U kijkt naar het hobby project van een erkende Jaguar/Austin Healey/Aston Martin concours winning restaurateur.
Porsche 911 Carrera 3.o coupe, LHD, model year 1977
De basis wagen was een ongeval vrije, volledig originele Duits afgeleverde Carrera 3.o met 125600 km. Tot nader zijn meer dan
850 uren werk geinvesteerd om de wagen te krijgen in deze conditie.
Beschrijving
Porsche 911 Carrera 3.0 coupe LHD
chassis nummer 9117601345
Motor nummer 679204, type 930/12
Model Year 1977, 1473 ex geproduceerd
3 speed Sportomatic type 925/16 met versterkte torque converter
Code 027 Guards red
Code 999.551.012.040 Heavy duty leatherette zwart interieur, met code 7AK zwart/witte pinstripe inserts
Geen achterwisser
Boge suspension
Geen schuifdak
Geen "tempostat" Cruise control
Correct dark anodised external brightwork
wordt afgeleverd met nieuwe UK keuring maar geen Wegentax
Originele rode en zwarte master sleutel,
Donker rode documentenportefuille, handboekje + onderhoudsboekje en brochures,
Full Porsche dealer onderhouds geschiedenis
Opties
M395 7 and 8 J x 15 Fuchs gesmede aluminium wielen met Dunlop SP sport banden
M441 Electrische antenne rechts + bekabeling+ luidsprekers
M462 carrera script op deuren, zwart
M469 zwarte hemelbekleding
M443 tinted side/front glass, windshield and heated rear window
M651 Electrische ramen
M261 passagiers deur electrische spiegel
Dealer fitted Model year 1976 achter turbo spoiler (secondary grille) + front spoiler
Dealer fitted Blaupunkt Heidelberg Radio/cassette
Geschiedenis van de auto:
De wagen is een niet-gemodificeerde, ongeval vrije, Duits afgeleverde Carrera 3, welke werd geimporteerd in Groot-Brittannie met ongeveer 91000 km in Juli 1982.
De auto kreeg een jaar- specifieke nummerplaat met letter X.
De wagen had twee geregistreerde eigenaren in GB, en de wagen was altijd onderhouden in het Officiele Porsche Centrum van Jack Tordoff, JCT600, in Leeds.
De sportomatic versnellingsbak was volledig gereviseerd in Juli 1984 op ongeveerd 100.000 kms. We vermoeden omwille van een solenoid -kostprijs 26 pond- maar de uiteindelijke rekening was aanzienlijk meer!
De wagen was geparkeerd in zomer 1989 in een geclimatiseerde garage omdat de verwarmingspotten waren doorgeroest en omdat de verwarmingsklepjes vast zaten. De wagen was vergeten tot de aankoop door de huidige eigenaar in oktober 2007.
De eigenaar, een zeer proffessionele en correcte concours winning classic car restorer, begon aan een volledige restauratie met een money- no- object approach in December 2007. Het werk tot nu, exclusief datgene dat aan de motor is gedaan, overstijgt 850 man uren.
Dit omvat:
-dissambly of the car: wings, bumpers, panels, windows, seals and gaskets. No evidence of any welding, accident repair or rust
-stripping of outer paint
-removal of 5 layers of waxoil underseal
-removal of Porsche Schutz underseal to look for rust
-reapplication of Porsche Schutz underseal + two pack paint in guards red
-dissambling, refurbishment, resealing and rebushing and reassembly of front suspension and rear suspension components
-refurbishment of 4 brake callipers, correctly cadmium plated in Porsche AG silver/gold
-refurbishment of all oil lines, cooler, thermostat
-engine went to arguably the best early Porsche specialist for the Carrera 3.o: Mike Bainbridge engineering in Kendall, Cumbria.
http://www.mbporsche-engineering.co.uk/?About
The engine was completely dissembled, cleaned, measured, balanced, reassembled with correct washers, nuts and bolt. 11 blade cooling fan upgrade. New heat exchangers, stainless steel standard exhaust.
-The gearbox linkage, bushes, universal joints were cleaned, rebushed, and reassembled
-New vacuum control valve + solenoid for the sportomatic fitted
-All ancillaries like alternator, starter motor and injection system completely stripped and refurbished
-flushed, cleaned, resealed oil tank and petrol tank
-car was repainted in original Guards red two pack paint.
-Reassembly with new Original Equipment Porsche rubbers and gaskets throughout
-repaint in Wurth satin black of the Fuchs inners, however there are minor scuff marks on the rear 8J fuchs. Anodising is perfect
-Original Road Tests, Brochures + price lists, restoration information etc are supplied on DVD-rom
We hopen dat de wagen gaat naar een respectvolle nieuwe gebruiker. We begrijpen dat de sportomatic versnellingsbak vaak misbegrepen wordt, maar dit is er eentje dat wel werkt. Vic Elford won de 1968 Marathon de La Route met een sportomatic, dus het is een half-automaat van Porsche die werkt!
Een correcte magnesium cased 915 versnellingsbak met het 7:31 differentieel kan worden geplaatst tegen meerprijs.
De verschillen in prestaties zijn:
Standard carrera 3.0
Carrera 3.0 Sportomatic
De prijs is 22.000 Britse Ponden
De wagen staat in de omgeving van Norton/Doncaster, South Yorkshire, UK
Voor verdere inlichtingen, bel gerust Bert Roex op +44 7811 06 17 42 of alternatief door een emailtje te
vuren naar bertroexAThotmailDOTcom
On parle francais, Wir sprechen Deutsch, we spreken Nederlands, Habla un poco Espanol.
Bedankt om te kijken.
Bert