Auteur |
Bericht |
rmaas
porsche 996 targavalkenburg a/d geul
|
Help !! daar gaan we weer .........
Beste forumleden,
Ik zit nu ongeveer een maand of 18 bij dit forum en ik moet zeggen met veel !!! plezier .
Ik heb zelf weinig tijd om op allerlei onderwerpen te reageren , maar ik zit toch redelijk vaak alles te volgen,en vraag nu advies van jullie .
Ik heb vorig jaar bij Pon in leusden een 996 targa 2002 gekocht met 19000 km op de teller , dus eigenlijk bijna nieuw !
De wagen rijd geweldig , en na wat modificaties ( Porsche sport uitlaat, turbo bumpers,side skirts, zeg maar ombouw naar 40 jarig jubileum model ) is de auto in een woord geweldig
2 weken geleden bij een vriend van me op bezoek en gereden in zijn nieuwe 997 carrera S en ja hoor dat is toch weer even wat anders , dus...........daar gaan we weer ............, wil ik op zoek gaan naar een 2004/2005 997 carrera of een 997 carrera S
Ongelooflijk ! denk je ik rij in de perfecte sportcar,zit er toch wel weer veel verschil tussen de 996 en 997 of niet ????........
Gaarne eens jullie mening hierover, gaan voor 997 c of cS of in die geweldige Targa 996 blijven rijden .
Als ik zo eens rond kijk moet ik denk ik toch wel voor een 2004/5 997 wel een 40 k bij leggen ( als ik ze uberhaupt nog over heb , na alle verbouwingen in onze zaak )
enfin , eerst maar eens wat adviezen svp
met vr gr
rmaas
|
03 aug 2006 22:11 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Ik denk dat je altijd dat probleem wel blijft houden dat je na enige tijd weer iets anders wilt wat jonger, nieuwer etc is. Ook eventueel na aanschaf 997 zal er weer iets anders leuks zijn. Maar in alle eerlijkheid ben ik al stik jaloers wat je nu hebt. Succes
|
03 aug 2006 22:14 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Help !! daar gaan we weer .........
rmaas, er bestaan moeilijker dilemma's in het leven
vraag het eens aan F@rgo, voorheen reed hij 996 C2, nu een erg mooie 997S
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
03 aug 2006 22:22 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Het is maar net wat voor gevoel je erbij hebt.
Als je denkt dat de 997 veel meer plezier geeft dan je 996 targa(geweldige auto), moet je het dus doen, en dan speelt geld geen rol, bedenk wel dat de veranderingen die je hebt aangebracht niet veel extra op zal leveren bij eventuele inruil.
Ik wens je veel sterkte bij dit "probleem"
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
03 aug 2006 22:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Help !! daar gaan we weer .........
... ga ook eens in een (wat) klassiekere Porsche 911 rijden
|
03 aug 2006 22:29 |
|
|
horn
PF #57
|
ik was al blij dat ik een 964 kon kopen...
qua rijden kan ik je niet helpen. ik vind een 997 S wel mooier dan een 996 targa. Maar ja, dat is zo persoonlijk.
ik zou zeggen - neem er eens eentje een dagje mee en kijk dan wat je meer kix geeft. en 40K, da's een hoop geld (tenzij de belasting meebetaalt, dan is het alweer een stuk minder )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 aug 2006 22:49 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik kan niet uit veel ervaring spreken. Heb wel aardig wat 996'en gereden en maar twee maal in een 997 en het is allemaal weer wat mooier en soepeler maar of ik als ik in jou schoenen stond dat nu 40.000 extra waard zou vinden.
Maar goed het blijft persoonlijk. Zoals al opgemerkt gewoon eens een dagje mee gaan rijden en kijken of het echt zo'n verschil is dat je de meerwaarde er voor hebt
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 aug 2006 22:53 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Geef mij dat probleem...
Als je ´t kan betalen, gewoon doen. Mijn prive mening.
1 keer in een 997S gereden, wat een strak sturend ding zeg
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
03 aug 2006 23:04 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Bezit van de zaak, einde van het vermaak
Weet dat een 997 geweldig rijdt, de 996 nooit gereden...desalniettemin de Targa-996 blijft een plaatje
|
04 aug 2006 9:24 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Dat zijn de "problemen" van het leven : je proeft van iets beters, iets nieuwers en je zegt bij jezelf "dat wil ik ook ". Wel, als je de mogelijkheden hebt, doe het dan gewoon ! Denk gewoon eens goed na over het financiële plaatje, extra verzekeringspremie (want duurder) niet vergeten enz...
|
04 aug 2006 9:41 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Ik vind de 997 qua uiterlijk aanmerkelijk mooier dan de 996. Ook de prestaties zullen wel beter zijn, tis allemaal weer nieuwer.
