Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:46

Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Katten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster 2.7 2006
Bericht Katten
Mijn Boxster slaapt buiten op de oprit. Helaas blijkt dat de katten uit de buurt dat een goed idee vinden. Er zitten dus regelmatig voetsporen van katten op de achterklep.

Erger is dat ik ze ook op het dak terugvind. Zo een beest weegt toch al vlug 5 kilogram, dus gezond kan dat niet wezen. Daarenboven hebben ze van die scherpe nagels...

Heeft iemand soms een wondermiddel om ze uit de buurt te houden, of toch minstens te verhinderen dat ze op de wagen springen ?

20 apr 2006 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
je kunt mijn kat overnemen die zit nooit op de auto en jaagt gegarandeerd alle katten weg (of vermoord ze), zijn bijnaam is sluipmoordenaar

20 apr 2006 19:59
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Naja, de kans dat je krassen op je lak krijgt is denk ik erg klein, aangezien katten hun nagels met lopen altijd ingetrokken houden...en lijkt me ook niet dat ze hun nagels expres in lak zetten omdat ie misschien lekker ruikt ofzo...

Ik denk dat je je meer zorgen zou moeten maken om vogels die hun uitwerpselen deponeren, vooral dat van water en roofvogels schijnt in te branden!

Probeer je wagen eens een tijdje ergens anders te plaatsen, of zodra je een kat betrapt OP je Porsche, geef hem een verschrikkelijke koude douche. ( WATER!!! helpt in sommige gevallen echt WONDEREN! )

20 apr 2006 20:00
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
klikkerdeklik op het fotootje... :salut:

Afbeelding

en anders...

Afbeelding :lol:

Laatst bijgewerkt door horn op 20 apr 2006 20:05, in totaal 1 keer bewerkt.

20 apr 2006 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
als je dat doet met een emmer water zet hij zijn nagels uit bij het erafspringen en kun je de krassen bewonderen naderhand

20 apr 2006 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Wen troost...de nagels trekken ze in... :wink:

De mijne ging ook altijd op de motorkap vd Merc (daarop mocht 't :wink: )liggen wanneer die warm was...moeilijk af te leren. Het klinkt hard, maar iedere keer een emmer water werkt 't beste...je loopt dan alleen 't risico, dat de kat bij het wegspringen wél z'n nagels gebruikt en je met vieze krassen zit...

Gebruik anders iig iets waar de kat niet lekker op ligt, en bedek daarmee voorlopig de kap.

20 apr 2006 20:03
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Als je wagen lekker gepolierd is (zoals de mijne steeds) vrees ik dat de katten weljuist hun nagels uitzetten daar ze er anders afglijden.
Ik heb het ook ooit gehad met een kat van de buren waar ik vroeger woonde.
Doch op een dag was die ineens spoorloos verdwenen en nooit terug gekomen.
Ze zalmisschien ergens anders een betere thuis gevonden hebben :^:

Laatste update 22/10/2013

20 apr 2006 20:05
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF # 136
Bericht 
Nog een oplossing, koop er een SportKA bij!

klik op de foto... :wink:

Afbeelding

20 apr 2006 20:12
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Of insmeren met Sonax :lol: :lol: :lol:

(is sinds deze week op TV en een echte on-topic reclame)

Laatste update 22/10/2013

20 apr 2006 20:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Ook ik had last van katten, had je net de p gepoetst zaten er de volgende dag allemaal zand poten op! En ik heb er wel degelijk krassen door gekregen! De p staat nu binnen, maar voor die tijd had ik er een hoes overheen, Werkt perfect. :wink:

Ik vind dat katten probleem zowiezo niet kunnen, als je huisdieren wilt oke. Maar anderen willen daar geen last van hebben! Ze schijten altijd in een tuin van een ander, woelen lekker je tuin om. En ze hebben ook al een paar keer m'n koikarpers uit de vijver gehengeld. Ik heb de buren een rekening laten zien van een paar honderd euro voor de verdwenen koikarpers. Maar hun kat deed dat niet! Oke dan missen julie de kat ook niet als ik hem de volgende keer vang, want hij is niet van julie. :lol:

20 apr 2006 20:19
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Kattenliefhebbers niet lezen

- eehhhh 220 er op :?:
- gebakken spons voeren :?:
- onze labrador lenen :?:

p.s.
Wij hebben ook een kat, maar de garage is off-limit voor het beestenspul

20 apr 2006 20:28
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Ik heb nooit last van katten op de Porsche :wink:

20 apr 2006 20:30
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht Re: Katten
raman schreef:
Mijn Boxster slaapt buiten op de oprit. ?

Kunnen ze ergens vanaf erop springen???, bij mij vanaf de carport zo op de zwarte KJN, en altijd na dat ie gewassen is, heb ik een rol met tuinijzerdraad (dat groene, te koop bij een tuincentrum) zo op het randje van de carportdak gelegd........tis echt over.

Afbeelding

20 apr 2006 20:37
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Dit is een foto van de laatste kat die enigzins in de buurt van de cabrio durfde te komen! R.I.P.

