Auteur |
Bericht |
erwin996
M140i
|
 Verkoopargument: "PON-auto"
De auto kan nieuw gekocht zijn bij Pon Leusden, waarna de eigenaar de auto meenam naar het buitenland. Bij terugkomst van de eigenaar in Nederland kreeg de auto weer een nieuw kenteken. Zo iets? 
|
01 jul 2006 14:46 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Wat meteen de waarde  van zo'n (verkoop)argument weergeeft. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
01 jul 2006 21:39 |
|
 |
erwin996
M140i
|
Ik vind het een uitstekend (verkoop)argument. Bij een kenteken dat niet bij het bouwjaar past, denkt iedereen meteen "importauto". Terwijl het best zo kan zijn dat het een auto is die van de eerste eigenaar komt en gewoon via Pon is geleverd.
|
02 jul 2006 19:01 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Dus een PON-auto is in de regel beter dan een import-auto?
Dat is HET verkoopargument?
Wat een onzin! 
|
02 jul 2006 20:54 |
|
 |
erwin996
M140i
|
Nee hoor, niet voor mij  Maar als je zo eens rondleest op de autofora, zijn er behoorlijk veel mensen die weinig op hebben met een importauto. Een extra vermelding "Pon auto" kan zulke mensen een wat geruster gevoel geven. Het is objectief gezien niet echt een argument in de ware zin des woords, maar het is voor heel veel mensen wel een "geruststellende verklaring". In de praktijk heb je er als verkoper denk ik meer voordeel dan nadeel van als je erbij zet "NL-auto" of "Pon geleverd". In die (praktische) zin zou je kunnen spreken over een verkoopargument
Groet,
Piet (zelf Audi S6 ingevoerd uit Duitsland  )
|
02 jul 2006 22:18 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Valt hier wel mee  Overigens begrijp ik niet goed welke zekerheid het Pon geleverd zijn oplevert. Weet jij het Piet?
adu - Dresden is mooiiiii
|
02 jul 2006 23:43 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ik heet dan wel geen Piet, maar volgens mij komt het omdat er iig in het verleden total-loss-jes uit Duitsland werden ingevoerd en hier werden opgelapt en verkocht. In Dld werden/worden wagens veel eerder total-loss verklaard. Dat verklaart waarom mensen soms wat huiverig zijn voor import auto's, omdat vaak de historie van voor de import onvolledig is. En als je dat koppelt met het eerste feitje... Maar er is natuurlijk geen verschil tussen een goede import auto en een goede Pon auto.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
03 jul 2006 9:46 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Wat Harley schreef is inderdaad waar, vroeger werd er veel gerommeld met schade auto's.
Tegenwoordig met de open grenzen is dat wel wat beter geworden en is het e.e.a. goed na te gaan.
Ook is het minder moeilijk om een auto in te voeren uit het buitenland, de info is helder hierover.
Wat ik wel vind is dat km. stand in Nederland goed te controleren is.
En wees eerlijk als je kan kiezen tussen een Pon auto of een ingevoerde is de keuze niet moeilijk.
Dat ik in de jaren 80 mijn eerste 911 kocht waren er veel (schade) import Porsche's op de markt, en je moest héél erg opletten met wat je kocht 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 jul 2006 10:29 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Als je ook in het buitenland probeert de historie van de auto en onderhoudsboekjes compleet te krijgen en een AKK doet dan is die auto niet veel minder waard dan een Nederlandse auto in mijn ogen.
Maar veel kopers verzuimen in het buitenland deze historie na te trekken. Vaak omdat ze er zo goedkoop mogelijk willen uit komen.
Ik heb mijn huidige BMW uit Frankrijk gehaald en de volledige historie en onderhoudsboekjes compleet gekregen. Dat gaf mij voldoende vertrouwen om de aankoop te doen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 jul 2006 13:09 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Een BMW uit Frankrijk
Heb een kennis die regelmatig naar Frankrijk gaat om oude Renaultjes op te halen, gaat veel handelaren en sloperijen af.
Als je toch ziet wat hij allemaal bezit  , hele magazijnen vol onderdelen.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 jul 2006 13:34 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Was puur omdat ik er toevallig tegenaan liep en dit een zeer complete auto was die je op de Nederlandse markt bijna niet tegen komt. Maar ik snap de verbazing dat iemand een BMW uit Frankrijk haalt. (met franse teksten op alle knopjes, handboek en gele koplampen  )
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 jul 2006 13:44 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Eerlijk: niet van invloed op mijn keuze. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 jul 2006 14:51 |
|
 |
horn
PF #57
|
In de autohandel is 'geimporteerd' nog altijd een reden om minder te betalen.
Zou voor mij niet altijd een probleem zijn, maar 'origineel Nederlands geleverd' is meestal (zeker in de handel, vaak ook bij particulieren) een voordeel (al dan niet terecht).
Zou voor mij ook geen probleem zijn bij aankoop.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 jul 2006 17:29 |
|
 |
erwin996
M140i
|
Grappig dat hiervoor een nieuw topic is geopend zonder dat ik ervan wist  Het enige dat ik ermee wilde zeggen was dat het voor de verkoper eerder een voordeel is dan een nadeel als hij zegt "Pon-auto" of "NL-auto". Want nadelig zal het niet snel zijn als je dit in je advertentie noemt. En mensen die bedenkingen hebben bij een import-auto (om wat voor reden dan ook) kun je zo eerder over de streep strekken, d.w.z. zij zijn wellicht eerder geneigd naar de showroom te komen. In individuele gevallen zegt een dergelijke mededeling objectief gezien niets over de kwaliteit van een auto. That's all.... Het lijkt mij niet dat iemand het met mij oneens kan zijn... 
|
03 jul 2006 21:10 |
|
 |
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
Toen ik voor mijn 911 ging kijken stonden er diverse tweedehands elfjes zonder kenteken omdat Pon ze zelf ook gebruikt ophaald uit duitsland en jawel ....frankrijk. Dit verklaard misschien kenteken 2002 en pon auto ?
Mij zegt het helemaal niks of Pon hem nou heeft geimporteerd of iemand anders.
|
03 jul 2006 21:41 |
|
 |
horn
PF #57
|
Over het algemeen wordt met Pon-auto niet bedoeld dat Pon hem gebruikt heeft geimporteerd... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 jul 2006 22:02 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Heb nog steeds geen valide argument over de toonbank zien komen. Ex-schadewagens komen ook in Nl voor 
|
03 jul 2006 23:13 |
|
 |
erwin996
M140i
|
@Adu, lees nog eens mijn laatste post. Degene die de stelling "Pon-auto = verkoopargument" lanceerde, was ik  Wat ik ermee bedoelde heb ik hierboven uitgelegd. Ik bedoel dus dat het voor een verkoper die een dergelijke zinsnede in zijn advertentie opneemt eerder een voordeel dan een nadeel zal zijn bij het verkopen van de auto. Mensen die argwanend staan tegenover "importauto's" worden zo naar alle waarschijnlijkheid eerder naar de showroom gelokt. In die zin kan de zinsnede voor de verkoper zélf uiteindelijk als verkoopargument werken (net zoals het vermelden van een lage km-stand ook mensen naar de showroom lokt). In individuele gevallen zegt de mededeling "Pon-auto" objectief gezien niets over de kwaliteit van een auto. Over dat laatste valt helemaal niet te discussieren, want het gaat uiteindelijk om de auto zelf, en niet om de woorden die de auto beschrijven. Ik meen dat je advocaat bent, dus je zult het wel begrijpen 
|
03 jul 2006 23:33 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Normaal gesproken quote ik niet volledig, maar ik zoek nog steeds het "valide argument". Je hebt in ieder geval gelijk als je schrijft dat het op zich als argument wordt gehanteerd, waarmee tevens de suggestie wordt gewekt dat deze auto's een streepje voor hebben t.o.v. een auto die niet Pon geleverd is. Flauwekul natuurlijk. Sterker nog, in Dl worden auto's over het algemeen beter onderhouden dan in Nl. Dan heb ik het nog niet gehad over de uitrusting (opties) die over het algemeen completer is dan de Nl auto's. Of, en zo ja waarom mensen zich door dit argument laten leiden bij hun aankoopbeslissing, is mij een raadsel.
p.s.: jouw verhaal was zelfs voor mij te volgen - adu kijkt ook graag jeugdjournaal en begrijpt dan meestal wel waar het over gaat
|
04 jul 2006 10:53 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
We gaan nu een beetje miereneuken...maar Piet geeft duidelijk aan , dat het niets zegt over de kwaliteit van een auto , maar wel dat er gewoon mensen zijn die aan dergelijke (valse) gevoelens van zekerheid een bepaalde waarde hechten.
Als niemand er iets tégen heeft, dat het een "Pon-auto"is, maar er tegelijkertijd wel mensen te vinden zijn die dit een pré vinden, heeft Piet mijn inziens gelijk.
Jurgen , bepaald geen advocaat...
|
04 jul 2006 11:16 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Godzijdank, heb tot dusver nog geen pleidooi gehoord dat begon met "we gaan nu een beetje mierenneuken"... wel verfrissend overigens
Let op
mie·ren·neu·ken (ww.)
1 [inf.] muggenziften
met twee n-en dus ...
Mij gaat het er om dat ik geen valide argument hoor vóór dergelijke "verkooppraat". Daar zijn we het geloof ik wel over eens.
|
04 jul 2006 11:36 |
|
 |
Rob 944
944Grave
|
Pon-auto meerwaarde ? Juist niet !!
Ik heb liever een Duitse import-auto.
Duitsers brengen veelal de auto gewoon weg naar de dealer,of de dealer komt de auto halen,en verder komt de rekening per post.
De Nederlander loopt altijd te zeuren dat de garagerekening wel erg hoog is uitgevallen."Was dat nou wel nodig","dat kan toch wel wachten tot de volgende beurt",of "kan dat werkelijk kwaad als ik ermee doorrijd" zijn veel gehoorde opmerkingen."Wat ? 450 euro voor een grote beurt ? Voor een paar boesjietjes en een bietje olie ? Das bijna duuzend Gulde".Met als gevolg dat de auto de volgende keer naar de "beun" gaat of ze gaan zelf aan de gang met een sleutelset (of de olie) van de Aldi........Tja,en dan is het kwaad al geschied.
Voor degene die een klassieke Mercedes S-klasse zoekt.......Zoek niet in Nederland.Is vergeefse moeite.Zoek er één in Duitsland of Zwitserland.Daar heb je meer kans van slagen.
Zelf sleutelen is leuk,maar je moet wel weten waar je mee bezig bent,en wat je gebruikt.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
09 jul 2006 12:51 |
|
 |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
De 964 die ik destijds had was ook een Nederlandse auto.
Toen ik 'm kocht was het één en al lof omdat ie Nederlands was.
Toen ik 'm kwijt wilde maakte het niets meer uit....
Oftewel: Kijk gewoon lekker naar de staat van de auto.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
09 jul 2006 21:11 |
|
 |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
 Dit komt bij de 6 cilinder Porsche rijders nooit voor. 
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
10 jul 2006 8:29 |
|
|