Auteur |
Bericht |
Kampersjaak
|
waarop te letten bij een aankoop van een 944?
Hallo,
Ik ben hier nieuw, de rede dat ik hier ben is omdat laatst een 944 mijn aandacht had getrokken.
Nu vond ik dit wel een mooie auto, maar veel mensen raden dit af omdat er toch veel problem mee zijn.
Dus waarop te letten bij een aankoop van een 944?
De puntjes dat altijd kapot gaat of altijd slecht is of is geweest.
En liggen er in alle 944's een porsche blok?
of is dat het zelfde verhaal als bij een 924?
Ik weet er dus nog niet zoveel vanaf zoals jullie zien.
Ik hoop hier dus iets meer te weten te komen voordat ik iets koop
alvast bedankt om op je toetsenbord te drukken
|
16 aug 2006 20:22 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
HOi Kampersjaak,
Allereerst welkom
Tja waar moet je op letten, op heel veel dingen eingelijk.
Waar je vooral niet op moet letten is dat je verliefd wordt,
probeer zo zakelijk mogelijk naar de auto te kijken.
Ja alle 944 hebben een porsche motor.
Welke type je gezien hebt maakt nogal wat uit voor de eventuele
onderhoudskosten.
Je hebt eigenlijk 3 soorten, NA, 16V en de turbo
Elk type kent weer 2 uitvoering
NA: 2.5 liter motor later vergroot naar 2.7 beide ongeveer 163 pk
944S (16V) 190pk die is later opgeboord naar 3 liter met 211 pk
2.5 Turbo 1: 220pk Turbo 2 250 pk
Dat is even in vogelvlucht de modellenreeks.
kijk anders ook even op www.porsche-944.nl
Wat verstandig is, hangt van je budget af en wat je wilt gaan doen met de auto. Eingelijk voor elke type geldt, betrouwbaar MITS goed onderhouden.
En dat onderhoud kost gewoon meer dan bij een corsa. Maar is nog steeds te overzien en hey het is een hobby. Dus geen afrader, wel bedenken dat je budget beschikbaar houdt voor na de aankoop Kopen is 1, blijven rijden is 2.
Daarom is het gewoon een must om dit type autos voor de koop te laten keuren door een Porsche specialist. Kost je 150 euro ongeveer, maar vertelt je wel de staat van de auto en een raming van de komende kosten.
Naast de kosten kun je erg veel fun hebben met dit type auto. De turbo is wat grilleger, maar de andere type leveren hun vermogen heel makkelijk af en maken het mogelijk om makkelijk snel te rijden. Je stapt altijd uit met een permagrin
Staat de auto die je gezien hebt ergens op het net, misschien is het een bekende auto voor op dit forum.
groet
DeniS2
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
16 aug 2006 21:12 |
|
|
LuKe
Zuid-Limburg(B)
|
_________________________________________ LuKe's force.....it is a 718 Boxster S ! (ex-944S2 ex-987 Boxster S)
|
16 aug 2006 22:58 |
|
|
Kampersjaak
|
bedank voor de snelle reacties
ik heb een 924 gezien irl. in de auto gezeten enzo. eerste blik was niet zo geslaagd.
maar hoelanger ik erna bleef kijken hoe mooier het werdt.
toen kwam ik de 944 tegen. nog meer mijn smaak.
genoeg gehannes over mij.
heeft de 944 ook nog fabrieksfoutjes? of slijtage onderdelen die snel slijten? dus iets waar je echt op let als de auto op een brug staat?
ik heb nog geen 944 op het ook op internet.
ik wou eerst eens kijken of het het waard is. de kosten voor onderhoud enzo.
|
17 aug 2006 22:52 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Waar je op let is of alle fabriek stickers nog op hun plek zitten,
anders is de auto gespoten en wat is daar de reden dan van
Kijk naar de remklauwen of er niet te veel corrosie tussen de klauw en het glijpaatje zit
Dikte van de schijven en de blokken
Werken alle electrische onderdelen
Wat is de onderhoudshistorie, wanneer is de koppeling voor het laatst vervangen en wanneer de ditributie
In het geval van de 16V wanneer zijn de glijplaten van de kettingspanner vervangen
Kijk even bij de kenteken verlichting achter, begint vaak wat te roesten
De bak wil nog wel eens een zingend geluid maken. Krijg je er alleen uit met een revisie, beinvloed niet het rijden wel misschien je irritatie.
Zijn de bakken aan de zijkant van de bagageruimte nog droog
Verder gewoon met je gezonde verstand kijken naar de passingen etc. Over de rest niet te druk maken, daar kijkt de specialist wel naar tijdens de AKK
Onderhoudskosten is nog al afhankelijk van het type en de staat waarin je de auto koopt.
