Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 apr 2025 8:44

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Enkele proefritjes later (deel 2) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Enkele proefritjes later (deel 2)
Luxe problemen zijn ook problemen!
Sinds enige tijd ben ik zover, ik weet zeker dat ik een Porsche wil en ga kopen. IK WEET ALLEEN ECHT NIET MEER WELKE.
Zoals in een eerdere topic vermeld was de vermoedelijke keuze op een 993 targa gevallen omdat ik in een andere 993 niet pas gezien mijn lengte.
De 996 miste fun waarde.
Onlangst proefrit gehad in een 996 C2 cabrio (alle opties) en met een uitlaat die meer geluid maakt dan de standaard uitlaat ... GAAF. Dit waren de opties die de eerdere proefrit in een 996 voor mij miste, cabrio en duidelijker aanwezig motor/uitlaad geluid.
Dus nu weet ik het nog steeds niet.
Ik weet dat veel leden van dit forum de 996 niet zo geweldig vinden, waarom is dit zo? Het kan toch niet zo zijn dat alleen omdat hij geen ronde koplampen heeft en omdat Porsche een geweldige nieuwe motor heeft ontwikkeld.
Natuurlijk kom ook ik weer met de standaard vraag waar niemand een antwoord op heeft, hoe zit het met de afschrijvingen van een 996 in vergelijk met die van een 993.
Tja zo zie je maar, ook luxe problemen zijn problemen.
De mening van iedere Porsche rijder zal door mij gewaardeerd worden, JULLIE KENNEN TENMINSTE HET PROBLEEM VAN DE LUXE OM EEN PORSCHE TE RIJDEN.

28 jul 2006 20:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
Als je het je financieel kan veroorloven, en je geen bepaalde voorliefde hebt voor luchtkoeling(!), zou IK de 996 kopen! Inderdaad, met een fatsoenlijke uitlaat is het zeker een mooie wagen, fijn rijden, dusse ;)

Vraag maar aan Rob, die heeft ook zo'n dakloos ding ;)

De afschrijving van een 996 zal iets hoger liggen dan die van een 993 (zeker een Targa). Simpel omdat er gewoon veeeeeeeeeeel meer 996'en zijn, en de luchtkoeling bij veel mensen het hartje sneller laat kloppen... Maar vandaar mijn eerste zinsdeel!

28 jul 2006 20:32
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Enkele proefritjes later (deel 2)
JM schreef:
Ik weet dat veel leden van dit forum de 996 niet zo geweldig vinden, waarom is dit zo?

Het zijn gewoon conservatieven.

28 jul 2006 20:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
de 996 biedt heel wat luxe die de 993 niet heeft,
voor meerder km is dat toch ook een troef,
hij is ook sneller en goedkoper in onderhoud.
Is zeker niet minder mooi , is ook veiliger (psm )
maar mist dan weer de charme van luchtkoeling,
maar tzal altijd iets zijn , koop je het één of het ander....

En uiteindelijk moet je hem zelf graag willen,
dan kan de rest den boom in.
Tenslotte moet u er in rijden.

28 jul 2006 21:08
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Tja, wil je een sportwagen of wil je een luxe reiswagen met bekerhouders?

28 jul 2006 21:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
wolf schreef:
Tja, wil je een sportwagen of wil je een luxe reiswagen met bekerhouders?

hmm, is een gt3 rs dan ook geen sportwagen omdat hij waterkoeling heeft :?:
of een 997 :shock:
Nou , als je het zo ziet, de mijne bezit wel de twee kwaliteiten.... 8)

28 jul 2006 21:42
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Nieuwere porsches zijn steeds meer gebouwd op luxe en lange-afstand rijden. Prima, maar ik wil wat rauwers.

28 jul 2006 21:54
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht Re: Enkele proefritjes later (deel 2)
JM schreef:
Onlangst proefrit gehad in een 992 C2 cabrio

Waar heb je dat kunnen doen :shock:
Unieke auto :lol: :wink:

geintje!!!!

Leuk om hier je ervaringen te lezen :thumleft:

28 jul 2006 22:05
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Bericht 
wolf schreef:
Nieuwere porsches zijn steeds meer gebouwd op luxe en lange-afstand rijden. Prima, maar ik wil wat rauwers.

Dat mag gerust van mij,
maar ik zou mocht ik u zijn als de gelegenheid zich voordoet eens met een 996 of 997 rijden... het vermogen is ook redelijk rauw.

29 jul 2006 6:59
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Het belangrijkste is wat je zoekt in de auto F@rgo, niet wat de auto te bieden heeft :!: (dat LIJKT 2 x hetzelfde)

Heb 3 dagen met een 997 rondgereden onder 'barre' omstandigheden :D dus weet wat dat model waard is: heel veel :idea:

Maar ik behoor niet bij de groep die luxe zoekt in een Porsche. Was het ook niet eens met opmerkingen over de 3.2 dat je daar eigenlijk niet mee naar Zuid Frankrijk kon rijden omdat dat te vermoeiend was in dat model :roll:

Luxe komt nog wel eens tegen de tijd dat ik niet meer in en uit die fraaie sportwagen kom :twisted: :D

Oh ja, en die veiligheid: dat PSM schakelde ik het liefste uit in Finland, op sneeuw dus :lol:

29 jul 2006 9:57
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Voor mij persoonlijk is luxe iets wat vergankelijk is. 10-20 jaar geleden waren porsche's voor hun tijd ook al luxueus met bv airco. Want laat ons niet vergeten dat de 911 op dit departement toen ook al een flinke weg had afgelegd. Binnen 10 jaar zullen de 997's wss ook als rauw bekeken worden. Wat niet vergankelijk is zijn prestaties en vooral sensaties. Die 5,9 naar 100 van de 3.2 wekt nu nog steeds bewondering om nog maar te zwijgen van het geluid dat hij daarbij produceert...
Ex: Elise S1 111S

29 jul 2006 11:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
996 of 993 die keuze zal je toch zelf moeten maken daar kan niemand je bij helpen, ook dit draadje niet.
Zelf merk ik wel dat ik de 996 steeds mooier ga vinden.

29 jul 2006 11:05
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Joost Houben schreef:
996 of 993 die keuze zal je toch zelf moeten maken daar kan niemand je bij helpen, ook dit draadje niet.
Zelf merk ik wel dat ik de 996 steeds mooier ga vinden.

Same here..gek is dat he?

29 jul 2006 11:08
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
In de meeste gevallen is het een budget kwestie waarvan de keuze achteraf gerationaliseerd wordt. Natuurlijk wil iedereen een 997 turbo rijden, maak mij niet wijs dat je dan een voorkeur kan hebben voor een 993 omdat ie lucht koeling heeft of zo lekker spartaans of zo duur heerlijk duur in onderhoud is. Ik begrijp de liefde voor echte "Old timers", dat is prachtig, maar daar is hier geen sprake van . Wees pragmatisch in je keuze.

29 jul 2006 11:16
Profiel
PF #911
België
Bericht 
corry schreef:
Natuurlijk wil iedereen een 997 turbo rijden, maak mij niet wijs dat je dan een voorkeur kan hebben voor een 993 omdat ie lucht koeling heeft of zo lekker spartaans of zo duur heerlijk duur in onderhoud is. Ik begrijp de liefde voor echte "Old timers", dat is prachtig, maar daar is hier geen sprake van . Wees pragmatisch in je keuze.

Euhm srry man maar vééééééél liever een 993 dan dat nieuw supersnel naaimachine (997TT). Verder gaan op jouw redenering zou een 997 TT eigenaar ook liever een Carrera GT hebbe en die weer liever een Veyron,...
Ik denk dat er gewoon voorkeuren zijn waar pk's, geld en bling bling niets mee te maken hebbe. Want als je het zo bekijkt is alles in het leven maar een troostprijs, zo ook bv je eigen vrouw...
Ex: Elise S1 111S

29 jul 2006 11:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Afgeven op 996 is "politiek correct" geleuter. Niets van aantrekken. Koop de jongste Porsche de je voor je geld kunt kopen.

Als je 996 niet rauw genoeg vindt dan moet je het vooral niet doen. Alleen, als je veel kilometers wilt maken zou ik er nog eens goed over nadenken...

29 jul 2006 11:45
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
corry schreef:
In de meeste gevallen is het een budget kwestie waarvan de keuze achteraf gerationaliseerd wordt.

100% mee eens; maar weinigen die zich daar zo eerlijk over uiten.

corry schreef:
Natuurlijk wil iedereen een 997 turbo rijden, maak mij niet wijs dat je dan een voorkeur kan hebben voor een 993 omdat ie lucht koeling heeft of zo lekker spartaans of zo duur heerlijk duur in onderhoud is.

Je noemt na 1 objectief punt alleen maar negatieve aspecten, in JOUW ogen :!:, van de 993.(en dat niet omdat ik er zelf 1 heb)

corry schreef:
Wees pragmatisch in je keuze.

Echt onzin: het gaat hier niet om de aanschaf van een kilometervretende lease auto met dieselmotor, voor de meesten :idea: en voor allen wat betreft de motor :wink:

29 jul 2006 12:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
mocht ik geld teveel hebben , dan kocht ik van iedere type één,
dus ging ik eerst voor een boxster , 996 en nu een 997s, ik moet dus met ééntje tevrden zijn.
ik zoek geen luxe anders kocht ik een cayenne turbo.
Maar waarom zou een sportkar geen luxe mogen hebben anno 2006 ?
Welke porsche u ook koopt, er is altijd een maar aan.
Sommigen vinden hun ding dan ook altijd het beste.

Ps, Psm komt dus wel degelijk de veiligheid ten goede, ten koste van rijplezier misschien (alhoewel), maar ik ben er nog niet veel tegengekomen die het psm uitzetten en die vol doorgaan bij glad wegdek (buiten het circuit)
, op café daarentegen zijn het allemaal shumis
:lol:

29 jul 2006 12:20
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Lindemans schreef:
MS964 schreef:
[quote="JZelf merk ik wel dat ik de 996 steeds mooier ga vinden.

Smaak vervlakt als je ouder wordt... :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door horn op 29 jul 2006 14:32, in totaal 1 keer bewerkt.

29 jul 2006 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Wijsheid komt met de jaren...

corry schreef:
In de meeste gevallen is het een budget kwestie waarvan de keuze achteraf gerationaliseerd wordt.
Zoals hier :^:

29 jul 2006 13:10
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
horn schreef:
MS964 schreef:
[quote="JZelf merk ik wel dat ik de 996 steeds mooier ga vinden.

Smaak vervlakt als je ouder wordt... :mrgreen:

Is dat het?
Ik vond de de 996 eerst niet om aan te zien.... Nu begin ik hem pas ook te waarderen.

:arrow: Help ik word ouder :mrgreen:

On topic.

Ik wens je toch veel succes met de verdere zoektocht na ieder zijn mening. En deze blijven toch altijd persoonlijk.

29 jul 2006 14:31
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Citaat:
corry schreef:

In de meeste gevallen wel ja, maar de keuze tussen een 996 en een 993 zal het budget niet vaak de doorslag geven. Ik lees hier vaak tussen de regels door dat als een 993 bezitter het budget voor een 996 zou hebben hij die dan ook wel zou kopen maar dit gaat in lang niet alle gevallen op.

Citaat:
Ik begrijp de liefde voor echte "Old timers", dat is prachtig, maar daar is hier geen sprake van . Wees pragmatisch in je keuze.

Ik denk dat hier wel sprake van is ook al is de 993 geen oldtimer, de 993 is de laatste van de oudjes dat zie je overal in terug en voor mij dus nog steeds het meest ultieme Porsche model.

29 jul 2006 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Helemaal mee eens...

Voordat ik mijn 993 turbo kocht heb ik ook in een 996 gereden, en toen wist ik dat die niet mij het "gevoel" geeft dat ik had in de 993 turbo. Het geluid, de klassieke porsche look, en natuurlijk die extra ruim 100 PK :wink:
Maar voor het geld van de 993 turbo had ik ook een hele mooie 996 C4 kunnen kopen hoor. Maar dat wilde ik dus niet :mrgreen:

Dus ik denk dat het er voor jou uiteindelijk om gaat welke je de mooiste vind !
En of je liever de modernere (veiligere) 996 hebt, of de wat meer klassieke "oude stijl" 993.

Kwa afschrijving, de 996 modellen hebben al hard afgeschreven, en de 993's schrijven niet meer zo hard af denk ik. Dus netto is dat verschil ook niet zo heeel groot denk ik. Verder ook moet je een auto kopen die je mooi vind en graag wilt, en niet welke de minste afschrijving heeft bij verkoop. Geld kosten ze allemaal zowiezo wel... :?

29 jul 2006 22:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Ik denk dat JM een eind op de goeie weg zit.. Waar koop je een auto uiteindelijk voor? Om te rijden want daar is ie voor.

Het beste wat je in mijn ogen dan ook kan doen is proefritten maken in de auto's die je aanspreken en dan die auto kopen waarbij je gevoel zegt... YES dit gaat m worden!!

30 jul 2006 15:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Gerco schreef:
Helemaal mee eens...

Voordat ik mijn 993 turbo kocht heb ik ook in een 996 gereden, en toen wist ik dat die niet mij het "gevoel" geeft dat ik had in de 993 turbo. Het geluid, de klassieke porsche look, en natuurlijk die extra ruim 100 PK :wink:
Maar voor het geld van de 993 turbo had ik ook een hele mooie 996 C4 kunnen kopen hoor. Maar dat wilde ik dus niet :mrgreen:

Dus ik denk dat het er voor jou uiteindelijk om gaat welke je de mooiste vind !
En of je liever de modernere (veiligere) 996 hebt, of de wat meer klassieke "oude stijl" 993.

Kwa afschrijving, de 996 modellen hebben al hard afgeschreven, en de 993's schrijven niet meer zo hard af denk ik. Dus netto is dat verschil ook niet zo heeel groot denk ik. Verder ook moet je een auto kopen die je mooi vind en graag wilt, en niet welke de minste afschrijving heeft bij verkoop. Geld kosten ze allemaal zowiezo wel... :?

Kan daar volledig mee akkoord zijn,
ik vind een 993 ook super, en een turbo des te meer,
een 996 is dan weer iets anders, bv, goedkoper in onderhoud, wat toch ook belangerijk is bij mensen die meerder km doen.
Of in mijn geval, ik heb maar één wagen, dus mag het wel beperkt comfort geven, ik kan mij niet voorstellen dat ik een 930 turbo zou gebruiken voor dagelijkse wagen , alhoewel dat een supermachine is,
maw, elk kiest naar eigen profiel. Is dat een 924 of een cayenne of een 993 turbo, als je er maar plezier aan beleeft.

30 jul 2006 15:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ]