Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:27

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Terug van vakantie --> Groots plan, zonnesteek? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht Terug van vakantie --> Groots plan, zonnesteek?
Afgelopen week ben ik naar spanje (Salou) geweest met pa, ma, vriendin, nicht + haar vriend.
Heel leuk, lekker weer etc.
Vandaag in de bus VELE Porsches gezien in de buurt van Maastricht en Luik (op weg naar Francorchamps?) (Ook 5 oude en nieuwe Maserati's gezien meeting waarschijnlijk)

Na vele potjes Pool, en zonnen op het strand, zijn ik en mijn nicht's vriend op het idee gekomen een 924 op de kop te tikken en helemaal te restaureren.
Beide hebben we geen ervaring (Hij heeft een brommer gereviseerd) tijd genoeg, geen haast, we hebben geduld, zoeken dingen op, zijn voorzichtig en het zou misschien mogelijk zijn om in 2 à 3 jaar rond de 3000 euro uit te geven (Excl. auto)
We willen hem dan in bijna nieuwstaat maken (Motor reviseren etc.)
Als auto zoeken we een (Gare) 924 van 500 tot 100 euro waarvan de motor loopt.

Is dit een reëel plan of is het onmogelijk?

07 mei 2006 13:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht Re: Terug van vakantie --> Groots plan, zonnesteek?
R.M.Boosten schreef:
924 op de kop te tikken en helemaal te restaureren.
Beide ervaring , tijd genoeg, geen haast, we hebben geduld, zoeken dingen op, zijn voorzichtig en het zou misschien mogelijk zijn om in 2 à 3 jaar rond de 3000 euro uit te geven (Excl. auto)

We willen dan bijna nieuwstaat maken (Motor reviseren etc.)

Is dit een reëel plan of is het onmogelijk?

Ik bekijk het liever altijd positief maar nee dat gaat niet.

Je mist de kennis de boeken en het goede gereedschap om dat allemaal te kunnen doen, ook dat zal je moeten aanschaffen en dat kost ook geld.

Ik denk ook dat het budget wat je aangeeft wat beperkt is voor een restauratie.

je kan ook een redelijke kopen en daar nog wat aan uitgeven en dan gewoon plezier hebben, niks erger als een van je eerste auto's die in top staat is waar je dan niet mee kan "leren"rijden (uitproberen).

robert

07 mei 2006 13:41
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Euh... leuk plan denk ik, maar volgens mij geldt ook voor restauratieprojecten, beter iets meer uitgeven voor een redelijke, dan iets besparen en een hele slechte kopen, dat geld moet er dan in onderdelen al heel snel weer bij. Vraag: Waarom een 924? Als je dat absoluut het mooiste vind, moet je het doen, als het om het geld te doen is zou ik omdat je er toch al veel geld en tijd in gaat stoppen minimaal een 924 Turbo overwegen (met die mooie roostertjes in de neus!) . Ook een idee is om een 924 in Martini trim te maken. is een off. Porsche limited edition geweest.

Afbeelding
Dit is wel een US versie, maar toch, voor het idee.

Waar vind je een 924/944 in allerlei staten en onderdelen? Daar is ie weer, Harald, shoot me for it, I'm sorry, van Kessel in Deurne (of van Zweeden)

www.vankesselporsche.com

Afbeelding

Deze bijvoorbeeld, 1500 euri, ( geinige stickers..
:roll: :wink: ) Een 944 kost 1000 meer....

Succes en hou ons op de hoogte!

07 mei 2006 13:51
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik zou een redelijke 944 met goede motor pakken en die gewoon langzamerhand top maken; bekleding, carrosserie etc etc
allemaal dingen die makkelijker zelf zijn te doen dan motortechniek, waar je kennis, een brug, speciaal gereedschap enz. voor nodig hebt

07 mei 2006 13:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Porsche 924 ''martini''
Ter Aar
Bericht 
eeeh, sorry
maar voor 3000 euro ga je het niet redden een 924 van 100-500 euro in nieuwstaat te brengen.
een leuke paintjob kost al gauw 4000 euro (ligt er wel aan hoeveel je zelf doet natuurlijk).....
dan heb ik het niet eens over de motorrevisie gehad.

