|
Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
....
|
11 aug 2006 0:13 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Noem dat maar ´niet spannend´... sommige PF-ers krijgen echt wel hartkloppingen van plaatjes van Porsches in BORSTELwasstraten...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 aug 2006 0:15 |
|
|
horn
PF #57
|
oeps, zoals de oude Jif (nu Cif ) reclame altijd zei:
Dan kan er dit gebeuren...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 aug 2006 0:26 |
|
|
bert964c4
vianen
|
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
11 aug 2006 0:29 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Ja, ja, onwetendheid. Ik denk dat je je lelijk kan vergissen en dat menig mensenhand meer krassen zet dan de wasstraat.
Sprekend voor mijzelf: ik weet wel zeker dat mijn P beter af is in de wasstraat dan in mijn handen (ik zet hem wel zelf af en toe in de colorwas)
Dit is natuurlijk mijn mening maar:
" Mechanisch wassen: makkelijk en mooier
Naast de voordelen voor het milieu vaart vooral uw auto er wel bij. De auto laten wassen bij een autowasbedrijf is veel makkelijker, sneller en beter voor de lak, zeker wanneer regelmatig voor een waxbehandeling wordt gekozen. Recent onderzoek van de Technische Universiteit van München heeft dit weer aangetoond. Vele autobezitters hebben de voordelen van het autowasbedrijf al ontdekt. In Nederland is er een ruime keuze aan autowasbedrijven, van volautomatisch tot doe-het-zelf boxen. Ook bestelbusjes, caravans en vrachtwagens kunnen bij autowas- en truckwashbedrijven terecht. Leden van BOVAG-afdeling WAS zijn te vinden via de website, www.bovag.nl; kijk bij producten, autowassen. Op deze site staan ook de resultaten van het onderzoek ‘Autowassen, sta er even bij stil’." Aldus de Bovag. (En ik kies altijd de Wax behandeling )
|
11 aug 2006 0:50 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Ik moet er niet aan denken,
al het vuil, zand en ellende van je voorganger in zo'n wasstraat, op mijn auto
en ik pik alle auto's en P's er zo uit, van die lelijke krassen op je lak
dat zul je bij mijn auto dus ECHT niet zien, ik was hem zelf, het is maar net hoe je het doet, en de enige plekken die je op m'n P ziet is steenslag.................................................
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
11 aug 2006 1:03 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
There is no winning from ignorence and prejudgement!
Daarom: bert964c4, je hebt helemaal gelijk dat je jou mening bent toegedaan. Maar roep nou niet te hard, ik ken je niet en weet niet hoe wijs je bent...
|
11 aug 2006 1:07 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
zo'n wasstraat met lamellen is iig een stuk minder schadelijk voor je lak dan met borstels (zoals op het fotootje), toch?
Heb ik me dan in ieder geval weer wijs laten maken.
Bovendien voor mij ook onmogelijk om de auto voor de deur te wassen (binnenstad Amsterdam)
O ja, Tetsuo uit Nuenen. Welkom.
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
Laatst bijgewerkt door ingo op 11 aug 2006 1:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 aug 2006 1:07 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Die borsteltjes zijn dus geen borsteltjes maar het nieuwste type foam. Btw: dit is een kennismakingstopic. Ik weet niet hoe dit forum werkt maar ik geloof dat er moderators zijn die hierop letten? Misschien een idee om elders een " het grote " hoe was jij je auto?" topic te starten?
|
11 aug 2006 1:09 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Och, wat is wijs, mijn auto is zwart van kleur, ik moet er niet aan denken om die borstels over mijn auto te laten rossen
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
11 aug 2006 1:11 |
|
|
Fonz
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
|
Dat zijn dan neem ik aan krasjes die recht over de auto lopen??
Bij mijn auto (een zwarte) zie ik vooral 'rondjes' als krassen, die volgens mij het gevolg zijn van handmatig wassen, waarbij men natuurlijk niet de juiste methode heeft gevolgd.
Na 2 x poetsen heb ik nu de meeste alweer bijna weg gelukkig
Ik denk dat ik het ook wel zou aandurven in de wasstraat, maar ik geef de voorkeur aan zelf wassen omdat ik dat gewoon leuk vind
Rob
|
11 aug 2006 1:17 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
twee jaar geleden 1 keer wastraat met de p 2000 euro schade, laat maar.
o ja en op de vraag waarom ziijn jullie van lamellen weer over gestapt op borstels, nou die brachten meer schade toe dan borstels.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
11 aug 2006 4:27 |
|
|
horn
PF #57
|
sorry. om 1:09 zijn er mensen die overdag wél een leven hebben en in hun nest liggen. topic alsnog gesplitst nadat ik wakker werd.
oja, en het werkt hier zo dat er al meerdere grote 'hoe was jij je auto?' topics zijn (geweest). Die kan je vinden door de zoekfunctie te gebruiken.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 aug 2006 7:15 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
buiten de vermeende schade die een borstelwasstraat aan je auto toebrengt wordt een auto ook niet echt schoon in een wasstraat, wat dacht je van:
- de velgen: deze moeten vaak alsnog vooraf met de hand gewassen worden.
- achter de spiegels, aan de binnekant van de ramenkunnen de borstels ook al niet goed bij
- de omgefelsde randen van de wielkasten
- bij het nummerbord op de achterbumper gaat het ook al niet lukken
- evenlas de uitlaatstukken, ook daar wordt maar wat overheengeveegd.
en zo zijn er nog wel wat plekken...
Het wassen in een wasstraat met de hand duurt mij bij mijn Porsche zeggen en schrijven, 10-15 minuten en dan is ie wel goed schoon....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
11 aug 2006 7:47 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
@Horn (Mod): Sorry hoor, was niet de bedoeling je af te zeiken. Overigens, ik moet er 's ochtend ook gewoon om 06.30 uit hoor
Dat ik geen zoekfunctie gebruik om meteen te zoeken naar een "wasstraat topic" is simpelweg omdat ik deze discussie niet startte, niet leidt en omdat ik geen moderator ben.
De huidige techniek van de wasstraat is niet meer dezelfde als die van een jaar paar jaar geleden. Er is echt veel veranderd en voor wie de moeite neemt dat te onderzoeken (googelen) komt daar vanzelf achter.
Tuurlijk de wasstraat makt niet je velgen zo schoon als wanneer je ze zelf poetst. Zo wast de wasstraat ook nog steeds niet de binnenkant van mijn deuren, motor kap en kofferbak. Daarentegen wel weer de onderkant van de auto en daar kom je met de hand weer niet zo goed bij. Zo als ik in een eerdere posrting al aangaf: ik zet hem nu en dan (given time) zelf in de colorwax en dan staat ie er als niet bij.
Een zwarte P moet nu eenmaal vaker in bad dan andere kleuren. Ik ben niet bij machtte dat zelf te doen en daarom de wasstraat liever een auto die voor 95% schoon is dan een vuile. En voor iedereen die nog steeds denkt dat je krassen op je lak krijgt bij een (goede!!) wasstraat: was vooral zelf, liefst met een lekker grote spons!
Voor ik het vergeet: voor diegene die bereid is een stukje te lezen over recent onderzoek naar dit onderwerp: http://www.huureenstuur.nl/BOVAG2006/Do ... wassen.pdf
|
11 aug 2006 8:43 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
dat noem ik nog eens een goede binnenkomer,welkom Tetsuo
heerlijk he, die discussies over wasstraten, deurmatten, wel/geen chromen
sierstrips, banden, xenon verlichting, type aanduiding, relais, alarm, verzekering, meetings, vermogen (geld?/pk's), de vrouw/vriendin, hardrijden, verwarming, AKK, velgen, tuning, de Ring, petjesvolk, modellen (vrouw/auto), horloges, mauken, dealers en specialisten, eeeeuuuuuhhhhhhmmmmmmmmmmmm....................................
ik weet het, het is een virus dit forum, als je het een maal te pakken hebt kom je er niet meer vanaf
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
11 aug 2006 10:51 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
craze - mooie opsomming van denk ik zo'n 80% van de onderwerpen die hier worden besproken.
