Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 17:16

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Blauwe platen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Blauwe platen
Uit een ander draadje, kwam ik het volgende tegen.

Citaat:
Afbeelding

Porsche 911 SC Coupe
grijs
2-deurs
Bouwjaar Feb `1980
Km.stand 256628 Prijs € 17.250

Bouwjaar :arrow: 1980 :arrow: Met blauwe platen.
Dit snap ik dus even niet. Mijn wagen is van januari 1978 en ik wil dus heel graag blauwe platen hier op hebben. Maar zover ik informatie van internet heb kunnen vinden is dit alleen mogenlijk als de wagen van voor 01-01-1978 is.

Is er dan toch een manier om op een auto van na deze 'geboortedatum' blauwe platen er op te krijgen :?: Als iemand mij hier meer info over kan verstrekken, graag.

11 jul 2006 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Mooi een draadje over blauwe platen :)

Bij mijn auto heb ik ook blauwe kenteken platen liggen (is van juni 1977 de auto). Maar mijn is verteld dat ik dan een ander kenteken bewijs moet hebben? Ik heb gewoon een geel kenteken bewijs :) Kan iemand hier uitsluitsel over geven ?

11 jul 2006 20:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Euhh,.............Anne :lol:

Gewoon naar een platenboer gaan en een setje bestellen.

Gele platen in je bagageruimte leggen en de blauwe er op,word je aangehouden dan een smoes ophangen.

Rij zelf al 9 jaar illegaal rond met blauwe platen :mrgreen: :smurf: nog nooit aangehouden.Afbeelding

Laatst bijgewerkt door André op 11 jul 2006 20:54, in totaal 1 keer bewerkt.

11 jul 2006 20:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Dit linkje helpt je mogelijk verder, de mannen van de spelregels:

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/d ... nplaat.htm

Succes.

11 jul 2006 20:53
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, André;

Jouw auto is ruimschoots van de leeftijd waarbij een auto wel op blauwe platen mag worden gereden. Die grijze is gewoon in overtreding, hoewel het risico me te verwaarlozen lijkt.

11 jul 2006 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.

Dus het is verboden om blauwe platen te voeren met een kenteken die uit 2 groepen met 2 letters en 1 groep van 2 cijfers bestaat ? (volgens de rdw site wat hier is gegeven).

11 jul 2006 21:09
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
De heer Staartjes schreef:
Dus het is verboden om blauwe platen te voeren met een kenteken die uit 2 groepen met 2 letters en 1 groep van 2 cijfers bestaat ? (volgens de rdw site wat hier is gegeven).

Als je op diezelfde RDW site even verder leest, kom je het volgende tegen:
Bij de nieuwe series werd begonnen met de twee letters voor de vier cijfers te plaatsen. Het eerste kenteken dat werd afgegeven was ND-00-01.

In 1965 kwamen de twee letters achter de cijfers. Het eerste kenteken was toen 00-01-AD. In 1973 werd het eerste kenteken afgegeven met de letters tussen de cijfers. Dat was 00-AD-01. In deze drie series werden de lettercombinaties SA en SS niet gebruikt, omdat deze teveel aan de tweede wereldoorlog herinnerden. Toen deze drie series op waren zijn we begonnen met de kentekens met vier letters en twee cijfers. Het eerste kenteken (DB-01-BB) werd in oktober 1978 afgegeven.

Daar blauwe platen alleen maar mogen op auto's waarvan het kenteken is afgegeven voor 1 januari 1978, kunnen dat dus per definitie alleen maar kentekens zijn met 2 groepen cijfers en 1 groep letters.

Zoals de klassiekgeschoolden onder ons plegen te zeggen: QED :salut: :wink:

11 jul 2006 21:40
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Quod erat Demonstrandum...

en voor de niet latinisten onder ons:

Hetgeen te bewijzen viel...

11 jul 2006 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Historici;

"In deze drie series werden de lettercombinaties SA en SS niet gebruikt, omdat deze teveel aan de tweede wereldoorlog herinnerden." klopt, maar dat gold dacht ik ook voor SD.

11 jul 2006 22:10
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Hansv schreef:
"In deze drie series werden de lettercombinaties SA en SS niet gebruikt, omdat deze teveel aan de tweede wereldoorlog herinnerden." klopt, maar dat gold dacht ik ook voor SD.

Bron : www.destentor.nl

27 FEBRUARI 2006 - DEVENTER - De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) haalt alle kentekens met de combinaties SS of SD terug. WK Scootercentre in Deventer ontving eind vorige week een schrijven over de kwestie. Zij hadden nog drie ‘SS-scooters’ staan voor de verkoop.

Het volledige kentekenbewijs van deze scooters moet terug naar de RDW. De combinaties SS en SD zijn vanuit de Tweede Wereldoorlog nog altijd zeer beladen.

Voor het ministerie van verkeer en waterstaat, waaronder de RDW ressorteert, aanleiding de combinaties als ‘maatschappelijk onaanvaardbaar’ te bestempelen. SS of SD is dan ook niet terug te vinden op auto- of motorkentekens. Hoe de letters nu toch op de nieuwe kentekens voor brommers en scooters konden komen is ook de RDW een raadsel.

QED :salut: :wink:

11 jul 2006 22:14
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
En voordat er vragen komen over het nieuwe kenteken:

Door de komst van de nieuwe kentekencombinatie is de kans groter op ongewenste woordvorming. Het nieuwe kenteken (12 - ABC - 3) heeft namelijk drie opeenvolgende letters in het kenteken. Daarom komen er geen klinkers in het kenteken. Enige uitzondering vormt de Y. Een aantal maatschappelijk onaanvaardbare lettercombinaties zijn op voorhand uitgesloten: jippie, hamlappen, GVD, NSB, TBS, LYK, SS en SD. Bovendien worden samenstellingen met daarin SS of SD zoals SSF of RSD niet uitgegeven.

Als in de toekomst een maatschappelijk niet gewenste en nu nog onbekende combinatie ontstaat, kan die alsnog worden uitgesloten. Voorwaarde is dat deze combinatie nog niet eerder is uitgebracht.

Bron: http://www.xelca.nl/articles/nieuw_kenteken.aspx

11 jul 2006 22:17
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
André 3.0 schreef:
Euhh,.............Anne :lol:

Gewoon naar een platenboer gaan en een setje bestellen.

Gele platen in je bagageruimte leggen en de blauwe er op,word je aangehouden dan een smoes ophangen.

Rij zelf al 9 jaar illegaal rond met blauwe platen :mrgreen: :smurf: nog nooit aangehouden.Afbeelding

Dit is dus toch de enige oplossing.... En zo zal het dus ook zijn gegaan bij de auto van de advertentie....

Maar voor mij met GD-XJ.... mmmmm, dat gaat denk ik niet helemaal op... :wink:

11 jul 2006 23:06
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Hier lees je meer.

12 jul 2006 9:03
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
80-YA-80... not bad! Nog leuker was 77-YA-77 geweest, maar ja, can't have it all! :wink:

12 jul 2006 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
horn schreef:
Bron : www.destentor.nl

....Hoe de letters nu toch op de nieuwe kentekens voor brommers en scooters konden komen is ook de RDW een raadsel...

Mij niet, gewoon een domme ambtenaar zonder historisch besef die zat te slapen.

13 jul 2006 11:18
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
GerbenJ schreef:
Mij niet, gewoon een domme ambtenaar zonder historisch besef die zat te slapen.

Tja... :thumleft:

Maar dat staat zo jippie in een persbericht... :mrgreen:

13 jul 2006 11:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]