Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:38

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Targa lawaaierig of niet? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 uit '91 996 cabrio uit 2000
Amsterdam
Bericht Targa lawaaierig of niet?
Momenteel wordt er op het forum een 964 targa aangeboden. Zelf ben ik opzoek naar een coupe omdat ik ervan uit ga dat een targa (hoe mooi ook) een hoop extra windlawaai etc oplevert. Ik wil de auto als daily driver gebruiken en ben bang dat het comfort er een stuk op achteruit ga wanneer ik een targa neem vergeleken bij een coupe.

Wat is jullie ervaring met de 964 targa?

15 aug 2006 21:20
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Targa lawaaierig of niet?
Cash schreef:
Zelf ben ik opzoek naar een coupe omdat ik ervan uit ga dat een targa (hoe mooi ook) een hoop extra windlawaai etc oplevert. Ik wil de auto als daily driver gebruiken en ben bang dat het comfort er een stuk op achteruit ga wanneer ik een targa neem vergeleken bij een coupe.

Wat is jullie ervaring met de 964 targa?

:idea: Ga zelf eens met een targa (en een coupé) rijden :!:
Na een proefrit hoefde ik niet meer te twijfelen tussen een targa en een cabrio. :wink:

15 aug 2006 21:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Eric Leg dat maar eens uit?
@Eric4C

Laatste zin "qoute " na een proefrit met een targa was ik er al uit, het is uiteindleijk een CABRIO geworden, maar , is die CABRIO dan windgeruis armer dan een Targa ?

Ik dacht dat dat elkaar niet of nauwelijks scheelde...

15 aug 2006 21:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
EriC4C schreef:
:idea: Ga zelf eens met een targa (en een coupé) rijden :!:
Na een proefrit hoefde ik niet meer te twijfelen tussen een targa en een cabrio. :wink:

Uiteraard wil ik dit zelf ook gaan testen maar ben alvast benieuwd naar andere meningen. Das goed voor je relativeringsvermogen :wink:

15 aug 2006 21:47
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Martin K. schreef:
..... is die CABRIO dan windgeruis armer dan een Targa ?

Ik dacht dat dat elkaar niet of nauwelijks scheelde...

Mijn ervaring is dat zowel open als gesloten er een verschil is tussen een targa en cabrio wat het effect van de wind betreft.

Gesloten: Het dak van een targa sluit op de voorruitstijl en dat van een cabrio aan de achterzijde tegen de voorruitstijl. :idea: :wink:

Open: Veel minder last van werveling van wind in een cabrio met windschot dan bij een targa (uiteraard zonder windschot).

Cash schreef:
Uiteraard wil ik dit zelf ook gaan testen maar ben alvast benieuwd naar andere meningen. Das goed voor je relativeringsvermogen :wink:

Ik zou eerst zelf onbevooroordeeld gaan ervaren en mijn mening vervolgens tegen die van anderen hier houden. :wink:

15 aug 2006 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Maak je geen zorgen ik kan het aan

15 aug 2006 22:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Destijds proef gereden met een 964 Targa.
Ook ik vond het lawaai te heftig.

Hoe Eric (Eric4c) ook al eerder schreef over de bevestiging van het dak, slaat de spijker exact op de kop.

15 aug 2006 22:18
Profiel Twitter 
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

een targa maakt wel wat meer lawaai .het dak is 9 van de tien keer niet helemaal water dicht dus als je er een heel jaar mee gaat rijden zo ik het niet doen.in de zomer is het heel leuk zonder dak en op de snelweg tot 120km goed te doen wat het lawaai aangaat.
ook als de wagen gesloten is gaat het wind geruis rond de 140 beginnen.dus daar hoef je het niet voor telaten.
ik zelf heb voor de winter een winter kap.
die kan niet worden opgevouwd.en er zit een extra isolatiemat aan de binnen zijde in,
ook heb ik er allemaal nieuwe rubbers opgezet zowel aan de wagen als aan het dak.kostt wel een paar centen maar dan heb je ook wat.
als je nog vragen over de targa hebt hoor ik het graag.

gr anton964

15 aug 2006 23:30
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Targa verkocht vanwege het lawaai en ongemak .... nu al bijna 4 jaar een 964 cabrio :wink:

15 aug 2006 23:32
Profiel WWW Facebook 
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
wat voor ongemak Olaf?

anton964

15 aug 2006 23:36
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
anton964 schreef:
wat voor ongemak Olaf?

Zo'n dakje dat je moet vouwen en of in de koffer of op de achterbank mee moet nemen :!:

.... want als je het thuis laat :(

Daarbuiten is mijn ervaring dat de Targa veel meer lawaai maakt dan de Cabrio ... zowel met het dakje er in als met het dakje er uit :idea:

Ik denk dat de echte Targist in Spe even op input van ErikE moet wachten :idea: :wink:

15 aug 2006 23:40
Profiel WWW Facebook 
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ja wat het lawaai aan gaat weet ik niet heb nog nooit in de cabrio gereden.
maar om het nu moeite te noemen om het dak er af te halen.
ik heb de tijd net op genomen en ik doe er 1.15min over om het dak van de auto te halen op tevouwen en in de koffer te stoppen.
ik denk dat je met een cabrio dak toch niet zoveel snelle bent.het is dan wel druk op de knop maar dam moet ook de hoes er nog netjes over heen.
nee ik denk niet dat je de targa daar voor moet laten schieten.mischien wel voor een cabrio.

anton964

15 aug 2006 23:49
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
anton964 schreef:
nee ik denk niet dat je de targa daar voor moet laten schieten.mischien wel voor een cabrio.

Beter een goede Targa dan een slechte Coupe :wink:

15 aug 2006 23:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Wij rijden een oude targa, maar daar is het windgeruis toch wel behoorlijk. Vanaf een kilometer of 60 per uur begin je al iets te horen, maar tot de 100 wordt dat niet veel meer.
Maar laatst met mijn vader in 2 dagen 950 kilometer gereden en de hele tijd open, ook op de snelweg met snelheden van rond de 130 (en zelfs nog een uitschieter naar de 180 8) )

Thomas-overgestapt van een coupé naar een targa-

16 aug 2006 10:05
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
4,5 jaar Targa gereden.
Geen last van binnenkomend water en windgeluid tot + 230 . Dan krijg je de schrik van je leven (de eerste ker) als dat dak ineens een paar milimeter omhoog floept en er een reuze windherrie komt.
Op snelheid was het aangenamer open dan dicht rijden vanwege het geluid. Bij het terugzakken van snelheid (onder 200) plopt het dak terug op zijn plaats.
Van windlast open heb ik niets ervaren doch als er iemand achter zat reed ik open niet snel. Die kregen wel veel wind.

Laatste update 22/10/2013

16 aug 2006 10:54
Profiel WWW Facebook 
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
o ik heb het dak nog nooit op zien floepen.zou dat wel moeten?
ik heb wel nieuwe sloten op het dak zitten met extra veren er in en die zijn dan ook niet goedkoop.

anton964

16 aug 2006 12:06
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
De mijne waren nog de originele dus van 84
De allereerste keer schrok ik zo hard dat ik dadelijk mijn dak vastgreep (dacht dat ik het niet goed gesloten had) :lol: :lol: :lol:
Daarna wist ik het.
En zien floepen heb ik het ook nooit (bij die snelheid kijk ik voor me :twisted: ) maar horen doe je het wel hoor :wink:

Laatste update 22/10/2013

16 aug 2006 12:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
eehm ja, targa is wel een beetje lawaaierig. Toen ik hem kocht maakte hij heel erg veel lawaai. Maar op aanraden van een zekere technicus :wink: heb ik de ramen en deuren opnieuw afgesteld. Er zat tussen het zijraam en de dakrubbers teveel ruimte. Nu sluit hij netjes af. Dat is heel erg goed merkbaar. Boven de 140 blijft ie toch nog wel ruizen, maar het is heel goed te doen. Wat betreft het floepen: dat ik ik nog nooit gezien bij mijn dak, ook bij 240 blijft ie netjes zitten. Ik las ergens wel verhalen van US targa turbo bezitters die een stuk honkbal knuppel tussen de voorbalk en achterbalk van het dak zetten om te vookomen dat het dak los raakt.

Mijn grootste motivatie voor een targa was toch wel de veilige zit voor de kinderen, wij gaan met de auto veel met de kinderen op pad. Bij onze vorige cabrio zat de oudste steeds vol in de wind en begon te huilen hierom. Nu met de targa hebben we met beide kinderen geen last. en we hebben allemaal plezier en toch lekker open. (zolang papa onder de 160 blijft, maar met kids doen we dat zo wie zo wel)

Maar je moet gewoon alle modellen rijden waar tussen je twijfelt.

16 aug 2006 23:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zuid-Holland
Bericht 
anton964 schreef:
ja wat het lawaai aan gaat weet ik niet heb nog nooit in de cabrio gereden.
maar om het nu moeite te noemen om het dak er af te halen.
ik heb de tijd net op genomen en ik doe er 1.15min over om het dak van de auto te halen op tevouwen en in de koffer te stoppen.
ik denk dat je met een cabrio dak toch niet zoveel snelle bent.het is dan wel druk op de knop maar dam moet ook de hoes er nog netjes over heen.

anton964

Toch maar een cabrio Anton? Kunnen we samen open rijden. :lol:

gr. Ivo

19 aug 2006 0:09
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]