Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:58

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ] 
Porsche 911 3.2 Carrera 1986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Bericht Porsche 911 3.2 Carrera 1986
Te koop wegens aanschaf 993. Porsche 911 3.2 Carrera 1986 met 915 versnellingsbak. Volledig gedocumenteerd en Porsche dealer onderhouden.(Zeldzame) details:

- 1986 – het laatse belastingvrije bouwjaar. Auto is sinds februari belastingvrij.
- KM stand 180.000. Volledige historie aanwezig.
- Chassisnummer: WPOZZZ91ZGS102631
- Donkerblauw met zwart halfleer en krijtstreep stof interieur
- Schuifdak
- Originele 16” (bredere van de 930 turbo) Fuchs velgen
- Volledig met leer afgezet tapijt in de kofferbak
- Lederen dashboard

Verder met

- Originele vloermatten, voor en achter.
- Originele gereedschapsset, bandenpomp, verbandtrommel, gevarendriehoek
- Originele Blaupunkt ‘ Heidelberg’ casettespeler met CD wisselaar

De Porsche is de laatste 8 jaar door Porsche centrum Gelderland onderhouden. Ik heb bijna 15.000 euro in de auto geinvesteerd in de afgelopen 3 jaar om hem helemaal perfect te houden. Voorbezitters hebben hetzelfde gedaan (ik heb de auto van een Porsche forum lid gekocht die hem voor mij 5 jaar heeft gehad). Alle rekeningen zijn voorhanden - evenals originele boekjes.

Hij is zojuist terug van Porsche centrum Gelderland waar voor c.a. 5000 euro de achterremmen zijn gereviseerd, voor ook nieuwe schijven en blokken, nieuwe rotor en verdelerkap, grote beurt en nieuwe APK. 2000 km geleden zijn er 4 nieuwe schokbrekers (origineel Boge) en 4 nieuwe Contisport Sportcontact banden op gekomen.

Alle keuringen toegestaan mits koop in principe overeen gekomen. Ik heb een goed beeld van de staat van de auto en eventueel kan de historie van de auto bij de garage worden nagevraagd. Er zijn een paar aandachtspunten:

1. Linker deurrubber moet worden vervangen
2. Bijrijderskant moet een nieuw slot in (200 Euro bij de dealer)
3. Auto heeft een steenslag plek onder linker koplamp

Prijs is 22.500. Voor foto's zie marktplaats.

http://auto.marktplaats.nl/porsche/4381 ... ind=5&fs=1

03 apr 2011 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: Porsche 911 3.2 Carrera 1986
Fraaie auto, Joris :thumleft:
Zonde om zoiets moois weg te doen :!:
Heb mijn (mooie) SC ook niet weg gedaan, toen ik de 964 erbij kocht. Maar ja....Je moet 'm wel kunnen stallen uiteraard.

In ieder geval suc6 met de verkoop. Nieuwe eigenaar zal er vast happy mee zijn.

:salut:

04 apr 2011 4:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Succes met de verkoop. Ik zou zelf alleen punt 1+2 nog even in orde maken, kost de wereld niet en staat netter.

04 apr 2011 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Grappig, is mijn oude P... Verkocht in 2003.

07 apr 2011 18:10
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Grappig, dan was jij de eigenaar voordat ik hem kocht (bij Carlo van Krey).

en nog aparter dat ik daar nu pas achter kom

07 apr 2011 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Mooie auto hoor! Waar vindt je een mooiere combinatie! Ik zou em houden :mrgreen:

07 apr 2011 19:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Zürich
Erg geestig - dan hebben we hier 3 eigenaren op een rij :D Heb inderdaad de rekeningen nog van die tijd.

Nu nog nr. 4 :wink:

08 apr 2011 0:04
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Mooie kleur!
Goed jaar ook.
Nog 10 dagen en de mijne is tax-free. :mrgreen:

08 apr 2011 14:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Was trouwens niet 2003 maar 2002... Ik heb m verkocht aan een man uit Brabant die einverantwoordelijk was voor een uitzendburo. Ik heb m gekocht bij hofstee. Toen was ie, met uitzondering van de koppeling in mint conditie. Via van zweeden een plaat en drukgroep gescoord. Heb er probleemloos een jaar mee gereden. Ik heb de nieuwe eigenaar toen inderdaad alle rekeningen meegegeven, ook een taxatierapport van Gratama, ik meen 45.000 gulden. @Joris, ik heb nog wel wat fotos, moet wel effe zoeken en daarna inscannen. Ongeloofelijk dat er in die kleine 10 jaar nog voor 15k is versleutelt.
Gaaf draadje dit, ben echter bang dat we heeeeeeel erg offtopic zijn. Sorry Pascal en andere mods.....

