Auteur |
Bericht |
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
 Blauwe platen
Uit een ander draadje, kwam ik het volgende tegen.
Bouwjaar 1980 Met blauwe platen.
Dit snap ik dus even niet. Mijn wagen is van januari 1978 en ik wil dus heel graag blauwe platen hier op hebben. Maar zover ik informatie van internet heb kunnen vinden is dit alleen mogenlijk als de wagen van voor 01-01-1978 is.
Is er dan toch een manier om op een auto van na deze 'geboortedatum' blauwe platen er op te krijgen  Als iemand mij hier meer info over kan verstrekken, graag.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
11 jul 2006 20:37 |
|
 |
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Mooi een draadje over blauwe platen
Bij mijn auto heb ik ook blauwe kenteken platen liggen (is van juni 1977 de auto). Maar mijn is verteld dat ik dan een ander kenteken bewijs moet hebben? Ik heb gewoon een geel kenteken bewijs  Kan iemand hier uitsluitsel over geven ?
|
11 jul 2006 20:39 |
|
 |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Euhh,............. Anne
Gewoon naar een platenboer gaan en een setje bestellen.
Gele platen in je bagageruimte leggen en de blauwe er op,word je aangehouden dan een smoes ophangen.
Rij zelf al 9 jaar illegaal rond met blauwe platen  nog nooit aangehouden. 
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
Laatst bijgewerkt door André op 11 jul 2006 20:54, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 jul 2006 20:52 |
|
 |
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Dit linkje helpt je mogelijk verder, de mannen van de spelregels:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/d ... nplaat.htm
Succes.
|
11 jul 2006 20:53 |
|
 |
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, André;
Jouw auto is ruimschoots van de leeftijd waarbij een auto wel op blauwe platen mag worden gereden. Die grijze is gewoon in overtreding, hoewel het risico me te verwaarlozen lijkt.
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
11 jul 2006 21:00 |
|
 |
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.
Dus het is verboden om blauwe platen te voeren met een kenteken die uit 2 groepen met 2 letters en 1 groep van 2 cijfers bestaat ? (volgens de rdw site wat hier is gegeven).
|
11 jul 2006 21:09 |
|
 |
horn
PF #57
|
Als je op diezelfde RDW site even verder leest, kom je het volgende tegen:
Bij de nieuwe series werd begonnen met de twee letters voor de vier cijfers te plaatsen. Het eerste kenteken dat werd afgegeven was ND-00-01.
In 1965 kwamen de twee letters achter de cijfers. Het eerste kenteken was toen 00-01-AD. In 1973 werd het eerste kenteken afgegeven met de letters tussen de cijfers. Dat was 00-AD-01. In deze drie series werden de lettercombinaties SA en SS niet gebruikt, omdat deze teveel aan de tweede wereldoorlog herinnerden. Toen deze drie series op waren zijn we begonnen met de kentekens met vier letters en twee cijfers. Het eerste kenteken (DB-01-BB) werd in oktober 1978 afgegeven.
Daar blauwe platen alleen maar mogen op auto's waarvan het kenteken is afgegeven voor 1 januari 1978, kunnen dat dus per definitie alleen maar kentekens zijn met 2 groepen cijfers en 1 groep letters.
Zoals de klassiekgeschoolden onder ons plegen te zeggen: QED 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 jul 2006 21:40 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Quod erat Demonstrandum...
en voor de niet latinisten onder ons:
Hetgeen te bewijzen viel...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
11 jul 2006 22:01 |
|
 |
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Historici;
"In deze drie series werden de lettercombinaties SA en SS niet gebruikt, omdat deze teveel aan de tweede wereldoorlog herinnerden." klopt, maar dat gold dacht ik ook voor SD.
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
11 jul 2006 22:10 |
|
 |
horn
PF #57
|
Bron : www.destentor.nl
27 FEBRUARI 2006 - DEVENTER - De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) haalt alle kentekens met de combinaties SS of SD terug. WK Scootercentre in Deventer ontving eind vorige week een schrijven over de kwestie. Zij hadden nog drie ‘SS-scooters’ staan voor de verkoop.
Het volledige kentekenbewijs van deze scooters moet terug naar de RDW. De combinaties SS en SD zijn vanuit de Tweede Wereldoorlog nog altijd zeer beladen.
Voor het ministerie van verkeer en waterstaat, waaronder de RDW ressorteert, aanleiding de combinaties als ‘maatschappelijk onaanvaardbaar’ te bestempelen. SS of SD is dan ook niet terug te vinden op auto- of motorkentekens. Hoe de letters nu toch op de nieuwe kentekens voor brommers en scooters konden komen is ook de RDW een raadsel.
QED 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 jul 2006 22:14 |
|
 |
horn
PF #57
|
En voordat er vragen komen over het nieuwe kenteken:
Door de komst van de nieuwe kentekencombinatie is de kans groter op ongewenste woordvorming. Het nieuwe kenteken (12 - ABC - 3) heeft namelijk drie opeenvolgende letters in het kenteken. Daarom komen er geen klinkers in het kenteken. Enige uitzondering vormt de Y. Een aantal maatschappelijk onaanvaardbare lettercombinaties zijn op voorhand uitgesloten: jippie, hamlappen, GVD, NSB, TBS, LYK, SS en SD. Bovendien worden samenstellingen met daarin SS of SD zoals SSF of RSD niet uitgegeven.
Als in de toekomst een maatschappelijk niet gewenste en nu nog onbekende combinatie ontstaat, kan die alsnog worden uitgesloten. Voorwaarde is dat deze combinatie nog niet eerder is uitgebracht.
Bron: http://www.xelca.nl/articles/nieuw_kenteken.aspx
|
11 jul 2006 22:17 |
|
 |
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Dit is dus toch de enige oplossing.... En zo zal het dus ook zijn gegaan bij de auto van de advertentie....
Maar voor mij met GD-XJ.... mmmmm, dat gaat denk ik niet helemaal op... 
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
11 jul 2006 23:06 |
|
 |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
12 jul 2006 9:03 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
80-YA-80... not bad! Nog leuker was 77-YA-77 geweest, maar ja, can't have it all! 
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
12 jul 2006 18:42 |
|
 |
GerbenJ
Porschûh
|
Mij niet, gewoon een domme ambtenaar zonder historisch besef die zat te slapen.
|
13 jul 2006 11:18 |
|
 |
horn
PF #57
|
Tja...
Maar dat staat zo jippie in een persbericht... 
|
13 jul 2006 11:20 |
|
|