Afbeelding

20 apr 2006 20:44
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Bericht 
Don't even look @ the 996 Cabrio buster! 8)

20 apr 2006 20:47
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 

... en gelukkig ook niet de last van zo'n Porsche! :mrgreen:

20 apr 2006 20:51
Profiel Twitter 
Groningen
Bericht 
FROST schreef:
Naja, de kans dat je krassen op je lak krijgt is denk ik erg klein, aangezien katten hun nagels met lopen altijd ingetrokken houden...en lijkt me ook niet dat ze hun nagels expres in lak zetten omdat ie misschien lekker ruikt ofzo...

Ik heb het onze kat zien doen mét nagels. En het resultaat bestond uit een flink aantal fijne krasjes. Ze klimmen op of onder auto's vanwege de warmte die van bepaalde onderdelen afstraalt. Is de auto lekker glad en zijn ze bang dat ze weg zouden glijden tijdens het erop klimmen, dan worden nagels nog wel eens gebruikt. Maar 't is zeldzaam.

Gewicht kan de kap wel hebben, dat moet geen probleem zijn.

20 apr 2006 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Afgelopen zondag;

Mooie rit gemaakt met de Porsche, natuurlijk met dak open.
Zet thuisgekomen de P. op de oprit, laat het dakje open, eerst even binnen een bakkie doen voordat hij de garage ingaat. Koffieapparaat staat amper aan of ik hoor het alarm van de Porsche afgaan. Ren naar buiten, blijkt dat er een kat achter mijn stuur is gekropen waardoor het alarm afging :twisted: :shock: Vervolgens kwam het beest er niet 1,2,3 uit en vond het dus nodig om z'n nagels nog even over de lederen bekleding te wrijven :twisted:

Gelukkig geen scheuren in de bekleding, wel wat krassen, maar die heb ik weg kunnen krijgen.

In mijn tuin schijten doen ze inderdaad ook erg graag :roll:

20 apr 2006 21:02
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Katten zijn soms echt ongelovelijk lenige beesten..... :? Dit verhaal is misschien offtopic maar wel leuk om te plaatsen :)

We hebbben zelf een achtertuin waar heel veel vogels komen, zelfs een egel hadden we al te bezoek 8) en de katten gebruikten die tuin om er in de zomer lekker te liggen op de houtsnippers..vanwege de warmte en de geur.
Zo ver zo goed, maar ja, katten zijn rovers en ze gingen achter onze vogels aan! Als je ze dan een glas water achterna gooide verdwenen ze heel snel over de schutting of onder de poort door ( een opening van slechts 25 centimeter of minder!! ).
We kwamen erachter dat ze naast onze andere schutting die doorloopt met de buren, over het deksel van de waterton de tuin in slopen en van daar uit achter de struiken op de loer lagen. Mijn vader heeft toen eens het deksel van die waterton eraf gehaald, en diezelfde avond wat het raak 8) Er flitste een zwarte schim langs de ramen, alles nat natuurlijk en we lagen helemaal in een deuk. Was ie er toch ECHT helemaal ingedondert!
Sindsdien is het rustig geworden in de tuin...Alleen de kat van de buren sluipt wel eens langs maar die is niet echt in de weer met het vangen van vogels ( te diK! )..
En nu, voor het eerst hebben we een merel nestje in de tuin, dat blijkt dat ze het er erg naar hun zin hebben. We zien er vogels die we nog nooit eerder hadden gezien. Geen katten meer, zomaar van het één op het ander...dus, gewoon een open regenton neerzetten waar ze eraf springen :wink: * maar natuurlijk wel dan pas neerzetten als ze het niet verwachten *

20 apr 2006 21:13
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Die katten moeten gewoon goed worden opgevoed. Die twee viervoeters van mij komen nooit buiten. Ze zitten altijd netjes voor de drempel te kijken hoe ik de auto was. :lol:

20 apr 2006 21:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
heb zelf 2 katten en een P, als de onze op de 911 klimt/gaat liggen, meteen........

TUINSLANG EROP :twisted: :!: :D
kwestie van prioriteiten stellen, er zijn meer katten in holland dan porsches so you know what i mean :!: :?: :!:

20 apr 2006 21:15
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Nouja nu hebben we het wel over katten, maar wat met de honden dan?? Stel je gaat effe boodschappen doen met de Porsche ofzo, stel maar wat, en dan komt er een vent aan met een hele grote hond en die zeikt effe lekker tegen je Porsche aan..... Classic voorbeeld, maar het zou je maar gebeuren, denk dat je best wel zo iets hebt van " ... "

20 apr 2006 21:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Maar dat is geen schade... dat spoel je zo weg!

20 apr 2006 21:20
Profiel Facebook 
vianen
Bericht 
HenkC2C schreef:
Nog een oplossing, koop er een SportKA bij!

klik op de foto... :wink:

Afbeelding

Henk, dat geeft zo'nrotzooi op het leer!! :mrgreen: :mrgreen:

20 apr 2006 21:23
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Ondanks dat je het, gezien mijn eerder geplaatste filmpje niet zou verwachten, heb ik ook een Poes.

Ik kan alleen met zekerheid zeggen dat ze nooit schade aan zal richten aan andermans eigendommen. Ze verlaat nooit ons huis (of tuin).

Afbeelding

20 apr 2006 21:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende