Frauduleuze handel op Mobile.de LET OP!!!
Deze week weer zitten spitten op
www.mobile.de naar een mooie 996.
Wederom ben ik meerdere niet bestaande objecten tegen gekomen. De mooiste is wel deze 996 C4 cabrio
Mobile.de link
De prijs is natuurlijk al vreemd laag want zelfs in Duitsland doet een dergelijke auto ongeveer 60.000 euro.
Nieuwsgierig als ik ben kontakt met de verkoper gezocht. Kreeg per mail een heel zielig verhaal terug dat hij net was gescheiden en nu in Australie werkt en van zijn auto af moet. Verder het verzoek of ik hem zo snel mogelijk 5000 euro aanbetaling wil sturen. Nou ik ben niet gek, geen enkele betaling zonder eerst de verkoper te hebben gezien of de auto
Krijg ik ook twee telefoonnummers erbij. Een is inderdaad een nummer in Duitsland maar niet in de plaats Rosenheim. De ander is helemaal mooi, volgens hem zijn Australische nummer maar het blijkt dat het een nummer in Roemenie is. Ik kan hem bellen in onze avonduren hetgeen ook vreemd is want tenzij hij nachtwaker is is het op dat moment midden in de nacht in Australie (8 uur tijdverschil).
De email is via yahoo webmail verstuurd en als ik de headers van de mail bestudeer kom ik er achter dat deze mail uit een internet cafe in Roemenie is verstuurd.
Naast deze auto staan er meer objecten op de site die waarschijnlijk van dezelfde aanbieder komen.
Ik heb inmiddels Mobile.de op de hoogte gebracht en er wordt een justitiele zaak opgestart.
Wees dus op je hoede bij de aankopen en kontakten via internet.