Auteur |
Bericht |
JPS
Cayenne SRotterdam
|
 Rijbewijs kwijt???
Graag advies:
Ik ben medio 2005 voorwaardelijk veroordeeld voor een 1/2 jaar rij ontzegging met een proeftijd van 2 jaar. Dit als gevolgd van de nodige snelheidsbekeuringen tussen de 30-50 km.
Ik heb mijn gedrag noodgedwongen aangepast en heb me zelfs bij de aanschaf van mijn laatstse auto nov 2005 er door laten lijden (Een Cayenne S ipv de 911 waarvan altijd gedroomd).
Het is een tijd lang goed gegaan, maar 1,5 week geleden op weg naar de wintersport ben ik van de weg gehaald. Wegens bumperkleven (met 145 km) en daarna te hard rijden (top 180, geverbaliseerd op 165 waar 120 mag).
Ik rijd in Nl vanwege min voorwaardelijke straf nooit meer bewust te hard, maar zat echter even niet op te letten. En ook mert een Cayenne S zit je al snel op de 180. Het geheel heeft maximaal 1 minuut geduurd en toen attendeerde mijn vrouw me op de snelheid. Liet deze gelijk terug vallen maar toen zat de politie al naast me. Later bleek dat ze me al zo 'n 30 km aan het volgen waren (vanwege het rijden over een doorgetrokken streep). Ze hebben echter gewacht tot ik kennelijk echt in de fout ging. Vanwege files kon ik niet door rijden. Echter net voor de duitse grens kwam de weg leeg en gaf ik even gas. 1 km voor de grens hebben ze me gepakt met 2 bekeuringen als gevolg (kleven en snelheid). Ik heb nu de volgende vragen:
1) wie weet een goede jurist die me bij kan staan voor de rechter. Ik kan namelijk zakelijk en prive echt geen 1/2 jaar zonder rijbewijs en wil voorkomen dat dit gebeurd
2) Voor het geval dat het wel gebeurd: Is er een mogelijkheid om je bv in te schrijven in Belgie (ik heb daar familie wonen) en mijn rijbewijs dan ook over te schrijven naar Belgie, zodat ik op deze wijze de 1/2 jaar ontzegging kan ontlopen
3) Mag de politie me eigenlijk wel initieel laten gaan in de hoop dat ik erger in de fout ga. Als ze me hadden aangehouden voor de doorgetrokken streep, had ik waarschijnlijk niet later te hard gereden.
Ben zeer benieuwd naar jullie reacties en advies. Ik neem aan dat er onder de andere forum leden de nodige ervarings deskundige aanwezig zijn
Jan-Paul
|
19 maart 2006 18:12 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ben bang dat je je rijbewijs kwijt bent,
vriend van me heeft hetzelfde meegemaakt.( eigen detacheringsbedrijf)
Kan auto ivm. werk niet missen, is echter in zijn proefperiode over de schreef gegaan.
€1500 boete en 3 maanden rijbewijs kwijt.
In jouw nadeel is dat de politie jouw rijgedrag 30 km. heeft kunnen volgen en derhalve goed gedocumenteerd voor de dag kan komen.
Hebben ze het trouwens op film staan?
Punt 3 kom je zeker niet mee weg.
Laatst bijgewerkt door RS-R op 19 maart 2006 18:21, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 maart 2006 18:17 |
|
 |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
 Re: Rijbewijs kwijt???
Wel, wel jps, dat is me daar écht een auto om boetes te ontlopen...  zo'n traag ding...
tip: ik heb nog een suziki swift te koop van 11j een 1.3, daarmee moet het beter lukken...
Voor de rest kan ik je jammer genoeg niet helpen, 'k heb zelf al altijd netjes betaald 
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
19 maart 2006 18:21 |
|
 |
Kevin
Porsche 944 '89Amsterdam
|
Zag vandaag op de A4 ri. Amsterdam op een billboard prive cahuffeur voor 16 euro per uur.
|
19 maart 2006 18:32 |
|
 |
Shark
|
Tja.........................
|
19 maart 2006 18:41 |
|
 |
horn
PF #57
|
Had je je wellicht eerder moeten bedenken...
Een Cayenne S kopen omdat je anders te hard rijdt?  Vreemd verhaal.
