Auteur |
Bericht |
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
 coupe of cabrio
is vast een veelgestelde vraag maar dan stel ik hem nog eens.
even afgezien van de looks, wat is het grote verschil? stijfheid carroserie? de saab 93 cabrio die ik had was erger dan de bocht zelf. het dak daarentegen maakte weinig lawaai, hoe is dat bij de 911? (964)
thanks!
|
05 jul 2006 9:41 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Voorbeeld: Cayman t.o.v. Boxster  100% stijver
Bron: GT Purely Porsche - als ik lieg doe ik het in commissie
Laatst bijgewerkt door adu op 05 jul 2006 11:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 jul 2006 9:58 |
|
 |
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Hoe groot is dat percentage verschil bij de pre-73'es coupé's t.o.v. de targa's?
En hoeveel zijn targa's stijver dan vergelijkbare cabrio's? (bijv. 964)
|
05 jul 2006 10:01 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
ik denk dat een targa stijver is dan een cabrio.op de targa zit nog een beugel.
anton964
|
05 jul 2006 10:32 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
On topic: Ik denk dat het verschil minimaal is met de 997, heb laatst in de cabrio gereden in die flex-ed echt niet in snelle bochten
De oudere 911 cabrio's zullen er allicht wat meer last van hebben.
Off topic:
Waar heb jij het nou over 
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
05 jul 2006 10:35 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dat mag ik hopen van niet. Vooral de pre-73er Targa's zijn echt niet erg stijf; vraag bv Gijs hier op het forum maar eens.
|
05 jul 2006 10:48 |
|
 |
Don
Harderwijk
|
Mijn 964 cabrio was top in de zomer, 'swinters toch veel lawaai, beslagen ruiten, soms wat lekkage, en minder zicht naar achteren bij inhalen. De zomer was geweldig open rijden. Wel jammer dat je steeds dat dekzeiltje of beschermhoes( of hoe heet dat ook al weer) erover moest doen. Bij n plotse bui stond dat vrij jippie in de file.
_________________________________________ Leef!
|
05 jul 2006 10:53 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: coupe of cabrio
In vergelijking met (in mijn geval) de Audi Cabrio heeft de 964 Cabrio MI veel minder (tot geen) last van Torsie ....
Lawaai  Ik heb 'n 964 Coupe gereden die veel meer windgeruis had dan m'n 964 Cabrio ... maar dat zou weleens aan die coupe hebben kunnen liggen
964 Cabrio heeft MI wel veel minder last van windgeruis dan z'n broertje 'de targa'.....
|
05 jul 2006 10:54 |
|
 |
John
Cayenne
|
oke,
Ik als 100% couperijder mijn mening.
Een Porsche cabrio zijn de beste cabrioos ter wereld, een stijvere carroserie zal je niet vinden.
Enkel moet je je afvragen, wrom een cabrio.
Een cabriorijder heeft over het algemeen een wat hoger cruise/genieten niveau als de coupe rijder, dus alle racekwaliteiten en gooi en smijt kwaliteiten van een coupe heeft ie niet nodig.
Vind je cruisen in een superauto met de kap open belangrijk, en af en toe stout doen met die auto, dan zit je bij een Porsche cabrio (ongeacht type) aan het goede adres.
Moet je wel houden van de cabriolooks.
|
05 jul 2006 10:55 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: coupe of cabrio
Tja, of aan de SC deur die erin hing 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 jul 2006 11:21 |
|
 |
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Wij hebben dan een pré-73 'er targa, wss rijden wij er niet zo hard mee, en hoeken we er niet zo extreem de bochten mee door, maar het torroderen vind ik toch wel meevallen.
Dit kan mss ook wel zijn omdat er (d8 ik) nog een extra stabilisator stang is gemonteerd.
