Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 14:19

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Laatste Carrera GT op 6 mei 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Laatste Carrera GT op 6 mei
Afbeelding

Bij Porsche wordt op 6 mei de laatste Carrera GT gebouwd. Dan zijn 1.270 stuks gemaakt. De productie is inmiddels uitverkocht.

De Porsche Carrera GT begon ooit als ontwerpstudie op de Autosalon van Parijs in 2000. Omdat het publiek enthousiast reageerde en voldoende rijkaards hun portemonnee wilden trekken, ging de auto in productie. Op 15 september 2003 rolde Carrera GT nummer één van de band. In Nederland staat de hij voor 646.605 euro in de prijslijst.
Het Duitse opinieblad Der Spiegel meldt dat op 6 mei de laatste van de 330 km/u snelle sportauto van de band rolt. Oorspronkelijk waren 1.500 exemplaren gepland. De teller blijft echter steken op 1.270 stuks omdat de Carrera GT vanaf dit jaar niet meer voldoet aan de veiligheidseisen in Amerika. Het duurt 130 uur om een Carrera GT in elkaar te schroeven en voor de 612 pk sterke V10-motor staat een productietijd van 45 uur.
De VS zijn de belangrijkste afzetmarkt voor de Carrera GT. Meer dan de helft van de productie is naar dat land geëxporteerd. Duitsland is daarna de belangrijkste markt. Twaalf procent van de productie is in het thuisland gebleven. Daarnaast zijn Groot-Brittannië, het Middenoosten en Japan grote afzetmarkten gebleken. Zelfs in China zijn zes exemplaren verkocht.
Porsche blikt tevreden terug op de carrière van de Carrera GT. “Hij heeft het merkimago flink bevorderd en we hebben met dit model zelfs geld verdiend,” vertelt Porsche-directeur Wendelin Wiedeking.

bron: autoweek

25 apr 2006 7:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Iemand hier ervaring met deze auto. Ik ben wel benieuwd hoe die rijdt?

25 apr 2006 11:39
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ik weet niet hoe hij rijdt maar heb er wel ingezeten op Zandvoort verleden zomer, fanstastische wagen!

De instap is echt GEWELDIG laag, dus echt een grote garantie dat je je hoofd gaat stoten :lol: , maar zodra je plaats neemt op die stoelen..je zakt echt effe lekker achteruit, ontspannen. Tot dat het moment komt dat je het circuit opgaat, wat een geweld! Niet dat je zwaar voelt dat de wagen optrekt, het is echt meer zweven...Het monster nam de bochten met 140 kilometer per uur, andere Porsche's leken stil te staan. Op het rechte stuk reden we tegen de 240/250 kilometer per uur, en na 4 rondjes kwam ik er weliswaar gelukkig, maar wel met trillende knietjes uit! Toen pas besefte ik waar ik in had gezeten...

De dag erna spierpijn gehad van de lage in en uitstap :shock: , maar het was me dat zeker wel waard!

25 apr 2006 11:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik ben blij dat ik twee keer de montageband in Leipzig gezien heb.
Laat ze maar vlug een nieuw supermodel uitbrengen, want alleen voor de Cayenne ga ik niet meer zo ver.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

25 apr 2006 12:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Ikke ikke ikke, heb er in gereden vorige zomer.
Ongelooflijk wat een wagen. Met optrekken het gevoel dat je in een F1 zit. Is niet te vergelijken met een "gewone" 911 of iets anders snels.

25 apr 2006 12:21
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]