Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 08 apr 2025 17:55



Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
coupe of cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex '73 911, ex 964 C4. 997 carrera S 2008
Haarlem
Bericht coupe of cabrio
is vast een veelgestelde vraag maar dan stel ik hem nog eens.

even afgezien van de looks, wat is het grote verschil? stijfheid carroserie? de saab 93 cabrio die ik had was erger dan de bocht zelf. het dak daarentegen maakte weinig lawaai, hoe is dat bij de 911? (964)

thanks!


05 jul 2006 9:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Voorbeeld: Cayman t.o.v. Boxster :arrow: 100% stijver :shock:

Bron: GT Purely Porsche - als ik lieg doe ik het in commissie


Laatst bijgewerkt door adu op 05 jul 2006 11:32, in totaal 1 keer bewerkt.



05 jul 2006 9:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Hoe groot is dat percentage verschil bij de pre-73'es coupé's t.o.v. de targa's?
En hoeveel zijn targa's stijver dan vergelijkbare cabrio's? (bijv. 964)


05 jul 2006 10:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
991.1 gts
tholen
Bericht 
ik denk dat een targa stijver is dan een cabrio.op de targa zit nog een beugel.

anton964


05 jul 2006 10:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
On topic: Ik denk dat het verschil minimaal is met de 997, heb laatst in de cabrio gereden in die flex-ed echt niet in snelle bochten 8)
De oudere 911 cabrio's zullen er allicht wat meer last van hebben.

Off topic:
adu schreef:
Bron: GT Purely Posche

Waar heb jij het nou over :?:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


05 jul 2006 10:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
anton964 schreef:
ik denk dat een targa stijver is dan een cabrio.op de targa zit nog een beugel.


Dat mag ik hopen van niet. Vooral de pre-73er Targa's zijn echt niet erg stijf; vraag bv Gijs hier op het forum maar eens.


05 jul 2006 10:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Harderwijk
Bericht 
Mijn 964 cabrio was top in de zomer, 'swinters toch veel lawaai, beslagen ruiten, soms wat lekkage, en minder zicht naar achteren bij inhalen. De zomer was geweldig open rijden. Wel jammer dat je steeds dat dekzeiltje of beschermhoes( of hoe heet dat ook al weer) erover moest doen. Bij n plotse bui stond dat vrij jippie in de file.
_________________________________________
Leef!


05 jul 2006 10:53
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht Re: coupe of cabrio
BS schreef:
.... stijfheid carroserie? de saab 93 cabrio die ik had was erger dan de bocht zelf. het dak daarentegen maakte weinig lawaai, hoe is dat bij de 911? (964)



In vergelijking met (in mijn geval) de Audi Cabrio heeft de 964 Cabrio MI veel minder (tot geen) last van Torsie ....

Lawaai :?: Ik heb 'n 964 Coupe gereden die veel meer windgeruis had dan m'n 964 Cabrio ... maar dat zou weleens aan die coupe hebben kunnen liggen :twisted: :wink:

964 Cabrio heeft MI wel veel minder last van windgeruis dan z'n broertje 'de targa'.....


05 jul 2006 10:54
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
oke,

Ik als 100% couperijder mijn mening.


Een Porsche cabrio zijn de beste cabrioos ter wereld, een stijvere carroserie zal je niet vinden.

Enkel moet je je afvragen, wrom een cabrio.

Een cabriorijder heeft over het algemeen een wat hoger cruise/genieten niveau als de coupe rijder, dus alle racekwaliteiten en gooi en smijt kwaliteiten van een coupe heeft ie niet nodig.

Vind je cruisen in een superauto met de kap open belangrijk, en af en toe stout doen met die auto, dan zit je bij een Porsche cabrio (ongeacht type) aan het goede adres.

Moet je wel houden van de cabriolooks.


05 jul 2006 10:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: coupe of cabrio
Olaf schreef:
Lawaai :?: Ik heb 'n 964 Coupe gereden die veel meer windgeruis had dan m'n 964 Cabrio ... maar dat zou weleens aan die coupe hebben kunnen liggen :twisted: :wink:


Tja, of aan de SC deur die erin hing :evil: :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 jul 2006 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Wij hebben dan een pré-73 'er targa, wss rijden wij er niet zo hard mee, en hoeken we er niet zo extreem de bochten mee door, maar het torroderen vind ik toch wel meevallen.
Dit kan mss ook wel zijn omdat er (d8 ik) nog een extra stabilisator stang is gemonteerd.

Zijn er eigenlijk ook bepaalde waardes voor de stijfheid van een koets :?:


05 jul 2006 11:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Harley schreef:
(..)
adu schreef:
Bron: GT Purely Posche

Waar heb jij het nou over :?:


Ook ik maak wel eens een foutje - adu :arrow: 't is net een mens :lol:


05 jul 2006 11:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Harley schreef:
Ik denk dat het verschil minimaal is met de 997, heb laatst in de cabrio gereden in die flex-ed echt niet in snelle bochten 8)
De oudere 911 cabrio's zullen er allicht wat meer last van hebben.


De recensist van GT Purely Porsche dacht daar anders over. Vond de cabrio zeker niet verkeerd, maar had de nodige kanttekeningen. Aanleiding voor de test was de verkoop van een 997 cabriolet door een vriend. Die had de cabriolet na een paar maanden alweer ingeruild vanwege het weggedrag in de bochten.

adu - als ik lieg heeft GT Purely Porsche het gedaan


05 jul 2006 11:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Off topic:

Zeg Adu, heeft jouw avatar speed geslikt?


05 jul 2006 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
COUPE EN OF TARGA
_________________________________________
Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992


05 jul 2006 13:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Een gesloten 3.2 / 964 cabrio vind ik niet echt mooi kwa lijn, open met de cover over de kap ziet er wel leuk uit; maar ik vind de coupe kwa lijn veel mooier.

Toch heb ik al jaren heel veel plezier van mn open 3.2 omdat het gewoon erg lekker is om open te rijden. En ook dan kun je makkelijk dik over de 200 als het moet hoor.
Kwa stabiliteit heb ik absoluut geen klachten, wel iets meer geluid. Maar een niet al te oude goed gespannen kap gaat best goed.

Van de 993 / 996 vind ik de Cabrio niet lelijker dan de coupe.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


05 jul 2006 13:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
Off topic:

Zeg Adu, heeft jouw avatar speed geslikt?


:lol: Niet dat ik weet :!: Waar blijft jouw avatar :arrow: zoiets

Afbeelding

On topic: cabriolet breekt de 911-belijning, i.m.o. zonde


05 jul 2006 14:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Naast het evt. torderen is een cabrio meestal ook zwaarder dan een coupe, vanwege de electromotoren van de kap (indien electrisch) en verstevigingen aangebracht in de dorpels/bodem.

Dit komt met name de acceleratie niet ten goede.

Voorbeeld: mijn 968 cabrio weegt volgens de fabriek 1440 kg, tegenover 1370 kg voor een standaard coupe. Dit is een verschil van 70 kg, dus alsof je een extra passagier bij je hebt...

Ook veroorzaakt een dichte cabriokap meer 'drag' dan een coupe, wat je weer merkt in topsnelheid. De stroomlijn is iets minder.

Voor een 968 betekent dit een top van 247 km/h voor de cabriolet tegenover 252 km/h voor de coupe.

Van torderen heb ik persoonlijk geen last. Wagen is voor mij meer dan strak genoeg. Misschien als je de grenzen gaat opzoeken op een circuit dat je het merkt, maar daar heb ik mijn cabrio niet voor gekocht.

Ik neem alle 'nadelen' van een cabriolet graag voor lief. Er valt goed mee te leven, zeker met dit weer! :D


05 jul 2006 17:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Retep968 schreef:
Ik neem alle 'nadelen' van een cabriolet graag voor lief. Er valt goed mee te leven, zeker met dit weer! :D

Hier sluit ik mee helemaal bij aan.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


05 jul 2006 17:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Citaat:
=Dit is een verschil van 70 kg, dus alsof je een extra passagier bij je hebt...=] Retep968 schreef:


Dan laat je die toch voortaan thuis :wink:


05 jul 2006 17:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 mk2 cabrio
veluwe
Bericht 
Een cabrio is voor het type mens waarop de zon altijd schijnt.


05 jul 2006 21:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
John4S schreef:
oke,

Ik als 100% couperijder mijn mening.


Een Porsche cabrio zijn de beste cabrioos ter wereld, een stijvere carroserie zal je niet vinden.

Enkel moet je je afvragen, wrom een cabrio.

Een cabriorijder heeft over het algemeen een wat hoger cruise/genieten niveau als de coupe rijder, dus alle racekwaliteiten en gooi en smijt kwaliteiten van een coupe heeft ie niet nodig.

Vind je cruisen in een superauto met de kap open belangrijk, en af en toe stout doen met die auto, dan zit je bij een Porsche cabrio (ongeacht type) aan het goede adres.

Moet je wel houden van de cabriolooks.


Helemaal mee eens John

En kun je in een 996/997 coupe nog redelijk een kind mee nemen die daar goed kan zitten, in een cabrio is het zitcomfort achtein helemaal 0 door de naar voren hellende leuningen
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


05 jul 2006 22:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ik vind een cabrio zo zonde van de mooie druppelvorm van het coupe dak. Maar verder blijf ik bij mijn statement, iedere Porsche is mooi!



De een alleen nog iets mooier dan de ander... :wink: :lol:

maar met deze temp, is een cabriootje nog niet zo verkeerd! 8)
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


05 jul 2006 22:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Coupé natuurlijk :!:

Wie wil er nou een lelijke(re), tragere, lawaaierige, krakende, torderende 911 hebben die minder geschikt is voor circuit-gebruik en bovendien minder zicht naar achteren heeft ..... en wanneer is het nou > 25 graden Celsius in NL zodat de kap open kan :?::?: :roll:

Afbeelding
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 jul 2006 22:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
What took you so long EriC-openalshetmaarevenkanandershadikweleencoupegekocht-4C :wink: ?
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


05 jul 2006 22:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.