Auteur |
Bericht |
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
 Turbo 3.3 5 bak
Wie kan me vertellen of er werkelijk een groot verschil is qua rijden en turbogat tussen een 4 en 5 bak 3.3 turbo?
|
14 jul 2006 17:40 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
Ik denk dat het met de overbrengingen te maken heeft, maar effe wachten op de hulp van een turbo-kenner 
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
14 jul 2006 17:42 |
|
 |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
De 5 bak laat zich veel makkelijker schakelen + je hebt minder last van turbolag.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
14 jul 2006 18:01 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En ik vermoed dat ook het verbruik met een vijfbak beduidend lager gaat liggen dan met een vierbak
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 jul 2006 18:41 |
|
 |
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die 911-lover;
Dat hoeft natuurlijk niet per sé. Zeker als de overbrenging in de hoogste versnelling in beide gevallen grofweg gelijk is. Bovendien, een Turbo is natuurlijk niet een auto waarbij zuinigheid hoog op het prioriteitenlijstje staat....
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
14 jul 2006 18:49 |
|
 |
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Ik haal zeker de 1:6  met m'n 5-bak 
|
14 jul 2006 21:16 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Maar misschien was het met dezelfde rijstijl met een 4 bak 1 op 5
Ik weet idd niet of dat op deze wagen van toepassing is , maar uit ervaring weet ik dat een extra versnelling steeds voelbaar is in het verbruik.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 jul 2006 21:19 |
|
 |
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Die van mij rijdt 1:8 bij een constante snelheid van 150 op de snelweg. En heeft een 5 bak. Als je de keuze hebt tussen een 4 op 5 bak, ging ik voor een 5 bak. Het schakelt namelijk zoveel beter. 
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
14 jul 2006 22:56 |
|
 |
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Hmm, wat doe ik dan fout.... 
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
15 jul 2006 14:55 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
er staat 150 geen 250
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
15 jul 2006 15:15 |
|
 |
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Mischien hangt red-devil acher een vrachtwagen met 150
Ik ga't never nooit niet halen, ooit eens 1:7.2 gehaald van Zeeland naar Friesland, zo rond de 140Km/u zonder file's etc. Ik heb me er allang bij neergelegd  , de benzineprijs kan ik met moeite accepteren 
|
15 jul 2006 20:48 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Niet dat er geen zijn die het halen en rijden (zelf tot eigen verbazing meegemaakt) maar veel zul je er zeker niet vinden (ik dus 1 keer in mijn leven) die deze snelheid en kunnen en blijven rijden 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 jul 2006 23:28 |
|
 |
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Een vrachtwagen die 150 rijd.  En ik zou dus 800 meter meer dan jou rijden op 1 liter, is maar een klein verschil. Geloof me maar het kan echt.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
24 jul 2006 12:08 |
|
 |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Weekendje IJssellandrit. 600 km gereden en gemiddeld 1:8,5 met 4-bak. Moet eerlijk zeggen dat ik niet harder dan 130 heb gereden
Maar ja, zonder airco en met de raampjes en dak open geeft het boven de 130 veel herrie.
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
24 jul 2006 13:55 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Tijd voor een cabrio, Marcel. 
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
24 jul 2006 13:56 |
|
 |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Ik heb een cabrio gehad, Wim. Ondanks de windvanger bleef het een vervelend gevoel achter in je nek volgens mijn vriendin. Heb dat zelf trouwens ook ervaren op de passagiersplaats.
Voordeel van een elektrisch open dak is dat je dat gedeeltelijk kan openzetten, zodat het niet trekt en de zon niet constant op je bolletje schijnt.
Heb nog wel eens zin om met een cabrio te rijden, maar ik heb er al een stuk of wat gehad (ook Alfa Spider, peugeot 304, Golf GTI, Renailt Megane) en ik weet dat ik nu ook in de winter met droog weer altijd kan rijden. Dicht vind ik de cabrio's nog altijd niet mooi (uitgezonderd de SAAB 9.3 en de hele duren autó's zoals Aston Martin etc.)
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
24 jul 2006 14:16 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat zal heel persoonlijk zijn denk ik, Marcel. Zowel Connie als ik hebben er géén last van. Deze tijd doen we zelfs de ramen naar beneden voor wat extra verkoeling
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
24 jul 2006 15:29 |
|
 |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Ik heb een 930 met 4 versnellingen en een dagelijkse auto (ook turbo) met 6 versnellingen.
In de praktijk komt het er vaak op neer dat ik de dagelijkse van z'n 4 direct in z'n 6 zet omdat je een bepaalde snelheid heb bereikt.
Verschil is in dit voorbeeld ook de manier van turberen zal ik maar zeggen. 930: boven 3000 toeren, dagelijks: 1900-5100 toeren (geen diesel).
Met beide auto's kun je makkelijk in de hoogste versnelling 80 rijden. Verschil is wel dat de dagelijkse auto hem veel eerder oppakt en derhalve bij lagere toerentallen een veel snellere accelaratie heeft dan de 930.
Zal ook zo zijn bij het verschil tussen een 4 en 5 bak turbo: 5 bak kortere versnellingen en eerder een bepaald toerental bereikt dan met een 4-bak.
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
25 jul 2006 8:32 |
|
|