Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 apr 2025 16:08

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
krakende koppeling boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht krakende koppeling boxster
Wanneer ik de koppeling intrap of op laat komen hoor ik een krakend geluid. Het geluid is afkomstig van een metalen veer ergens bij de koppeling zelf. Volgens de dealer komt dat omdat deze droog staat en dat er niets aan te doen is. Vooral met de kap naar beneden is het behoorlijk irritant.
Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meer Boxster eigenaren met hetzelfde kwaaltje?

25 apr 2006 21:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Kan je eraan :?:
Misschien even wat siliconenspray gebruiken

Laatste update 22/10/2013

25 apr 2006 21:42
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: krakende koppeling boxster
D-Dreamer schreef:
Wanneer ik de koppeling intrap of op laat komen hoor ik een krakend geluid. Het geluid is afkomstig van een metalen veer ergens bij de koppeling zelf. Volgens de dealer komt dat omdat deze droog staat en dat er niets aan te doen is. Vooral met de kap naar beneden is het behoorlijk irritant.
Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meer Boxster eigenaren met hetzelfde kwaaltje?

Nu ben ik geen techneut, maar als het komt omdat er een veer droog staat, lijkt het me onlogisch dat er niets aan te doen is. :roll: Zoals 911-Lover eigenlijk al aangeeft, zien dat de veer niet meer droog staat.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

25 apr 2006 21:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex - Boxster 2.7
Apeldoorn
Bericht 
Heb iets soortgelijks gehad maar dit zat meer in de kabel als ik het goed begrepen heb van Erwin (Renntech).
Die is een mooi poosje zoet geweest met siliconenspray geloof ik, maar het geluid was en is weg.
Succes ermee want ik weet hoe irritant het kan zijn :x

26 apr 2006 7:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Bedankt voor de tip guys. Ik ga het (laten) zeker doen.

26 apr 2006 8:46
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Waarschijnlijk de hulpkoppelingscylinder die droog is, ik weet niet hoe het bij een porsche zit maar meestal kun je wel bij de cylinder komen, stofhoesje eraf schuiven, koppelingspedaal door iemand in laten drukken en dan wat smeermiddel in de cylinder aanbrengen, paar keer koppeling intrappen en je bent er weer een hele tijd vanaf.

27 apr 2006 22:38
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
De enige veer bij een (moderne) koppeling is de diafragmaveer.
Dit zit verstopt in het koppelingshuis en die is niet van buiten te smeren.

Wat Erwin gedaan heeft bij de andere Boxster is me een raadsel.

Ik HAD ook een krakende/piepende koppeling 'onder en achterin'. Maar na een koppelingsreparatie j.l. dinsdag bij Erwin's Renntech is dat nu verdwenen :lol:

27 apr 2006 23:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
De enige veer bij een (moderne) koppeling is de diafragmaveer.
Dit zit verstopt in het koppelingshuis en die is niet van buiten te smeren.

Wat Erwin gedaan heeft bij de andere Boxster is me een raadsel.

Ik HAD ook een krakende/piepende koppeling 'onder en achterin'. Maar na een koppelingsreparatie j.l. dinsdag bij Erwin's Renntech is dat nu verdwenen :lol:

Dat is inderdaad het geluid en volgens mij de bron.
Volgens Wittebrug niet iets permanent aan te doen. Inspuiten hebben ze een keertje gedaan maar na een tijdje kwam het geluid weer terug.
Waarmee ze het hebben ingespoten is mij onbekend maar kan er wel naar vragen. Kennelijk kan ik er zelf niet bij (heb wel gekeken) en lijkt mij het leegspuiten van een busje siliconespray niet erg zinvol....

28 apr 2006 7:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]