Auteur |
Bericht |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
 Porsche inruilen tegen......

Kort voor de start van de Pepsi 400 Nascar race in Daytona, heeft de Chrysler Group gisteren bevestigd dat de Dodge Challenger in productie gaat. De reïncarnatie van de muscle car uit de jaren ’70 zal in de loop van 2008 op de Amerikaanse markt verschijnen.
De Challenger werd in januari als concept car onthuld op de autotentoonstelling in Detroit. Volgens LaSorda zijn er sinds het debuut van de Viper concept car in 1989 niet meer zulke spontane en warme reacties geweest op een mogelijk nieuw model.
We denken dat de productieversie dan ook niet veel zal afwijken van de concept car. Hij zal dus in ieder geval een lange motorkap hebben en een korte achterkant.
De concept car is ontworpen door de styling studio van Chrysler in Californië en heeft een 425 pk sterke 6,1-liter Hemi V8 onder de kap, die werk met een handgeschakelde zesversnellingsbak. Volgens Chrysler moet de Challenger daarmee in staat zijn in 4,5 seconden te accelereren naar 100 km/h en heeft hij een top van bijna 280 km/h .
De originele Challenger werd maar vier jaar gebouwd: van 1970 tot 1974, maar verdiende de reputatie als één van de meest gevraagde’, originele ‘pony cars’. Een tip-top gerestaureerd exemplaar heeft een waarde van enkele tonnen. De nieuwe Dodge komt als 2008-model in de loop van 2008 op de Amerikaanse markt. Over export wordt nog met geen woord gerept.
Gaat de Amerikaanse markt de Europese markt bestormen? Zie in dit kader ook het uitbrengen van de Retrocars Ford Mustang en Ford GT40 en een aantal Chryslermodellen.
Ik heb vorige week meegereden in een nieuwe Mustang V8 en de rijkwaliteiten zijn enorm vooruitgegaan.
Vormen deze auto's een bedreiging voor Porsche?
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
29 jul 2006 8:11 |
|
 |
Peter 3.2
911 3.2 Carrera model 1989Den Haag
|
NOOIT
Peter-kwaliteit is net ff anders-3.2
_________________________________________ ""It's just pure Porsche-ografie"
Jeremy Clarkson
|
29 jul 2006 8:32 |
|
 |
ECT
|
Een Amerikaan rijdt echt anders dan een Porsche.
Momenteel verblijf ik in Bel-Air (Los Angeles) en hier rijden opvallend zeer veel Porsches: veel 964, 993, 997, de klassiekere Porsches en (helaas heel wat minder) 996 maar dan vnl. 4S cabrio's.
Momenteel rijd ik hier in een "zweverige" Lincoln Towncar, de eerste dag werd ik zelfs een beetje wagenziek
Amerikanen zullen dus qua rij- en weggedrag never een Porsche voorbijstreven.
|
29 jul 2006 8:58 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
 Re: Porsche inruilen tegen......
dat was ook niet zo heel moeilijk.
nee de amerikanen hobby is voorbij voor mij

_________________________________________ remmen is angst
|
29 jul 2006 9:34 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Heb je 'm nog?
|
29 jul 2006 10:24 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
nee verkocht een paar maanden geleden, had wel bijna drie jaar te koop gestaan.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
29 jul 2006 10:25 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ja, dat kon ik me herinneren, vandaar mijn vraag. Gefeli met de verkoop! Kan je mooi babyspullen van kopen. 
|
29 jul 2006 10:28 |
|
 |
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
Nee hoor, een auto waar ik eerst moet uitstappen en vervolgens de garage verder in moet duwen is niks voor mij. Althans dat waren volgens mij de bevindingen van hamster in topgear met de oude challenger.
|
29 jul 2006 10:32 |
|
 |
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Maar deze film heb ik al eens gezien...
The Dukes Of Hazzard reden weilswaar een 1969 Dodge Charger, maar toch. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er voor de 2008 Dodge Challenger wordt geleund op dit (TV serie) icoon!
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
Laatst bijgewerkt door Anton op 29 jul 2006 11:42, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 jul 2006 11:32 |
|
 |
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Het is net een petjes kadet. 
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
29 jul 2006 11:37 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Ik begrijp hier het woordje "dus" niet zo....omdat de Lincoln Towncar een dweil is, zijn alle amerikanen dweilen, dan heb je jezelf zeker nog niet verdiept in de rijeigenschappen van de nieuwe Corvette. Zelfs in standaard uitvoering moet je met heel wat Porsche komen om deze zowel wat betreft acceleratie, topsnelheid, wegligging, en bochtenwerk te knap af te zijn, en dan hebben we het nog niet over de kostprijs....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
29 jul 2006 15:03 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
29 jul 2006 15:22 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
_________________________________________ remmen is angst
|
29 jul 2006 15:44 |
|
 |
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
29 jul 2006 15:46 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Ik vind die Challenger wel een zeer geslaagde wagen overigens!!! Maar om daarvoor een Porsche te gaan wegdoen lijkt me overdreven..
Voor mensen met veel centjes zou het wel es een leuke nice-to-have naast de Porsche kunnen zijn voor een paar jaar..ongetwijfeld!
Respect trouwens dat ze dat ding gaan produceren..ik vind dat een moedige beslissing
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
29 jul 2006 16:09 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zo'n Amerikaan, of wat voor ander type auto dan ook zal toch altijd een eigen karakter hebben en daarom een ander publiek aanspreken.
Voor mensen die alleen een auto willen hebben die er als een kanonskogel vandoor kan gaan, prima. Die mensen zijn niet merkgebonden en hebben over het algemeen weinig feeling met techniek de achtergrond van een merk. Maar de gemiddelde Porsche liefhebber (die we hier gelukkig vinden) heeft iets met het merk Porsche. En als die dan eens wordt ingehaald, nou en. Je rijdt in ieder geval in een auto waar je je één mee voelt.
En zo lang Amerikanen nog op vele autos bladveren achter monteren heb ik het idee dat ze de huifkar nog niet vergeten zijn 
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 jul 2006 20:46 |
|
|