| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Turbo 3.3 5 bak http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=9563 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | porsche1973s [ 14 jul 2006 17:40 ] |
Berichttitel: | Turbo 3.3 5 bak |
Wie kan me vertellen of er werkelijk een groot verschil is qua rijden en turbogat tussen een 4 en 5 bak 3.3 turbo? |
Auteur: | 924 [ 14 jul 2006 17:42 ] |
Berichttitel: | |
Ik denk dat het met de overbrengingen te maken heeft, maar effe wachten op de hulp van een turbo-kenner ![]() |
Auteur: | michael [ 14 jul 2006 18:01 ] |
Berichttitel: | |
De 5 bak laat zich veel makkelijker schakelen + je hebt minder last van turbolag. |
Auteur: | 911-lover [ 14 jul 2006 18:41 ] |
Berichttitel: | |
En ik vermoed dat ook het verbruik met een vijfbak beduidend lager gaat liggen dan met een vierbak |
Auteur: | Hansv [ 14 jul 2006 18:49 ] |
Berichttitel: | |
Ha, die 911-lover; Dat hoeft natuurlijk niet per sé. Zeker als de overbrenging in de hoogste versnelling in beide gevallen grofweg gelijk is. Bovendien, een Turbo is natuurlijk niet een auto waarbij zuinigheid hoog op het prioriteitenlijstje staat.... |
Auteur: | paulb [ 14 jul 2006 21:16 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ik haal zeker de 1:6 ![]() ![]() |
Auteur: | 911-lover [ 14 jul 2006 21:19 ] |
Berichttitel: | |
Maar misschien was het met dezelfde rijstijl met een 4 bak 1 op 5 ![]() ![]() ![]() Ik weet idd niet of dat op deze wagen van toepassing is , maar uit ervaring weet ik dat een extra versnelling steeds voelbaar is in het verbruik. |
Auteur: | red devil [ 14 jul 2006 22:56 ] |
Berichttitel: | |
Die van mij rijdt 1:8 bij een constante snelheid van 150 op de snelweg. En heeft een 5 bak. Als je de keuze hebt tussen een 4 op 5 bak, ging ik voor een 5 bak. Het schakelt namelijk zoveel beter. ![]() |
Auteur: | Jaco [ 15 jul 2006 14:55 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hmm, wat doe ik dan fout.... ![]() ![]() |
Auteur: | rob964.c4 [ 15 jul 2006 15:15 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
er staat 150 geen 250 ![]() robert |
Auteur: | paulb [ 15 jul 2006 20:48 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Mischien hangt red-devil acher een vrachtwagen met 150 ![]() Ik ga't never nooit niet halen, ooit eens 1:7.2 gehaald van Zeeland naar Friesland, zo rond de 140Km/u zonder file's etc. Ik heb me er allang bij neergelegd ![]() ![]() |
Auteur: | 911-lover [ 15 jul 2006 23:28 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Niet dat er geen zijn die het halen en rijden (zelf tot eigen verbazing meegemaakt) maar veel zul je er zeker niet vinden (ik dus 1 keer in mijn leven) die deze snelheid en kunnen en blijven rijden ![]() ![]() |
Auteur: | red devil [ 24 jul 2006 12:08 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Een vrachtwagen die 150 rijd. ![]() |
Auteur: | Marcel B. [ 24 jul 2006 13:55 ] |
Berichttitel: | |
Weekendje IJssellandrit. 600 km gereden en gemiddeld 1:8,5 met 4-bak. Moet eerlijk zeggen dat ik niet harder dan 130 heb gereden ![]() Maar ja, zonder airco en met de raampjes en dak open geeft het boven de 130 veel herrie. |
Auteur: | WdePundert [ 24 jul 2006 13:56 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Tijd voor een cabrio, Marcel. ![]() |
Auteur: | Marcel B. [ 24 jul 2006 14:16 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb een cabrio gehad, Wim. Ondanks de windvanger bleef het een vervelend gevoel achter in je nek volgens mijn vriendin. Heb dat zelf trouwens ook ervaren op de passagiersplaats. Voordeel van een elektrisch open dak is dat je dat gedeeltelijk kan openzetten, zodat het niet trekt en de zon niet constant op je bolletje schijnt. Heb nog wel eens zin om met een cabrio te rijden, maar ik heb er al een stuk of wat gehad (ook Alfa Spider, peugeot 304, Golf GTI, Renailt Megane) en ik weet dat ik nu ook in de winter met droog weer altijd kan rijden. Dicht vind ik de cabrio's nog altijd niet mooi (uitgezonderd de SAAB 9.3 en de hele duren autó's zoals Aston Martin etc.) |
Auteur: | WdePundert [ 24 jul 2006 15:29 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dat zal heel persoonlijk zijn denk ik, Marcel. Zowel Connie als ik hebben er géén last van. Deze tijd doen we zelfs de ramen naar beneden voor wat extra verkoeling |
Auteur: | Marcel B. [ 25 jul 2006 8:32 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb een 930 met 4 versnellingen en een dagelijkse auto (ook turbo) met 6 versnellingen. In de praktijk komt het er vaak op neer dat ik de dagelijkse van z'n 4 direct in z'n 6 zet omdat je een bepaalde snelheid heb bereikt. Verschil is in dit voorbeeld ook de manier van turberen zal ik maar zeggen. 930: boven 3000 toeren, dagelijks: 1900-5100 toeren (geen diesel). Met beide auto's kun je makkelijk in de hoogste versnelling 80 rijden. Verschil is wel dat de dagelijkse auto hem veel eerder oppakt en derhalve bij lagere toerentallen een veel snellere accelaratie heeft dan de 930. Zal ook zo zijn bij het verschil tussen een 4 en 5 bak turbo: 5 bak kortere versnellingen en eerder een bepaald toerental bereikt dan met een 4-bak. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |