Auteur |
Bericht |
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
N2
Gisteren op advies van de Car City Utrecht stikstof (N2) in de banden laten doen. Zou allemaal veel beter zijn met constante druk, minder warmte ontwikkeling, etc., etc.
Wie heeft daar ervaring mee?
Verder: de advies bandenspanning voor een 986 met 18" velgen is V 2.0 A 2.5, maar ik vind dat te laag. Oneffenheden in de weg voel je enorm en een 10-15% hogere bandenspanning bevalt mij veel beter.
Wat vinden de andere Boxster piloten daarvan?
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
02 jul 2006 10:54 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Mijn S met 17 inch staat voor altijd op 2,2/2,3 en achter op 2,7
Bevalt mij ook beter...
Grtz. Max
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
02 jul 2006 11:11 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Op mijn 3.2 met 16 inch gebruik ik precies dezelfde waarden.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 jul 2006 11:16 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Anton;
Ik vul mijn banden altijd met een mengsel dat voor 80% uit stikstof bestaat....
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
02 jul 2006 11:46 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Daarom vroeg ik me ook af of die 20% zuurstof met een kleine beetje water (luchtvochtigheid) nou echt zoveel slechter is. Daar wordt al een eeuw op gereden zullen we maar zeggen...
Maar, ervaringen?
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
Laatst bijgewerkt door Anton op 02 jul 2006 12:12, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 jul 2006 12:10 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zelf heb ik erg goede ervaring met het stikstofmengsel. Het lijkt alsof de band onder alle omstandigheden veel beter op druk blijft. En het kan suggestie zijn maar ik met name het gevoel dat wanneer ik langere tijd op hoge snelheden rijd in Duitsland de rijeigenschappen veel beter zijn.
Sinds ruim een jaar nu een stikstofmengsel in de banden zitten en normaal moest ik ongeveer om de 4 maanden een klein beetje bijpompen dat behoort nu tot het verleden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
02 jul 2006 12:10 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
| | | | EriC4C eerder in een ander topic schreef: Voor er hier weer een discussie over stikstof wordt gestart: hier eerder. Ook hier en hier eerder over stikstof overigens. | | | | |
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 jul 2006 13:08 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
03 jul 2006 17:22 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 jul 2006 17:52 |
|
|
F@RGO
|
Ik rij voor op 2,5 en achteraan 3 bar,
ik vraag mij af of het eigenlijk de goede balans is.
Mag ik minder druk nemen ook ?
Op sommige ondergronden schuif ik soms(kort draaien en vlotjes optrekken) , gaat dat beteren door zachter te rijden ?
|
03 jul 2006 18:19 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik zou niet gaan experimenteren met bandendruk, dat heeft Porsche al voor jou gedaan.
In de winter kan het soms helpen om in de sneeuw met lagere bandendruk te rijden. Dan rijd je toch niet hard.
|
03 jul 2006 18:53 |
|
|