Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:55

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Een Porsche kopen in Dubai??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht Een Porsche kopen in Dubai???
Ik heb een hele mooie Porsche gezien die aangeboden wordt door een bedrijf in Dubai. Ik wil hem uitsluitend gebruiken op het circuit.

Heeft iemand enig idee waar ik allemaal mee te maken ga krijgen?

- Vervoer uiteraard
- Verzekering tijdens transport
- BTW ?
- Invoerrechten ?
- BPM ?

Thanks,
Peter

01 sep 2008 18:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
...misschien met een 'fake-advertentie'?

schijnen nogal eens porsches voor weinig te worden aangeboden die ze verschepen na aanbetaling van de helft (ofzo). Daarna kan je naar allebei fluiten... (zoekfunctie)

Niet dat dat hier het geval is. Ik hoop het niet, maar een gewaarschuwd mensch telt voor 2 menschen...

Succes in ieder geval!

01 sep 2008 18:35
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Op 'n circuitauto heb je MI geen kenteken nodig ... en ben je niet verplicht de auto in te voeren "as such" ...

BPM hoef je nooit te betalen als je geen NL kenteken wilt - en volgens mij heb je ook geen verplichting voor afdracht van BTW :idea:

01 sep 2008 18:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht 
ingo schreef:
...misschien met een 'fake-advertentie'?

Ik zou hem natuurlijk nooit kopen zonder hem in het echie gezien te hebben. Kent iemand deze handelaar soms ? http://home.mobile.de/ALEXRENNERMOTORS

01 sep 2008 18:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
welke hebbie gezien dan?

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

01 sep 2008 18:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht 
Het lijkt mij juist dat je geen BTW/BPM hoeft te betalen als je geen kenteken aanvraagt maar invoerrechten (10%) zal je wel moeten betalen.

Bel eens met VDS Importservice in Benthuizen, die hebben misschien weleens een auto uit Dubai gehaald. Mijn Boxster staat nu bij hen en is door de RDW en Douane heen en staat te wachten op de kentekenplaten. Ik was er laatst en er werden net diverse nieuwe 911's en Aston uitgeladen. Ook een Ford GT40 met zwitserse platen.

Maar waarom een auto uit Dubai interessant zou zijn ontgaat mij toch even tenzij je hem als expat als verhuisgoed meeneemt.

01 sep 2008 21:21
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
ik kom (kwam) regelmatig in Dubai en heb er oko nog verscheidene vriendjes zitten. Autoaanbod is in Dubai enorm en er zijn inderdaad wel wat koopjes zo op het eerste oog. Daar komt nog bij dat de auto's altijd "bomvol"zijn.

Zoals al eerder vermeld zou ik ook zelf naar Dubai vliegen, dat is niet zo duur, voor een paar hondrd euro ben je er en het is nog een leuk tripje ook nog om er een paar dagen rond te hangen. De leuke hotels (ie Jumeira Beach) zijn echter wel heel erg duur maar als je alleen gaat kan je ook met minder toe.

Net buiten Dubai zit een heel groot complex (Al-Awir) met zo'n 125 2e hands dealers, er staan zeker meer dan 1000 wagens en heel leuk spul tussen.

Kijk eens op www.usedcars.ae

Als je de wagen hier officieel moet invoeren kan het bijna niet uit denk ik (BTW, BPM, invoerrechten, transportkosten etc etc).

02 sep 2008 8:06
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Marcel, bedankt voor de duidelijke info.

Ook ik vroeg me af hoe het in Dubai "zo goedkoop" kon, en welke kosten er zo nog te overzien zijn.
Uiteraard moet je dan wel eens naar daar, om het een en ander te gaan bekijken, maar dat heb je met elke wagen in om het even welk land :)

Het zal stom klinken, maar ziet een wagen in dat klimaat niet extra af ? Denk daarbij aan de lak en misschien andere delen die 'zandschade' zouden kunnen ondervinden?
Of is dat flauwe kul?

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

15 sep 2008 4:05
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Bericht 
Tijdens mijn verblijf (2 jaar) in Dubai heb ik regelmatig getwijfeld om lokaal een auto aan te schaffen.
Maar hoe de auto's daar gebruikt worden en het zeer fijne woestijn zand wat echt overal tussen gaat zitten,
heeft mij weerhouden om het daadwerkelijk te doen.

Ik durf niet zeggen of auto's die nieuw verkocht worden in die landen, speciale specs hebben in verband met hitte en stof.

15 sep 2008 7:59
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Bericht 
strak schreef:
Ik durf niet zeggen of auto's die nieuw verkocht worden in die landen, speciale specs hebben in verband met hitte en stof.

Wat ik wel weet is dat hier in Azie bijvoorbeeld de onderhoudsintervallen veel korter worden voorgeschreven. Door de hitte gaan onderdelen gewoon minder lang mee. Voor zo ver ik weet dus geen andere onderdelen maar meer onderhoud...

15 sep 2008 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
gast, precies, die vraag stelde ik me ook.
En of het nu de USA of de AE is, die hitte is quasi gelijk. Alleen....dat zand...hmm.

Maar tja, kun je evengoed van regen, hagel en pekel zeggen zoals je aanhaalt.

Nu ja, alle redenen zijn momenteel goed om mentaal de VAE te diskwalificeren :mrgreen: (geen racisme, maar zelfbescherming :arrow: torig moet het komende half jaar ook nog eten en zo :P :mrgreen: )

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

15 sep 2008 17:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]