Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 21:34

Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
wat was je leukste porsche moment 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht wat was je leukste porsche moment
iedereen heeft een leukste porsche moment gehad

de mijne was mijn trouwdag :

zwarte 993s voor mij en mijn vrouw, witte 3.2 voor de bruidsmeisjes 8)

geweldige ervaring (omdat ik toen zelf nog geen p owner was)

24 feb 2006 22:44
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
De dag dat ik m'n turbo op ging halen. Zweet handen, niet geslapen en zo blij als een klein kind. :lol:

Terug rit naar huis, spierpijn in m'n kaken van die glimlach. :lol:

Ieder ritje is weer een kick :!:

24 feb 2006 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Mijn eerste rit in een Porsche Carrera in 1990 (auto was van 1987 - orig. Nld.), 265km/u, ik was toen 26 jaar. Dát moment vergeet ik nooit meer !!

24 feb 2006 23:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Eigenlijk twee momenten:

1. de eerste keer dat ik mijn C4 omgedraaid kreeg zonder dat ik dat wilde. Het gebeurde op een natte rotonde, die ik altijd met mijn volvo al driftend bocht uit kon nemen. In de p net te vroeg op het gas en hoppa. Het ontzag moment.

2. de eerste keer op weg naar de Ring in Duitsland; electronische km-teller blijft staan (voor 5 minuten...) op 272. Hij rijdt evenhard als hij pk's heeft. Sjesus, wat gaat dat hard. Het kick-moment.

Er komen nog vele momenten aan :lol:

25 feb 2006 10:24
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
1. Toen ik mijn eerste Porsche gekocht had in Amsterdam, opgehaald op een vrijdag rond de lunch en om 1 uur weggereden vanaf de Overtoom. Bij de aansluiting A10-A2 vol de file ingereden. 2 uur in een zonnetje met een enorme grijns gelukzalig in de file gestaan. 8)

2. Toen ik achter Jurgen aan van Goch naar Kamp Lintfort reed... nog niet eerder zo snel gereden. 8)

Afbeelding Afbeelding

25 feb 2006 11:35
Profiel
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
Op het moment dat ik een advertentie zag staan van een bourgondisch rode 911 targa uit 1967 en nog wel een originele ongerestaureerde S-uitvoering...... :D :D :D

25 feb 2006 12:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Vakantie 2004: Autozug D'dorf -> Lindau. Volgende dag nur Landesstrasse via Liechtenstein (Lunch) - Juliennepas naar Sankt Moritz (koffie) via Noord-kant Como meer (Menaggio etc.) naar Lugano gereden. Drie dagen Lugano, toen naar Como, paar dagen later voor het weekend shoppen naar Milaan. Mijn meisje schrok toch wel even toen we vanaf de redelijk rustige Autostrada met het oude elfje het drukke stadsverkeer van Milaan indoken! :lol: Maar zolang je je aan de regels houdt, gaan is gaan en niet twijfelen want dan heb je grote kans een deuk op te lopen, is er niets aan de hand. Van de autoliefhebbers bij het Holiday Inn kreeg ik een eigen afsluitbare garagebox in de parkeergarage, kijk, da's service! En dan is het niet eens een Italiaanse bolide! :wink: Op zondag naar Santa Margharita gereden, mooi oud Castello Hotel op een heuvel met uitzicht tot aan Portofino, great! Ook hier was het ontvangst meer dan hartelijk door de eigenaar die zelf een 996 reed. Na een paar dagen zon en zee via de kustwegen afgezakt naar de Toscane. Hier vanuit een mooie oude B&B Medici villa lekker toeren naar Florence, Siena etc. Na drie superweken met de Autozug terug van Livorno met de nachttrein naar Dusseldorf. Ook de Autozug was een super belevenis (en veel goedkoper dan de NL autotrein...) . Met veel bekijks je oude 911 tegelijk met een ferrari 360 de trein oprijden. Alleen een enkele NL vader met Citroen Picasso inclusief Alpenkreuzer keek niet zo vrolijk. Ach ja, kleinigheidje hou je altijd... :D Lekker dineren met een goed glas wijn en de Porsche volgt keurig een aantal meters achter je. De volgende dag nog even een stukje hard knallen en toen zat het er weer op. Mooie dagen, zonder een enkel probleem met die oude bromtol toch alles bij elkaar 2500 km gereden. Respect voor het Zuffenhausen produkt. Zeker aan te raden! Voor foto's zie album. Als iemand leuke adresjes of info nodig heeft hoor ik het wel.

25 feb 2006 14:17
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Denken dat je de Philip Morris bocht bij Bergen op Zoom met 100km/h kunt halen met een 944 en halverwege de bocht erachter komen dat deze wat scherper wordt. Ik heb beide rijbanen nodig gehad om bijna de helft van deze bocht driftend en volledig tegensturend te nemen. Op het daaropvolgende rechte stuk evne heel rustig aan gedaan om bij te komen van de schrik :lol:

25 feb 2006 15:44
Profiel
Bericht 
Double G schreef:
Denken dat je de Philip Morris bocht bij Bergen op Zoom met 100km/h kunt halen met een 944 en halverwege de bocht erachter komen dat deze wat scherper wordt. Ik heb beide rijbanen nodig gehad om bijna de helft van deze bocht driftend en volledig tegensturend te nemen. Op het daaropvolgende rechte stuk evne heel rustig aan gedaan om bij te komen van de schrik :lol:

Je kunt de scherpe Philip Morris -bocht met geen enkele auto nemen met een snelheid van 100 km/u. Er staan niets voor niets grote lichtborden dat je daar max. 50 km/u mag. Wel knap van je om daar met 100 km/u je auto heelhuids doorheen te loodsen. Petje af hoor

25 feb 2006 17:02
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Gewoon elke keer dat ik in mijn garage kom, en het word steeds betet dat moment :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

25 feb 2006 17:23
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Iedere keer als ik hem mag starten gaat mijn hart even iets sneller, wordt mijn gehoor gestreeld en gaat er een rilling door mij heen van de komende sensatie.
En iedere keer als ik hem uitzet, slaak ik een zucht zo van "hè, dat nemen ze me niet meer af".
:ba: :lol:

25 feb 2006 18:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Hevigste p-moment: toen ik als tiener meemocht in een bloedmooie 930t met oranjekleurige el verstelbare recaro's...
Het optrekmoment bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeef duren ,waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw.... helemaal verkocht!

2e) tekenen van aankoopbon voor mijn eerste p; een 965 3.3

en eigenlijk...om heeeeeeeel eerlijk te zijn, iedere keer als ik van de zaak via mijn garage het prive binnenstap, krijgt "ze" een klein tikje op haar linker oog..., en iedere keer ben ik dan weer :ba: :ba: :ba: :ba:

25 feb 2006 19:47
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
het zijn verschillende momenten:

als ik na me werk naar de auto toe loop.(heerlijk dat beeld ik denk dan telkens goed gedaan!)

of als ik net weer een lekker stuk heb gereden

of als ik mijn vader ermee weg zie gaan met zo'n :lol:

robert

25 feb 2006 19:49
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Toen ik achter Harald aan reed van Goch naar Kamp Lintfort...

[img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=7682[img][/img]

Liet me op een gegeven moment terugvallen naar zo'n 250 , waarna Harald, tot verbijstering van mijn passagier, al fotograverend langszij kwam...."hij zit gewoon foto's te maken!!!" :lol: :lol: :lol:

Ziehier...

[img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=7528[img][/img]

Mooie dag :wink:

25 feb 2006 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
911 964 c2
munnekeburen
Bericht 
Mijn mooiste moment was toch wel toen ik mijn eerste 911 ging kopen..Met Erwin(renntech) naar Gorinchem die de 911 een akk gaf,goedkeurde,ik rekende af,,,,,,en daarna voor het eerst in m'n eigen 911 ik had er nog niet eerder mee gereden,,,en daar ga je dan in je eigen "droom auto" 'k was gewoon zenuwachtig :lol:
En nu heb ik er onttzettend veel plezier aan en ben zo blij als een kind.

Willem.

25 feb 2006 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 Coupe
Bericht 
Op de terugweg van Vakantie in Oostenrijk. Heeeeeeeel veel files gehad in Duitsland. :cry: :cry: Maar toen gingen wij nog ff tanken voor Dinslaken en toen ik de snelweg weer opreed leek het alsof bijna iedereen al naar huis was. Toen lekker door kunnen toeren naar 275 km/h. En als een auto niet ging inhalen kon ik helemaal door maar dat komt nog.

Als een jongen van 27 vind ik het zelf echt top. Harder gereden dan mijn vader :wink: :mrgreen: :drive:

25 feb 2006 22:44
Profiel WWW
vianen
Bericht 
Ha heb je goed gedaan Petr, lekker ff blazen, :drive: :ba: ,
ik ga woensdag en donderdag ff lekker loos, even op en neer naar het Sauerland, ff een feestje vieren :lol:

25 feb 2006 22:50
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Dat ik 'm ging ophalen bij de autodealer, en hij al stationair draaiend buiten stond. Vervolgens wegrijden, en je realiseren: ik heb een Porsche!

Afbeelding

26 feb 2006 0:45
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
Red beach,Santorini, Griekenland, 15 jaar geleden.......
samen met een vriend aan het interrailen via France, Itali en Greece aan boord van een autoslaaptrein waar hij toen als bijbaantje de auto's op de trein mocht rijden en wij mee konden liften.
stiekem in een 3.2 gestapt en dat ding op de trein gereden (WAUW, DAT GELUID). :!: :!: :!:
plan P(orsche) was toen geboren op dat strand, je moet toch dromen hebben als je als student door europa reist, je kent dat wel :D
dwz: ooit een 911 bezitten en ermee stoeien.
na 2 914's bleef het ff stil qua plan P maar toen ik na dus 15 jaar mijn vriend's gezicht zag toen ik de 1e keer zijn straat met mijn 3.2 in kwam rijden, onvergetelijk :!: :P :!: :P

DREAMS REALLY COME TRUE (IT TAKES JUST TIME)

26 feb 2006 1:07
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
In een 996-GT3 als bijrijder naast een goeie rijder:
Op t circuit van Knutsdorp (Zweden), met keramische brakes en voluit op t randje van wat een GT3 kan......

En natuurlijk met mn huidige 3.2 (mn eerste P) de straat in rijden.....

26 feb 2006 1:17
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
MS964 schreef:
Dat ik 'm ging ophalen bij de autodealer, en hij al stationair draaiend buiten stond .....

..... waarom zou dat toch geweest zijn ..... Afbeelding

Mijn leukste Porsche moment :?:
Zou het eerlijk gezegd niet weten :roll: ..... maar (bijna) iedere :drive: over binnenwegen bij droog weer en > 10 °C is weer leuk :!: :colors:

26 feb 2006 11:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Typisch weer een Cabrio rijder......wat doet die temperatuur er nou toe? :roll:

Geef maar geen commentaar , Eric.... :mrgreen:

26 feb 2006 11:27
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Het ruitje mag niet gevouwen worden <10 graden C. :cry:

26 feb 2006 11:29
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Renntech schreef:
......wat doet die temperatuur er nou toe? :roll:

Geef maar geen commentaar , Eric.... :mrgreen:

Toch wel. :^:

..... maar (bijna) iedere :drive: over binnenwegen bij droog weer en > 10 °C is weer leuker dan < 10 °C of nattigheid :!: :colors:

26 feb 2006 11:33
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Elke keer als iemand vraagt of het bezit van een Porsche een toelatingseis is binnen het bedrijf.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

26 feb 2006 12:01
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende