Auteur |
Bericht |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
 porsche mee op vakantie?
ga eind augustus naar Italy op vakantie, mooie rit erheen en daar is het ook niet verkeerd om te rijden (autostrada, bergweggetjes, kustlijn etc.).
maar ik ben er niet uit of ik met de 3.2 moet gaan, economische redenen en koffers meenemen enzo.
dus wat zijn jullie ervaringen met de P op vakantie, graag voors en tegens.
alternatief is de landrover discovery, plenty ruimte en op diesel maarja, echt doorrijden doe je er niet mee
wat zouden jullie doen in mijn situatie en ben je zelf al eens met je P op vakantie geweest, wat zijn de ervaringen dan
info; de auto is er in principe klaar voor, heeft net een grote beurt gehad en rijdt als een zonnetje dus daar zal het niet in zitten.
wat is wijsheid, schijt hebben aan de wereld en gewoon doen of............
craze forza italia
|
07 jul 2006 10:48 |
|
 |
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Hoi Craze,
Ik zat er een tijdje geleden ook over te denken om met de P naar Italië te rijden. Ik zou dan in m'n eentje gaan (op bezoek bij vrienden). Omdat ik het toch best een afstand vind voor een '70-er en dat ik, bij zo'n eind in m'n eentje, mezelf op een gegeven moment saai begin te vinden (geen gespreksstof), ben ik gaan kijken naar de autotrein...
Misschien is dat ook wat voor je. Is qua kosten nauwelijks duurder dan de brandstofkosten heen en terug. Je stapt einde middag op en bent er na een nachtje slapen. Erg relaxed en toch je P in Italië...
Als het goed is staat er een draadje over op het forum...
Succes en fijne vakantie in ieder geval! 
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
07 jul 2006 11:00 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: porsche mee op vakantie?
.... poep aan hebben en gewoon doen
Koffers  ... gewoon een paar weekend tasjes - 't is geen wintersport en dan nog
Neem iig wel de gothard pas (als je over die route rijdt) .... 
|
07 jul 2006 11:04 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Wij gaan altijd met de Porsche (ook destijds met de 3.2 en 964!) op vakantie, dat is bij ons nooit een discussie of  geweest! 
|
07 jul 2006 11:07 |
|
 |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Ben met de 968 net naar Leipzig geweest. Zalig gevoel !
Kost natuurlijk wel wat. Ik denk dat ik voor hetzelfde geld met het vliegtuig kon gaan, maar ja....dan mis je toch heel wat fun en leuke foto's
In september wil ik met de Porsche naar Genève gaan en misschien een bergritje proberen.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
07 jul 2006 11:11 |
|
 |
Dick
964 C2T
997 C2
|
We gaan eigenlijk al zo'n 12 jaar lang met de Por op vakantie.
Kris kras heel Europa door. Een keer een lekkend slangetje van de hydraulische distributiekettingspanners gehad; bij Porsche Aachen even een nieuwe opgezet (werkplek, gereedschap en overall lagen allemaal voor me klaar...  ).
Verder nooit problemen/discussie over bagage, gewoon sporttasjes: t'is warm dus hoeveel moet je nou eigenlijk meenemen?
Toen m'n zoon echt klein was hebben we een paar keer overgeslagen maar deze zomer gaan we gewoon weer.
Veel plezier!
Dick
|
07 jul 2006 11:44 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
met de P naar frankrijk geweest, was super heerlijk gereden.
En bij aankomst thuis bij de garage alle spullen in de andere auto gedaan.
Dat is een golf en die zat ook vol dus er ging er veel in.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
07 jul 2006 12:14 |
|
 |
carrera32
911 3.2 Cabriolet '87
|
Gewoon doen, krijg je geen spijt van, en draagt m.i. zeker bij aan je vakantiegevoel!
Brandstof viel mij reuze mee op de lange afstand, ik geloof dat ik 1:9,5 haalde. De bagage idd in sporttassen doen en je zult verbaast staan hoeveel er mee kan. En anders past er ook nog heel wat op de achterbankjes 
_________________________________________ Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)
|
07 jul 2006 12:21 |
|
 |
HJDB3.2
Amersfoort. 996.
|
Ben verleden jaar met mijn 3.2 naar Kroatie geweest. Eerst ook veel twijfel. Was vooral bang voor diefstal. Heb dus een dik stuurslot gekocht en mijn beschermhoes meegenomen. Achteraf blij dat ik het gedaan heb. Duitse autobahn, bergpassen, binnendoorweggetjes. Je vakantie begint al op het momnet dat je instapt. Bagage probleem heb je niet. Voorin past een grote (Samsonite)koffer en veel losse spullen. Op de achterbank ook nog veel ruimte. Enige nadeel waren de slechte binnenwegen in Kroatie maar daar heb je in Italie minder last van. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik een goed werkende airco heb die praktisch de hele reis heeft aangestaan.
