Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 apr 2025 7:49

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
4S ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 4S ?
Mogelijk de domste vraag van de dag maar ik ben in het forum zoveel mogelijk topics aan het lezen. ECHTER er wordt zo nu en dan over 2S en over 4S gepraat ECHTER ik weet niet wat dit betekend. Wil iemand dit proberen duidelijk te maken aan mij?

10 jul 2006 22:16
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
2s is een s model 993, 996 en 997 (bredere body o.a.) met tweewiel aandrijving en de 4s is een s model 993 , 996 en 997 met vierwiel aandrijving.

2s wordt op de auto carrera S genoemd, op een 4s staat carrera 4s.

zo ongeveer. nu volgen 200 posts van mensen die aanvullen of andere antwoorden geven... :twisted:

10 jul 2006 22:22
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Afbeelding vs Afbeelding

Afbeelding vs Afbeelding

breed vs iets minder breed

10 jul 2006 22:25
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
4S is waar veel mensen (momenteel) van vinden dat ze er hoe dan ook één van moeten hebben.... op de één of andere manier vaak een 993.

Vraag me niet waarom.

Weet wel dat aan deze "misvatting" bepaalde handelaren een HELE leuke =extra= boterham overhouden, simpelweg door die dingen 'door te schuiven'.... :lol:

10 jul 2006 22:51
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Heb er geen verstand van, maar heb veel liever een " gewone" S. (2)S dus. 993 als het effe kan. :wink:

10 jul 2006 22:59
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Het is net als met zoveel technische mannenspeeltjes. Een fotocamera moet zoveel mogelijk megapixels hebben, een boormachine zoveel mogelijk toeren, de snorfiets moet harder dan de Goldwing van de buurman kunnen en een 911 moet dus een 4 S zijn. Wat je er (behalve 4 aangedreven wielen) meer voor krijgt zegt heel veel mensen niet zoveel.

Een 4S rijdt in veel opzichten heel anders dan een 2S. Maar een 4S heeft ook een paar kleine minpuntjes. Draaicirkel is iets groter, en kan hele korte bochtjes minder snel nemen.

De rest laat ik aan de echt ervaren die-hards hier op het forum over :wink:

Het is net wat je fijn vind rijden. Ik ben met een 2S ook erg tevreden :wink:

10 jul 2006 23:41
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Het is net als met zoveel technische mannenspeeltjes. de snorfiets moet harder dan de Goldwing van de buurman kunnen

:lol: :lol: :lol:

Laatste update 22/10/2013

10 jul 2006 23:46
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
ErikE schreef:
4S is waar veel mensen (momenteel) van vinden dat ze er hoe dan ook één van moeten hebben.... op de één of andere manier vaak een 993.

Vraag me niet waarom.

Om dagdagelijks veilig met een Porsche te rijden. Als je je Porsche als dagelijkse wagen gebruikt, wat wil zeggen dat je in onze streek meer op nat dan op droog wegdek rijdt, geeft de 4 extra veiligheid.

Als dagelijkse wagen, zou ik geen andere wagen meer willen hebben dan een 4wd. Maar dat weet je pas als je ermee gereden hebt.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

11 jul 2006 7:09
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Het is net als met zoveel technische mannenspeeltjes. Een fotocamera moet zoveel mogelijk megapixels hebben, een boormachine zoveel mogelijk toeren, de snorfiets moet harder dan de Goldwing van de buurman kunnen en een 911 moet dus een 4 S zijn. Wat je er (behalve 4 aangedreven wielen) meer voor krijgt zegt heel veel mensen niet zoveel.

Wacht maar tot je eens een echt goede foto, ook echt groot wil laten vergroten.
Toeren zijn minder belangrijk, dan de kracht van de motor bij een boormachine.
Met de snorfiets sneller dan de Goldwing, lukt wel in de eerste scherpe bocht die je tegenkomt.
Voor de Porsche, krijg je een pak veiligheid extra bij slechte weersomstandigheden.

