Auteur |
Bericht |
GerbenJ
Porschûh
|
Minder flitspalen
Bron: nu.nl
Het is maar dat je het weet.
_________________________________________ Winner of the Rubber Mac of Zurich Award
|
01 sep 2006 12:14 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
pfew, dan mogen ze gelijk wat palen verwijderen in Breda én in de regio van Zandvoort want dat was echt een drama daar!! Vooral in de binnenstad van Breda zaten mijn vriend en ik met de Jubirit voortdurend op TOM TOM te letten ( we hadden een extra iets gedownload dat je alle flitspalen kunt zien staan op de route, handig handig! )..
edit/ hey sinds wanneer ben ik forum rakker met 4 sterren????
_________________________________________ DENK HELDER
|
01 sep 2006 12:32 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Klopt, op de a12 bij utrecht zijn er een paar weggehaald
en nu hebben we trajectcontrole
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
01 sep 2006 12:42 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
we moeten ons niet gek laten maken, dan wel blij laten maken met een dode mus. 75% van alle flitspalen staan niet aan. Dat was destijds met een radar detector altijd heel eenvoudig waar te nemen. Dus wat gaan ze nu doen. Juist al deze non actieve kasten weghalen. Netto resultaat, zoals zo vaak, niks, nul, nada, njet, zero....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
01 sep 2006 12:56 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Er varandert dan wel iets: de kans dat een flitspaal nu wel aan staat wordt hierdoor groter
_________________________________________ NPC 0577
|
01 sep 2006 13:02 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ehh, wellicht staan sommige palen volcontinu uit, op veel plaatsen rouleert het functionele binnenwerk tussen een aantal palen. Oftewel, rijdt je te hard langs zo'n paal, bestaat er de kans dat je geflitst wordt. Wordt 1 van die palen weggehaald, wordt het risico om dáár geflitst te worden aanzienlijk kleiner.
Zij die wel eens de gok namen, om te hard langs een paal te rijden, konden inderdaad wel eens "benadeeld" worden.
_________________________________________ Tjolk.
|
01 sep 2006 13:31 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Bedankt voor de dooie mus Spee
In plaats daarvan staan ze vanmiddag hier in Hilversum op werkelijk het enige stukje waar je op de rondweg even door kan trekken met een lasergun te controleren.
Mijn geluk bij een ongeluk vanmiddag was dat het net onder de 50 km te hard bleef....
Je hoort me verder niet klagen hoor. Ik rij vaak te hard en dan moet het er natuurlijk eens van komen, maar om nou net op de toegangweg vanuit Hilversum naar de A27 te gaan staan meten...? Veiligheid of toch weer om de kas te spekken?
|
01 sep 2006 17:07 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Beetje jammer dat ze op de plaatsen waar die kasten weggehaald worden wel blijven controleren met lussen in de weg. Dit betekend geen boete maar bij te veel overtredingen komt die kast terug of waarschijnlijker...staan ze vanaf heden regelmatig te laseren op die plaatsen
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
01 sep 2006 20:01 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Ik wil hier dus een kritische kanttekening bij plaatsen. Dit onderwerp was vandaag ook in het nieuws in België; de teneur met het bijhorende wijsvingertje naar de Belgische chauffeur was als volgt : de Nederlandse automobilist rijdt nu zo gedisciplineerd als gevolg van de intensieve radarcontroles dat deze controles nu niet meer hoeven op een aantal plaatsen. Ik viel haast uit mijn autozetel van verbazing. Alvast één reden om blij te zijn dat de zomervakantie voorbij is, is dat de Belgische autostrades minder "geteisterd" worden door agressief rijdende Nederlanders al dan niet met caravan. Voor het goede begrip, is gelukkig een minderheid hoor (en al helemeaal geen Porsches), maar dan wel één van een storende/gevaarlijke soort. Ik rij dagelijks op de E17, de snelweg die Frankrijk verbindt met Nederland en het moet gezegd, misschien wordt er dan wel gedisciplineerd gereden in eigen land, maar ik word niet vrolijk van een geel nummerbord monovolumer met kids aan boord / Thüle-box op het dak / 4 fietsen achterop die op de linker rijstrook enkele meters achter me hangt terwijl ik zelf een veilige afstand probeer te bewaren op mijn voorligger. Noch van caravans met een krachtige diesel ervoor die 140 km/h bollen (hallo remafstand?). Deze avond drie kwartier in de file voor een onbesuisde Nederlander die de sterkte van een vangrail over een lengte van 50 meter had uitgeprobeerd, met heel veel schade maar gelukkig zonder lichamelijk leed op het eerste gezicht - moest me even van het hart, voor het goede begrip, zonder een polemiek over rijgedrag van Nederlanders/Belgen te willen ontketenen hoor, Belgische chauffeurs scoren gemiddeld erg slecht in Europese studies trouwens
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
01 sep 2006 23:52 |
|
|
Gerco
|
Oh maar dit zal niemand je kwalijk nemen denk ik want er zijn volgens mij erg veel Nederlanders (mijself incl) die het weggedrag van de gemiddelde Nederlander nou niet zo fantastisch vinden
Mijn (Amerikaanse) vriendin verbaasd zich als ze rijd ook telkens weer over hoe de mensen rijden hier. En dan gaat het nog niet eens over de "lease auto rijders" en de "busjes" (hoewel die beide het wel vaak bont maken) maar vaak ook nette gezinsauto's met (wat oudere) mevrouw of meneer achter het stuur en kinderen achterin die opeens naar links gaan als je links rijd en normaal afstand houd maar die opeens "wel een gaatje zien"
En dat van die flitskasten verminderen, lijkt me inderdaad een dode mus ja...
