| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
100.000 km en veel steenslag ? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=9916 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Der Ferry [ 13 aug 2006 22:01 ] |
Berichttitel: | 100.000 km en veel steenslag ? |
Ik ben gisteren naar een 993 gaan kijken die bij een particulier te koop staat . Een hele mooie zwarte met zwart interieur ( hele mooie combinatie) . de auto zag er vrij goed uit , maar er was 1 probleem De bumper en de lichten vooraan stonden vol steenslag . Niet hier en daar een tikkeltje , echt heel veel . Maar volgens de verkoper heeft de Porsche maar 103.000 km gedaan , het onderhoudsboekje bevestigd dit . Is dit mogelijk vraag ik me af , zoveel steenslag bij maar 103K km Ofwel reed deze man dagelijks over een grindpad achter een vrachtwagen Ofwel is dit een auto met 250.000 km en een vals onderhoudsboekje Wat denken jullie ( vooral de 993-rijders met ongeveer 100.000 km) |
Auteur: | Jurgen [ 13 aug 2006 22:06 ] |
Berichttitel: | |
Is heel goed mogelijk. |
Auteur: | MS964 [ 13 aug 2006 22:12 ] |
Berichttitel: | |
Klopten de km-standen in het boekje? Hiermee bedoel ik: was het een logische opbouw? En stonden er jou bekende specialisten of dealers in? Die zou je misschien 's kunnen bellen. Hebben jullie in België iets wat wij in Nederland de NAP (Nationale Autopas) noemen? |
Auteur: | Double G [ 13 aug 2006 22:16 ] |
Berichttitel: | |
Zeker op donkere kleuren valt steenslag goed op, omdat als ondergrond vaak witte of grijze grondlak wordt gebruikt. Maar van 100.000 snelwegkilometers heb je volgens mij meer kans op steenslag dan van 100.000 plezierkilometers over polderweggetjes. |
Auteur: | Der Ferry [ 13 aug 2006 22:26 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Er stonden geen eigenaardigheden in het onderhoudsboekje , naar de naam van de dealer heb ik helaas niet gekeken . Spijtig genoeg is er in Belgie geen autopas , ze zijn er wel mee bezig ( al een jaar of 6 ) |
Auteur: | ECT [ 13 aug 2006 22:32 ] |
Berichttitel: | |
Denk ook aan teveel bumperkleven Als ik een bumperklever heb rijd ik graag op dat gedeelte van de weg waar veel grind is, dus meer richting vangrail. Je merkt vanzelf de opspattende steentjes. De bumperklever krijgt de volle laag. Moet je zien hoe snel ze afstand nemen. |
Auteur: | Devils son [ 13 aug 2006 23:18 ] |
Berichttitel: | |
Zeker de lakken op waterbasis zijn gevoelig voor steenslag. En op de snelweg is het vaak raak met steentjes. Om maar wat te noemen: Ik heb de afgelopen week maar liefst twee keer op bezoek gemogen bij Carglass. En nee, dat lag niet aan bumperkleven oid. |
Auteur: | Double G [ 13 aug 2006 23:19 ] |
Berichttitel: | |
Laat me raden, ze hebben daar lekkere koffie |
Auteur: | Devils son [ 13 aug 2006 23:20 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nee. Geen lekkere koffie en ik ben zelf al geen liefhebber van koffie. |
Auteur: | horn [ 14 aug 2006 1:06 ] |
Berichttitel: | |
Als de auto goed is (vooraf laten keuren door specialist!) gewoon het overspuiten van de kop meenemen in de onderhandelingen. En zorgen dat ze bij het overspuiten van de kop een zwarte kleur als grondlaag nemen. Als het goed voelt zou ik door steenslag niet gaan twijfelen. Heb overigens laatst een 4 jaar oude zwarte 996 turbo gezien met nog geen 45K op de teller met een vreselijke hoop steenslag. Eigenaar ("tja, dat ding is gemaakt om mee te rijden, hattie maar geen turbo moeten worden" ) zei dat voornamelijk gebeurd was in één vakantie in Frankrijk en Spanje. |
Auteur: | Gerco [ 14 aug 2006 1:55 ] |
Berichttitel: | |
Neus overspuiten kan inderdaad best noodzakelijk zijn met rond de 100.000 km. Toen ik mijn 4S kocht met 117.000 had deze blijkbaar ook best veel steenslag en werd dus door Theo Jansen ook overgespoten op zijn kosten. Ook had de voorruit een barst dus moest vervangen worden en ik kreeg een splinternieuwe ruit. Goh da's nou jammer he Dus alleen op die steenslag zou ik niet afgaan bij de aankoop van een auto ! Er zijn nog zoveel meer punten waar je naar kijken als je enigzins twijfels hebt over de auto. Papieren, algehele staat, interieur en meer. Je kan natuurlijk de auto een AKK geven om het zeker te weten. |
Auteur: | molen934 [ 14 aug 2006 7:08 ] |
Berichttitel: | |
Ook ik kocht mijn 993 met 100.000 km en veel steenslag Keek er ook van op, maar ze liggen behoorlijk laag en vangen veel op Verkocht laatst mijn BMW met c.a. 70.000 km en eigenlijk geen steenslag Keek ook het onderhoudsboekje goed na en alles klopte toch |
Auteur: | ER [ 14 aug 2006 7:12 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Kan? Moet, zul je bedoelen Gerco? Laten we de algemene aankooptips voor een Porsche niet uit het oog verliezen. Een AKK is essentieel, zéker in geval van een particuliere aankoop (dus zónder garantie)! |
Auteur: | Joost993 [ 14 aug 2006 8:48 ] |
Berichttitel: | |
Ook hier pas 60.000km en toch ook al wat steenslag te zien, vooral op de lampen en aan de onderkant van de bumper/spoiler bovendien zie je op een zwarte natuurlijk veel sneller steenslag als op bijv een zilver kleurige. Een 911 zonder steenslag bestaat niet of hij moet nieuw of net gespoten zijn . Ik zou de auto er niet voor laten staan. |
Auteur: | molen934 [ 14 aug 2006 8:58 ] |
Berichttitel: | |
993 C2 middenlimburg Geplaatst: 14 Aug 2006 8:48 - -------------------------------------------------------------------------------- Ook hier pas 60.000km en toch ook al wat steenslag te zien, vooral op de lampen en aan de onderkant van de bumper/spoiler Klopt helemaal |
Auteur: | Der Ferry [ 14 aug 2006 10:36 ] |
Berichttitel: | |
Een keuring is voor mij ook een must , als de verkoper dat niet wil dan mag hij een andere koper zoeken . Zijn vraagprijs is 32.000 euro , als hij de kost van het herspuiten en nieuw glas in de lichten er vanaf doet ziet het er goed uit . ps : de verkoper is de schoonvader van een vriend van mij en hij kent ook mijn vader goed ... heel lastig bij het onderhandelen |
Auteur: | FROST [ 14 aug 2006 10:53 ] |
Berichttitel: | |
ik en mijn vriend hebben nu een kleine 100 kilometer met die 924 gereden en we hebben er nu al steenslag bijgekregen ( langs de dijk effe op de staart getrapt en er dan achter komen dat er allemaal kleine K**steentjes liggen!!!!!!!!!! ARGG!! ) Het is dus goed mogelijk dat die 993 hetzelfde is ondergaan... |
Auteur: | 911-lover [ 14 aug 2006 11:19 ] |
Berichttitel: | |
Mijn CS had quasi geen steenslag toen ik ze kocht. Maar nu zijn er idd al een paar duidelijke beschadigingen . Hoe zou dat komen Och weldra straalt ze weer als nieuw |
Auteur: | Paul II [ 14 aug 2006 11:27 ] |
Berichttitel: | |
Is heel goed mogelijk, inderdaad Vooral met leuke ritjes en natuurlijk wat meer snelheid, want dan zijn de tikjes groter Het ergste is mij overkomen in Belgie (sorry): vrachtwagen met glasafval achterin bleek nogal 'gelekt' te hebben op een traject; steeds weer dat getikkel op de auto en uiteindelijk achter de 'dader' nog eens. Dat zijn dus niet gewoon ronde, gladde steentjes maar scherpe rotstukjes die echt vreselijk happen in de lak En overspuiten lijkt leuk, maar voor hoe lang is het mooi En de eerste beschadiging zie je het meeste En de voorruit ook....., die van mij heeft geen barst, dus daarmee moet je soms een beetje geluk hebben, want ik ga niet 'helpen' |
Auteur: | horn [ 14 aug 2006 11:30 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
koelvloeistof? |
Auteur: | maurice [ 14 aug 2006 12:09 ] |
Berichttitel: | |
Is niet zo raar dat er een hoop steenslag op zit. Zeker met het huidige SOAB, hogere snelheden en wat dichter op de voorganger rijden is de kans groot op een redelijk gespikkelde auto. Inderdaad kijken of je het in de onderhandelingen mee kunt nemen maar ik zou de auto er niet voor laten staan als ie verder goed is. |
Auteur: | 911-lover [ 14 aug 2006 13:44 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Ik had eigenlijk de steenslag bedoeld door autostradekilometers aan iets hogere snelheden , maar je bent schijnbaar goed geinformeerd |
Auteur: | ome piet [ 14 aug 2006 14:55 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 100.000 km en veel steenslag ? | |||||||||
Motorkap bij 75.000 gespoten en nu bij bijna 110.000 is ie er wel weer aan toe... |
Auteur: | Paul II [ 14 aug 2006 15:10 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Overigens Ome Piet: de motor zit bij een 911..... |
Auteur: | maurice [ 14 aug 2006 18:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
En 170 in z'n achteruit is nog knap lastig sturen, achterstevoren gedraaid in je stoel turend door dat kleine achterruitje |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |