| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

aanschaf 996
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=8396
Pagina 1 van 1

Auteur:  vidocq [ 13 apr 2006 15:34 ]
Berichttitel:  aanschaf 996

Hoi,

Ben van plan m'n 964 "in te ruilen" voor een 996.
Betreffende 996 is van eind '98 (GT3 look) heeft er een 125000 km op zitten en heeft een vraagprijs van om en bij de 33.000 euro.
Wagen beschikt over een volledig onderhoudsboekje en heeft 1 jaar waarborg.

Mijn vraag: zijn er naast het probleem met de krukas, nog bepaalde zaken waar zeker dient op gelet te worden?


Tx.

J.

Auteur:  vidocq [ 13 apr 2006 15:36 ]
Berichttitel: 

Oeps!
Nog even dit vergeten: weet iemand wanneer in '98 het model van stuur werd geweizigd? Hoewel auto van eind '98 is beschikt deze nog over het oude model ipv van het 3-spaaks. Vreemd?

J.

Auteur:  maurice [ 13 apr 2006 15:40 ]
Berichttitel: 

Mooie keuze die 996. Geen zin om even door te sparen en een iets recentere 996 te kopen (1999 of 2000)?


Het vierspaaks stuur is zo half 98 opgevolgd door de driespaaks versie.

Mogelijk dat de auto dus in de eerste helft van 98 geproduceerd is en pas eind van het jaar is verkocht

Auteur:  MichM3 [ 13 apr 2006 17:27 ]
Berichttitel: 

Goede keuze, zo'n 996!!! Zal je heel veel plezier aan beleven!!!...Ik vond die bakken verdomd snel eigenlijk, dat verraste me keer op keer :wink:

Onze was van juli 1998 en had ook nog het 4-spakig stuur (spijtig)..het driespakig is een streling voor het oog.

Op te letten: dus de lekkage van de krukas...neem een goede garantie, maar die heb je al! Aangezien het een GT3 look is, kijk es of alle onderdelen netjes gemonteerd zijn (heb er al gezien die vlug-vlug in mekaar gezet zijn). Ook na te kijken is de mogelijkheid tot blaasjes/roest aan de deursloten (hiermee bedoel ik de metalen u-stukjes die met 2 inbusjes vastzitten aan de binnenkant van de deur op het achterpaneel)...dit komt voor bij vroege Boxsters en 996 waar nog geen plastic folie bescherming biedt tegen deze oxidatie.

Voor de rest weet je het wel hé: koop ni de eerste de beste maar ga er een paar bekijken en dan kan je al gauw een beeld vormen van wat je je moet voorstellen bij een beter exemplaar...check de details (werkt het lichtje van de sleutel nog, is alle documentatie netjes voorhanden, ...., die liegen zelden )

succes!

Auteur:  petr-996-C2 [ 13 apr 2006 17:53 ]
Berichttitel: 

Wij hadden ook een "oud" stuur in de auto maar de prijs van het het 3-spaaks stuur vond ik meevallen. Ik weet allen nu niet meer hoeveel het was. Volgens mij rond €. 1.000,-

Auteur:  MichM3 [ 13 apr 2006 17:57 ]
Berichttitel: 

petr-996-C2 schreef:
Wij hadden ook een "oud" stuur in de auto maar de prijs van het het 3-spaaks stuur vond ik meevallen. Ik weet allen nu niet meer hoeveel het was. Volgens mij rond €. 1.000,-


...en dat vindt jij "meevallen"...is toch genoeg vind ik... :oops:

Auteur:  R.M.Boosten [ 13 apr 2006 18:45 ]
Berichttitel: 

3 of 4 spaken, het blijft een 996 (GT3 Look), wat een bloekmooie wagen is met of zonder 4e spaak!

Veel plezier met je nieuwe wagen ;)

Auteur:  Nicolò [ 13 apr 2006 19:47 ]
Berichttitel: 

R.M.Boosten schreef:
... een bloekmooie wagen...

Die kende ik nog niet! :wink:

Auteur:  FMSGT3 [ 13 apr 2006 19:52 ]
Berichttitel: 

waarom geen echte GT3 zonder ' look' ?

Auteur:  marknineoneone [ 13 apr 2006 20:05 ]
Berichttitel: 

Ben ik de enige die de auto verdacht goedkoop vind?... :?

Auteur:  Rob Herfst [ 13 apr 2006 20:12 ]
Berichttitel: 

marknineoneone schreef:
Ben ik de enige die de auto verdacht goedkoop vind?... :?

JA! :mrgreen:

amai, tis een Belgische....... :wink:

Auteur:  Nicolò [ 13 apr 2006 20:14 ]
Berichttitel: 

marknineoneone schreef:
Ben ik de enige die de auto verdacht goedkoop vind?... :?

Maar niet voor een omgebouwde 964! :wink:

Auteur:  adu [ 13 apr 2006 20:26 ]
Berichttitel: 

Inderdaad, krukaskeerring is zeker een punt van aandacht. Heb 2 weken geleden de nieuwste versie keerring erin laten zetten. Het probleem zou daarmee definitief tot het verleden moeten behoren. Hij lekte overigens (nog) niet, maar ik ben het liever voor. Bij de keuring (ik neem aan dat je een aankooopkeuring laat doen) kunnen ze met de computer de meeste motorische storingen wel boven water krijgen. Verder de bandjes bekijken (hoeveel rubber rest er nog) en de dikte van de remschijven zijn ook eenvoudig te controleren (best kostbaar als je die meteen na aanschaf nog eens moet vervangen). Staat van de lak, ophanging en hoe is het gesteld met de uitlaat. Afijn, laat de controle over aan de specialist. Verder ervaar ik de 996 als een hele fijne en snelle wagen. :P

Is 33k in België een normale/ redelijke prijs voor een '98 996?

Auteur:  corry [ 13 apr 2006 22:01 ]
Berichttitel: 

Of 33K een redelijke prijs is in België voor 'n 996 3.4 van 98?
Volgens de tabel: Uitstekende staat: 38 K, Goede staat:31 K en matige staat: 26K. Waar zit deze met 125000 km? Ik denk dat ie met 33 K nog lichtjes aan de hoge kant zit tenzij het een "Porsche approved" met garantie is. Als het even kan probeer voor een 3.6 te gaan.

Auteur:  maurice [ 13 apr 2006 22:35 ]
Berichttitel: 

corry schreef:
Of 33K een redelijke prijs is in België voor 'n 996 3.4 van 98?
Volgens de tabel: Uitstekende staat: 38 K, Goede staat:31 K en matige staat: 26K. Waar zit deze met 125000 km? Ik denk dat ie met 33 K nog lichtjes aan de hoge kant zit tenzij het een "Porsche approved" met garantie is.


In Duitsland liggen de prijzen nog net een fractie lager volgens mij. Ik den dat een 98er met 125.000 op de teller daar nu zo rond de 30.000 doet. Mits in goede contitie

Auteur:  boxi [ 14 apr 2006 10:34 ]
Berichttitel: 

in Duitsland beginnen de prijzen rond de 30K. Maar dan heb je een 996 met meer dan 150dkm.

Grtz. Max

Auteur:  marknineoneone [ 18 apr 2006 8:49 ]
Berichttitel: 

Tjonge, wist niet dat ze al zo goedkoop waren.. :?

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/