Kevin

07 mei 2006 13:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
We willen het 100% zelf doen, en ik een belangrijke factor vergeten te vermelden:

Mijn opa heeft VEEL kennis van zulke zaken (Hij repareert nu nogaltijd de bussen) Ook uitdeuken etc. Vroeger heeft hij samen met zijn vader complete bussen opgeknapt (Zo'n 20x)
en me vader heeft vroeger zelf een 924 gehad en zijn broer ook (Beide veel aan gesleuteld) ook heeft me vader veel kennis van autotechniek.
Aan deze hulp hebben wij waarschijnlijk veel.
Het bedrag 3000 euro is inderdaad wat krap.... maar voor een eerste stap, later kan er nog wel wat meer in worden geïnvesteerd.

Het is eigenlijk bedoeld als leerprocces voor mij en die jongen.

Het wordt zeker een 924, omdat hele goeie 924 zeer zeldzaam zijn en wij dat dus juist willen hebben. (En omdat het me leuk lijkt met een minder snelle, maar toch relatief snelle auto te beginnen)

"leren rijden" doen we er niet in, mijn vader laat me vaker in de zijne rijden op ons plein en omstreken dus daar is de 924 niet voor bedoeld.

Het idee "Iets meer uitgeven en later besparen" is inderdaad een mogelijkheid!

Ook is een doel hem zo origineel (Porsche onderdelen) als mogelijk te houden, dus het zou fijn zijn als de wagen in aankoop bijvoorbeeld voorzien is van de originele velgen.

Daarbij ben ik helemaal verliefd op deze foto:
Afbeelding

07 mei 2006 14:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Volvo S80 2.4 170pk aut. (2000) / Volvo C70 2.0 T aut. (2001) / Fiat barchetta (1996) / Fiat Coupé 2.0 Turbo 20V Plus (2000) Ex: Porsche 924S (1986)
Dordrecht
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Euh... leuk plan denk ik, maar volgens mij geldt ook voor restauratieprojecten, beter iets meer uitgeven voor een redelijke, dan iets besparen en een hele slechte kopen, dat geld moet er dan in onderdelen al heel snel weer bij.

Hier sluit ik me bij aan. Is wel krap budget hoor, voor complete restauratie! Maar wel goed streven; zo heel veel (goede) 924'ers zijn er niet meer. Succes met (jullie) project, als het doorgaat...

Marcel M 8)

07 mei 2006 14:18
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ik zou dan in zelf voor een Turbo gaan, nog exclusiever, stoere luchtinlaten en mooie wielen! En natuurlijk meer pk!

07 mei 2006 14:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 924 ''martini''
Ter Aar
Bericht 
Ja, maar een turbo koop je in slechte konditie als het meezit voor 3000 euro, stel dat de turbo 'af' is, komt daar nog 1000 euro bij voor een turbo revisie (dat kun je namelijk niet zelf).
Bij porsche wolfs staat al zeer lang een 924 turbo te koop, wilde ik eerst ook naar gaan kijken maar werd toch iets te prijzig :cry:

07 mei 2006 15:54
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Eens, Turbo is waarschijnlijk nog iets duurder.... maar als je een goede zou kunnen vinden...! :wink:

07 mei 2006 16:19
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Ik zelf ben ook nog maar jong (15), het lijkt me ook écht geweldig om zelf als je rond de 20 bent zo'n auto te kunnen opknappen.
Maar ik denk ook dat het realistischer is om gewoon een redelijke te kopen, en daar kun je dan mee ''oefenen''.
Dan kun je later altijd nog een auto restaureren/opknappen, en dan meteen een grotere, 944 oid. :wink:

07 mei 2006 16:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Antwerpen & Geel
Bericht 
Ook ik ben nog maar 17, ben ook bezig met een restauratie project!
Gelukkig moet ik er financieel niet zelf voor instaan.
Ik doe dit vooral omdat ik er plezier uit haal bezig te zijn
met de auto. Of hij nu dit -of binnen 2 jaar af is kan me weinig
schelen. Het is gwn erg leuk om zelf te zoeken en zelf te
maken, toch heb ik wel het geluk van tijd tot tijduitleg/hulp te krijgen van 'echten' :) :!:

Ik zou dus zeggen, ga ervoor! Doe nu al wat je kan, spaar gwn door
en op lange termijn lukt dit wel! Succes 8)

07 mei 2006 16:34
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
mijn mening - koop idd een auto die motorisch redelijk tot goed is en waar de rest van versleten is. Dat kan je makkelijker doen met delen van de sloop etc dan 'even' een motor reviseren etc. Een keertje een stuur, dash en/of interieur vervangen hoef je niet technisch voor te zijn, gaat je wel een hoop moeite kosten maar ook voldaan maken.
Grijp niet te hoog... wel een goed plan :thumleft:

07 mei 2006 19:44
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Vind het ook een leuk plan. Vooral de auto zo orgineel mogelijk maken
vind ik een goed idee. Dus geen vette wielen,verlagen en dat soort spul.
Mijn kollega in duitsland heeft vorig jaar een hele redelijke 924 voor Eur500 van de sloop gehaald. De bedrading was verbrand. Via de sloop heeft ie een kabelboom gevonden en na een paar uurtjes vrije tijd liep ie weer als een zonnetje. Het is een witte met bruin interieur en volgens mij redelijk orgineel. Zal hem volgende week eens vragen of ze hem nog hebben en of ie te koop is.. :wink:

07 mei 2006 20:17
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Moet je zeker doen...zelf heb ik ook plannen in die richting (hoeft wel geen P te zijn). Doch ik verkies eerst een paar cursussen te volgen (niet dat die mij alle wijsheid die nodig is, gaan bijbrengen, maar toch)! Alleen budget is aan de uitermate kleine kant vrees ik...met 3000euro doe je niet zo veel...

Die studenten worden toch steeds rijker...

07 mei 2006 22:34
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Het is een mooi plan maar ik zou eerst eens goed te raden gaan wat het totaal moet gaan kosten.

Je moet eerst werkplaatshandboeken en waarschijnlijk de nodige gereedschappen aanschaffen of mogelijk huren. Dan moet je eens uitrekenen wat de onderdelen kosten die je tijdens een restauratie minimaal MOET vernieuwen. Dat zijn veelal wiellagers, fuseekogels, diverse onderdelen in de motor, raamrubbers, etc etc.
Voor een goede spuiter ben je al gauw tussen de 3500 en 5000 euro kwijt.

Ik schat dat, zeker als je een 924 van 500 tot 1000 euro op de kop tikt dat de hele restauratie uiteindelijk zo rond de 10.000 euro gaat kosten.

Ik heb net een Jaguar gerestaureerd waarbij ik op het spuitwerk na alles zelf heb gedaan en dat heeft zo'n 12.500 euro gekost.

Dus maak een hele goede calculatie van alle onderdelen en kosten die je minimaal al moet maken

07 mei 2006 22:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Gereedschappen heb ik grotendeels wel, een werkplaats is er en boeken kunnen eventueel worden aangeschaft.
Het is inderdaad kostensparend om een motorisch correcte te kopen voor wat meer geld.

Het geld aspect speelt niet zo'n rol, alleen de aankoopsprijs mag niet te hoog zijn omdat dat geld nu beschikbaar moet zijn. De latere kosten zijn niet zo'n punt omdat het project (Bijvoorbeeld vanwege geld-tekort) best een paar jaartjes mag duren.

Wel leuk dat veel mensen het een goed plan vinden :D
Ik heb het plan aan mijn vader en opa voorgesteld en bijde waren ze zeer enthousiast :D

08 mei 2006 13:44
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Het idee vind ik super.
Toch zou ik eventjes doorsparen voor een beter exemplaar waar nog wel wat , maar niet te groot werk aan is. Deze moeten met zoeken makkelijk te vinden zijn voor een 1500€ . Voor die 1000€ meer bespaar je zoals anderen al eerder aangaven hopen extra kosten. Eénmaal je aan zo'n gebakje begint te werken kan je op een paar duizend euro na niet schatten wate r allemaal aan kosten op je af komen en dan wordt het eindpunt en te duur en meestal de reden voor velen om af te haken.

Laatste update 22/10/2013

08 mei 2006 15:02
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
911-lover schreef:
Het idee vind ik super.
Toch zou ik eventjes doorsparen voor een beter exemplaar waar nog wel wat , maar niet te groot werk aan is. Deze moeten met zoeken makkelijk te vinden zijn voor een 1500€ . Voor die 1000€ meer bespaar je zoals anderen al eerder aangaven hopen extra kosten. Eénmaal je aan zo'n gebakje begint te werken kan je op een paar duizend euro na niet schatten wate r allemaal aan kosten op je af komen en dan wordt het eindpunt en te duur en meestal de reden voor velen om af te haken.

eens...
je uren moet je sowieso niet rekenen, dat schrijf je af als hobby
maar ook onderdelen en evt. uitbesteed werk (spuiten/bekleden?) kosten geld; zonde als je er 10k o.i.d. aan verspijkert en je auto is als hij af is 3k waard...
dan wordt het een erg dure hobby

08 mei 2006 15:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Bekleden moet inderdaad door derden worden gedaan, daar kan ik geen hulp bij vinden, spuiten wordt ook zelf gedaan :)
Ik denk dat het er ene van ongeveer 1000 euro wordt, er zijn een paar eisen die ik stel:
Motor moet draaien, chassis moet redelijk zijn, ruiten intact. de rest valt allemaal te maken (Met VEEL pijn en moeite, maar boven alles: plezier!)

Ik moet inderdaad realiseren dat mogelijk iedere euro die ik erin stop verdwenen is, en of dat afweegbaar is tegen het resultaat.

08 mei 2006 16:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Zo'n project moet je alleen starten als je het zelf HEEL erg leuk vindt om een auto op te knappen. Ik hoop niet dat je dit ziet als een project waar je, als de auto klaar is, veel winst op gaat maken (want dat gaat niet lukken, vrees ik:wink:) Maar ik denk niet dat je dit zo ziet :)
Ga voor een in de basis redelijke auto (koop dus niet de goedkoopste die je maar kunt vinden) en als je dit echt gaat doen: houd ons op de hoogte van de vorderingen :lol:

08 mei 2006 17:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
ik doe het 100% voor mijn plezier en verwacht eerder verlies dan winst ;)
Als het doorgaat ga ik jullie zeker op de hoogte houden! (Met ladingen foto's, tekst en filmpjes)

08 mei 2006 17:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Je mag de mijne kopen voor €1000, luchtinlaten van een turbo, turbo onderstel ... :wink: neene, grapje :)

Ff serieus, je moet weten wat je koopt, kijk hier alvast goed voor uit, neem iemand mee die er wat van kent, misschien iemand van het forum hier? en laat hem er ook naar kijken..
koop een redelijk en maak hem op, dan kan je toekomen met €3000, als je geen zotte kosten doet tenminste, helemaal een 924 opmaken zoals in nieuwstaat kan jaren duren en kost (denk ik) rond de €6000 minimum...
Je moet weten wat de smaken zijn, en pas op: smaken verschillen! Jullie zijn in dit geval met 3, misschien dat pa of opa ook zijn zegje doet en dan heb je al 4 verschillende smaken, dus daar alvast op voorhand goede overeenkomsten maken wat jullie willen doen en wat haalbaar is.

Alvast succes met de zoektocht, wil je 1 in nieuwstaat brengen, ik heb hier nog een naakte kas staan, ook motor, vooras en hele toebehoren, misschien zegt het jullie iets? :wink:
http://www.clada.be/porscheforum/viewto ... highlight=

Mvg,

924

08 mei 2006 17:42
Profiel
PorscheForum Rookie
924
Bericht 
Hallo allemaal,

Hier nog even een bijdrage van een (wat anonieme) 924-bezitter.

Dat je de tijd hebt is gunstig, want dan kun je goed rondkijken VOOR je iets aanschaft...

Bedenk goed wat voor opties je wil dat de auto heeft/krijgt; zaken als elektrische spiegels, elektr. achterklepopener, spoiler, achterruitenwisser, airco (niet echt handig, denk ik) en targa-dak bijvoorbeeld zijn zaken die zich niet allemaal even gemakkelijk/goedkoop laten restaureren of achteraf laten plaatsen.
Voor een achterwisser heb je bijvoorbeeld een achterruit nodig waar een gat in zit, om maar een simpel voorbeeld te noemen.

Ook maakt het nogal wat uit of de auto een 4- of 5-versnellingsbak heeft. Deze laatste is er bijvoorbeeld met verschillende schakelpatronen.

Staar je trouwens niet blind op die originele velgen; die vind je voor weinig op Marktplaats e.d.

En zo zijn er nog veel meer dingen te overwegen. Ik denk dat je het beste kunt gaan voor een zo jong mogelijke auto en dat je ervoor moet kiezen om het jezelf niet onnodig moeilijk te maken.

Anyway, een uitstekend plan!

Leve de 924!

08 mei 2006 23:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Het maakt niets uit welke opties het ding heeft, ik moet eerlijk zeggen, ik geef de voorkeur aan een heel verkeerde auto waar heel veel aan gedaan moet worden. Hij moet gewoon bloedmooi worden, kosten zijn geen punt aangezien we jaren hebben.
ik denk dat het eentje rond de 1000 euro wordt, aangezien dat het maximumbedrag is dat we binnen korte tijd vrij kunnen maken.

Ja, ik denk er heel veel over na ;)

09 mei 2006 10:57
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende