Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 17:11

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
gt3 clubsport vs "standaard" 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht gt3 clubsport vs "standaard"
Een GT3 is nog steeds een alternatief voor mijn 996 turbo zoektocht. Ik heb alles al afgezocht naar de verschillen tussen de Clubsport en gewone uitvoeringen van de 2003 GT3 (mk II). Ik heb nu verschillende optie combinaties gezien (gewone met rolbeugel) tot luxe clubsports met volledige rolkooi. Belangrijkste vraag gaat het nu alleen om de rolbeugel/kooi, brandblusser ed of zijn er ook technische verschillen (meende ergens gelezen te hebben dat de koppeling anders was bij de CS)

Weet iemand waar ik die info vinden kan?

22 jul 2006 21:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
In de folder.
WVK 207 291 03 NL/WW is het brochure nummer.

Ik citeer:

911 GT3 Clubsport.

De nieuwe 911 GT3 Clubsport is uitgerust met een aan de carrosserie geschroefde veiligheidsbeugel die voor het circuit in een handomdraai tot veiligheidskooi kan worden uitgebreid.

De kuipstoelen zijn met een moeilijk ontvlambare stof bekleed. Andere voorzieningen: inbouwvoorbereiding voor de bij autosport vereiste accu-hoofdschakelaar. Als extra zijn een rode 6-punts gordel voor de bestuurderszijde en een brandblusser met houder aan boord.

De genen van de nieuwe 911 GT3 Clubsport stammen onmiskenbaar uit de autosport. De iets gemuteerde variant, de aan de serie verwante racesportwagen 911 GT3 Cup, is een specifiek voor de racesport bestemde "high performance" auto. Hij wordt niet allee ingezet bij nationale Porsche Carrera Cup- en internationale GT-sportwedstrijden. Maar ook in de Porsche Michelin Supercup - de snelste merkbokaal ter wereld.

Ik heb de brochure nog even verder doorgebladerd, maar kan er verder geen verschillen vinden.

22 jul 2006 21:50
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
996 GT3
Soest
Bericht 
Beste 968mint,

Ik blijf erbij dat de GT3 Mk1 Comfort de enige serieuze optie voor je is!

Het blijft overigens genieten van de radio!!!

http://twitter.com/Fredget64

23 jul 2006 12:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Jouw GT3 staat toch te koop, Fred?

Misschien is het wel wat voor 968mint? :idea:

23 jul 2006 12:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 GT3
Soest
Bericht 
968mint heeft hem zelfs al bereden! Maar hij gaat denk ik voor het snelle maar ook comfortabele werk (BMW V8 en dus wellicht Porsche Turbo).

....ook hier is wat voor te zeggen.

http://twitter.com/Fredget64

23 jul 2006 19:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht 
Nog sterker die van Fred Soers rijdt zelfs erg goed, ziet er goed uit en heeft kinderzitjes (en een radio), maar ja waarom zou je makkelijk doen als het ook moeilijker kan. Probleem is dan zwart niet mijn favoriete kleur is (en turbo's zijn niet zo gek veel duurder). Zoals al vermeld comfortabel en snel (BMW 540 touring met 4.4 liter V8 ) is er al dus zo comfortabel hoeft de P niet te zijn. Vanwege de trekhaak (lees sleurhut) zal de BMW wel moeten blijven.

23 jul 2006 20:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]