Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 0:43

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Minder flitspalen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht Minder flitspalen
Bron: nu.nl

Citaat:
Minder flitspalen langs de weg

Uitgegeven: 1 september 2006 06:06
Laatst gewijzigd: 1 september 2006 10:54

DEN HAAG/EINDHOVEN - Justitie gaat het aantal flitspalen langs de Nederlandse wegen terugbrengen. Flitspalen op plaatsen waar ze geen bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid worden verwijderd, maakte verkeersofficier Koos Spee vrijdag bekend.

Spee stelt dat automobilisten zich steeds beter aan de maximumsnelheid houden. Bovendien daalt het aantal verkeersslachtoffers, bleek deze week uit onderzoek van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid.

Verkeerscontroles vormen daarvoor volgens Spee een belangrijke verklaring. In Nederland staan naar schatting 1700 flitspalen langs de wegen. In Noord-Brabant maakt het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie een begin met de beperking. Daar worden 88 flitspalen van de provincie overgenomen, 25 palen worden verwijderd. In de rest van Nederland worden op korte termijn afspraken gemaakt, verwacht Spee.

Noodzaak

Veilig Verkeer Nederland vindt het een goede zaak dat een deel van de flitspalen het weggaat. Een woordvoerster: "Het komt de geloofwaardigheid van de noodzaak van de andere flitspalen ten goede."

De apparaten die weggehaald worden, waren niet in beheer van justitie, maar van gemeenten of provincies. "En die staan niet allemaal op plekken waar veel te winnen valt op gebied van verkeersveiligheid", aldus de zegsvrouw. Als blijkt dat een weggehaalde flitspaal toch nodig blijkt te zijn, kan die altijd nog teruggezet worden, stelt ze.

Het is maar dat je het weet.

01 sep 2006 12:14
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
pfew, dan mogen ze gelijk wat palen verwijderen in Breda én in de regio van Zandvoort want dat was echt een drama daar!! Vooral in de binnenstad van Breda zaten mijn vriend en ik met de Jubirit voortdurend op TOM TOM te letten ( we hadden een extra iets gedownload dat je alle flitspalen kunt zien staan op de route, handig handig! ).. :wink:

edit/ hey sinds wanneer ben ik forum rakker met 4 sterren???? 8)

01 sep 2006 12:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Klopt, op de a12 bij utrecht zijn er een paar weggehaald
en nu hebben we trajectcontrole :evil:

01 sep 2006 12:42
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
we moeten ons niet gek laten maken, dan wel blij laten maken met een dode mus. 75% van alle flitspalen staan niet aan. Dat was destijds met een radar detector altijd heel eenvoudig waar te nemen. Dus wat gaan ze nu doen. Juist al deze non actieve kasten weghalen. Netto resultaat, zoals zo vaak, niks, nul, nada, njet, zero....

01 sep 2006 12:56
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Er varandert dan wel iets: de kans dat een flitspaal nu wel aan staat wordt hierdoor groter :idea: :wink:

01 sep 2006 13:02
Profiel
Groningen
Bericht 
Ehh, wellicht staan sommige palen volcontinu uit, op veel plaatsen rouleert het functionele binnenwerk tussen een aantal palen. Oftewel, rijdt je te hard langs zo'n paal, bestaat er de kans dat je geflitst wordt. Wordt 1 van die palen weggehaald, wordt het risico om dáár geflitst te worden aanzienlijk kleiner. :wink:

Zij die wel eens de gok namen, om te hard langs een paal te rijden, konden inderdaad wel eens "benadeeld" worden. :twisted:

01 sep 2006 13:31
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Spee schreef:
Flitspalen op plaatsen waar ze geen bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid worden verwijderd. (..)

Bedankt voor de dooie mus Spee :!:

In plaats daarvan staan ze vanmiddag hier in Hilversum op werkelijk het enige stukje waar je op de rondweg even door kan trekken met een lasergun te controleren. :evil:

Mijn geluk bij een ongeluk vanmiddag was dat het net onder de 50 km te hard bleef.... :shock:

Je hoort me verder niet klagen hoor. Ik rij vaak te hard en dan moet het er natuurlijk eens van komen, maar om nou net op de toegangweg vanuit Hilversum naar de A27 te gaan staan meten...? Veiligheid of toch weer om de kas te spekken?

01 sep 2006 17:07
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Beetje jammer dat ze op de plaatsen waar die kasten weggehaald worden wel blijven controleren met lussen in de weg. Dit betekend geen boete maar bij te veel overtredingen komt die kast terug of waarschijnlijker...staan ze vanaf heden regelmatig te laseren op die plaatsen

01 sep 2006 20:01
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Ik wil hier dus een kritische kanttekening bij plaatsen. Dit onderwerp was vandaag ook in het nieuws in België; de teneur met het bijhorende wijsvingertje naar de Belgische chauffeur was als volgt : de Nederlandse automobilist rijdt nu zo gedisciplineerd als gevolg van de intensieve radarcontroles dat deze controles nu niet meer hoeven op een aantal plaatsen. Ik viel haast uit mijn autozetel van verbazing. Alvast één reden om blij te zijn dat de zomervakantie voorbij is, is dat de Belgische autostrades minder "geteisterd" worden door agressief rijdende Nederlanders al dan niet met caravan. Voor het goede begrip, is gelukkig een minderheid hoor (en al helemeaal geen Porsches), maar dan wel één van een storende/gevaarlijke soort. Ik rij dagelijks op de E17, de snelweg die Frankrijk verbindt met Nederland en het moet gezegd, misschien wordt er dan wel gedisciplineerd gereden in eigen land, maar ik word niet vrolijk van een geel nummerbord monovolumer met kids aan boord / Thüle-box op het dak / 4 fietsen achterop die op de linker rijstrook enkele meters achter me hangt terwijl ik zelf een veilige afstand probeer te bewaren op mijn voorligger. Noch van caravans met een krachtige diesel ervoor die 140 km/h bollen (hallo remafstand?). Deze avond drie kwartier in de file voor een onbesuisde Nederlander die de sterkte van een vangrail over een lengte van 50 meter had uitgeprobeerd, met heel veel schade maar gelukkig zonder lichamelijk leed op het eerste gezicht - moest me even van het hart, voor het goede begrip, zonder een polemiek over rijgedrag van Nederlanders/Belgen te willen ontketenen hoor, Belgische chauffeurs scoren gemiddeld erg slecht in Europese studies trouwens :!:

01 sep 2006 23:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Oh maar dit zal niemand je kwalijk nemen denk ik want er zijn volgens mij erg veel Nederlanders (mijself incl) die het weggedrag van de gemiddelde Nederlander nou niet zo fantastisch vinden :roll:

Mijn (Amerikaanse) vriendin verbaasd zich als ze rijd ook telkens weer over hoe de mensen rijden hier. En dan gaat het nog niet eens over de "lease auto rijders" en de "busjes" (hoewel die beide het wel vaak bont maken) maar vaak ook nette gezinsauto's met (wat oudere) mevrouw of meneer achter het stuur en kinderen achterin die opeens naar links gaan als je links rijd en normaal afstand houd maar die opeens "wel een gaatje zien" :roll:

En dat van die flitskasten verminderen, lijkt me inderdaad een dode mus ja... :?

02 sep 2006 0:25
Profiel
Groningen
Bericht 
Ik zie vaak veel ego's in het verkeer, te weinig chauffeurs. Zal wel een collectief minderwaardigheidscomplexje zijn.

Bumperkleven, het "opvullen" van gaatjes voordat iemand naast je maar op het idee zou durven komen om van baan te veranderen, eigen rechtertje spelen vanachter het stuur en teveel met andere (eigen dingen) bezig zijn i.p.v. rekening te houden met medeweggebruikers.

IK kom te laat op mijn werk. IK heb een belangrijke afspraak. IK heb een snellere auto. IK moet m'n lippen nog stiften. IK zat eerder op deze rijbaan. IK heb snelle reflexen. IK heb wel een belangrijke functie te vervullen. IK heb recht op mijn vertier, ook in het verkeer.
Het zijn maar enkele voorbeelden, maar je kent ze wel.

Dat gaat niet zozeer mis bij de rijopleiding of daarna, nee, dat is een mentaliteitskwestie als je het mij vraagt. Waarmee ik weer terug ben bij de eerste alinea.

Ach, het zijn ook mensen als jij en ik. Ze plaatsen hier ook wel eens berichten. Woorden veranderen niets, verlagen slechts de eigen hartslag iets. Politie kan ook weinig uitrichten. Verplichte vakantie naar een ontstress-oord en heropvoeding. En als het moet, lichaamsdelen tussen de vangrails vandaan laten plukken. Papierprikken voor gevorderden.

Mijn moraal: liever 3 flitspalen dan 1 egootje in het verkeer.

02 sep 2006 0:57
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
2.2VTEC schreef:
.........maar dan wel één van een storende/gevaarlijke soort. Ik rij dagelijks op de E17, de snelweg die Frankrijk verbindt met Nederland en het moet gezegd, misschien wordt er dan wel gedisciplineerd gereden in eigen land, maar ik word niet vrolijk van een geel nummerbord monovolumer met kids aan boord / Thüle-box op het dak / 4 fietsen achterop die op de linker rijstrook enkele meters achter me hangt terwijl ik zelf een veilige afstand probeer te bewaren op mijn voorligger. Noch van caravans met een krachtige diesel ervoor die 140 km/h bollen...........

Inderdaad kan ik deze frustratie begrijpen, maar ga is in Frankrijk kijken, hebbie daar wel is die Fransen zien rijden met hun aftandse sloopcaravans, daar mag je in Fr. 130 mee knallen, en dat doen ze ook.

Maar oke, de verbindingsweg Lille<-> Breda, is voor de terugkerende Nederlanders een stuk weg waar men bezig is om zo snel mogelijk het laatste taaie stuk af te leggen naar huis, voor de Belgische vakantiegangers die uit dezelfde oorden terugkomen zit de reistijd erop, de Hollanders moeten gemiddeld nog ff een honderd of drie verder.

- Men is moe (jawel na een vakantietijd)
- de kids zitten op de achterbank te klieren (zijn het zat en willen piesen maar Pa rijd maar door, nog ff jongens benne we thuis)
- moeders ligt standaard op dat traject te pitten (dus Pa kan zonder commentaar harder rijden).
- Men ruikt Holland (ineens weer verkeersborden met Nederlandse tekst, let wel de gemiddelde Nederlander die naar Fr. gaat spreekt echt geen woord Frans).

Oja dat traject neem ik ook vaak, en jawel met sleurhut, en kom niet boven de 100, wat zeer veilig is met de combinatie die ik heb.

On topic.

Flitskasten weg................scheelt weer een berg afremmers voor me.

Koos Spee is dan wel een giga mispunt, maar 1 ding moet ik hem in prijzen, en dat is zijn fanatisme, haast "Jihad achtig" om het aantal verkeersdoden terug te dringen, en daar krijgt ie van mij een 10 voor.

Iedere verkeersdode is er 1 teveel.

02 sep 2006 7:40
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Ach, in 1 op de 5 kasten zit sowieso geen rolletje dus je kan best wel "selectief" wat palen verwijderen!
Iedereen (nou ja, bijna :wink:) weet waar ze staan, even op de rem en weer verder.
Nee, ik denk ook dat er meer mobiele en lasercontroles voor terug zullen komen (grotere pakkans).

In het buitenland zien ze ook hoeveel geld ermee wordt binnengehaald, dus die beginnen grotendeels het voorbeeld van NL al te volgen.

Dit kwam ik laatst al laserend tegen in la douce France :shock::
Afbeelding

terwijl ze een jaar of wat geleden gewoon nog hier in rond tuften:
AfbeeldingAfbeelding

Ik heb overigens geen probleem met welke vorm van controle op gevaarlijke plaatsen (vooral provinciale wegen en binnen de bebouwde kom), maar die gasten die stiekum achter een viaductje zitten om 01.00 's nachts op een rechte driebaans snelweg... :twisted: :x :evil:

02 sep 2006 9:49
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Ach, in 1 op de 5 kasten zit sowieso geen rolletje dus je kan best wel "selectief" wat palen verwijderen!

In 1 op de 5 zit wél een functionerend binnenwerk.. en dat blijft ook 1 op de 5. :wink:

02 sep 2006 12:04
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
:oops: Je hebt helemaal gelijk!
Bedoelde ik ook, dus toen ik mijn eigen tekst terug las :shock:
:mrgreen: :wink:

02 sep 2006 12:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Gerco schreef:
Mijn (Amerikaanse) vriendin verbaasd zich als ze rijd ook telkens weer over hoe de mensen rijden hier.

Dan heb jij wel een uitzondering te pakken, of ze komt uit een stad waar geen republikeinen wonen :D
In houston kunnen ze NIET rijden.
Voorbeeld: men neme 1 domme doos, en stoppe haar in een veel te grote auto MET makeup doos.
Plaats deze vervolgens op de snelweg, naast de uitvoegstrook, waar toevallig ondergetekende met vader er naast reed, op eergenoemde vluchtstrook.
Domme doos gaat naar rechts (zonder richting aanwijzer) ziet niks, en rijdt ons vervolgens bijna van de weg af bij 100 kmh.
Het aandeel slechte chauffeurs daar is ook aanzienlijk. Alhoewel ze op snelwegen buiten de steden redelijk rijden. Maar stadsbewoners, ho maar.

Verder: ik had zo ook al mn twijfels bij dit bericht...

02 sep 2006 15:46
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht Re: Minder flitspalen
GerbenJ schreef:
Bron: nu.nl

Citaat:
...Flitspalen op plaatsen waar ze geen bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid worden verwijderd, maakte verkeersofficier Koos Spee vrijdag bekend....

Koos geeft daarmee dus ook toe dat flitsers nu volop staan op plaatsen waar dat voor de verkeersveiligheid totaal niet relevant is, de kassalocaties. Bedankt Koos :!: :evil:

02 sep 2006 17:36
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Minder flitspalen
Harley schreef:
Koos geeft daarmee dus ook toe dat flitsers nu volop staan op plaatsen waar dat voor de verkeersveiligheid totaal niet relevant is, de kassalocaties. Bedankt Koos :!: :evil:

Nee hoor. Gladde Koossie zal vast zeggen dat:
"deze locaties door het preventief aanbrengen van flitskasten nu veiliger zijn geworden omdat mogelijke verkeerscriminelen nu op deze plekken automatisch zich aan de door de wetgever vastgestelde maximum snelheid houden."

:oops: :wink:

02 sep 2006 20:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
944 guy schreef:
Gerco schreef:
Mijn (Amerikaanse) vriendin verbaasd zich als ze rijd ook telkens weer over hoe de mensen rijden hier.

Dan heb jij wel een uitzondering te pakken, of ze komt uit een stad waar geen republikeinen wonen :D
In houston kunnen ze NIET rijden.
Voorbeeld: men neme 1 domme doos, en stoppe haar in een veel te grote auto MET makeup doos.
Plaats deze vervolgens op de snelweg, naast de uitvoegstrook, waar toevallig ondergetekende met vader er naast reed, op eergenoemde vluchtstrook.
Domme doos gaat naar rechts (zonder richting aanwijzer) ziet niks, en rijdt ons vervolgens bijna van de weg af bij 100 kmh.
Het aandeel slechte chauffeurs daar is ook aanzienlijk. Alhoewel ze op snelwegen buiten de steden redelijk rijden. Maar stadsbewoners, ho maar.

Verder: ik had zo ook al mn twijfels bij dit bericht...

Eh ja ze komt uit Nebraska, uit Valentine om precies te zijn. Een dorpje van ongeveer 4000 inwoners, ongeveer 2 uur rijden naar de dichtsbijzijnde stad. Als je daar 4 autos op de weg ziet, tegelijkertijd, is het vast spitsuur ! :wink:
Hoewel we ook rondgereden hebben om diverse grote steden zoals LA, New York, San Fransisco, Las Vegas, maar dan nog kunnen ze niet tippen aan de rijstijl van de Nederlanders hoor....

Rob Herfst schreef:
terwijl ze een jaar of wat geleden gewoon nog hier in rond tuften:
Afbeelding

Knap als ze hier in rond tuffen anders :roll: :wink:

02 sep 2006 21:53
Profiel
Groningen
Bericht 
Moet je eens kijken als het regent in de buurt van SF. Weet je niet wat je ziet. De mensen aldaar overigens blijkbaar ook niet. :wink:

02 sep 2006 22:12
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Tja, ze zijn daar ook niet zo veel regen gewend. Als het droog is gaat het wel hoor. Ik denk altijd dat ik met mijn Nederlandse rijstijl een van de grootste aso's op de weg ben daar....
Net weer terug uit SF

02 sep 2006 22:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Gewoon elke vorm van verkeersregels afschaffen. Werkt prima, zie filmpje :lol: :lol: :wink: :wink: .

http://www.compfused.com/directlink/3855/

mhaschreurs.hyves.nl

03 sep 2006 14:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
En toch gebeurd er geen ongeluk, misschien is het dan toch wel wat.... :mrgreen:

03 sep 2006 14:50
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
Afbeelding

In nederland was/is er ook een subaru imprz voor de klpd, een blauwe dacht ik , wel onopvallend :wink:

robert

03 sep 2006 15:00
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]