Het is idd een virus... daarom heb ik de email notificatie omgezet naar mijn Hotmail, begon toch wel erg af te leiden al die forummail op het werk adres... EN ik ga vanaf morgen 2 weken op een therapeutische vakantie. Probeer het te verhalen op mijn zorgverzekering.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 aug 2006 10:59 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Nou, een spons is anders ook erg slecht, want daarin blijven stukjes zand of rotzooi zitten. Dus tenzij je de auto eerst grondig hebt afgespoten, geen spons gebruiken!!
@Tetsuo: welkom trouwens! En wat mij betreft moet je lekker zelf weten hoe jij je auto wast.
|
11 aug 2006 11:05 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
| | | | craze schreef: dat noem ik nog eens een goede binnenkomer,welkom Tetsuo heerlijk he, die discussies over wasstraten, deurmatten, wel/geen chromen sierstrips, banden, xenon verlichting, type aanduiding, relais, alarm, verzekering, meetings, vermogen (geld?/pk's), de vrouw/vriendin, hardrijden, verwarming, AKK, velgen, tuning, de Ring, petjesvolk, modellen (vrouw/auto), horloges, mauken, dealers en specialisten, eeeeuuuuuhhhhhhmmmmmmmmmmmm.................................... ik weet het, het is een virus dit forum, als je het een maal te pakken hebt kom je er niet meer vanaf | | | | |
Je vergeet toch een paar heel belangrijke:
C2/C4, nieuwere P/oude P, waterkokers/luchtgekoelden, P zakelijk rijden, Nederlandse snelheidslimiet, P koopje of niet, accu's, uitlaten, minichamps, aspirant-lidmaatschap NPC, Top Gear, motorrevisie, etc etc.
|
11 aug 2006 12:09 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
| | | | MS964 schreef: Je vergeet toch een paar heel belangrijke: C2/C4, nieuwere P/oude P, waterkokers/luchtgekoelden, P zakelijk rijden, Nederlandse snelheidslimiet, P koopje of niet, accu's, uitlaten, minichamps, aspirant-lidmaatschap NPC, Top Gear, motorrevisie, etc etc. | | | | |
goch, wat stom van mij
ik wist dat ik er een paar over het hoofd gezien had
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
11 aug 2006 12:50 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 aug 2006 13:35 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Tja, er zijn ook <censuur> die hun spons even afspoelen nadat ie op de grond is gevallen en hem gewoon weer gebruiken....
Kijk, tegen stommiteit is geen kruid gewassen (ehm, ik heb zo op de 206 met m'n trouwring een kras gemaakt tijdens het sponzen ), maar wat ik bedoelde is dat ook met het handje wassen niet altijd garant staat voor geen schade veroorzaken.
|
11 aug 2006 13:39 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik kan niet echt zeggen hoeveel keer ik een wagen met de hand gewassen heb in de 21 jaar dat ik rijdt (minstens 4 keer in de week en heel vroeger elke dag) , maar dat zullen meerdere duizenden keren zijn.
Ik heb nog nooit 1 krasje op mijn wagens gepoetst
Ik ben 1 keer door een wasstraat gegaan (daar mijn spons vastvroor op de wagen) en was niet echt tevreden over het resultaat (ondanks toen een zeer modern installatie).
Sindsdien (een kleine 10 jaar geleden) ben ik nooit meer door een wasstraat gegaan
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 aug 2006 13:48 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Nah, mn de laatste 2-3 jaar zijn veel verbeteringen doorgevoerd in de wasstraten. Heeft iemand inmiddels het pdf gelezen waar ik de link van had geplaatst? (Volgens mij niet nl)
Dat scheelt een hoop (luchtige) discussies
|
11 aug 2006 14:12 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
WHOOW!!! Je doet je naam eer aan! Respect!
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
11 aug 2006 14:15 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|