Auteur |
Bericht |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Pas op!! Niet voor tere zieltjes!!
Ai, dat doet pijn!!
Zelfs met een brandblusser niet uitgekregen zo te zien. Maar toch denk ik dat ik een blusser in de P ga leggen. Heb er 1tje liggen maar neem deze raar genoeg nooit mee. Wie nog meer?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
03 apr 2006 17:54 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
AIIIIiii,
't zou je maar overkomen
Maar koud zou je 't nie krijgen
|
03 apr 2006 17:56 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ik heb een blusser in de P. Niet dat het echt veel helpt ben ik bang als ik 'm echt nodig heb, maar het is goed voor de gemoedsrust
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
03 apr 2006 17:57 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Heb ook een kleine blusser in de Porsche en BMW liggen,maar betwijfel idd of het wel nut heeft om een echte brand te blussen,hooguit een minuutje uitstel om mensen te redden.
En ALTIJD de klep dichtlaten,komt er minder zuurstof bij.(net als een pan)
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
03 apr 2006 18:22 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Wat staat die kont hoog,FOto shop
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
03 apr 2006 18:23 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Weer een setje Fuchsen voor Nicolò om op te bieden via e-bay
_________________________________________ NPC 0577
|
03 apr 2006 19:19 |
|
|
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Komt zeker uit Top-Gear : kijken of hij ook branden wil.
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
03 apr 2006 19:22 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
ZONDE
look at the brightside: eentje minder maakt dat onze P weer wat exclusiever is geworden.
|
03 apr 2006 19:28 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Een (2 kg) brandblusser is leeg binnen 10 sconden, als het er niet 5 zijn. Je krijgt maar één kans om het vuur te doven. Zelf geoefend bij onze bedrijfsbrandweer. Dus ja, hooguit een minuutje
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
Laatst bijgewerkt door Anton op 03 apr 2006 20:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 apr 2006 20:07 |
|
|
horn
PF #57
|
zat ook nog iemand achterin aan de rugleuning te zien...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 apr 2006 20:07 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ik gok op de brandblusser
Maareh, auw!
|
03 apr 2006 20:12 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Of het polisblad van z'n brandverzekering
_________________________________________ NPC 0577
|
03 apr 2006 20:15 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Had ie maar een watergekoelde moeten kopen, die zijn "zelfblussend" dankzij de waterkoeling
|
03 apr 2006 20:35 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Een tijd geleden na een restauratie van 2 jaar vloog de motor van mijn toenmalige 1964 Alfa Romeo 2600 Touring Spider in brand.
Ik zag rook en daarna vlammetjes langs de motorkap omhoog komen na het starten. Een niet goed gemonteerde benzineleiding naar de 3 dubbele Solex carburateurs was de oorzaak, bleek later.
Hoe dan ook, ik had een brandblusser laten monteren in het interieur, en had deze onmiddelijk bij de hand. Motorkap opengedaan (anders kan je niet blussen) en de vlammenzee loeide omhoog. Ik met de nagelnieuwe brandblusser aan de gang, EN DEZE DEED HET NIET!!! Kunststof bedieningsmechanisme bovenop de fles was niet goed.
Resultaat: ik moest toezien hoe de motorruimte van mijn net gerestaureerde klassieker uitbrandde. Kon wel janken... (heb ik ook gedaan)
Wanneer je een brandblusser aan boord hebt, laat hem dan eens testen en/of oefen er een keer mee. Veel tijd voor fouten heb je niet wanneer het mis gaat.
|
03 apr 2006 20:41 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Oefenen????
MAAR DAN IS IE LEEG
|
03 apr 2006 21:07 |
|
|
bartol1988
ZoekendeOldenzaal
|
Koop je er 2, 1 om te oefenen en 1 om mee te nemen.
|
03 apr 2006 21:21 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik ben toch blij dat wij verplicht zijn brandblussers bij te hebben.
Zulke stoten heb ik al meermaals gezien op de Duitse "Autobahn".
Al doet 1 blussertje niet veel , iedereen heeft er eentje en meestal komen de voorbijrijders spontaan helpen met hun blusser (dat heb ik ook al een paar keer tegen gekomen) Bij een autobrand in België brandt het spul niet volledig af en dikwijls blijft de schade beperkt. En jullie moeten eens zien hoeveel lege blustoestellen er soms rondliggen bij een ongeval met brand.
Ikzelf ben ook één keer dankbaar geweest dat ik zo'n ding bij had. Anders bestond mijn BMW Baur niet meer na een banaal brandje.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
03 apr 2006 21:33 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Als de brandblusser werkt, krijg je 1 kans om de BEGINNENDE brand te blussen.
Daartoe open je de motorkap op een kier van ongeveer 3 cm. zodat er zo weinig mogelijk zuurstof bij de brand kan komen, dan de opening v.d. brandblusser tussen deze gleuf duwen en de brandblusser leeg spuiten in het motorcompartiment.
Als je geluk hebt, wordt doordat de lucht/zuurstof toevoer word afgesloten de vlammen gedoofd.
Een goede blusser met manometer kan je jaarlijks laten testen en na
eventueel gebruik weer laten vullen.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
03 apr 2006 21:45 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Mij ooit overkomen met een Ford met een V motor, benzineleiding liet los en spoot zo over de motor heen
Auto hield wat in en gestopt en de vlammen kwamen uit de grill
Toch de kap open gemaakt en had een grote leren jas achterin en over de motor gegooid, en het doofde
Daarna kwamen wel 3 brandweerwagens en dito politiewagens, maar alles zelf uitgemaakt.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 apr 2006 22:41 |
|
|
horn
PF #57
|
ik ben wellicht de enige, maar als mijn auto in de hens gaat, laat ik hem lekker uitbranden. ben ervoor verzekerd en die meur gaat er toch nooit meer uit.
ik ga toch echt niet het risico nemen om met zo'n miniblusser of een leren jas mijn brandende motor - waar de benzine uit de leiding sproeit - mijn auto te blussen. eg nie!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 apr 2006 22:43 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
03 apr 2006 23:17 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik zou er wél een foto van maken...
|
03 apr 2006 23:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Bijval
|
03 apr 2006 23:24 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
J. je weet dat als je in dit geval een bijna lege tank hebt (dampen) je beter met een telelens kunt fotograferen hè ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
03 apr 2006 23:27 |
|
|
horn
PF #57
|
als mijn auto in de hens staat? en bedankt he!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 apr 2006 23:37 |
|
|