Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:36

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Politie-porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht Politie-porsche
Hallo luitjes,,

Een kennis van ons heeft een (volgens mij uit 1983) 3.0 SC targa gekocht. Goede auto voor weinig geld.
Maar het blijkt dat dit een ex-politie porsche is, hartstikke leuk natuurlijk, maar ik vroeg me zo maar af, heeft hier iemand ervaring met het terugbouwen van politieporsches?
of heeft iemand hier een politie 911(/912). Tijdens 40 jaar 912, heb ik de 912 targa van blankemijer gezien, egt een uniek stukje geschiedenis :)

Houdoe!

15 maart 2006 17:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Wat ik me bij politie-Porsches altijd afvraag hoe er mee omgegaan is. Ik kan me b.v. voorstellen dat er meteen na de koude start voluit mee gereden wordt omdat dat op dat moment even nodig is. Niet bevorderlijk voor de levensduur van de motor lijkt me. Of zie ik dit helemaal verkeerd?

15 maart 2006 17:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Tuurlijk zullen die porsches flink aan de tand zijn gevoeld.
De auto in mijn geval heeft al wel 310k d'r op zitten, maar aangezien de motor sinds de revisie pas iets van 5000km heeft gelopen, lijkt me dat geen probleem. Ik heb ook met die auto MEEgereden, en dat ding komt goed uit de startblokken hor, :D Maar wat wil je met 204 pk's.

Latezz

15 maart 2006 17:41
Profiel Facebook 
Papendrecht
Bericht 
Thomas Verheijen schreef:
Tuurlijk zullen die porsches flink aan de tand zijn gevoeld.
De auto in mijn geval heeft al wel 310k d'r op zitten, maar aangezien de motor sinds de revisie pas iets van 5000km heeft gelopen, lijkt me dat geen probleem. Ik heb ook met die auto MEEgereden, en dat ding komt goed uit de startblokken hor, :D Maar wat wil je met 204 pk's.

Latezz

Dat betekent dus 305k zonder revisie?

15 maart 2006 17:43
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Zover ik weet werden de auto's zeer goed onderhouden, vergeet ook niet dat het allemaal veel kilometer-rijders zijn geweest met een permanent warme motor.
De verhouding kilometers versus cycles (koude starts) ligt daarom heel anders dan bij vele particuliere Porsches.
Ik ken iemand die al heel lang met heel veel plezier een ex. KLPD Targa rijdt.

Laatst bijgewerkt door lindemans op 15 maart 2006 17:53, in totaal 1 keer bewerkt.

15 maart 2006 17:52
Profiel
Groningen
Bericht 
Wellicht is de motor al 4x gereviseerd, wie zal het zeggen.

Was het wel de eerste revisie, is dat een probleem als het nu goed is gebeurd en de motor weer in gezonde staat verkeert?

15 maart 2006 17:53
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Jort schreef:
Wellicht is de motor al 4x gereviseerd, wie zal het zeggen.

Was het wel de eerste revisie, is dat een probleem als het nu goed is gebeurd en de motor weer in gezonde staat verkeert?

Inderdaad geen probleem, maar ik ben echter benieuwd naar de levensduur van de (eerste) motor van een politie-Porsche.

15 maart 2006 17:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
De motor klonk wel gezond, en zo deed ie ook.
De auto is volledig gerestaureerd, inc. dingen als targaruit d'r uit!
Alleen het gekke is (de auto staat nu bij mij thuis, hij zit in een scheiding...... :wink: )de bodem van de auto hebben ze niet mee gerestaureerd. Alsof de auto in Zeeland heeft gereden, met al het zout, behoorlijk aangetast. Er zat ook een gaatje in een warmtewisselaar.
Maar hij heeft voor weinig geld egt een fantastische auto!

15 maart 2006 17:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
964
rotterdam
Bericht 
er heeft poosje geleden in de porsche en 911 wereld een stuk gestaan over een politie 911 welke helemaal werd gerestaureerd.... maar vraag me niet wanneer dat er in heeft gestaan.. :D .

on an other note...

toen was het wel redelijk " ok volk " dat in zo' n ding mocht rijden, helmpje op... leren jasje aan... en ze konden ook nog met 2 woorden tegen je praten... heb ik trouwens van horen zeggen...

dat kunnen ze nu trouwens ook wel, dat met 2 woorden praten... RIJBEWIJS INLEVEREN! of AUTO LATEN STAAN ( dat zijn er 3, maar dan hebben ze gestudeerd hahaha )

zon schijnt, 911 weer buiten spelen dus.

succes met de targa.

15 maart 2006 18:10
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
al veel over geschreven. dingen werden erg goed onderhouden en de motor ging, naar ik me meen te herinneren, elke 100.000 km uit elkaar.

Engelse rechterdeur erin (met engelse 'drivers' spiegel), links en rechts wat gaatjes in dashboard en targabeugel, maar verder zou ik het wel durven...

15 maart 2006 20:12
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Nu zie je ze niet veel meer, maar in de 80 jaren kwam je ze veel tegen :!:

Ook als iemand zijn Porsche Targa aanbod in het wit, stond er vaak bij geen Politie auto.

Maar ook werden ze geheel overgespoten en moest je echt zoeken om erachter te komen.

Manny Augustijn van de NPC had ook een hele mooie ex Politie Porsche.

16 maart 2006 17:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Bij Rote in Haaksbergen staat een 911/964 "Cabrio" in het donkerrood metallic. Deze auto heeft eerst te koop gestaan bij Munsterhuis sportcars te Zwolle. De verkoper daar vertelde mij ( vorig najaar ) dat het een politie porsche geweest was :? Verkoopprijs bij Munsterhuis was toen meen ik 28950.

16 maart 2006 18:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]