Auteur |
Bericht |
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
wel of niet 964 van voor '92
Heren,
Wat een prachtig forum, hulde aan de oprichters.
Als echt porscheliefhebber ben ik op mijn 20-ste begonnen met een 924, hierna kwam de 944 en daarna de 944 turbo. Inmiddels ben ik 30 en is het hoog tijd voor een 911. EN DIT MOET GEBEUREN VOOR IK 31 WORD IN NOVEMBER!!!!!!
Ik ben nu op zoek naar een 964. Inmiddels heb ik er al een hoop gezien en ook al veel goede raad van iedereen opgevold waardoor ik nog steeds geen exemplaar heb gekocht.
Ik heb nu een mooie 964 op het hoog. Hij is uit '89 en eigenlijk wilde ik altijd een 964 van na '92. Dussssssssss wat ik eigenlijk wilde weten:wat zijn de de zwaarwegende redenen om geen 964 van voor '92 te kopen (en dan heb ik het niet over de pakkingmodificatie).
Ik ben heel benieuwd naar jullie input, alvast bedankt en ik houd jullie op de hoogte van mijn zoektoch en de tikkende klok voor mij.
_________________________________________ Sapere aude
|
04 jun 2006 13:44 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Denk dat het jaartal niet zo veel zegt. Gaat meer om de algemene staat/kwaliteit van de auto, zeker als de pakkingsmodificatie wel is uitgevoerd.
Persoonlijk vind ik de eerdere 964'ers de mooiere (wielen, spiegels), maar lees net in een ander topic dat je juist wel cup spiegels en wielen wilt. Dan kun je misschien toch beter voor een nieuwere gaan...
|
04 jun 2006 13:55 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Na '92 wordt heeeeel lastig ('93 dus) . 1992 iets minder lastig, maar het beperkt je bereik wel behoorlijk. In ander draadje meldde je al je richtprijs van 20k. Realiseer je wel dat deze prijs icm deze richtprijs niet al te makkelijk zal blijken. Zoals je ziet heb ik ook een 964 van '92. Vond het zelf wel een prettig idee dat alle modificaties inmiddels af-fabrief zijn gebeurd.
|
04 jun 2006 15:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
IMO een (te) laag bedrag voor een knappe 964 .... ookal zou het een 89'er zijn
|
04 jun 2006 15:51 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Wél voor een knappe 964. Niet voor een in basis redelijke 964, met hier en daar wat minpuntjes.
|
04 jun 2006 16:28 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Dus als ik voor 20k een 89'er tegen kom, helemaal goed met alle modificaties en ook nog knap, dan heb ik een goede deal?
_________________________________________ Sapere aude
|
04 jun 2006 19:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
yep ... maar laat wel een AKK daar uitsluitsel over geven
|
04 jun 2006 19:40 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Dan zou je een goede deal hebben ja. Maar de vraag is of het na een AKK nog steeds een knappe is. En met knappe wordt bedoeld: geen tot weinig onderhoud danwel vervangingen (zoals banden) nodig op korte termijn, goede opties, exterieur netjes, interieur idem, geen olielekkage, motorisch ook verder OK, onderhoudshistorie bekend, originele boekjes en stickers aanwezig, modificaties aantoonbaar verricht, niet al te veel kilometers, etc etc.
|
04 jun 2006 19:45 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Nou heb ik er een op het oog die daar aan voldoet. Hij heeft echter schade gehad (voorscherm, deur en achter), dit is wel erg goed hersteld volgens de garage waar die vroeger onderhouden is geweest (nadat ik de rekeningen had ingezien, ben ik die garages gaan bellen).
Echter kon ik niet de rekening terug vinden van de modificatie, terwijl de verkoper maar bleef volhouden dat het wel gebeurd is.
Tja what to do, ik denk eraan hem gewoon een AKK te geven en dan zien we wel wat eruit komt.
_________________________________________ Sapere aude
|
04 jun 2006 20:05 |
|
|
Didier Verbeke
zedelgem - Belgium
|
Zit met zelfde vraag, doch ik dacht dat motormodificatie al in modeljaar 1991, dus vanaf juli 1990, doorgevoerd was en het modeljaar 1992, dus vanaf juli 1991, enkel nog wijzigingen betrof m.b.t. cupvelgen en cupspiegels en die zitten veelal in optie op vroegere modeljaren of retrofitted.
De prijsvork in België ligt meestal tussen 18000 en 21000 € (particulier)ongeacht het modeljaar, alhoewel, bepalende factor heeft meestal te maken met KM.
Stel wel vast dat de meeste aangeboden auto's 200000 KM of meer achter de kiezen hebben. Lijkt wel of ze dan buiten moeten. Zou er een objectieve reden zijn om ze op dit KM van de hand te doen?
_________________________________________ ex MGB-GT, TR6, ex Lotus Elise, H-D FLH 1200
|
04 jun 2006 20:07 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Alle 964's lekken vroeg of laat. Ook de types met verbeterde cilinderkop afdichting.
Het is gewoon een kwestie van tijd, km stand en warmrijden.
Persoonlijk heb ik liever een 964 van voor 1991
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
04 jun 2006 20:12 |
|
|
porscheaddict
|
waarom liever een van voor 1991?
_________________________________________ 964 c2
|
04 jun 2006 20:20 |
|
|
Cash
964 uit '91
996 cabrio uit 2000Amsterdam
|
Ik zit net over jouw serviceverlening en AKK te lezen en vervolgens krijg ik deze tja wat zal ik het noemen 'tip' van je.
Ik zal proberen ook mijn verkoper te overtuigen om de AKK bij jou te laten doen, dan zullen we eens kijken of die boef lekt.
_________________________________________ Sapere aude
|
04 jun 2006 20:22 |
|
|
porscheaddict
|
en wat voor invloed heeft warmrijden op lekkage?
_________________________________________ 964 c2
|
04 jun 2006 20:25 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Bij netjes warmrijden ipv koud te stampen, heb je lang niet zo snel lekkage...
|
04 jun 2006 20:29 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Die hebben geen airbag.
De auto's zonder airbag sturen hééél iets fijner. En zijn hééél iets lichter
En je kunt er makkelijk een ander stuur inzetten.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
04 jun 2006 20:30 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Bij de airbag ook, het is alleen prijziger...
|
04 jun 2006 22:24 |
|
|
horn
PF #57
|
En iets minder makkelijk... (zonder airbag kan ik het zelf nl. ook...)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 jun 2006 22:34 |
|
|
porscheaddict
|
ok, duidelijk allemaal.
_________________________________________ 964 c2
|
04 jun 2006 23:41 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nog steeds geen rocket-science... Maar het vervangen hoeft ook maar één keer, dus of dit nu een reden is om een niet-airbag 964 te nemen?
|
05 jun 2006 9:46 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Zeker niet aangezien je er ook nog eens een naar onder toe mooier afgewerkt dashboard bij krijgt.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 jun 2006 9:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Wat het weer lastiger maakt om een radio in of uit te bouwen
|
05 jun 2006 9:51 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Precies, en daar hebben wij weer last van.
Het gaat mij niet om wel of geen airbag.
Een paar jaar geleden vond ik hoe nieuwer, hoe mooier.
Een auto van 30.000 was per definitie mooier als een auto van 20.000.
Nu denk ik anders. Ik wil gewoon een auto die lekker rijdt met niet te veel onzinnige poespas. Daar past de 964 tot 1991 beter bij dan de jongere.
En ik geef er alleen maar bij aan dat het niet uitmaakt of je een 89-er of een 93-er hebt. Technisch gezien dan. Allemaal kunnen ze kapot. Allemaal zijn ze fijn
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
05 jun 2006 10:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dus 964 < april-'91 beter voor degene die (ook graag) sleutelen en 964 > maart-'91 voor degene die dat (liever) niet doen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 jun 2006 10:10 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Exact. En na '90 voor de mensen die uiterlijk vertoon belangrijker vinden dan lekker sturen
WHOEIII
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
05 jun 2006 10:15 |
|
|