| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
4S ? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=9513 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | JM [ 10 jul 2006 22:16 ] |
Berichttitel: | 4S ? |
Mogelijk de domste vraag van de dag maar ik ben in het forum zoveel mogelijk topics aan het lezen. ECHTER er wordt zo nu en dan over 2S en over 4S gepraat ECHTER ik weet niet wat dit betekend. Wil iemand dit proberen duidelijk te maken aan mij? |
Auteur: | horn [ 10 jul 2006 22:22 ] |
Berichttitel: | |
2s is een s model 993, 996 en 997 (bredere body o.a.) met tweewiel aandrijving en de 4s is een s model 993 , 996 en 997 met vierwiel aandrijving. 2s wordt op de auto carrera S genoemd, op een 4s staat carrera 4s. zo ongeveer. nu volgen 200 posts van mensen die aanvullen of andere antwoorden geven... ![]() |
Auteur: | horn [ 10 jul 2006 22:25 ] |
Berichttitel: | |
![]() ![]() ![]() breed vs iets minder breed |
Auteur: | ErikE [ 10 jul 2006 22:51 ] |
Berichttitel: | |
4S is waar veel mensen (momenteel) van vinden dat ze er hoe dan ook één van moeten hebben.... op de één of andere manier vaak een 993. Vraag me niet waarom. Weet wel dat aan deze "misvatting" bepaalde handelaren een HELE leuke =extra= boterham overhouden, simpelweg door die dingen 'door te schuiven'.... ![]() |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 10 jul 2006 22:59 ] |
Berichttitel: | |
Heb er geen verstand van, maar heb veel liever een " gewone" S. (2)S dus. 993 als het effe kan. ![]() |
Auteur: | maurice [ 10 jul 2006 23:41 ] |
Berichttitel: | |
Het is net als met zoveel technische mannenspeeltjes. Een fotocamera moet zoveel mogelijk megapixels hebben, een boormachine zoveel mogelijk toeren, de snorfiets moet harder dan de Goldwing van de buurman kunnen en een 911 moet dus een 4 S zijn. Wat je er (behalve 4 aangedreven wielen) meer voor krijgt zegt heel veel mensen niet zoveel. Een 4S rijdt in veel opzichten heel anders dan een 2S. Maar een 4S heeft ook een paar kleine minpuntjes. Draaicirkel is iets groter, en kan hele korte bochtjes minder snel nemen. De rest laat ik aan de echt ervaren die-hards hier op het forum over ![]() Het is net wat je fijn vind rijden. Ik ben met een 2S ook erg tevreden ![]() |
Auteur: | 911-lover [ 10 jul 2006 23:46 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
![]() ![]() ![]() |
Auteur: | ppp 356 [ 11 jul 2006 7:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Om dagdagelijks veilig met een Porsche te rijden. Als je je Porsche als dagelijkse wagen gebruikt, wat wil zeggen dat je in onze streek meer op nat dan op droog wegdek rijdt, geeft de 4 extra veiligheid. Als dagelijkse wagen, zou ik geen andere wagen meer willen hebben dan een 4wd. Maar dat weet je pas als je ermee gereden hebt. |
Auteur: | ppp 356 [ 11 jul 2006 7:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wacht maar tot je eens een echt goede foto, ook echt groot wil laten vergroten. Toeren zijn minder belangrijk, dan de kracht van de motor bij een boormachine. Met de snorfiets sneller dan de Goldwing, lukt wel in de eerste scherpe bocht die je tegenkomt. Voor de Porsche, krijg je een pak veiligheid extra bij slechte weersomstandigheden. Als dagelijkse wagen, voor kilomtervreters, zou ik zeker een 4 aanraden, het is zijn geld meer dan waard. Als fun wagen zou ik ook niet het extra geld uitgeven aan een 4 denk ik, alhoewel het momenteel de enige manier is om een widebody te kopen buiten de Turbo en ik dacht GT3. Weet wel dat je een 997 4S ook lekker dwars krijgt in een bochtje ![]() |
Auteur: | Jurgen [ 11 jul 2006 7:38 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dan lees jij duidelijk andere dingen dan ik...er is net zoveel vraag naar een 2-als 4 S. Al was de vraag er helemaal niet naar...het is schijnbaar onontkoombaar dat er direct weer een discussie losbrandt over de voor- en nadelen van een 2 tov een 4 ![]() ![]() Jurgen, die zeker voor een 993 2S zou kiezen wanneer er twee gelijkwaardige auto's in de aanbieding waren , maar dit niet als voorwaarde ziet...er zijn nl nog zovéél factoren... Had in mijn geval echter geen keus... ![]() |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 12 jul 2006 18:50 ] |
Berichttitel: | |
Ach, ben niet zo heel erg kieskeurig, any coupe 993 will do! Liefst, voor diegene die mij een beetje kennen... ![]() ![]() Ben echter wel erg gecharmeerd van de 2S, maar dus zoals reeds gezegd , geen must-be. |
Auteur: | ER [ 12 jul 2006 19:05 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Inspringend op de discussie die hierná ongetwijfeld gaat losbarsten.....hier wat info van enige tijd terug, afkomstig van de Heer van Engelen, aangaande de verschillen tussen de 993 4S en S; ![]()
|
Auteur: | horn [ 12 jul 2006 19:24 ] |
Berichttitel: | |
is het nu al de Heer van Engelen (met hoofdletter H) geworden? ![]() ![]() |
Auteur: | F@RGO [ 12 jul 2006 19:47 ] |
Berichttitel: | |
Ik zit met een 2wd, als dagelijkse wagen, al 6 jaar, en het spijt mij tot nu toe nog niet, wel zal ik eens een 4s aan de tand voelen, misschien dat ik dan de volgende keer.... voor de 4s ga... ![]() |
Auteur: | ruud964 [ 12 jul 2006 21:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Het is wel behelpen zeker hé. ![]() ![]() |
Auteur: | Jurgen [ 13 jul 2006 7:44 ] |
Berichttitel: | |
Tja, soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt... |
Auteur: | Erick [ 13 jul 2006 7:49 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nog ff en dan is de v ook met een hoofdletter.... |
Auteur: | ER [ 13 jul 2006 7:51 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hoe zwaar dat ook is.......... ![]() |
Auteur: | Marcos [ 13 jul 2006 9:08 ] |
Berichttitel: | |
In niet Porsche termen wordt 4S ook wel gebruikt als afkorting voor FORCE. Bij Porsche hebben ze deze afkorting zo nog niet ontdekt, maar het zou toch niet misstaan als je het hebt over een "Carrera Force" |
Auteur: | John [ 13 jul 2006 9:43 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Is mij nu dus ook pas bekend................. |
Auteur: | ER [ 13 jul 2006 10:54 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wat zijn dat, "niet-Porsche termen" ? ![]() ![]() |
Auteur: | horn [ 13 jul 2006 11:29 ] |
Berichttitel: | |
msn ![]() ![]() |
Auteur: | ER [ 13 jul 2006 11:45 ] |
Berichttitel: | |
Thnx! ![]() get ![]() ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |