Auteur |
Bericht |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Stom stom stom
Afgelopen zaterdag de 933 na een heerlijke vakantie wezen uitlaten.
Bij Johan v.d. Gugten (Bodegraven) een heerlijk kopje koffie met koek wezen doen en gelijk enkele kleine onderdeeltjes besteld.
Op de terugweg over de A12 naar Moerkapelle mijzelf laten opn...ien door een nieuwe BMW M6.
Ik dacht dat ik dat puberale gedrag nu eens kwijt zou zijn, maar nee hoor, toch de uitdaging aangegaan.
Veel te hard, 200 met een dikke plus richting Gouda.
En ja hoor, bij het aquaduct zag ik in een flits iets boven de vangrail uitsteken, vol in de ankers . . . . . .
Maar ja, het moment van signaleren, reageren en het werkelijk passeren was natuurlijk veel te snel voorbij. Zo ook mijn persoontje, ik schat nog zo'n 180.
De werkelijke snelheid ???
Ik weet het niet, afwachten, keep my fingers crossed, is de boodschap.
En de beamer? Schrale troost, al gun je het niemand, die ging vol onder het aquaduct door. Voor hem vrees ik nog erger.
Enfin, nogmaals stom stom stom, temeer daar ik mijn rijbewijs natuurlijk nodig heb.
Ik hou jullie wel op de hoogte.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
15 aug 2005 20:12 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Och...een goede vriend in het buitenland kan verlichting brengen
Dan kost het alleen maar geld
_________________________________________ t beste maar weer...
|
15 aug 2005 20:17 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Bespeur ik hier wat ervaring mee A ...?
|
15 aug 2005 21:19 |
|
|
FS1
|
Ja, da's pech.
Heb daar toen ik net m'n P had twee keer een prent opgelopen
Ze staan daar vaak Meetapparatuur precies tussen de vangrail en de wand van het aquaduct. Auto beneden aan het talud. Zie je alleen als je de andere kant oprijdt
Heb ze dit weekeind weer zien staan. Toen ik terugreed -deed t kalm aan-werd ik ingehaald door een vette 7-serie. Hij dook er vol in........
Sterkte.
|
15 aug 2005 21:23 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
sterkte ermee
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
15 aug 2005 21:24 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Kun je een tipje oplichten
Als het bij mij zover is, ik heb nog een beetje de goede hoop dat de Beamer een dusdanige aanslag op de apparatuur heefd gepleegd en ik misschien hierdoor "probleemloos" langs de heren ben gereden, mag ik dan een beroep op je doen ?
Voorlopig zit ik met samengeknepen billen . . . . . .
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
15 aug 2005 21:25 |
|
|
Cohiba
911 Carrera 2 cabrioletWilnis
|
Wat ome Piet bedoelde is:
Iemand in het buitenland een brief laten schrijven dat hij/zij in je auto reed ten tijde van de overtreding.
Diegene raakt zn rijbewijs niet kwijt en jij hoeft alleen de boete te betalen. (of het moet een HEEELE goede vriend zijn)
|
15 aug 2005 21:39 |
|
|
F@RGO
|
ne maat van mij deed 225 gemeten snelheid
op een nat wegdek.
hij wacht nog op zijn proces.
dus voor u zal het nog meevallen, tenzij je reeds herhaalderlijk...
maar kom, niet panikeren , wait and see
|
15 aug 2005 22:02 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Re: Stom stom stom
| | | | Nine-eleven schreef: Afgelopen zaterdag de 933 na een heerlijke vakantie wezen uitlaten. Bij Johan v.d. Gugten (Bodegraven) een heerlijk kopje koffie met koek wezen doen en gelijk enkele kleine onderdeeltjes besteld.
Op de terugweg over de A12 naar Moerkapelle mijzelf laten opn...ien door een nieuwe BMW M6. Ik dacht dat ik dat puberale gedrag nu eens kwijt zou zijn, maar nee hoor, toch de uitdaging aangegaan. Veel te hard, 200 met een dikke plus richting Gouda. En ja hoor, bij het aquaduct zag ik in een flits iets boven de vangrail uitsteken, vol in de ankers . . . . . .
Maar ja, het moment van signaleren, reageren en het werkelijk passeren was natuurlijk veel te snel voorbij. Zo ook mijn persoontje, ik schat nog zo'n 180. De werkelijke snelheid ??? Ik weet het niet, afwachten, keep my fingers crossed, is de boodschap.
En de beamer? Schrale troost, al gun je het niemand, die ging vol onder het aquaduct door. Voor hem vrees ik nog erger.
Enfin, nogmaals stom stom stom, temeer daar ik mijn rijbewijs natuurlijk nodig heb. Ik hou jullie wel op de hoogte. | | | | |
Dat is erg klote voor je .
KLPD geldklopperij is het!!!!
Mij hebben ze vorige week ook 215 euro afhandig gemaakt de
Al is het nog zo laat of stil op de weg het blijft oppassen in nederland!
Het verhaal het is voor de veiligheid gaat niet meer op als ze s'nachts om 1 uur staan te controleren op een lege weg.
Maar ik leef met je mee erg veel sterkte!!
Grt,
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
15 aug 2005 22:12 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
15 aug 2005 23:07 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Al wat ervaringen opgedaan met de geldkloppers, al een keer met de lease auto in de slipgeraakt door in de polder vol in de remmen te gaan bij een flitser. Schade was voor het bedrijf (eerlijk verteld dat ik schrok van de radar) maar.... geen prent. De geschrokken arme agent die bleekjes de bosjes uit kwam (lag waarschijnlijk te slapen) vertelde mij dat bij een sterke vertraging de meting niet klopt. Het apparaat doet nl. een aantal controle metingen kort na elkaar. Bij een afwijking (bijvoorbeeld door sterk remmen in de meet straal, wordt de meting dus automatisch afgekeurd.
Dus met een beetje geluk, en als je de remmen van je 993 goed benut hebt, ontvang je geen prent. Ook kan je net een auto ingehaald hebben (en reed je in de schaduw). De kans dat je geen prentkrijgt omdat de BMW voor je geflits werd is heel klein, daar is de (digitale) apparatuur vaak te snel voor.
Mocht je echt met 200 gemeten zijn dan kan het zijn dat je zeer binnenkort al een telefoontje ontvangt, voor een telefonisch verhoor. (heb zelfs wel eens vernomen dat ze aan de deur komen. Wees voorbereid en geef onder geen beding iets toe. Je hebt een slecht geheugen en bent daar nooit geweest. Verwacht niet dat je gematst wordt door een officier van justitie door eerlijk te zijn en bijvoorbeeld je verhaal te vertellen zoals bovenstaand.
Dus eerst maar afwachten, in het erge geval zijn er meer tips te geven....
|
15 aug 2005 23:10 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Aangehouden of niet aangehouden maakt voor een strafblad geen verschil de overtreding is immers het zelfde, enigste verschil is als je meer als 50km/h te hard rijdt en je wordt aangehouden wordt er prenventief je rijbewijs ingevorderd, is het je eerste keer en je reed niet meer als 70km/h te hard krijg je het in de meeste gevallen weer binnen een week terug maar de officier beslist iig binnen een week.
Als nine eleven niet meer als 70 te hard reed en het was zijn eerste keer krijgt hij zeer waarschijnlijk een schikking daarna moet hij zich wel rustig houden.
|
15 aug 2005 23:36 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Als je er maar wel van genoten hebt....
|
16 aug 2005 0:11 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
en je bent je rijbijwijs verloren je wou nog aangiften komen doen.. maar je had zoiets van.. meschien vind ik hem nog...
ben zelf een keer met 180 geflits geworden waar je 100 mag..
maar ik haalde rechts de auto in...
nooit wat van gehoord... gr en suc6
_________________________________________ HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E
NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.
|
16 aug 2005 0:31 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
wat mij in deze discussie opvalt is het woord "geldklopperij" en aanverwante verwijten. Waar ik me wel in kan vinden bij 80+, 120+ etc argumenten, maar al behoorlijk minder bij 50 en 30+ in gebieden waar het echt niet kan, maar als je in NL met 200 km over de A12 jakkert (en ja hoor daar maak ik me ook wel eens schuldig aan) moet je niet zeuren als je "as part of the game" gepakt wordt, dat weet je van te voren...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
16 aug 2005 0:59 |
|
|
horn
PF #57
|
helemaal eens. 200 PLUS is nou niet een snelheid waar het nederlandse wegennet op gemaakt is, ook niet 's nachts. Vind het klote voor je, maar 'if you can't do the time, don't do the crime'.
horn - multiboetes voor te snel rijden in de bus
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 aug 2005 6:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
16 aug 2005 9:09 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
En terecht
Overigens sluit ik me aan bij de oude garde... Mensen toch, dit soort overtredingen is gewoon gevaarlijk, want als jij al niet op tijd kan remmen naar (zeg) 150, wat doe je dan als er een vrachtwagen naar links komt? Dan heb je toch een serieus probleem...
Dus gewoon betalen, klaar!
Overigens ben ik wel voor een soort puntensysteem, 'kleine' overtredingen, tot 15km te hard ofzo, gewoon 3x geconstateerd in een jaar ofzo, hop 150 Euro aftikken, klaar!
|
16 aug 2005 9:18 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Wanneer zijn de wegen dan wel goed om 200+ te doen?
Ik zie echt geen probleem om 's nachts 200+ te rijden op verschillende Belgische en Nederlandse wegen.
Mooi asfalt, op en afritten met lange in en uitloopstroken, 2rijstroken en pechstrook minimaal.
Nu enkel nog een goede wagen en chauffeur en ik zie geen probleem meer
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 aug 2005 9:20 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik deel Paul's mening...mss niet alle snelwegen, maar d'r zijn er genoeg waar het geen enkel probleem is hoor (onder de juiste omstandigheden, dat spreekt vanzelf he )
|
16 aug 2005 9:26 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Kl*te voor je, ik kan niet anders zeggen.
Ik zal er verder geen moraliserende proza over dichten, want het kan ons allemaal overkomen.
|
16 aug 2005 10:00 |
|
|
John
Cayenne
|
Maar ff serieus, als ze je bellen (heb ik ook wel is gehad hoor) met de vraag: "bent u de eigenaar van de Porsche met het kenteken ..-..-.., geef dan gewoon toe, ben je bang voor je rijbewijs dan zeg je gewoon dat je schoonmoeder heeft gereden (of je vrouw, net zoals ppp356 is heeft gedaan, arme vrouw).
Dan krijgt die de boete.
Verder weet je gewoon dat het risico van veel te hard rijden, een dikke prent kan opleveren is, tis nou eenmaal zo, dus dokken die handel.
Zelf ben ik van mening dat het best wel kan daar bij Gouda, je komt net lekker op gang, nadat je bij de trajectcontrole rustig aan deed (??? hoop ik voor je), en dan heerlijk op dat stuk super goed verlichte vierbaansweg lekker naar beneden kan knallen eer de baan zicht splitst in Rotterdam-Den Haag.
Ach zou mij nooit gebeuren
Maar je zit in een Porsche sportwagen, dan moet je ook sportief de gevolgen slikken.
|
16 aug 2005 10:27 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
_________________________________________ t beste maar weer...
|
16 aug 2005 10:43 |
|
|
Porsche912
PF # 417Overveen / London
|
De nederlandse wegen zijn bij uitstek geschikt voor het hard rijden, als je het vergelijkt met Belgie (slecht wegdek), Duitsland (korte invoeg & uitrij stroken) en Engeland (gaten en de opgeplakte strook verlichting).
Trouwens, hier in Duitsland wordt er streng gecontroleerd in de bebouwde kom (30 km/h) de boetes zijn wel minder prijzig maar het punten systeem is het ergste. Hierdoor wordt er merk ik wel veel netter gereden en kan de polizei echt hard maken dat ze niet uitzijn op geld maar op veiligheid. Zelfs gisteravond om 22:00 onderweg naar huis van de sushi stonden ze weer in de bosjes in een 30 km/h zone. Vind het een goed beleid, strak controleren in de bewoonde gebieden en op de autobahn zonder aso gedrag blazen! Een keer door roodlicht hier is een week je rijbewijs kwijt!
_________________________________________ Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden !
|
16 aug 2005 11:14 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Die omstandigheden kunnen soms voor je gevoel plotseling veranderen.
Gisteren reed ik ergens tussen Hardinxveld en Gorinchem op de A15 met een snelheid van plm 120 km p/u (130 op de teller).
Ik vind van mezelf dat ik goed kan anticiperen (wie vindt dat niet ) en kijk dus altijd ver vooruit. Plotseling zie ik voor me een aantal auto's schots en scheef op de weg staan (aan de andere kant was er een aanrijding geweest, ergo kijkers ). Ik was al zo ver genaderd dat het me onmogelijk leek om nog op tijd te stoppen. Natuurlijk vol in de remmen gehangen, begon te slippen en snel weer de rem los. Ditzelfde een paar keer kort achter elkaar. Remmen tegen blokkeren aan lukte dus niet helemaal. Ik had nog even de gedachte; "Als ik hetzelf maar overleef, de P. kan me even niets schelen").Op het laatste moment kon ik nog uitwijken naar de vluchtstrook, evenals een auto voor me.
Met bonkend hart en slappe benen ben ik verder gereden, zelfs zonder nog direct in mijn spiegels te kijken om te zien wat er achter mij gebeurde.
|
16 aug 2005 15:23 |
|
|