Auteur |
Bericht |
JorgoIJ
'93 964 C2 Cabrio
|
 ....180!!!
Afgelopen zaterdag de Porsche maar weer eens van stal gehaald! 't Was weer eens tijd om de accu op te laden. Nadat de man van de ANWB (!) dit vakkundig voor mij had gedaan ging ik op weg!
Lekker over de landweggetjes richting Achterveld om even bij Wolbert te kijken en vervolgens weer terug. Bijna thuis bedenk ik me dat de motor nu toch wel echt warm is en besluit ik nog een stukje door te rijden naar Buntschoten....eerste rotonde geen probleem, tweede rotonde geen probleem tot dat ik bij het uitkomen weer een beetje gas gaf (echt een heel klein beetje!). Ik voel de auto schuiven, corrigeer met een ruk naar links, auto komt terug maar ik vergeet op tijd tegen te sturen. Kont slaat naar rechts, ik nog meer tegenstuur (naar rechts), ik glijd nu dwars over de weg. Kont slaat weer terug maar nu ben ik te laat.....ik eindig achterstevoren maar wel keurig op de rechterrijbaan! Gelukkig geen auto's in de buurt en ook de lantaarnpaal nog heel!
Kortom mijn eerste drift ervaring met de Porsche; poef. Gelukkig ga ik in april mee met de voertuigbeheersingscursus van Renntech voordat ik een week later naar het circuit in Frankrijk ga.
Ondanks de ongecontroleerdheid die meestal zorgt voor een grote dosis adrenaline moet ik zeggen dat ik totaal relaxed was tijdens en na de drift. Ben zelfs nog even verder gereden naar Buntschoten om te kijken of ik hier nog wat mee kon oefenen!
Wat schetst mijn verbazing toen ik een 20-tal minuten later weer op hetzelfde punt aan kwam: Mercedes heet Alfa geramd op zelfde punt; ook uit de bocht gevlogen! Dit bewees voor mij dat het dus echt niet alleen aan mij lag 
Laatst bijgewerkt door JorgoIJ op 07 jan 2008 16:50, in totaal 2 keer bewerkt.
|
07 jan 2008 16:43 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
misschien olie op de weg?
_________________________________________ Got coffee?
|
07 jan 2008 16:44 |
|
 |
JorgoIJ
'93 964 C2 Cabrio
|
Dat dacht ik toen ook dus ik heb de wagen stilgezet en ben te voet de weg gaan inspecteren maar ik kon niets vinden!
|
07 jan 2008 16:46 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Iig gelukkig wel goed afgelopen. Je schrikt je naar als je zoiets meemaakt lijkt me. Vreemd dat de oorzaak niet duidelijk is.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
07 jan 2008 17:09 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Waarschijnlijk iemand met een diesel die na het tanken is vergeten dop er weer op te doen  Komt regelmatig voor en diesel glijdt best!
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
07 jan 2008 17:11 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Misschien hebben daar wel heel veel vrachtwagens gereden die het wegoppervlak 'glad' hebben geschuurd...
Om die reden is in ieder geval onlangs een snelwegafrit van de A4 afgesloten.
klikkerdeklik
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
07 jan 2008 17:16 |
|
 |
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
en daar reed ik zondag morgen en dacht nog toen ik het bord 'vaart minderen' zag, 'wat is hier nou weer aan de hand'. Enfin, ik reed al langzaam en er was dus niets aan de hand. Reed ik een uur later terug, stonden er een paar auto's tegen de vangrail en idd thuis zag ik op internet dat de afrit was afgesloten ! Mooi geluk gehad dus 
|
07 jan 2008 17:30 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Altijd weer schrikken als je ineens achterstevoren staat. Gelukkig heb je het er zonder kleerscheuren van af gebracht.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 jan 2008 22:55 |
|
 |
mayonaise
|
 Re: ....180!!!