Ik houd voor mezelf toch rekening met een 2000 euro aan regulier onderhoud. Dat is bijvoorbeeld dit jaar opgegaan aan een set nieuwe zomerbanden en een ditributiewissel met kettingspanner.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
18 aug 2006 7:25 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Hoi,
Welkom op het forum!
Even kort: ik lees in jouw berichten dat je op zoek bent naar een leuke auto, wellicht een 944. Wat mij wel gelijk opviel was de minachting tegenover de 924. Ik heb er laatst zelf één uit 1981 gekocht en ik kan je vertellen: ze zijn super!! Hoewel er geen Porscheblok inzit maar een Audi100blok. ( geen porscheblok geen ECHTE porsche??? )
Tegenwoordig zijn goede modellen van de 924 schaars, maar aan het oplappen van zo'n auto zul je veel plezier hebben, zeker als je genoeg centen hebt! En over het rijgedrag: net als elke andere Porsche ook gaat het loeihard en strak door de bochten!!
Maar ja, een 944, daar is ook niets mis mee hoor! Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je em mooier vind. Hij is een paar jaar jonger, een porsche blok, redelijk goedkoop in aankoop en onderhoud, en hij rijdt nog best zuinig ook. ( zuiniger dan een 911 ECHT WEL! )
Bye The Way; je kunt natuurlijk altijd wat ads uit het internet hier plaatsen, de mensen die zelf een 944 hebben weten de rotte appels er errug snel uit te plukken!! Kijk je ook niet al te blind op Marktplaats, veel van die wagens zijn er slecht aan toe en worden veel te duur verkocht!
Ik had tot nu toe mazzel met mijn 924, maar ik heb er zelfs nog veel te veel voor betaald, dikke 3500 euro. En zelfs DAN zijn niet alle problemen verholpen.........altijd wat centjes achter de hand houden dus
Veel Succes!!!
_________________________________________ DENK HELDER
|
18 aug 2006 10:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
18 aug 2006 10:28 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
@Frost ik kan het niet laten hier even op te reageren
Sorry ik lees hier geen minachting in. Hij vind de 944 nou eenmaal mooier smaken verschillen gelukkig. Ga aub nou niet iemand aanspreken op het feit dat iemand jouw type porsche minder vind dan een ander. Het lijkt er misschien nu op dat ik de 944 verdedig en laat ik die nu ook net rijden. Mij zal het een worst wezen dat anderen mijn Porsche niet mooi vinden. Hij is van mij, niet van hun. Lees ik hier enige minachting Onderhoudskosten zijn toch echt erg afhankelijk van het type dat je hebt. Gelukkig is het beter te betalen dan de onderhoudskosten van een 911, anders was ik nu nog Porsche loos waarschijnlijk. Maar goedkoop wil ik het niet noemen. Revisie van een Turbo, Kettingspannen van een 16V vervangen zijn niet de rekeningen die ik zo even aftik.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
18 aug 2006 11:07 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
*zucht* Ik hou mijn bek wel
_________________________________________ DENK HELDER
|
18 aug 2006 11:44 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
@Denis: heb juist dezelfde gedachte als jou..
@Babs: centjes komen wel, geduld en hard werken ...
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
18 aug 2006 11:48 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
IK heb het niet eens over de centjes want die komen inderdaad wel, het gaat mij er meer om dat ik hier blijkbaar mijn mening niet kan geven zonder dat daar iemand weer met een vernietigende preek over gaat houden, met andere woorden IK ben jong en IK heb er geen verstand van en IK ben blond Nou dan hou ik mijn mond wel hoor! Geen probleem.
Ten eerste heb ik helemaal GEEN probleem met de 944, integendeel, het zijn wel aparte auto's, maar ik heb gewoon het gevoel dat de 924 de grond ingetrapt word omdat er geen echte porsche-motor in zit. SO WHAT!!?? Je hebt er net zo veel plezier van! En ik heb wel degelijk gehoord dat een 944 ZUINIGER is dan een 911 uit diezelfde tijd.
En wat onderhoud aangaat: lijkt me dat onderdelen voor een 911 een stuk duurder zijn dan bij een 924/944...................wat dat aangaat heb ik soms echt een hekel aan discussies. Niemand komt er uit want iedereen zegt weer wat anders.
Back to topic now,
ik ga me niet meer bemoeien met wat een ander wil kopen en wat hij/zij mooi vind.
_________________________________________ DENK HELDER
|
18 aug 2006 12:00 |
|
|
Jort
Groningen
|
Eigenlijk zijn er ruwweg maar 2 categorieën: NA en Turbo
_________________________________________ Tjolk.
|
18 aug 2006 12:01 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Je vergeet nog een belangrijke Frost: je bent een vrouw (= wisselturig! ) Vandaar denk ik bij dit denk:
Tuurlijk......
|
18 aug 2006 12:06 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
*Ik ga er niet op in, ik ga er niet op in, ik ga naar mijn werk..ik ga me nergens meer mee bemoeien, ik verpest het topic toch alleen maar weer..maar ik zeg wel: wat heeft dat met het Vrouw zijn te maken?? Ik ben onschuldig!!*
_________________________________________ DENK HELDER
|
18 aug 2006 12:11 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
18 aug 2006 12:16 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Frost, Beetje last van een
-complex? Nergens voor nodig hoor....Hier worden alle P's gerespecteerd, 924, 944, 356, 911, maakt niet uit, zelfs op een CGT wordt niet neergekeken.
|
18 aug 2006 12:20 |
|
|
Jort
Groningen
|
Zo leer je nog eens wat over vrouwen
_________________________________________ Tjolk.
|
18 aug 2006 12:33 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
WOW, serieus verhaal zeg!!!
T'is dat ik het niet zo snel nodig zal hebben , maar voor potentiele kopers zeer aanbevolen - kennis van Duits helaas wel nodig -
Vond ook nog enkele opmerkingen over Frostschutz.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 aug 2006 12:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
18 aug 2006 12:47 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
18 aug 2006 12:49 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik denk dat er genoeg zijn onder ons (zoals ikzelf) die een 924 of 944 gebruiken als optapje in de wereld van P. Ik heb zelf ook 7 jaar met een 944 gereden en toen de financiele middelen bij elkaar gespaard voor een 911. Ik heb de 944 verkocht wegens plaatsgebrek, want als ik de ruimte had gehad zou ik hem niet weggedaan hebben. Het is gewoon een hele fijne goed rijdende auto! En mensen die zeggen dat het geen echte P is zijn waarschijnlijk gewoon jaloers op het feit dat zij geen P hebben!. En trouwens, ik koop een auto voor mijzelf en niet voor de buitenwereld! En niks is toch mooier om te kunnen dromen wat de volgende wordt
_________________________________________ NPC 0577
|
18 aug 2006 12:59 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
De 944 niet (althans de onze niet , maar dat zal wel te maken hebben met zijn gebruik ) maar de 968CS zeker. Ik moest het niet proberen met mijn elver (waar ik meestal wel zéééér rustig mee reed) met 1 tank (naargelang rijstijl) tussen de 700 en 870km te rijden
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
18 aug 2006 14:10 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Ik ben noch jong noch oud, heb donker haar en heb een matig verstand, dus ... kop op Frost, dit was geen vernietigende preek. Je mag je mening geven, alleen mis je soms de nuancering en vertaal je jouw situatie en ervaring 1:1 naar die van een ander en over de hele transaxale reeks. Je haalt er een gevoel bij die in dit draadje helemaal niet geuit wordt door Kampersjaak. Hij geeft aan dat naar mate hij langer kijkt hij de 924 steeds mooier vindt. Hij vraagt alleen of in de 944 ook niet porsche blokken zijn gemonteerd. Hij geeft geen waarde oordeel hierover. 1980 - 911 sc 12,6 l/100km 1976 - 924 - 9,0 l/100km 1984 - 911 3.2 - 9,8 l/100km 1982 - 944 - 8,6 l/100km 1990 - 964 - 11,5 l/100km 1985 - 944 T - 9,2 l/100km 1989 - 944S2 - 9,7 l/100km Bron: Porsche serienfahrzeuge und sportwagen seit 1948 Dus ja is 944 zuiniger. In je post vergelijk je alleen het verbruik met de 911, niet de onderhoudskosten. Welkom op een forum: fo·rum (het ~, fora/~s) 1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden 3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz. Dus wanneer je hier je mening geeft kun je ook een reactie terug verwachten. Helemaal als je er dingen bij haalt die niet gezegd zijn, je eigen visie niet kunt nuanceren, dan wel je mening niet goed kunt onderbouwen. Niemand verwacht hier dat je alles weet, maar wanneer je iets niet helemaal weet, post het dan niet als een waarheid. Want dan kun je hier een reacte verwachten Discussie is niet per definitie zo dat je er uit moet komen. Het is leuk om een ander te vertellen over de manier waarop jij er tegen aankijkt. Door deze verschillende invalshoeken kun je je eigen visie verrijkken en misschien aanpassen. Dus blijf discusseren. Een goed advies, maar sorry ik kon een glimlach niet onderdrukken dat nou net jij deze raad geeft.
Dus Frost, trek je bek open, denk even na en begin dan te tikken
En nu weer aandacht voor Kampersjaak
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
18 aug 2006 17:33 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Damnnnn, zo weinig zit toch echt aan 11 à 12l hoor...
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
18 aug 2006 17:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Dat is ook een 'af-fabriek' lijstje
Vandaar mijn voorbeeld over de SC en de 944
Olaf -ooit een golfje gehad die na 4 jaar 7 kilometer minder per liter reed dan bij aanvang-
|
18 aug 2006 17:42 |
|
|