Auteur |
Bericht |
Basco
911 SC / Audi A4 2.0T QuattroTilburg
|
911 SC 3.0: Advies
Hoi
Ik ben vandaag naar een 911 SC gaan kijken van 1980.
Hierbij zaten nogal wat rekeningen bij wat er vervangen is de laatste tijd,
o.a. uitlaatsysteem, aandrijfassen, kachelpotten ook een modificatie van de klepgeleiders.
km stand is 96.000 km met het onderhoudsboekje en nap vanaf 1993 erbij.
Verder is het een mooie nette auto met wat hele kleine roespuntjes.
Hij staat bij Wams in eindhoven.
- kennen jullie deze 911?
- is dit een betrouwbaar adres
- waar moet ik nog meer op letten
de prijs was te onderhandelen en wat is een normale prijs voor dit type
14.950 is de vraagprijs.
Groetjes en alvast bedank!!
Basco
_________________________________________ Ahhh gekken moeten er ook zijn niet.
|
06 mei 2006 16:42 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Heel veel rekeningen is niet verkeerd: je weet dan wat er in orde is(zou moeten zijn).
Meer je zorg is uiteraard: wat is er niet in orde.
Daar komt 'ie dus weer: de AKK bij een onafhankelijk, goed adres.
Gebruik zonodig de ZOEK-functie voor afkortingen en adressen
Suc6
|
06 mei 2006 17:01 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik neem aan dat het om deze gaat:
Er is al eens een andere forummer naar deze auto gaan kijken, en die had uiteindelijk een andere 911 daar gekocht. Waarom deze niet door is gegaan weet ik niet.
_________________________________________ NPC 0577
|
06 mei 2006 17:05 |
|
|
Basco
911 SC / Audi A4 2.0T QuattroTilburg
|
Dat is hem ja.
Ik zou wel willen weten waarom de andere forummer deze niet heeft gekocht.
Weten jullie nog wat andere betrouwbare adressen.
Groetjes
Basco
_________________________________________ Ahhh gekken moeten er ook zijn niet.
|
06 mei 2006 17:09 |
|
|
Wim SC 1981
911 SC 1981Eindhoven
|
Wams
Ken Wams wel, is niks mis mee en heeft grote staat van dienst met Porsche. alhoewel mijn auto er niet vandaan komt. Mijn auto is enigszins vergelijkbaar en ik kan je zeggen dat de prijs redelijk lijkt. De km-stand is erg laag wat moeilijk te rijmen valt met die aandrijfassen. Maar ja, de ene chauffeur is de andere niet. Gewoon goed bekijken die auto en hier op het forum zijn er beslist goede adviseurs!
_________________________________________ Rijden met die Porsche's!
|
06 mei 2006 18:59 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Basco;
Standaard advies is natuurlijk de aankoopkeuring. Ik vind alleen (NAP of niet) de kilometerstand ongeloofwaardig laag.
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
06 mei 2006 19:05 |
|
|
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
Op de site staat dat de auto een kilometerstand heeft van 199.000
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
06 mei 2006 19:09 |
|
|
Wim SC 1981
911 SC 1981Eindhoven
|
199.000
Vond het ook al raar..... heb die auto al ooit gezien op hun site en kon me al niet voorstellen dat me dat niet zou zijn opgevallen, zo laag.
Maar dat verklaart alles. Nog altijd geen verkeerde auto, dus.
_________________________________________ Rijden met die Porsche's!
|
06 mei 2006 19:54 |
|
|
Basco
911 SC / Audi A4 2.0T QuattroTilburg
|
Op de teller stond echt 95.000 km en de stempels van de laatste beurten staat ook km standen van de laatste jaren dat ongeveer overeenkomt.
Maar de stempels en rekeningen van de beurten en vernieuwingen zijn allemaal van Wams, dus kan (hoeft niet) niet geheel o.k. zijn.
Ik had eerst gebeld en kam een half uur later kijken en hij starte hem en zei dat hij 4 weken niet had gelopen, terwijl ik aan de uitlaat van tevoren had gevoeld en deze was warm.
Dit vond ik een beetje vaag.
Verder was het een mooie SC
Bas
_________________________________________ Ahhh gekken moeten er ook zijn niet.
|
07 mei 2006 12:50 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Toen bn jij zeker om dat te matchen maar even tegen een paar banden gaan schoppen...
Inderdaad oude autoverkopers trucjes, beetje zielig....
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 mei 2006 13:02 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Een beetje vaag allemaal.....
Maar de tip van de dag... ALWEER!!! AKK, en dat heb je vast veel vaker gelezen hier op het forum....
Wat is er gebeurd met je oranje 911 (912?)
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
09 mei 2006 5:01 |
|
|
Basco
911 SC / Audi A4 2.0T QuattroTilburg
|
Ben ik nog met bezig, maar ik ben er een beetje bang voor toch.
Basco
_________________________________________ Ahhh gekken moeten er ook zijn niet.
|
09 mei 2006 8:45 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hmm, weet dat Wams alleen een aankoopkeuring laat (liet) doen bij PCE, weet niet of hij daar intussen vanaf gestapt is, maar is wel even een punt van aandacht. Voordeel is wel, dat je dan even lekker naar Oirschot kunt rijden, een fatsoenlijke proefrit (over de snelweg heen, binnendoor terug )
Wat was zijn reactie toen je hem confronteerde met de warme uitlaat?
|
09 mei 2006 9:35 |
|
|
Basco
911 SC / Audi A4 2.0T QuattroTilburg
|
Ik heb de eer maar aan mijn eigen gehouden w.b.t. de uitlaat.
Ik vind het alleen niet eerlijk ik had liever gehad dat hij hem 10x rond moest gooien bij langere stilstand als dit.
Dus misschien dat ik verder kijk.
Basco
_________________________________________ Ahhh gekken moeten er ook zijn niet.
|
09 mei 2006 9:46 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik zou navraag doen bij vorige eigenaar(s) en bij de bedrijven waar de facturen van zijn. Ik zou ook uit RDW / APK / NAP gegevens proberen te achterhalen of kilometerstanden reproduceerbaar zijn. Bij twijfel niet doen.
Voor een goeie 3.0 zeker met zo'n km stand lijkt me de prijs laag, zeker ook gezien de dure delen die recent zijn vernieuwd. Trek de kosten van de meest recente facturen plus de marge die Wams nog maakt op de auto eens af van de vraagprijs; dan krijg je een beetje een beeld van wat de vorige eigenaar feitelijk voor de auto heeft gekregen. Dan moet je je afvragen of je voor dat geld afstand zou doen van een goeie 911....
Ik was onlangs voor setje wielen bij Wams; aardige lui maar ook wel rommelig. In alle boeken lees ik dat je buitengewoon schoon moet werken als je een 911-motor reviseert; ik heb me er daarom wel over verbaasd dat daar de blokhelften, zuigers, cilinders en krukas op ouwe kranten op de grond lagen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 mei 2006 11:44 |
|
|