Tuners raken maar niet uitgekeken op de Porsche Cayenne. Nog bijna wekelijks gevoelige IMS Lager er foto’s op de mat van alweer een aangepaste Porsche SUV. Dit keer is het de beurt aan Lumma Design.
Volgens Lumma Design vinden veel van hun klanten een standaard Porsche Cayenne een te elegante auto. De tuners uit het Duitse Swabia maakten van de Cayenne “een auto die er niet uitziet alsof hij door een boswachter in diensttijd wordt gereden”.
De broers Andreas en Horst Lumma ontwikkelden de CLR 400 GT bodykit voor de Cayenne. Dat bestaat uit een radicale voorbumper/ -spoiler met met dubbele koplampen, een enorme achterspoiler met diffusor zijskirts, opzetstukken voor de portieren en driedelige grille én een Lumma-embleem. Ook is er een motorkap met ventilatieopeningen, een dakspoiler, zogeheten booskijkers voor de koplampen en aangepaste uitlaatkleppen.
Voor wie wil, kan Andreas Lumma, de technische van de twee, de Cayenne voorzien van een in hoogte verstelbaar chassis met 22 inch wielen. De 4,5-liter V8 van de S kan worden opgevoerd van de standaard 340 pk naar 470 pk met een maximaal koppel van 640 Nm. De ombouw van huis-tuin-en-keuken-Cayenne naar de Lumma CLR 400 GT duurt drie weken. De bodykit kost 22.000 euro, het in hoogte verstelbare chassis inclusief de wielen is 12.000 euro en de aanpassingen aan de motor zijn eveneens 20.000 euro.
bron
Ik weet niet of hij al ergens gepost is maar ik kon hem niet vinden
Ik persoonlijk vind het mooi gedaan, maar het resultaat niet mooi... als je begrijpt wat ik bedoel.
Meer foto's bij de link