Als je zo weinig zelfbeheersing hebt kan je maar beter je auto laten begrenzen op 120.
Doorgetrokken streep, kleven en 180 waar je 120 mag? Misschien is het maar beter dat ze je rijbewijs even in de koelkast zetten... (niet jippie bedoeld, maar als je al voorwaardelijk hebt, heb je je in het verleden al meerdere malen laten gaan. Als je op weg naar wintersport in Nederland al in de fout gaat heeft die voorwaardelijk ook weinig nut gehad).
Denk niet dat je eronder uit komt. Ik zou zeggen - student inhuren om je rond te rijden. Heb dat zelf in het verleden gedaan toen een zekere BN'er zijn rijbewijs 3 maanden kwijt was geraakt door te hard rijden. Leuk voor de student (ik reed destijds de man rond in een 300ZX) en de jouwe mag dan in een Cayenne S rijden - ook geen straf.
Ik vind het jippie voor je, maar heb er geen medelijden mee. En over de politie die je 30 km achtervolgt - dat is met 180 km/u maar 10 minuten. En waarschijnlijk hebben ze weinig kans gehad je in te halen als je met 145 km/u aan het bumperkleven bent. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze je bewust 30 km hebben laten gaan om de boeteteller op te laten lopen. Echter, als ze uit de computer een voorwaardelijk hebben getoverd en ze een KJN zich zo zien misdragen, is wellicht niets menselijks de heren vreemd 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 maart 2006 19:25 |
|
 |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
 Rijbewijs
Er zijn hier wel een aantal mensen die je advies kunnen geven, en misschien willen bij staan.
Maar ik zou als ik jou was een toeren begrenzer erop laten zetten die zijn werk al doet bij 3.000 toeren of zoals je bij een renault kan invoeren; een max snelheid van 130 km. voor de eerste 2 jaar.
Overigens veel succes.
Ik heb laatst ook met een klein succes voor de rechter gestaan .
|
19 maart 2006 19:30 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
nog eenvoudiger is een baksteen onder het rechterpedaal. 
|
19 maart 2006 19:42 |
|
 |
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
 Re: Rijbewijs
JPS, je bent wel eerlijk om e.e.a. hier op te biechten
Je had buiten adviezen om natuurlijk ook een hoop commentaar kunnen verwachten, zie boven.
Maar goed, wie gaat er niet eens in de fout, hopend dat hij NIET gepakt wordt
Ik hoop dat de schader/straf beperkt bijft voor je.
Sterkte.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
19 maart 2006 19:43 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
 ..... In dat geval zou ik wellicht wel begrip/medelijden hebben. Nu "Wie zijn billen ....." 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 maart 2006 19:57 |
|
 |
horn
PF #57
|
Ik wel.
Maar als ik vervolgens gepakt wordt, accepteer ik de consequenties. En als ik eronderuit kan komen doe ik dat ook. Ik zeg ook niet dat ik JPS niet begrijp, alleen dat ik het:
a. goed stom vind om in Nederland 180 te rijden als je voorwaardelijk hebt
b. niet getuigen vind van zelfbeheersing als je over een afstand van 30 km zowel 180 rijdt waar je 120 mag, bumperkleeft met 145 km/u en over een doorgetrokken witte streep heenrijdt
c. nogal naief vind als je een Cayenne S koopt 'omdat je niet te hard mag rijden'
d. van weinig intelligentie vind getuigen dat je een half jaar voorwaardelijke rijontzegging met 2 jaar proeftijd hebt en dan NADAT je in Nederland 180 km/u hebt gereden (dat doe je normaliter niet zomaar ongemerkt 'terwijl je even niet op zit te letten') je jezelf realiseert dat je eigenlijk niet zonder rijbewijs kan.
Natuurlijk hoop ik voor JPS dat hij er met een waarschuwing vanaf komt. Maar ik denk het niet. En ik moest toch even kwijt hoe ik erover dacht.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 maart 2006 19:58 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Mooi alternatief voor de kjn

_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 maart 2006 20:01 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
een vriendin van mij heeft er zo een die woont in zutendaal, ja mag al blij zijn als dat ding 100 haalt.
en dan vindt ze het raar dat ik er niet in wil rijden al ik daar ben
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
19 maart 2006 20:05 |
|
 |
993
|
Beste JPS,
Ik ben advocaat in Den Haag, en doe deze zaken met regelmaat, stuur me een pb met telefoonnummer waarop ik je maandag kan bereiken.
Harm
|
19 maart 2006 20:05 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Komaan!...is toch een brok nostalgie  ....ben speciaal op het autosalon dit jaar naar de Lada stand gegaan om te zien of ze'm nog maakten...en ja hoor! Blijkbaar met injectie tegenwoordig..
Wordt nog aardige concurrentie voor Porsche...ook een model waar ze blijven aan bijschaven gedurende 30 jaar ...maar de weg is nog heel lang
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
19 maart 2006 20:13 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
en bovendien is zo'n Niva off-road nog helemaal zo slecht niet!

_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
19 maart 2006 20:48 |
|
 |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Hoe heet dat in de States?
If you can't do the time, don't do the crime? 
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
19 maart 2006 21:33 |
|
 |
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Kijk eens op flitsservice.nl daar kun je veel info vinden.
|
19 maart 2006 22:00 |
|
 |
Sjonnie
|
Hoi JPS. In tegenstelling tot sommigen hier heb ik wel enig begrip voor jou situatie. Ik vind het triest dat sommigen je nog verder in de sjit willen duwen ipv enig nuttig advies te geven, het enige wat je gevraagd hebt.
Gelukkig zijn er ook enkelen die wat te vertellen hebben waar je wat aan hebt, o.a. een advocaat. Ik hoop dat je straks vrede kan hebben met het oordeel van de rechter.
Misschien heb je een keertje geluk, of misschien kan een goede advocaat eea nog wat rechtbrijen.
Vorige week sprak ik iemand van de NPC die 2x is staande gehouden met een snelheid van >200, hij mocht gewoon doorrijden....zo zie je maar.
Er gebeuren hier in Olland nog veel ergere dingen, en die komen er ook met een taakstrafke ofzo vanaf. Maar owee als je te hard rijdt, of te dicht op iemand, dan ben je tegenwoordig een regelrechte crimineel.
En ja ik weet het, het kan gevaarlijk zijn, er kunnen doden vallen, blablabla.
|
19 maart 2006 22:06 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
met alle respect, dit rijgedrag is vragen om en heeft niets met in de shit duwen te maken.
Integendeel, hoop dat JPS er mee weg komt,  ben alleen realistisch.
Ben vorige week ook met 190 op de klok gemaand om rustig aan te doen,zaten ook een 10 minuten achter me, aangezien ik geen recidivist ben kwam ik er met een reprimande vanaf.
Zou ik echter in een proeftijd deze overtreding hebben begaan had ik mijn vrouw kunnen bellen en mijn rijbewijs in kunnen leveren.
Bezint eer ge begint.
|
19 maart 2006 22:13 |
|
 |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
 Pfff
 Het verbaast me dat we de meeste zich hier voorbeeldiger voordoen dan dat ze zijn. We rijden allemaal porsche en hebben nog nooit te hard gereden, yeah wright.
Het enige waar wat op aan te merken is; als je eenmaal in je proeftijd zit je zeker in die 6 maanden aan de snelheid dient te houden waar dan ook.
|
19 maart 2006 22:19 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
190 in NL en dan een reprimande??? Jij moet met de staatloterij meespelen man met zo'n geluk....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
19 maart 2006 22:22 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dat dacht ik nou ook, of had je je blonde pruik op en hoge hakken
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
19 maart 2006 22:23 |
|
 |
horn
PF #57
|
gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.
"he hallo iedereen hier, ik heb vannacht dronken een 17-jarige jongen van zijn brommer gereden op de dijk. Ik ben doorgereden maar helaas heeft iemand mijn kenteken opgeschreven. Even later stond de politie voor mijn deur. De politie moet mij toch altijd al hebben. Kent iemand hier nog een advocaat die kan zorgen dat ik op een vormfout vrijkom ofzo?"
En hoe zou je dan reageren?
(ja, ik weet dat mijn voorbeeld extremer is. is slechts bedoeld om een punt duidelijk te maken.)
|
19 maart 2006 22:27 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Vrije weg, mooie nieuwe auto, prettig mens, mooie passagier, onderdanig, geen strafblad. 
|
19 maart 2006 22:28 |
|
|