Als dagelijkse wagen, voor kilomtervreters, zou ik zeker een 4 aanraden, het is zijn geld meer dan waard.

Als fun wagen zou ik ook niet het extra geld uitgeven aan een 4 denk ik, alhoewel het momenteel de enige manier is om een widebody te kopen buiten de Turbo en ik dacht GT3. Weet wel dat je een 997 4S ook lekker dwars krijgt in een bochtje :D

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

11 jul 2006 7:17
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
ErikE schreef:

Dan lees jij duidelijk andere dingen dan ik...er is net zoveel vraag naar een 2-als 4 S.

Al was de vraag er helemaal niet naar...het is schijnbaar onontkoombaar dat er direct weer een discussie losbrandt over de voor- en nadelen van een 2 tov een 4 8) :wink:

Jurgen, die zeker voor een 993 2S zou kiezen wanneer er twee gelijkwaardige auto's in de aanbieding waren , maar dit niet als voorwaarde ziet...er zijn nl nog zovéél factoren...

Had in mijn geval echter geen keus... :wink:

11 jul 2006 7:38
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ach, ben niet zo heel erg kieskeurig, any coupe 993 will do! Liefst, voor diegene die mij een beetje kennen... :wink: , in een lekker eye-catching kleurtje, speedgelb, of dat mooi lichtblauw. Die witte met blauw leder die een tijdje geleden bij TF te koop heeft gestaan heeft me ook wel een paar nachten met slechte nachtrust bezorgd... :lol: Echter geen Tippie, maar dat is persoonlijk. Verder ben ik het met Paul eens dat het een groot verschil maakt of het een daily-driver of fun mobiel is. In mijn geval dus (helaas...zakelijke km-tjes hebben we een TDI-tje voor) altijd fun mobiel.

Ben echter wel erg gecharmeerd van de 2S, maar dus zoals reeds gezegd , geen must-be.

12 jul 2006 18:50
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Inspringend op de discussie die hierná ongetwijfeld gaat losbarsten.....hier wat info van enige tijd terug, afkomstig van de Heer van Engelen, aangaande de verschillen tussen de 993 4S en S; :wink:

Paul van Engelen schreef:
Naar aanleiding van het onderwerp "sportonderstel" www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=3006 en de opmerkingen daarin over onderstellen van 993 modellen, ben ik wel haast verplicht om in het toetsenbord te klimmen. Dit speciaal na de vaststelling dat het onderstel van de 993 S overeenkomt met dat van een standaard 993 Jullie zullen vast allen begrip hebben voor mijn betrokkenheid in deze...., niet waar Erwin
Ik zal mij concentreren op de S ( ) en 4S, maar ook de Turbo komt even voorbij. Ik baseer me op de "Reparaturleitfaden 911 Carrera (993) Band IV: Fahrwerk", "Service Informationen Technik '96 911 Carrera 4S", de handleiding van de 993(alle modellen) en www.stefan-kempf.de .

Zoals bekend zijn er enige verschillen tussen de 4S en de S, bijvoorbeeld de 4 inderdaad , maar ik begin met de aanzienlijke overeenkomsten.
Beide zijn ze af fabriek en standaard uitgerust met het verlaagde onderstel M033. Als optie is voor beide leverbaar het sportonderstel M030 wat standaard wordt gemonteerd onder de Turbo We hebben het hier over de RdW uitvoering, Rest der Welt d.w.z. alles behalve de USA. Eventueel voor o.a. Maurice een volgende keer meer over de Ami uitvoering
Bevestiging van deze, voor sommigen mogelijk verrassende, overeenkomst: uitlijngegevens ashoogte voor beide voor 144 mm(154 standaard) en achter 127 mm (147), wat weer klopt met de bekende verlaging van 10 voor en 20 mm achter. Ook de gemiddelde (tussen V en A) hoogte van de bolide past: 1285 mm t.o.v. 1300 voor de standaard. Verder nog enige interessante details van beide "dikke konten" stabi voor 20 mm en achter 18, dempers voor onderdeel 993.343.041/042.38 blau en veer 993.343.531.04 blau en achter hebben de dempers als nummer 993.333.051/052.37 blau en worden ze omgeven met veren 993.333.531.21 wit of LET OP 993.333.531.22 rood/lila afhankelijk van de uitrusting(airco, velgengrootte en uitvoering versnellingbak)

Nu komen we op bekender terrein: de verschillen Uiteraard de 4-wielaandrijving, de rode remklauwen van de Turbo achter de Turbovelgen, dus ook de 18" velgen voor de 4S. De S, het 2-wiel aangedreven model voor de echte mannen onder de Porsche rijders, en een enkele uitzondering ..... , heeft standaard comfortabele 17" velgen en als optie het 18 duims Turbo lichtmetaal. De achterspoiler van de S is gedeeld en gespoten in de kleur van de Porsche, terwijl de 4S het moet doen met de standaard uitvoering in zwart kunststof. Het interieur van eerstgenoemde is voorzien van opvallende delen in staalgrijze lak: dorpels, handrem greep, versnellingspookknop en randen van alle klokken. De voorwielaandrijving zorgt voor een kleinere kofferruimte en een hoger gewicht van 1450 kg t.o.v. slechts 1400 voor de fraaie S. Door dezelfde motoren met 285 pk is de topsnelheid van beide 270 km/u, waar de standaard slanke 993 de 275 bereikt. Acceleratie 0-100 is 5,3 sec. voor de 4S en slechts 0,1 minder voor de S(? door betere 4-wiel tractie?), terwijl de belangrijke kilometer met staande start door de S wordt afgelegd in een flitsende 24,8 seconde. Wanneer de gelukkige bestuurder van dit prachtige 993 model al aan zijn 2e koffie begint komt de arme 4S bestuurder pas 200 duizendste van een HELE seconde later over de streep.

12 jul 2006 19:05
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
is het nu al de Heer van Engelen (met hoofdletter H) geworden? :roll: :wink:

12 jul 2006 19:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ik zit met een 2wd, als dagelijkse wagen, al 6 jaar, en het spijt mij tot nu toe nog niet, wel zal ik eens een 4s aan de tand voelen, misschien dat ik dan de volgende keer.... voor de 4s ga...

:wink:

12 jul 2006 19:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Jurgen schreef:

Had in mijn geval echter geen keus... :wink:

Het is wel behelpen zeker hé. :P :wink:

12 jul 2006 21:17
Profiel
Westervoort
Bericht 
Tja, soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt...

13 jul 2006 7:44
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
horn schreef:
is het nu al de Heer van Engelen (met hoofdletter H) geworden? :roll: :wink:

Nog ff en dan is de v ook met een hoofdletter....

13 jul 2006 7:49
Profiel Twitter 
Rosmalen
Bericht 
Jurgen schreef:
Tja, soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt...

Hoe zwaar dat ook is.......... :wink:

13 jul 2006 7:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
In niet Porsche termen wordt 4S ook wel gebruikt als afkorting voor FORCE.

Bij Porsche hebben ze deze afkorting zo nog niet ontdekt, maar het zou toch niet misstaan als je het hebt over een "Carrera Force"

13 jul 2006 9:08
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Marcos schreef:

Bij Porsche hebben ze deze afkorting zo nog niet ontdekt, maar het zou toch niet misstaan als je het hebt over een "Carrera Force"

Is mij nu dus ook pas bekend.................

13 jul 2006 9:43
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Marcos schreef:

Wat zijn dat, "niet-Porsche termen" ? :?: En waarvoor/in welk verband wordt deze term dan gebruikt? :roll:

13 jul 2006 10:54
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
msn :arrow: ff w88... :wink:

13 jul 2006 11:29
Profiel
Rosmalen
Bericht