Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 apr 2025 16:21

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Hoe hard met Boxster open? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht Hoe hard met Boxster open?
Heeft iemand een idee hoe hard je kunt gaan met de top omlaag voordat er rare dingen gebeuren met de glazen windvanger in een Boxster? Bij 140km/u vond ik dat hij bij mijn Boxster toch wel erg begon te vibreren. Ik heb er niets over kunnen vinden in de handleiding.

17 apr 2006 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera 2 EX 964, 986 en 944.
Schiedam
Bericht 
Met het dak open kun je vrij hard. Ook bij 180 km/u is het geen probleem voor de windvanger. De windvanger is van kunststof en tamelijk onbreekbaar. Op hoge snelheid zie je hem inderdaad wel bewegen. Mijn ervaring is dat ik het met de kap open zelf in ieder geval eerder opgeef dan de windvanger.

17 apr 2006 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Bedankt voor het antwoord. Ik ben niet zozeer bang dat er iets met de windvanger zelf gebeurt, als wel dat de bevestiging het begeeft. Het ziet er een beetje slapjes uit, al is dan wel de originele bevestiging.

17 apr 2006 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Bij vrienden van ons met een Boxster begaf de bevestiging van het glazen ruitje het zo rond de 180/200 km per uur op de Autobahn.
Bijrijdster kon net op tijd het ruitje grijpen!!!
Op eerste parkeerplaats gekeken en het vast getaped met dat stevige zwarte tape (gaffer/duk o.i.d.). Dit hield het prima tot thuis.
Zelfde week is hij even bij de dealer langsgereden en daar keken ze er niet echt van op!
Sindsdien altijd weer even over beide bevestigingen een extra tape-je...... :? :roll:

Laatst bijgewerkt door Rob Herfst op 17 apr 2006 21:08, in totaal 1 keer bewerkt.

17 apr 2006 21:07
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
ik zou eens in je instructieboekje kijken. Ik ga ervan uit dat je open net zo hard kan als dicht. Als dat niet zo is, staat het zeker aangegeven.
Heb zelf geen glazen windvanger, maar heb met de mini ook open al 230 gereden. No problem.

17 apr 2006 21:07
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Aha. Gelijk gepost, maar dat valt me tegen Rob. Had verwacht dat je - zeker met een Porsche - harder open zou kunnen rijden. Heb zelf wel eens open een wedstrijdje gedaan (terug van de slalom) met een open Boxster op het traject Almere - Hilversum - probleemloos beide 200+ zonder dat ik zijn ruitje om mijn oren kreeg.

Ben benieuwd wat Pon zegt - Gerben, ik zou ze morgen gewoon een email sturen. :idea:

17 apr 2006 21:09
Profiel
Rotterdam
Bericht 
Viel mij en hen ook wel tegen!
Misschien had de Boxster van jouw sprintje uit voorzorg zijn ruitje wel verwijderd..... :wink:

Met de 996 hebben wij probleemloos open 250 gereden!
Het kan dus wel met een Porsche! :wink:
De 996 heeft overigens wel zo'n "gazen" windschot ipv een glazen bij de Boxster!

17 apr 2006 21:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex black Beauty, New owner of the red legend!
Uden
Bericht 
Denk dat ik eerder mijn oren verlies dan het ruitje... :wink:

Open rijden doe ik vaak samen met de vrouw, die stelt het niet opprijs als we 200 km per uur rijden (gaan die lang blonde lokken alle kanten op....).

Als we dan uitstappen, lijkt het wel of we in een orkaan hebben gezeten.

Laat ff weten wat ze bij Pon te melden hebben....

Succes :!:

17 apr 2006 21:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
MY00 (252pk) BoxsterS, meerdere keren 250 open gereden zonder problemen. Wel met de zijraampjes omhoog natuurlijk.

Vandaag (Alphen/Maastricht/Antwerpen/Bergen op Zoom/Alphen) ook vast wel een keer open 200+ aangetikt. Geen probleem.

Maar idd, ik heb er ook wel eens over nagedacht. Als ie losschiet...
(kan je beter ECHT hard rijden zodat ie over je achterklep heenvliegt ipv een keer stuitert ;-)

Mark.

17 apr 2006 21:55
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
markk schreef:
MY00 (252pk) BoxsterS, meerdere keren 250 open gereden zonder problemen. Wel met de zijraampjes omhoog natuurlijk.
Vandaag (Alphen/Maastricht/Antwerpen/Bergen op Zoom/Alphen) ook vast wel een keer open 200+ aangetikt. Geen probleem.

Voor de windstopper neem ik aan dat je bedoelt? Lijkt me op het eerste gezicht óók geen probleem.

Vorig jaar op de terugweg vanuit Lelystad toch ook 220 km gedaan met open kap en windschott erin. Vibreerde wel stevig maar (nog) geen problemen gezien.

17 apr 2006 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Bij vrienden van ons met een Boxster begaf de bevestiging van het glazen ruitje het zo rond de 180/200 km per uur op de Autobahn.
Bijrijdster kon net op tijd het ruitje grijpen!!!

Holy shit! Dat wil ik dus niet hebben. Stel je voor dat iemand het met 200km/u tegen zijn auto krijgt, of dat het tegen een motorrijder aanvliegt?

Uit voorzorg heb ik vanmiddag de windvanger maar verwijderd, maakte niet veel uit qua wind. Beetje tape erop is misschien geen slecht idee. Was trouwens prima cabrio-weer vandaag.

17 apr 2006 22:23
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Heb 240 km/u gereden in Duitsland met volle bepakking en vriendin.

En met de kap open!

Het kan dus wel, maar ik had geen windschot. Heb je dat ding trouwens echt nodig in een Boxster? Kun je niet zonder open rijden?

17 apr 2006 22:33
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Heb zelf wel eens open een wedstrijdje gedaan (terug van de slalom) met een open Boxster op het traject Almere - Hilversum - probleemloos beide 200+ zonder dat ik zijn ruitje om mijn oren kreeg.

:shock: Dan reed je er dus achter :!: :?: :wink: :lol::lol::lol:
Was zeker met de tip? :^:

18 apr 2006 10:03
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
yep. was met de mini. kwam hem hard achterop en hij wilde niet opzij. daarentegen ging hij steeds harder om me voor te blijven. Bleef een meter of 30 achter hem hangen, maar bij 200 vond ik het wel welletjes. Hij ook kennelijk. Bij Hilversum kwam er meer verkeer en toen zijn we met ong 140-150 doorgereden waar het kon. Maar zijn ruitje bleef zitten - on topic. :wink:

18 apr 2006 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Vandaag even de 220 aangetipt op het begin van de A29 bij Steenbergen met het dak omlaag. Geen problemen, ik heb wel het middelste windschoot eruit gehaald, zodat dat geen narigheid kan veroorzaken. Prima weg trouwens die A29, vooral aan het begin waar hij begint. Geen kip op de weg en 5 km om voluit te gaan.

20 apr 2006 16:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Gewoon laten zitten dat windschotttttt.

Ik rij regelmatig open (en ook 170+), en het zit er nog steeds in.

Vandaag nog even "doorgetrokken" op een klein stukje autosnelweg (valkenburg-hulsberg). HEEERLIJK, met "permagrin" uiteraard. :D

20 apr 2006 19:07
Profiel WWW
Rotterdam
Bericht 
GerbenJ schreef:
Vandaag even de 220 aangetipt op het begin van de A29 bij Steenbergen met het dak omlaag. Geen problemen, ik heb wel het middelste windschoot eruit gehaald, zodat dat geen narigheid kan veroorzaken. Prima weg trouwens die A29, vooral aan het begin waar hij begint. Geen kip op de weg en 5 km om voluit te gaan.

Fototje van deze gedenkwaardige rit zal je binnenkort worden toegestuurd door onze Koos Spee (A29 radar thv hmp 91.4 bij viaduct)! :twisted:

20 apr 2006 19:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Citaat:
Heeft iemand een idee hoe hard je kunt gaan met de top omlaag voordat er rare dingen gebeuren met de glazen windvanger in een Boxster?
ff back on topic... zoals harrie jekkers al zei: keijhart veifendertug.... maja dat was wel met een berrini m 25 :D

20 apr 2006 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Fototje van deze gedenkwaardige rit zal je binnenkort worden toegestuurd door onze Koos Spee (A29 radar thv hmp 91.4 bij viaduct)! :twisted:

Als je dat van http://www.blogpagina.nl/flitsnieuws/42/ hebt, dan is het volgens mij niet zo up-to-date. En daarbij, ik reed de andere kant op, dus ik maak me daar geen zorgen over. Morgen daarentegen, op de A29: http://www.snelheidscontroles.com/printversie001.htm

20 apr 2006 23:02
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
GerbenJ schreef:
Rob Herfst schreef:

Als je dat van http://www.blogpagina.nl/flitsnieuws/42/ hebt, dan is het volgens mij niet zo up-to-date. En daarbij, ik reed de andere kant op, dus ik maak me daar geen zorgen over. Morgen daarentegen, op de A29: http://www.snelheidscontroles.com/printversie001.htm

Ja, bedankt, schrik me eerst te pletter en kan dan lezen dat het om de andere rijbaan ging! :evil:

21 apr 2006 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Die opmerking over controle is oud nieuws. Wel blijven oppassen voor ons aller vriend Koos Spee :flush:.

22 apr 2006 1:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]