_________________________________________ turbo rulezz
|
02 sep 2006 0:25 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik zie vaak veel ego's in het verkeer, te weinig chauffeurs. Zal wel een collectief minderwaardigheidscomplexje zijn.
Bumperkleven, het "opvullen" van gaatjes voordat iemand naast je maar op het idee zou durven komen om van baan te veranderen, eigen rechtertje spelen vanachter het stuur en teveel met andere (eigen dingen) bezig zijn i.p.v. rekening te houden met medeweggebruikers.
IK kom te laat op mijn werk. IK heb een belangrijke afspraak. IK heb een snellere auto. IK moet m'n lippen nog stiften. IK zat eerder op deze rijbaan. IK heb snelle reflexen. IK heb wel een belangrijke functie te vervullen. IK heb recht op mijn vertier, ook in het verkeer.
Het zijn maar enkele voorbeelden, maar je kent ze wel.
Dat gaat niet zozeer mis bij de rijopleiding of daarna, nee, dat is een mentaliteitskwestie als je het mij vraagt. Waarmee ik weer terug ben bij de eerste alinea.
Ach, het zijn ook mensen als jij en ik. Ze plaatsen hier ook wel eens berichten. Woorden veranderen niets, verlagen slechts de eigen hartslag iets. Politie kan ook weinig uitrichten. Verplichte vakantie naar een ontstress-oord en heropvoeding. En als het moet, lichaamsdelen tussen de vangrails vandaan laten plukken. Papierprikken voor gevorderden.
Mijn moraal: liever 3 flitspalen dan 1 egootje in het verkeer.
_________________________________________ Tjolk.
|
02 sep 2006 0:57 |
|
|
John
Cayenne
|
Inderdaad kan ik deze frustratie begrijpen, maar ga is in Frankrijk kijken, hebbie daar wel is die Fransen zien rijden met hun aftandse sloopcaravans, daar mag je in Fr. 130 mee knallen, en dat doen ze ook.
Maar oke, de verbindingsweg Lille<-> Breda, is voor de terugkerende Nederlanders een stuk weg waar men bezig is om zo snel mogelijk het laatste taaie stuk af te leggen naar huis, voor de Belgische vakantiegangers die uit dezelfde oorden terugkomen zit de reistijd erop, de Hollanders moeten gemiddeld nog ff een honderd of drie verder.
- Men is moe (jawel na een vakantietijd)
- de kids zitten op de achterbank te klieren (zijn het zat en willen piesen maar Pa rijd maar door, nog ff jongens benne we thuis)
- moeders ligt standaard op dat traject te pitten (dus Pa kan zonder commentaar harder rijden).
- Men ruikt Holland (ineens weer verkeersborden met Nederlandse tekst, let wel de gemiddelde Nederlander die naar Fr. gaat spreekt echt geen woord Frans).
Oja dat traject neem ik ook vaak, en jawel met sleurhut, en kom niet boven de 100, wat zeer veilig is met de combinatie die ik heb.
On topic.
Flitskasten weg................scheelt weer een berg afremmers voor me.
Koos Spee is dan wel een giga mispunt, maar 1 ding moet ik hem in prijzen, en dat is zijn fanatisme, haast "Jihad achtig" om het aantal verkeersdoden terug te dringen, en daar krijgt ie van mij een 10 voor.
Iedere verkeersdode is er 1 teveel.
|
02 sep 2006 7:40 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ach, in 1 op de 5 kasten zit sowieso geen rolletje dus je kan best wel "selectief" wat palen verwijderen!
Iedereen (nou ja, bijna ) weet waar ze staan, even op de rem en weer verder.
Nee, ik denk ook dat er meer mobiele en lasercontroles voor terug zullen komen (grotere pakkans).
In het buitenland zien ze ook hoeveel geld ermee wordt binnengehaald, dus die beginnen grotendeels het voorbeeld van NL al te volgen.
Dit kwam ik laatst al laserend tegen in la douce France :
terwijl ze een jaar of wat geleden gewoon nog hier in rond tuften:
Ik heb overigens geen probleem met welke vorm van controle op gevaarlijke plaatsen (vooral provinciale wegen en binnen de bebouwde kom), maar die gasten die stiekum achter een viaductje zitten om 01.00 's nachts op een rechte driebaans snelweg...
|
02 sep 2006 9:49 |
|
|
Jort
Groningen
|
In 1 op de 5 zit wél een functionerend binnenwerk.. en dat blijft ook 1 op de 5.
_________________________________________ Tjolk.
|
02 sep 2006 12:04 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
02 sep 2006 12:17 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Dan heb jij wel een uitzondering te pakken, of ze komt uit een stad waar geen republikeinen wonen
In houston kunnen ze NIET rijden.
Voorbeeld: men neme 1 domme doos, en stoppe haar in een veel te grote auto MET makeup doos.
Plaats deze vervolgens op de snelweg, naast de uitvoegstrook, waar toevallig ondergetekende met vader er naast reed, op eergenoemde vluchtstrook.
Domme doos gaat naar rechts (zonder richting aanwijzer) ziet niks, en rijdt ons vervolgens bijna van de weg af bij 100 kmh.
Het aandeel slechte chauffeurs daar is ook aanzienlijk. Alhoewel ze op snelwegen buiten de steden redelijk rijden. Maar stadsbewoners, ho maar.
Verder: ik had zo ook al mn twijfels bij dit bericht...
|
02 sep 2006 15:46 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: Minder flitspalen
Koos geeft daarmee dus ook toe dat flitsers nu volop staan op plaatsen waar dat voor de verkeersveiligheid totaal niet relevant is, de kassalocaties. Bedankt Koos
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 sep 2006 17:36 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Minder flitspalen
Nee hoor. Gladde Koossie zal vast zeggen dat:
"deze locaties door het preventief aanbrengen van flitskasten nu veiliger zijn geworden omdat mogelijke verkeerscriminelen nu op deze plekken automatisch zich aan de door de wetgever vastgestelde maximum snelheid houden."
|
02 sep 2006 20:25 |
|
|
Gerco
|
| | | | 944 guy schreef: Dan heb jij wel een uitzondering te pakken, of ze komt uit een stad waar geen republikeinen wonen In houston kunnen ze NIET rijden. Voorbeeld: men neme 1 domme doos, en stoppe haar in een veel te grote auto MET makeup doos. Plaats deze vervolgens op de snelweg, naast de uitvoegstrook, waar toevallig ondergetekende met vader er naast reed, op eergenoemde vluchtstrook. Domme doos gaat naar rechts (zonder richting aanwijzer) ziet niks, en rijdt ons vervolgens bijna van de weg af bij 100 kmh. Het aandeel slechte chauffeurs daar is ook aanzienlijk. Alhoewel ze op snelwegen buiten de steden redelijk rijden. Maar stadsbewoners, ho maar. Verder: ik had zo ook al mn twijfels bij dit bericht... | | | | |
Eh ja ze komt uit Nebraska, uit Valentine om precies te zijn. Een dorpje van ongeveer 4000 inwoners, ongeveer 2 uur rijden naar de dichtsbijzijnde stad. Als je daar 4 autos op de weg ziet, tegelijkertijd, is het vast spitsuur ! Hoewel we ook rondgereden hebben om diverse grote steden zoals LA, New York, San Fransisco, Las Vegas, maar dan nog kunnen ze niet tippen aan de rijstijl van de Nederlanders hoor....
Knap als ze hier in rond tuffen anders
_________________________________________ turbo rulezz
|
02 sep 2006 21:53 |
|
|
Jort
Groningen
|
Moet je eens kijken als het regent in de buurt van SF. Weet je niet wat je ziet. De mensen aldaar overigens blijkbaar ook niet.
_________________________________________ Tjolk.
|
02 sep 2006 22:12 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Tja, ze zijn daar ook niet zo veel regen gewend. Als het droog is gaat het wel hoor. Ik denk altijd dat ik met mijn Nederlandse rijstijl een van de grootste aso's op de weg ben daar....
Net weer terug uit SF
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 sep 2006 22:56 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
03 sep 2006 14:31 |
|
|
Gerco
|
En toch gebeurd er geen ongeluk, misschien is het dan toch wel wat....
_________________________________________ turbo rulezz
|
03 sep 2006 14:50 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
In nederland was/is er ook een subaru imprz voor de klpd, een blauwe dacht ik , wel onopvallend
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
03 sep 2006 15:00 |
|
|