_________________________________________ 7e plaats jubileumrit 2006 en 2e plaats in 2013!!! Porscheverleden: 924 / 944 S2 cab. / 3.2 uit '87 / 964 / 968 / 911SC
|
07 jul 2006 12:25 |
|
 |
Patrick964
964 C4Tholen
|
 Italie
Met de Porsche natuurlijk zeker in italie (mits je airco hebt)  Mooie leuke bochtige wegen waar je heerlijk kan gummen.
veel plezier CIAO,
|
07 jul 2006 12:55 |
|
 |
F@RGO
|
ben al twee keer gaan skieen met de porsche, met skibox zelfs,
geen probleem daarmee,
maar zonder die snowboards en boots kan ik gewoon alles op de achterbank en koffer steken.
Kijk niet naar de kostprijs van de trip, porsche rijden is nu eenmaal een leuke ervaring en mag dan al wat kosten toch.
Ik wens u zowieso een heel leuke en veilige vakantie
idem dito voor alle forummers.
Ps zorg wel voor een veilige parking hotel, liefst gesloten en bewaakt.
|
07 jul 2006 13:02 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Wij zijn ook al een paar keer met de Porsche op vakantie geweest en dat ging verbazingwekkend goed, al heeft een 944 natuurlijk voor 2 personen meer dan voldoende opbergruimte voor bagage.
We zijn er zelfs een keer mee op wintersport, maar dat beviel wat minder. Om die reden leenden we de auto van onze Zwitserse vrienden om naar de piste te rijden...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
07 jul 2006 13:12 |
|
 |
Sandra & Eric
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
|
Wij zijn naar Italië geweest met de 964 en dat is goed bevallen. Het was maar 1 week. Twee volwassenen en 1 kind van 10 jaar. Bagage was geen probleem, maar als vrouw moet je wel 2 keer nadenken wat je dan meeneemt.
Wij zouden het zo weer doen, alleen de rit was erg lang maar dat lag niet aan de auto.
_________________________________________ Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~
|
07 jul 2006 13:18 |
|
 |
Don
Harderwijk
|
 Re: porsche mee op vakantie?
 |  |  |  | craze schreef: ga eind augustus naar Italy op vakantie, mooie rit erheen en daar is het ook niet verkeerd om te rijden (autostrada, bergweggetjes, kustlijn etc.). maar ik ben er niet uit of ik met de 3.2 moet gaan, economische redenen en koffers meenemen enzo. dus wat zijn jullie ervaringen met de P op vakantie, graag voors en tegens. alternatief is de landrover discovery, plenty ruimte en op diesel maarja, echt doorrijden doe je er niet mee wat zouden jullie doen in mijn situatie en ben je zelf al eens met je P op vakantie geweest, wat zijn de ervaringen dan info; de auto is er in principe klaar voor, heeft net een grote beurt gehad en rijdt als een zonnetje dus daar zal het niet in zitten. wat is wijsheid, schijt hebben aan de wereld en gewoon doen of............ craze forza italia |  |  |  |  |
Ik maak uit je stukje op dat de reis naar Italie gaat. Zou ik een droom vinden. Italianen hebben natuurlijk een voorliefde voor mooie auto's dus jouw mooie wagen zal zeker veel positieve reacties  uitlokken daar en dus voor jou nog meer genieten. Porsche is daarnaast sowieso zeer betrouwbaar dus daar zou ik niet over in zitten. Ik zou trouwens wel eens willen weten hoeveel forummers wel eens pech hebben gehad met hun Porsche  Misschien een goed  voor n pol 
_________________________________________ Leef!
|
07 jul 2006 13:22 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Beetje een retorische vraag om hem op het Porscheforum te stellen....
Als ik in jou schoenen stond zou ik zeker met de Porsche gaan. Naast de autobahn en autostrada is het natuurlijk een genot om met een Porsche al die geweldige kleine weggetjes te verkennen die Italie rijk is.
En het is zomer dus je hoeft alleen de zwemkleding maar mee te nemen. Dat past volgens mij nog wel in het handschoenenvakje. 
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 jul 2006 13:33 |
|
 |
ECT
|
Dat moet je gewoon doen!
Ben zelf net terug van een paar dagen Zuid Frankrijk en Geneve. Was zalig!
Kost wat centjes maar je krijgt er veel voor terug, daar kan geen vliegtuig, trein of wat dan ook tegenop. Porsche rijden is nu eenmaal een dure hobby.
Over een week zit ik voor 2,5 week in Californie en Las Vegas, jammer dat ik mijn auto niet mee kan nemen.
Lijkt me gaaf om met de P langs de beroemde Californische kust te rijden en dwars door Death Valley van LA naar Las Vegas. Ik moet het helaas doen met een huur Cadillac.
Ik ben er misschien wel te laat voor, maar heeft iemand hier enig idee wat het vervoer per lucht van een wagen kost? Mag je met een Europese wagen direct de Amerikaanse weg op? Anders hou ik daar de volgende keer rekening mee.
|
07 jul 2006 14:31 |
|
 |
rufie
|
In Las Vegas kan je toch gemakkelijk een Porsche huren !
|
07 jul 2006 14:46 |
|
 |
horn
PF #57
|
ja hoor, hier bijvoorbeeld en hier.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 jul 2006 14:51 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik ga zelfs op de wintersport met de 911 naar Italie. Nou heeft die van mij natuurlijk een perfect 4wd systeem voor de sneeuw, maar ook de rotzooi die mijn vriendin mee pleegt te nemen tijdens de wintersport gaat makkelijk achter de stoelen (en ik heb dan een koffer voorin, verschil moet er zijn, nietwaar?).
Zo lang je met zijn tweeen bent is het prima te doen. Wat zeg ik: het is altijd een geweldig ritje.
|
07 jul 2006 14:57 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Vervoer per lucht.... Dan moet je flink wat geld hebben.
Ik ga even uit voor transport naar Los Angeles.
Ik denk dat je met de ongeveer 1500 kg vracht die je dan in neemt zo'n € 7700 neer moet tellen. Onverzekerd is het ongeveer € 2,90 per kilo.
Door het onhandige volume een auto valt het duur uit want die wordt berekend als volume met een gewicht can 167kg per m3
Dat wordt dan 500x200x160cm =16m3
Als je dat maal €2,89 doet dan kom je op €7722 uit.
Per schip kun je hem voor ongeveer € 2000 verschepen naar de VS als je uit gaat van een 20ft container.
Het zijn richtprijzen want gezien het gewicht en volume moet dat apart aangevraagd worden
Ik heb geen idee wat verzekering kost en of een auto apart moet worden behandeld als je deze naar de VS meeneemt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 jul 2006 15:03 |
|
 |
ECT
|
Wij zitten grotendeels in Bel Air en tussendoor 3 dagen in Vegas. Huren kan dus alleen in LA en de prijzen verschillen dan wel aanzienlijk. Las Vegas is 3 -5 x goedkoper dan Beverly Hills  :
http://www.bhrentacar.com/vehicles.php
Ik heb inmiddels bij Hertz al betaald voor een huurwagen
Iets voor de volgende keer.
|
07 jul 2006 15:11 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik zou de P meenemen als het kan.
Ik heb het zonder moeten doen en dat heb ik toch wel zeer erg gemist.
Vanwege de afstand en mijn zoon die rit niet extra wilde aandoen ben ik de P maar niet extra gaan halen , al was het hard.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
07 jul 2006 15:15 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Vorig jaar met de P. naar Zuid-Frankrijk geweest. Een geweldige ervaring. Hij ging steeds lekkerder rijden. Géén pech gehad gelukkig.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
07 jul 2006 15:22 |
|
 |
rufie
|
Je huurt voor één dag een Porsche in Las Vegas. Death Valley is te doen op één dag.
|
07 jul 2006 15:35 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
volgens mij kan ik er niet onderuit om met de P te gaan
zal eens kijken wat ik aan bagage wil meenemen en dat eens in de P passen.
hoe zit het met het tanken, Dld en Austria lijkt mij geen probleem maar hoe is dit in Italy  (tank zelf nu 95).
wellicht overgaan op 98 vanwege het lange rijden op hoge snelheid, betere verbruiksgegevens en prestaties
wat raden jullie mij aan, blijf bij 95 of switch voor de vakantie naar 98 en in Holland weer terug naar 95, is dat possible
anyway, ik zal die alfaatjes, ferraries, lamboos etc. eens laten zien wat een auto uit Stuttgart, klasse '86 nog allemaal kan
alvast bedankt voor de input, ik ben om................................................
|
07 jul 2006 18:31 |
|
|