraag en winterweer voldoende reden tot uitstel, uitvoering zal nu dit voorjaar plaatsvinden volgens gemeentespreekster.
Dan zal elke bestuurder op een rotonde binnen de bebouwde kom voorrang moeten verlenen aan fiets(st)ers.
Laatst bijgewerkt door racebeus op 07 feb 2006 0:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 feb 2006 0:33 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
potvrd dat zijn geen leuke berichten , veel sterkte
robet
_________________________________________ remmen is angst
|
07 feb 2006 0:41 |
|
 |
Gerco
|
Veel sterkte met de afhandeling inderdaad ! Ik weet vrij goed hoe je je voelt, aangezien mij dus ongeveer hetzelfde is overkomen tijdens de abraham toertocht. Ook toen werd ik van achteren geraakt, maar had wel het geluk dat ik maar ongeveer een halve meter naar voren schoot, omdat ik mijn voet op de rem had, en de klap blijkbaar niet zwaar genoeg was om mij alsnog in mijn voorganger (zilveren boxster) te duwen. Moet voor jou dan een flinke klap geweest zijn dat je wel zover naar voren schoot !
sterkte nogmaals 
|
07 feb 2006 2:05 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als aan de rotonde ook zebrapaden zijn, en zo zijn er wel wat in België, Moet je een voetganger die AANSTALTEN, maakt om de rijbaan over te steken, voorrang verlenen. We spreken hier over een zware overtreding, ik denk € 125.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 feb 2006 7:19 |
|
 |
petr-996-C2
996 C2 Coupe
|
Jeetje, wat erg. Ik weet hoe het voelt. Ik hoop dat die zeer netjes gerepareerd wordt.
Succes.
|
07 feb 2006 8:03 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Is idd gewoon een kl#te-gevoel...heb jááren terug ong. hetzelfde meegemaakt ; stond op 't Keizer-Karel-plein in Nijmegen als 3e!!! in de rij voor 't stoplicht, toen de man achter mij besloot om op te trekken...???...de rest stond nog stil!!
Tja, daar sta je dan. Alles is weer goed gemaakt (snelheid was natuurlijk ook niet groot)...maar het gez**k dat je er mee hebt
...een haastige vertegenwoordiger uit Zwolle...gek dat ik me dat nog herrinner...was mijn eerste schade ooit...de laatste is gelukkig al weer heel wat jaren terug..
Succes met de verdere afwikkelingen Racebeus!
Laatst bijgewerkt door Jurgen op 07 feb 2006 11:19, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 feb 2006 10:11 |
|
 |
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Balen zeg! Hier kun je echt ziek van zijn. Hopende dat het gauw afgewikkeld wordt, zodat je er niet meer aan herrinerd word als je de auto ziet. 
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
07 feb 2006 11:15 |
|
|