Auteur |
Bericht |
leander
Brabant - Westland
|
 Leander's Porsche gaat terug naar 1984
Hallo allemaal,
Ik heb zoals sommige van jullie weten een witte 924 uit 1984.
En deze wil ik volledig in originele staat terug brengen, Concoursstaat ook meteen.
Het was namelijk toch even vervelend dat de Porsche afgelopen weekend met het mooie weer weer niet reed.
Hier ga ik dus iets aan doen !
Ik ga hem samen met een collega van mijn vader helemaal onderzoeken, cleanen, vervangen en de body wil ik helemaal goed laten doen.
Dit had ik allemaal in gedachte:
- De roest en lak behandelen
- De achterklep ontgrendeling maken
- Het dashboard vervangen ( is nl gescheurd )
- Radio komt erin ( mooi zwart net als het interieur )
- Velgen spuiten / stralen ( originele kleur )
- Gekke rammel uit de uitlaat halen.
- Kapot bezinelampje in de dash maken
- En hij moet weer rijden natuurlijk
Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang maar zal de eerste paar keren nog niet met de P aanwezig, ik probeer dan met iemand mee te rijden om zo toch nog van de sfeer iets mee te pikken.
MVG
Leander
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
25 apr 2006 14:09 |
|
 |
John
Cayenne
|
 Re: Leander's Porsche gaat terug naar 1984
wow wow wow..........das een mooi project..........ons wel op de hoogte houden, en uiteraard komen sjowen heh...
|
25 apr 2006 14:50 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En maak een leuke fotoreportage waarvan je hier regematig wat pics neerzet.
wij kunnen dit project dan ook een beetje volgen. 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
25 apr 2006 15:16 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
He dan, da's een goed idee, als je nog hulp nodig hebt.... Erhmz, ohnee, wacht, ik heb zelf ook zo'n projectje staan
Heb nog wel evt. een mooi Pasha interieur voor je (interesse?)
Enne, dat benzine-lampje-euvel, dat ken ik, daar heb ik er ook een paar van 
|
25 apr 2006 15:30 |
|
 |
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Leuk project 
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
25 apr 2006 15:44 |
|
 |
leander
Brabant - Westland
|
danku danku allemaal.
De Porsche is al in hele goede staat, motorisch bijna alles vervangen, interieur top!
Eerste lak.. wil ik zo houden daarom NIET overspuiten maar behandelen.
Leander 
|
25 apr 2006 16:07 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Mooi dat je de tijd en de kennis hebt. Ik ben heel benieuwd naar het verdere verloop.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
25 apr 2006 16:20 |
|
 |
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Heb een 924 uit 83, ook wit. Momenteel haast concourstaat om het zo te zeggen. Alles is nog original én in prima staat.
Momenteel worden wat roestplekken weggewerkt en de huidige velgen wil ik wisselen met originele cookie cutters, zijn nu namaak turbo velgen... Iemand?
Foto's zijn altijd heel fijn, dat streelt altijd weer de eigen ziel. Overigens, voor vragen kun je altijd terecht, ook via PB, heb de 924 al van alle kanten gezien en gedaan. Geen geheimen meer geloof ik .
Succes en bovenal veel plezier!
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
25 apr 2006 20:03 |
|
 |
bert964c4
vianen
|
Nou Leander, das een behoorlijke klus waar je aan gaat beginnen moet ik zeggen, ik hoop dat het je gaat lukken, maar dat zal wel jou kennende, en ben erg benieuwd naar het resultaat.
Bert.
|
25 apr 2006 20:53 |
|
 |
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Hallo Leander, ik heb je Porsche uitgebreid bekeken in Teteringen
Ben daarom erg benieuwd naar de resultaten die je gaat boeken
Hou ons op de hoogte met af en toe wat foto's, leuk om z'n project te volgen, veel sukses.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
25 apr 2006 21:42 |
|
 |
CorSleutel
Ex Carrea 3.2, 996 Carrera 4Bergen op Zoom
|
Hoi Leander,
Veel suc6 en veel plezier met het sleutelen.
Ben benieuwd naar het resultaat.
Groeten
CorS
|
27 apr 2006 21:50 |
|
 |
leander
Brabant - Westland
|
Hey weer eventjes een update...
De monteur is vandaag langsgeweest, en we zijn er helaas niet uitgekomen.
Ik laat hem binnenkort naar Bleiswijk transporteren en daar wordt de kop eraf gehaald. Het zit veel dieper dan we eerst gedacht hadden, maar dit is waarschijnlijk nog steeds een oorzaak door de vorige eigenaar die met een overhitte motor door is gereden.
Ik houd jullie op de hoogte,
Leoo 
|
20 mei 2006 18:05 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dat is een mooi project Leander. Jammer dat de motorschade nu toch groter blijkt te zijn. Laten we hopen dat het toch nog mee valt.
Je weet dat als je aan dit soort projecten begint je voor je het weet de halve auto uit elkaar hebt he?
Ik ben zo ooit ook aan een autorestauratie begonnen en geeindigd met een totaalrestauratie waarbij de hele auto uit elkaar is gegaan
Houd ons op de hoogte.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
20 mei 2006 22:37 |
|
 |
bert964c4
vianen
|
Heeeeeeeeeeeeeeeeeee Leander, back in town??
Hoop dat het allemaal goed komt met de 924, maar het zal wel wat kosten???????
Gretzzzzzzzzzzzzzzz
Bert.
|
20 mei 2006 22:59 |
|
 |
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Nóg een concourstaat 924? Kunnen we gaan Concurreren 
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
20 mei 2006 23:06 |
|
 |
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Succes met dit project. Maar een dashboard vinden zonder scheurtjes wordt volgens mij erg lastig. Ik denk dat je beter voor een cover gaat:
Die zijn iig hier te bestellen. Volgens mij verkoopt van Zweeden ze ook nog.
_________________________________________ NPC 0577
|
21 mei 2006 11:58 |
|
 |
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Ja die namaak dashboards zien er op de foto kek uit, in het echt vermoed ik het ergste.
Ik heb de scheurtjes eens gevuld met Acrylaatkit. Nou ja, ik heb er één gedaan. Het vult, blijft iets elastisch en je ziet het minder.
Vandaag laatste ergernis van de auto afgemaakt: de motorruimte. Hij is nu weer ontdaan van alle ranzige 20 jaar oude zooi. Koelprobleem noopte me hiertoe en dat is inmiddels weer verholpen. Alle slangen zijn weer mooi schoongemaakt dmv goede ontvetter (tast rubber niet aan hoor) en de laatste finishing touch is het wassen van de motorruimte.
Ja dat klinkt heel erg, maar als ik het niet doe, blijft ie goor en iedereen wil nu eenmaal in de kap kijken.
Nog een leuke tip: klepdeksel heb ik helemaal rood gespoten, de ribben blank geschuurd, en van blanke lak voorzien. Daarna gebakken en hij ziet er heel vet uit.
Porsche op de gasklep is ook rood gemaakt. Heb er even geen foto van, maar het ziet goed uit.
Gebruik wel hittebestendige verf!
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
21 mei 2006 12:06 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
Maak dan even een foto 
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
21 mei 2006 12:08 |
|
 |
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Hoe kom je erop 
_________________________________________ NPC 0577
|
21 mei 2006 12:11 |
|
 |
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Heb je eerst alles goed afgedekt? Of hoe heb jij het gewassen, bepaalde ontvetter gebruikt?
|
21 mei 2006 12:11 |
|
 |
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
een foto... stomme ik...
Klepdeksel spuiten: WIBRA ontvetter! Ja, is al eens behandeld. Daarna ontvetten met thinner of, zoals ik altijd doe, met speciale silicone ontvetter, verkrijgbaar bij goede verfwinkel.
Dus...
|
21 mei 2006 18:22 |
|
 |
bert964c4
vianen
|
Ontvetten met thinner???????????????????????????????????????
En je lak dan?? Lijkt me een beetje link, kun je beter perfect 440, daily degrease, of Solvoclean voor gebruiken, tast de lak niet aan en werkt echt super goed!!
|
22 mei 2006 22:06 |
|
 |
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Op mijn klepdeksel zat geen verf, vandaar dattie gespoten moest worden.
Thinner lost oude verf en allerlei vetten op, dus ideaal. Rest gaat eraf met universeel ontvetter uit de automotive.
|
22 mei 2006 23:59 |
|
 |
bert964c4
vianen
|
Ja maar als je thinner gebruikt wordt toch de lak van je motorcompartiment aangetast????? Vreet behoorlijk in lijkt mij!!
|
23 mei 2006 0:08 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Ik kan het mis hebben maar volgens mij is de defenitie van "concoursstaat" toch echt iets anders als wat hier beschreven en vermeld wordt. Desalniettemin, veel plezier met jullie projecten, geen twijfel dat het resultaat erg bevredigend zal zijn.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
23 mei 2006 7:28 |
|
|