Ik zou het meteen doen
Die eur 40k, dat is overigens ruim voldoende om mijn auto te kopen. Zucht. Nou ja, binnenkort win ik weer de staatsloterij.
|
04 aug 2006 9:45 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Precies voor een klein beetje meer koop ik mijn 996
Volgens mij win ik de staatsloterij trouwens hoor, het is dit keer mijn beurt
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
04 aug 2006 13:28 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ik zou voor die 40.000 Euro een leuke 964 Turbo (965) erbij kopen
2 Auto's, "nieuw" en vrij ouderwets..... 2 belevingen
Die nieuwere 997 is eigenlijk meer van hetzelfde en dan ietsje beter. Zo'n oudje levert plezier van een heel ander kaliber
Buiten dat feit, kun je natuurlijk ook gaan voor een 993 voor iets minder geld, of voor een nóg oudere of non-turbo voor minder geld
Ik denk dat je met 20K al héél wat kan! en daar kan die 997 niet tegenop!
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
04 aug 2006 17:21 |
|
|
FS1
|
Vloeken in de kerk natuurlijk maar kijk voor ervaringen over 996 en 997 ook eens op
http://forums.rennlist.com/rennforums/
of
http://www.6speedonline.com/forums/
De "overstappers" lijken tevreden.......
|
04 aug 2006 18:34 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
tja rmaas, eerst heb je een 996, dan wil je een 997.
...en als je daarna toevallig in een GT terecht komt dan wil je die 997 ook weer niet meer.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
04 aug 2006 19:55 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
...of in een Turbo...kortom ; mooiere cq snellere zullen er altijd volgen...tis heel persoonlijk wat je er voor over hebt , daarin kun je jezelf niet laten raden door anderen is mijn mening...
|
04 aug 2006 20:02 |
|
|
Gerco
|
Ik kreeg van TJ ook eens de sleuteltjes van een hele mooie 997S dus ik weet dat ie HEEL fijn rijd inderdaad !
De 997 is nou eenmaal een hele mooi auto waardoor veel mensen hun 996 inruilen en daarom ook zijn er zoveel 996'en te koop tegenwoordig
Of jij je daar ook onder moet scharen, ligt eraan of je nog ECHT tevreden bent met wat je hebt of dat je voor jezelf een gegronde meerwaarde ziet in de 997. En of je het er voor over hebt natuurlijk. Als je nou zegt van ja ik zit tegen die 40k aan te kijken en ik heb geen idee hoe ik die ga besteden, kan een 997 een leuke besteding zijn... Aan de andere kant, als jij (of je evt partner !) er nog wel een leuke andere besteding voor heeft kan je natuurlijk ook NIET die 997 kopen.
tja keuzes keuzes he, het leven is zwaar....
_________________________________________ turbo rulezz
|
04 aug 2006 20:20 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Ja, vooral door dit soort van luxe-problemen...
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
05 aug 2006 7:10 |
|
|
horn
PF #57
|
je zag wel de voordat je deze vreemde reactie plaatste?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 aug 2006 7:39 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
'tuurlijk Horn Ik kamp momenteel ook met zo'n soortgelijk luxe-probleem in m'n zoektocht achter een 993TT...
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
06 aug 2006 7:27 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
??? Wat heb je verloren dan Chris, achter die TT?
|
06 aug 2006 9:53 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Dat o.a. m'n smaak van kleur nu net zo is dat er niet zoveel van te vinden zijn. Maar ik neem er wel mijn tijd voor ook...
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
06 aug 2006 10:00 |
|
|
dennis964
964 C2 Amethyst
|
doe mij die ma (997)
_________________________________________ Walter Rohrl: "...und jetzt bitte richtig gasgeben!"
|
06 aug 2006 10:15 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Re: Help !! daar gaan we weer .........
Niet.
Als je bakken met geld hebt, kun je altijd de nieuwste Porsche kopen.
Voor de meesten van ons is dat alleen niet de echte wereld.
Tenzij... je bij die mensen hoort die altijd weer iets anders moeten kopen omdat DAT eigenlijk de hobby is.
Dan moet je blij zijn dat je 40k euri lichter mag gaan worden...
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
06 aug 2006 11:15 |
|
|
erwin996
M140i
|
Rij-ervaring met de 996 heb ik niet, wel met een 997S. De 997 zal ongetwijfeld beter rijden en in alle opzichten een modernere auto zijn. Als je het geld zo hebt liggen, zou ik het direct doen. Ik vind de 997 qua model ook een stukje mooier (hoewel de post facelift 996 niet verkeerd is). Maar inderdaad, straks heb je een 997 en dan mag je even proefrijden in een 997 Turbo of een 997 GT2 Dan rijd je voor je gevoel wellicht wéér in een minderwaardige auto Bedenk dus goed wat je werkelijk wilt. Natuurlijk is een 997 mooier en beter, maar kan je het geld missen of heb je andere bestedingsmogelijkheden? En hoe blij ben je nu werkelijk met je huidige auto? Een proefrit in een auto uit de jaren 80 en daarna direct overstappen in jouw 996 targa kan heel verhelderend werken en je doen beseffen in welke auto je nu eigenlijk rijdt
|
06 aug 2006 12:32 |
|
|