| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Welke is de beste basis voor een 2.7RS replica?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=7688
Pagina 1 van 2

Auteur:  porsche1973s [ 19 feb 2006 20:54 ]
Berichttitel:  Welke is de beste basis voor een 2.7RS replica?

Beste Porschisten,
welke types komen er in aanmerking om een 2.7Rs replica te bouwen?
Komen de types na 75 nog in aanmerking qua afmeting?

Vriendelijke Porsche groeten

Auteur:  Olaf [ 19 feb 2006 20:59 ]
Berichttitel: 

... IMO een knappe 3.2 scoren ... lees maar eens de verslagen in de (on)bekende Porsche-bladen :idea:

Auteur:  KEV-911 [ 19 feb 2006 21:00 ]
Berichttitel: 

denk het wel, heb zelfs al mooie rs-replica's gezien op 964 basis :wink:

dit is een adres waar ze bijna niet anders doen dan rs-en produceren

http://www.autofarm.co.uk/

Auteur:  924carreragt [ 19 feb 2006 21:30 ]
Berichttitel: 

Paul Stephens heeft ook "transkits".

www.paul-stephens.com

Hela KEV-911; Filip zijn 3,2 heet ook een RS kuur gekregen. Wacht maar tot die terug is in de zaak. Ik moet me er ook eens op los laten (voor het "tunen" ) :lol:

Auteur:  924carreragt [ 19 feb 2006 21:32 ]
Berichttitel: 

Ivm een transkit in polyester:

www.fgporsche.com

Zeker eens contact opnemen... :wink:

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 19 feb 2006 23:02 ]
Berichttitel: 

Als je het zo " origineel" mogelijk wil doen, een Carrera 2.7 zoeken modeljaar 74/75, die hebben dezelfde motor als de RS. Maar ook die zijn redelijk schaars aan het worden...

Wel een leuk project, kleur wit met blauwe stickers/fuchsen? Of toch maar groen of rood? Hou ons op de hoogte!

Auteur:  Hansv [ 19 feb 2006 23:28 ]
Berichttitel: 

Ha, die P1973S;

Het ligt er een beetje aan wat het idee achter de replica is: als je het origineel zoveel mogelijk wilt benaderen moet de basis er zo dicht mogelijk bij in de buurt komen, zowel qua leeftijd als motor en uitrusting. Dan wordt het al gauw een duur speeltje. Een andere benadering is om een leuke betrouwbare auto te bouwen die qua image en rijervaring het origineel aardig dicht benadert en daarbij betaalbaar en praktisch blijft. In dat geval zou ik uitgaan van een 204pk SC of een vroege 3,2. Die zitten qua vermogen aardig in de buurt, hebben vrijwel dezelfde achterspatborden en dezelfde (915-)bak. Verder een kwestie van (veel) onderdelen wisselen, de juiste wielen, interieur strippen, lekker klinkend uitlaatsysteem, spuiten & stickeren....
Wordt in alle gevallen een duur graoje vrees ik.

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 19 feb 2006 23:36 ]
Berichttitel: 

Steek je :idea: eens op bij van Kessel, die hebben veel, zijn niet te duur en zijn een wandelend Porsche archief. Hebben mij verteld dat ze veel Duitse klanten hebben met soortgelijke projecten. Ik ehb er ook mijn Carrera stickers vandaan. Ze kunnen je ook aan de spoilers e.d. helpen.

Succes!

Auteur:  s_vandamme [ 20 feb 2006 11:25 ]
Berichttitel: 

Jeroen C3.0 schreef:
Als je het zo " origineel" mogelijk wil doen, een Carrera 2.7 zoeken modeljaar 74/75, die hebben dezelfde motor als de RS.



de 74 RS had wel dezelfde motor, maar die is denk ik nog zeldzamer dan de 73 RS

de 74-75 2.7 Carrera heeft absoluut niet dezelfde motor
die had een 175Pk motor, met K-Jetronic, andere nokkenassen, platte zuigers

en als je die wil ombouwen naar 2.7 RS spec, zal je een smak geld moeten ophoesten


nodig :
andere zuigers
andere nokkenassen ( en dan ook nieuwe tuimelaars)
een volledig werkend mfi systeem

om maar enkele dingen te noemen

Auteur:  BS [ 20 feb 2006 11:50 ]
Berichttitel: 

backdaten of updaten that is the question.

backdaten heeft een roestvrije basis waar je naar hartelust aan kan schaven. probeer een witte te vinden, hoef je ook niet over te spuiten. chromen lijsten erop, spoilerkit en je bent al een heel end. dan interieur: mooie stoeltjes momo stuur en knallen maar.

ik ben stap voor stap bezig met updaten. een T uit 73 als basis. tot nu gedaan: rs deurpanelen, 3.0 liter motor erin, side declas ( maar niet de carrera), dom streber, recaro replicas van bf torino, momo prototipo erin. nu nog een mooie ducktail vinden in gr. prix wit...

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 20 feb 2006 12:47 ]
Berichttitel: 

Sorry van damme, ik weet de details niet echt uit mijn hoofd en heb Morgan niet hier liggen, maar de Carrera 2.7 uit '74 en '75 had toch echt 210 pk en volgens mij zelfs exact dezelfde motor als de RS, alleen niet de lightweight body. Werd verkocht naast de Turbo als top model. Voor 76 en 77 werd het Carrera 3.0 met het nieuwe rode turbo blok, maar dan zonder de Turbo en met "slechts" 200 pk. De "S" had 175 pk.

Feit is dat de Carrera 2.7 juist vanwege die motor zeer gezocht is voor restauratie van orig. RS of voor ombouw naar RS specs.

Correct me if I am wrong.

Checked on http://www.idee.demon.nl/911_27/911_27spc.htm


The 911 2.7
1973-1977 Image gallery
Technical specifications
History

engine
1974-1975 911 T, 911
2687 cc
150 bhp @ 5700 rpm
235 NM @ 3800 rpm
compression: 8,0:1

1974-1975 911 S (european)
2687 cc
175 bhp @ 5800 rpm
235 NM @ 4000 rpm
compression: 8,5:1


1974-1975 911 Carrera (european)
2687 cc
210 bhp @ 6300 rpm
255 NM @ 5100 rpm
compression: 8,5:1

1974 911 Carrera (US)
2687 cc
210bhp @ 6300 rpm
255 NM @ 5100 rpm
compression: 8,5:1


1974 911 Carrera RS 3,0
3000?! cc
230 bhp @ 6200 rpm
275 NM @ 5000 rpm
compression: 8,5:1

1975-1976 911 S (US), 1976-1977 911, 911 S
2687 cc
165bhp @ 5800 rpm
235 NM @ 4000 rpm
compression: 8,5:1


1976-1977 911 Carrera 3
3000?! cc
200 bhp @ 6000 rpm
255 NM @ 4200 rpm
compression: 8,5:1

Auteur:  MichM3 [ 20 feb 2006 12:56 ]
Berichttitel: 

Jeroen C3.0 schreef:
Sorry van damme, ik weet de details niet echt uit mijn hoofd en heb Morgan niet hier liggen, maar de Carrera 2.7 uit '74 en '75 had toch echt 210 pk en volgens mij zelfs exact dezelfde motor als de RS, alleen niet de lightweight body. Werd verkocht naast de Turbo als top model. Voor 76 en 77 werd het Carrera 3.0 met het nieuwe rode turbo blok, maar dan zonder de Turbo en met "slechts" 200 pk. De "S" had 175 pk.


I fully agree :wink: motor Carrera 2.7 = motor RS '73

Auteur:  s_vandamme [ 20 feb 2006 13:02 ]
Berichttitel: 

Jeroen C3.0 schreef:
Sorry van damme, ik weet de details niet echt uit mijn hoofd en heb Morgan niet hier liggen, maar de Carrera 2.7 uit '74 en '75 had toch echt 210 pk en volgens mij zelfs exact dezelfde motor als de RS, alleen niet de lightweight body. Werd verkocht naast de Turbo als top model. Voor 76 en 77 werd het Carrera 3.0 met het nieuwe rode turbo blok, maar dan zonder de Turbo en met "slechts" 200 pk. De "S" had 175 pk.

Feit is dat de Carrera 2.7 juist vanwege die motor zeer gezocht is voor restauratie van orig. RS of voor ombouw naar RS specs.

Correct me if I am wrong.

Checked on http://www.idee.demon.nl/911_27/911_27spc.htm


das nu niet echt een website waar ik mijn data van zou halen
ik heb er al verschillende keren fouten in gevonden
zelfs in de quote die jij aanhaalt, bevat fouten

1974-1975 911 T ??? bestaat niet !

kijk es in het Red Book , kheb em niet bij , maar kben toch wel zeker dat er na 73 geen MFI meer in straat auto's zat

de straat versies van de 74-75 911 , had dus echt geen 210 RS spec motor met MFI derop...
en zonder MFI , met CIS(kjetronic) dient de motor te veranderen , andere nokkenassen, andere zuigers..

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 20 feb 2006 15:37 ]
Berichttitel: 

Deze dan?

http://www.qv500.com/porsche91127p1.php

Citaat:
Once again, Porsche appeased the situation by increasing the capacity over pre-74 model year 911's from 2.4 to 2.7-litres. Derived from the Typ 911/83 engines already seen on the 1972 Carrera RS, displacement was enlarged to 2687cc thanks to a bore and stroke of 90 x 70.4mm respectively. Available in three states of tune, the entry-level 911 and 911 S used Bosch K Jetronic injection, the flagship Carrera retaining mechanical injection as used on the RS.



Citaat:
Compression was 8.0:1, this rising to 8.5:1 for the S. With 175bhp at 5800rpm, the S was also 10bhp up on its predecessor (the 2.4 E). More importantly, Bosch Jetronic made the S-spec Typ 911/93 engines significantly more flexible than before. In a somewhat retrograde step, however, a five-speed gearbox became optional on all models, a four-speed unit being fitted as standard. US-bound and rest of the world Carrera's were also forced to use the 175bhp 911 S motor, this having been attributable to the mechanical fuel injector system and more radical valve timing of the Euro-spec 210bhp Typ 911/83 engine


Lijkt erop dat zowel de RS als de Carrera 2.7 dezelfde motor en fuel injector 911/83 gebruikte....maar nogmaals, ik ben geen injectie systeem kenner, lees en hoor alleen af en toe hier en daar wat.

Ook Morgan geeft 210 pk voor de Carrera 2.7. Verder zoals reeds gezegd van kenners gehoord dat de Carrera 2.7 vanwege deze unieke motor juist zo geliefd is voor restauratie of replica RS projecten.

Auteur:  s_vandamme [ 20 feb 2006 15:47 ]
Berichttitel: 

't zou dan toch mfi zijn, ik kijk vanavond es in het red book hoeveel van die dingen er dan gemaakt zijn, 't zullen er niet veel zijn denk ik

Auteur:  MichM3 [ 20 feb 2006 15:58 ]
Berichttitel: 

Ik heb het vanuit het boek van Paul Frère dat beide motoren identiek zouden zijn...

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 20 feb 2006 16:02 ]
Berichttitel: 

Dezelfde site geeft onderaan het antwoord...

Citaat:
Going into production during August 1973, the G-series 911's were produced for 12 months and just under 11,500 were constructed. This was split between the standard 911 in Coupe (4014) and Targa (3110) configurations, the 911 S also in Coupe (1359) and Targa (898) and the flagship Carrera, again in Coupe (1564) and Targa (433) body styles.


Dat zou totaal 1997 st. in Carrera 2.7 met 911/83 moeten zijn.

Auteur:  Olaf [ 20 feb 2006 16:32 ]
Berichttitel: 

BS schreef:
probeer een witte te vinden, hoef je ook niet over te spuiten....


:scratch: aslof dat de enige kleur is waarin ze geleverd werden :drunken:

Auteur:  Pascal [ 20 feb 2006 16:35 ]
Berichttitel: 

Olaf schreef:
BS schreef:
probeer een witte te vinden, hoef je ook niet over te spuiten....
:scratch: aslof dat de enige kleur is waarin ze geleverd werden :drunken:

Nee, maar wel de mooiste/leukste/herkenbaarste....

Met andere woorden, deze:
Afbeelding

Of deze:
Afbeelding

:cheesy:

Auteur:  Olaf [ 20 feb 2006 16:42 ]
Berichttitel: 

replica :arrow: Afbeelding

een hele echte en originele :arrow: Afbeelding

:wink:

Auteur:  WdePundert [ 20 feb 2006 16:43 ]
Berichttitel: 

:lol:

Auteur:  KEV-911 [ 20 feb 2006 17:07 ]
Berichttitel: 

de europese 74-75 carrera had dezelfde motor als de carrera rs, de amerikaanse carrera had toen de motor uit de 2.7S :wink:

das waar 924carreragt Filip van FG motors heeft inderdaad een mooie polyesterkit liggen, + hij heeft alles in stock om er een mooie rs-look van te maken :twisted:

Auteur:  s_vandamme [ 20 feb 2006 21:12 ]
Berichttitel: 

net in redbook gekeken... i stand corrected

aug 73 tot july 74
1036 coupes
433 targa's


aug 74 tot july 75
518 coupes
197 targa's

totaal 2184

kheb ook gevonden waarom ik zo mis zat
Porsche Sports 73, amerikaans boek van 73 waar alle nieuwigheden voor 't komende jaar in vermeld en "achievements" qua racerij en dergelijke

daar staat de Carrera als zijnde Kjetronic, wat wel klopt .. voor de amerikaanse versies..

Auteur:  André [ 20 feb 2006 21:39 ]
Berichttitel: 

kijk ook eens hier..........http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/oldtimers/20971563.html


misschien een echte.

(ook hier edit door paSCal: Haal alles achter de .html weg bij Marktplaats, nog steeds dezelfde pagina, en een veeeeeeeeeel kortere link!)

Auteur:  Geert [ 21 feb 2006 0:31 ]
Berichttitel: 

paSCal schreef:
Met andere woorden, deze:
Afbeelding
:cheesy:


Oei ja, da's een erg mooie.
Die was bij mij ook niet onopgemerkt gebleven op Zolder :) :

Afbeelding

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/