wat ik mis in deze beschrijving is wat je met je gaspedaal deed nadat je het voelde schuiven, en terwijl corrigeerde 1x correctie links, en dan tijdens 2e correctie rechts?
|
07 jan 2008 23:07 |
|
 |
Roi
niet meer....
|
rotonde's hebben toch allemaal negatieve verkanting....jammer hè 
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
08 jan 2008 0:48 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Snel, die C2's. Voor je het weet zit je op 180......km/u 
|
08 jan 2008 8:57 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Afgelopen zaterdag de P FF uitgelaten en het viel mij gelijk op, ondanks dat het zonnetje scheen, dat de weg spekglad was. Meerdere malen voelde ik de achterkant wegslippen. Dat vraagt dan toch om een andere rijstijl. Het ...180 verhaal verbaast mijn dan ook niets. Voorlopig laat ik hem weer lekker in de garage staan. 
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
08 jan 2008 10:36 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
klinkt bekend in de oren, denk dat de meesten onder ons weleens dwars gegaan zijn
ik in ieder geval wel.
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
08 jan 2008 11:59 |
|
 |
Toon
|
ik neem die afslag bij de A4 altijd volgas omdat het zo'n mooie rechts links combinatie is gevolgd door een haakse rechte ...
Nog nooit problemen gehad en nooit gladheid opgemerkt en ik rij er toch elke dag ....
|
08 jan 2008 13:58 |
|
 |
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
met de 944 stond ik vorige week ook ineens achterste voren bij het uitkomen van de bocht ging het snel eigenlijk niet had rekening gehouden met de eventuele gladheid. maar toch brak hij flink uit
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
08 jan 2008 14:06 |
|
 |
JorgoIJ
'93 964 C2 Cabrio
|
Geen idee! Maar toen ik weer stil stond was de motor in ieder geval uit!
|
08 jan 2008 14:17 |
|
 |
Wimpie77
|
Ik heb het 1 keer meegemaakt met mijn oude Mini...
Lekker hard en volgas door de bocht!
Ik hoop het niet met de P mee te maken!
_________________________________________ * * *
|
08 jan 2008 14:24 |
|
 |
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Gewoon een 996 kopen. 
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
08 jan 2008 14:43 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
2 contra-slips en dan nog achterstevoren eindigen
of je leert een keer rijden 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
08 jan 2008 14:52 |
|
 |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
ieder z'n meug
|
08 jan 2008 19:29 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
boxster heeft middenmotor? toch?
_________________________________________ oud is beter
|
08 jan 2008 19:41 |
|
 |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Ja wolf, die heeft een middenmotor. interesse
Lady Porsche heeft/had? er 1 te koop staan.
Hoe zou t met d'r cayman zijn 
|
09 jan 2008 18:49 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
neu, maar afgelopen zaterdag 150 km met 3.2 niets gemerkt van gladheid...dus moet wel lokaal zijn geweest dat barolos boxster zo uitbrak...of ik rij als een oud wijf natuurlijk....wel gewoon zomerbanden.
|
09 jan 2008 19:10 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
150 over een rotonde  goed bezig  wat iedereen altijd schijnt te vergeten is dat de 911 in de basis een onderstuurde auto is van alle types 2wd porsches zal een 911 het minst snel last hebben van doorslippende achterwielen er hangt zo-ie-zo al een groot deel van het gewicht over de achter as en bij acceleratie wordt een deel van het resterende gewicht daar ook nog naar toe verplaatst veel gewicht op de achterwielen => veel grip dus als je bij het uit accelereren van een bocht de grip op je achterwielen verliest, zit je gewoon lomp te trappen
je hebt te ruw, te veel en te lang tegen gestuurd waardoor je in een contra-slip bent gekomen... en daarna van kwaad tot erger
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
09 jan 2008 20:18 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ik dacht altijd dat de grenzen qua uitbreken bij een boxster verder lagen, door betere gewichtsverdeling. snap wel dat 3.2 meer druk op de achteras heeft.
|
09 jan 2008 20:27 |
|
|