Zijn er eigenlijk ook bepaalde waardes voor de stijfheid van een koets 
|
05 jul 2006 11:23 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ook ik maak wel eens een foutje - adu 't is net een mens 
|
05 jul 2006 11:34 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
De recensist van GT Purely Po rsche dacht daar anders over. Vond de cabrio zeker niet verkeerd, maar had de nodige kanttekeningen. Aanleiding voor de test was de verkoop van een 997 cabriolet door een vriend. Die had de cabriolet na een paar maanden alweer ingeruild vanwege het weggedrag in de bochten.
adu - als ik lieg heeft GT Purely Porsche het gedaan
|
05 jul 2006 11:38 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Off topic:
Zeg Adu, heeft jouw avatar speed geslikt?
|
05 jul 2006 12:32 |
|
 |
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
COUPE EN OF TARGA
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
05 jul 2006 13:24 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Een gesloten 3.2 / 964 cabrio vind ik niet echt mooi kwa lijn, open met de cover over de kap ziet er wel leuk uit; maar ik vind de coupe kwa lijn veel mooier.
Toch heb ik al jaren heel veel plezier van mn open 3.2 omdat het gewoon erg lekker is om open te rijden. En ook dan kun je makkelijk dik over de 200 als het moet hoor.
Kwa stabiliteit heb ik absoluut geen klachten, wel iets meer geluid. Maar een niet al te oude goed gespannen kap gaat best goed.
Van de 993 / 996 vind ik de Cabrio niet lelijker dan de coupe.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
05 jul 2006 13:43 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
 Niet dat ik weet  Waar blijft jouw avatar  zoiets
On topic: cabriolet breekt de 911-belijning, i.m.o. zonde
|
05 jul 2006 14:33 |
|
 |
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Naast het evt. torderen is een cabrio meestal ook zwaarder dan een coupe, vanwege de electromotoren van de kap (indien electrisch) en verstevigingen aangebracht in de dorpels/bodem.
Dit komt met name de acceleratie niet ten goede.
Voorbeeld: mijn 968 cabrio weegt volgens de fabriek 1440 kg, tegenover 1370 kg voor een standaard coupe. Dit is een verschil van 70 kg, dus alsof je een extra passagier bij je hebt...
Ook veroorzaakt een dichte cabriokap meer 'drag' dan een coupe, wat je weer merkt in topsnelheid. De stroomlijn is iets minder.
Voor een 968 betekent dit een top van 247 km/h voor de cabriolet tegenover 252 km/h voor de coupe.
Van torderen heb ik persoonlijk geen last. Wagen is voor mij meer dan strak genoeg. Misschien als je de grenzen gaat opzoeken op een circuit dat je het merkt, maar daar heb ik mijn cabrio niet voor gekocht.
Ik neem alle 'nadelen' van een cabriolet graag voor lief. Er valt goed mee te leven, zeker met dit weer! 
|
05 jul 2006 17:20 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Hier sluit ik mee helemaal bij aan.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
05 jul 2006 17:25 |
|
 |
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Dan laat je die toch voortaan thuis 
|
05 jul 2006 17:45 |
|
 |
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
Een cabrio is voor het type mens waarop de zon altijd schijnt.
|
05 jul 2006 21:35 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Helemaal mee eens John
En kun je in een 996/997 coupe nog redelijk een kind mee nemen die daar goed kan zitten, in een cabrio is het zitcomfort achtein helemaal 0 door de naar voren hellende leuningen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
05 jul 2006 22:00 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik vind een cabrio zo zonde van de mooie druppelvorm van het coupe dak. Maar verder blijf ik bij mijn statement, iedere Porsche is mooi!
De een alleen nog iets mooier dan de ander...
maar met deze temp, is een cabriootje nog niet zo verkeerd! 
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
05 jul 2006 22:11 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Coupé natuurlijk
Wie wil er nou een lelijke(re), tragere, lawaaierige, krakende, torderende 911 hebben die minder geschikt is voor circuit-gebruik en bovendien minder zicht naar achteren heeft ..... en wanneer is het nou > 25 graden Celsius in NL zodat de kap open kan  :?:

_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 jul 2006 22:30 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
What took you so long EriC-openalshetmaarevenkanandershadikweleencoupegekocht-4C  ?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
05 jul 2006 22:41 |
|
|