Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 apr 2025 5:42

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Turbo 3.3 5 bak 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht Turbo 3.3 5 bak
Wie kan me vertellen of er werkelijk een groot verschil is qua rijden en turbogat tussen een 4 en 5 bak 3.3 turbo?

14 jul 2006 17:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Ik denk dat het met de overbrengingen te maken heeft, maar effe wachten op de hulp van een turbo-kenner :wink:

14 jul 2006 17:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
De 5 bak laat zich veel makkelijker schakelen + je hebt minder last van turbolag.

mhaschreurs.hyves.nl

14 jul 2006 18:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En ik vermoed dat ook het verbruik met een vijfbak beduidend lager gaat liggen dan met een vierbak

Laatste update 22/10/2013

14 jul 2006 18:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die 911-lover;

Dat hoeft natuurlijk niet per sé. Zeker als de overbrenging in de hoogste versnelling in beide gevallen grofweg gelijk is. Bovendien, een Turbo is natuurlijk niet een auto waarbij zuinigheid hoog op het prioriteitenlijstje staat....

14 jul 2006 18:49
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
911-lover schreef:
En ik vermoed dat ook het verbruik met een vijfbak beduidend lager gaat liggen dan met een vierbak

Ik haal zeker de 1:6 :evil: met m'n 5-bak :wink:

14 jul 2006 21:16
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Maar misschien was het met dezelfde rijstijl met een 4 bak 1 op 5 :lol: :lol: :lol:

Ik weet idd niet of dat op deze wagen van toepassing is , maar uit ervaring weet ik dat een extra versnelling steeds voelbaar is in het verbruik.

14 jul 2006 21:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Die van mij rijdt 1:8 bij een constante snelheid van 150 op de snelweg. En heeft een 5 bak. Als je de keuze hebt tussen een 4 op 5 bak, ging ik voor een 5 bak. Het schakelt namelijk zoveel beter. :wink:

14 jul 2006 22:56
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
red devil schreef:
Die van mij rijdt 1:8 bij een constante snelheid van 150 op de snelweg. En heeft een 5 bak. Als je de keuze hebt tussen een 4 op 5 bak, ging ik voor een 5 bak. Het schakelt namelijk zoveel beter. :wink:

Hmm, wat doe ik dan fout.... :roll: 8)

15 jul 2006 14:55
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
Jaco schreef:
red devil schreef:

er staat 150 geen 250 :wink:

robert

15 jul 2006 15:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
Jaco schreef:
red devil schreef:

Mischien hangt red-devil acher een vrachtwagen met 150 :roll:
Ik ga't never nooit niet halen, ooit eens 1:7.2 gehaald van Zeeland naar Friesland, zo rond de 140Km/u zonder file's etc. Ik heb me er allang bij neergelegd :cry:, de benzineprijs kan ik met moeite accepteren :shock:

15 jul 2006 20:48
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
paulb schreef:
Mischien hangt red-devil acher een vrachtwagen met 150 :roll:

Niet dat er geen zijn die het halen en rijden (zelf tot eigen verbazing meegemaakt) maar veel zul je er zeker niet vinden (ik dus 1 keer in mijn leven) die deze snelheid en kunnen en blijven rijden :twisted: :wink:

15 jul 2006 23:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
paulb schreef:
[Mischien hangt red-devil acher een vrachtwagen met 150 :roll:
Ik ga't never nooit niet halen, ooit eens 1:7.2 gehaald van Zeeland naar Friesland, zo rond de 140Km/u zonder file's etc. Ik heb me er allang bij neergelegd :cry:, de benzineprijs kan ik met moeite accepteren :shock:

Een vrachtwagen die 150 rijd. :roll: En ik zou dus 800 meter meer dan jou rijden op 1 liter, is maar een klein verschil. Geloof me maar het kan echt.

24 jul 2006 12:08
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Weekendje IJssellandrit. 600 km gereden en gemiddeld 1:8,5 met 4-bak. Moet eerlijk zeggen dat ik niet harder dan 130 heb gereden :oops:

Maar ja, zonder airco en met de raampjes en dak open geeft het boven de 130 veel herrie.

24 jul 2006 13:55
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Marcel B. schreef:
Weekendje IJssellandrit. 600 km gereden en gemiddeld 1:8,5 met 4-bak. Moet eerlijk zeggen dat ik niet harder dan 130 heb gereden :oops:

Maar ja, zonder airco en met de raampjes en dak open geeft het boven de 130 veel herrie.

Tijd voor een cabrio, Marcel. :lol:

24 jul 2006 13:56
Profiel WWW
Bericht 
Ik heb een cabrio gehad, Wim. Ondanks de windvanger bleef het een vervelend gevoel achter in je nek volgens mijn vriendin. Heb dat zelf trouwens ook ervaren op de passagiersplaats.

Voordeel van een elektrisch open dak is dat je dat gedeeltelijk kan openzetten, zodat het niet trekt en de zon niet constant op je bolletje schijnt.

Heb nog wel eens zin om met een cabrio te rijden, maar ik heb er al een stuk of wat gehad (ook Alfa Spider, peugeot 304, Golf GTI, Renailt Megane) en ik weet dat ik nu ook in de winter met droog weer altijd kan rijden. Dicht vind ik de cabrio's nog altijd niet mooi (uitgezonderd de SAAB 9.3 en de hele duren autó's zoals Aston Martin etc.)

24 jul 2006 14:16
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Marcel B. schreef:
Ik heb een cabrio gehad, Wim. Ondanks de windvanger bleef het een vervelend gevoel achter in je nek volgens mijn vriendin. Heb dat zelf trouwens ook ervaren op de passagiersplaats.

Dat zal heel persoonlijk zijn denk ik, Marcel. Zowel Connie als ik hebben er géén last van. Deze tijd doen we zelfs de ramen naar beneden voor wat extra verkoeling

24 jul 2006 15:29
Profiel WWW
Bericht 
Ik heb een 930 met 4 versnellingen en een dagelijkse auto (ook turbo) met 6 versnellingen.

In de praktijk komt het er vaak op neer dat ik de dagelijkse van z'n 4 direct in z'n 6 zet omdat je een bepaalde snelheid heb bereikt.

Verschil is in dit voorbeeld ook de manier van turberen zal ik maar zeggen. 930: boven 3000 toeren, dagelijks: 1900-5100 toeren (geen diesel).

Met beide auto's kun je makkelijk in de hoogste versnelling 80 rijden. Verschil is wel dat de dagelijkse auto hem veel eerder oppakt en derhalve bij lagere toerentallen een veel snellere accelaratie heeft dan de 930.

Zal ook zo zijn bij het verschil tussen een 4 en 5 bak turbo: 5 bak kortere versnellingen en eerder een bepaald toerental bereikt dan met een 4-bak.

25 jul 2006 8:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]