08 apr 2011 16:14
Profiel
PorscheForum Rakker
By the way: volgens mij heb ik mijn naam in het instructieboekje gezet, net na de 1e eigenaar. Dat was een prof.dr. Aus Deutschland..

08 apr 2011 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Zürich
Prof. Dr. Hans Peter Gibfuss uit Salzfitter.

Er staat geen andere naam onder, maar moet toegeven dat het ook bij me opgekomen is :D

En de rekening van van Zweden zit erbij. Naast een koppeling en drukgroep toen ook nog een nieuwe startmotor erop gezet. Aankoopfactuur van Hofstee en taxatierapport van Gratema zit er ook bij! (en Walter de Munnik daarna)

15 k dat ben ik (afgelopen 3 jaar). Mark S heeft ook behoorlijk zijn best gedaan. Ik kom boven de 30 k uit wanneer ik de rekeningen van de laatste 10 jaar bij elkaar op tel.... :oops:

Ik zag gisteren trouwens ook mijn oude 900 cabrio (die ik heb verkocht om de P te kopen) weer op Marktplaats staan - toen dacht ik houden en die erbij nemen... Maar ik ga denk ik toch wel echt doorzetten!

Leuk die foto's. Ben benieuwd! In mijn album staat een mooie foto bij de Italiaanse meren deze zomer....

08 apr 2011 17:14
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
JorisLoet schreef:
15 k dat ben ik (afgelopen 3 jaar). Mark S heeft ook behoorlijk zijn best gedaan. Ik kom boven de 30 k uit wanneer ik de rekeningen van de laatste 10 jaar bij elkaar op tel.... :oops:

Echte liefhebbers he. :wink:

08 apr 2011 19:22
Profiel
PorscheForum Rakker
O ja, die startmotor.... Is nog een mooi verhaal: ik was met een maat van mij aan het lunchen in Loosdrecht. De top van leefbaar NL zat daar ook (we praten over 2002). Klaar met de lunch, in de 3.2, maar starten ho maar. Startmotor naar z'n mallemoer. Effe naar binnen en die gasten van LN gevraagd of ze even wilden duwen. Daarna direct de P naar Hofstee gebracht.. Vandaar die startmotor. Wat ik niet begrijp is, dat de volgende eigenaar, aan wie ik m verkocht heb echt helemaal gek was op Porsche, hij heeft m dus maar kort gehad. Die gast had veel vertrouwen in mij. Hij kocht m'n zonder keuring etc. Auto was toen trouwens nog in perfecte staat. Hij heeft mij een half jaar later nog eens gebeld met een alarmprobleem..

08 apr 2011 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Zürich
Hij heeft hem maar heel kort gehad. Ik zie zijn naam nergens terug en Mark S. is heel kort daarna eigenaar geworden. Maar staat is uiteindelijk waarop ik hem ook heb gekocht. Spreekt voor de Porsche kwaliteit dat een auto van inmiddels 25 jaar oud er nog zo goed uit ziet - uiteraard onderhoud maar het zegt iets over hoe ze toen Porsche's bouwden.

Heb afgelopen weekend in een 993 gereden die het nog steeds uitstraalt - maar ook wel eens een dagje in de Boxter van mijn tante gereden en dat reed heel erg goed maar had niet het kwaliteitsgevoel....

Wordt er gewoon heel erg blij van om de deur dicht te horen slaan met een ' thunk.'

En het alarm is nog steeds in de war....

08 apr 2011 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Zürich
Even een update.

De auto is nog niet verkocht omdat ik nog geen afspraken heb kunnen maken met kijkers. Hij moest terug naar Porsche centrum Gelderland omdat ik hem niet lekker vond lopen toen hij terug kwam van de grote beurt en werkzaamheden.

Injector vervangen en even auto en motor helemaal na laten kijken inclusief een lange proefrit. Heb nu ook een Porsche insider ID erin en de :thumleft: van de garage dus ik kan hem met een gerust hart verkopen.

Morgen gaan we naar de Elzas voor wat wel eens het laatste tripje zou kunnen zijn 8)

22 apr 2011 12:45
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Dan zou ik nog maar even ultiem gaan genieten van die fraai 3.2 in de Elzas :drive: :wink:
Have fun :!:

22 apr 2011 13:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zürich
Elzas was geweldig!

Eerste grote rit na de grote beurt, nieuwe injectoren, nieuwe banden, nieuwe schokdempers, nieuwe remmen.... en hij reed zo heerlijk en dat ik bijna second thoughts kreeg.... En maar 0,6 liter olie verbruikt per 1000 kilometer. Een ode aan de bouwkwaliteit van Porsche - dat een auto na 25 jaar nog zo goed rijdt.

En ondertussen nieuwe ronde, nieuwe kansen met de buitenlanders. Maandag ochtend komt een Duitse handelaar voor bijna de vraagprijs... Maar eens zien.

Eigenlijk onzin - dat een handelaar daar dus nog veel winst aan gaat maken. Dat betaalt een volgende Porsche liefhebber terwijl hij ook gewoon direct kan kopen van de andere Porsche liefhebber. Vreemd hoor. Heeft allemaal met de perceptie van veiligheid te maken terwijl ik in principe een mede forummer meer vertrouwen zou geven dan een Porsche handelaar... :scratch:

Ik heb wel liefhebbers aan de telefoon gehad, maar dat gaat eigenlijk alleen maar over prijs - terwijl we allemaal weten dat 2.000 euro meer of minder voor een 25 jaar oude Porsche niets uitmaakt. Helemaal niet wanneer ik net alle slijtagedelen heb laten vervangen en de Porsche daarvoor alleen maar door liefhebbende liefhebbers is bereden??

Vreemde wereld. Eigenlijk zouden we gewoon zoveel mogelijk van elkaar moeten kopen - en nu gaat wellicht een of andere handelaar weer winst maken op mijn Porsche omdat hij een hogere prijs kan krijgen dan de eigenaar/ liefhebber. Ik krijg zelfs verschillende bekende Nederlandse handelaren uit het hogere prijssegment aan de telefoon....

Om met Asterix en Obelix te spreken - rare jongens, die Romeinen :D

29 apr 2011 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Moet aan de andere kant ook weer een goed gevoel geven dat je de auto maandag bijna zeker kwijt zult zijn. Die handelaar komt tenslotte niet voor niets uit Duitsland en overeenstemming over de prijs heb je al ... dus op voorhand al vast oprecht gefeliciteerd :thumleft:

Heb de foto's van je auto een aantal keren zitten bekijken hier op het forum en heb er alle vertrouwen in dat het 'n echte is. Wat jammer is dat ondanks je investeringen over de afgelopen jaren de auto (hoewel mineur) met een kaduuk slot wordt aangeboden.

Prachtkleur !

29 apr 2011 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Zürich
Tja... Daar heb je wel een punt met betrekking tot het slot. Kost 200 euro - maar had er net ruim 6.000 in gestoken en wanneer de beslissing is genomen om te verkopen. En toen kwam de injector er nog bovenop, dat was weer 1000 extra ten opzichte van toen ik hem te koop heb gezet :bang: Dus er zit nu officieel 17.200 euro in en nu is hij dan dus helemaal in orde.

Een verstandig mens zou eigenlijk nog een jaartje doorrijden. Maar what the heck - geluk valt niet in geld uit te drukken en als je het vermogen hebt om geld om te zetten in plezier dan ben je een gelukkig mens.

Verheug me alweer op mijn volgende P :D :D :D :D :D

29 apr 2011 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Joris, je hebt gelijk ! En zoals ik al opmerkte ... het is mineur. Kijk en rij dit weekeinde nog maar eens een extra rondje in je auto. Het worden tenslotte de laatste kilometers in deze P.

29 apr 2011 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Zürich
Eins, zwei, drei....... Verkocht.

Hij is terug naar Duitsland. Met pijn in het hart heb ik geholpen er Duitse kentekenplaten op te schroeven. Transactie prima verlopen - keurige Duitse koper en alles in orde.

Dat laat mij nu Porsche loos achter - en dat is geen prettig gevoel. Dus snel op zoek naar een mooie 911 cabrio - en dan meld ik me binnenkort wel weer.

Voor wat betreft dit draadje - slotje erop.

02 mei 2011 15:01
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 21 berichten ]