Te koop aangeboden Porsche 911 SC Targa 1981
Te koop aangeboden mijn 911 Cabrio wegens tijdgebrek en andere prioriteiten: ik heb de auto vorig jaar aangekocht met als doel een project te starten om terug te brengen naar origineel of mogelijk een backdate project. Maar aangezien wij momenteel in London wonen en werken en de auto in Nederland staat komt er niets van en kan ik er ook niet echt van genieten.
- Porsche 911 SC Targa 1981 (02-01-1981)
- Omgebouwd door eerste eigenaar naar Cabrio 964 look
- Kenteken SG-47-NF
- Kilometerstand +/- 209.000
- Kleur blauw-paars metallic, niet origineel
- Schadevrij volgens RDW en kilometer historie sluitend
- Origineel Nederlandse auto, slechts 2 voorgaande eigenaren, +/- 15 jaar en 20 jaar in eigendom
- Vorig jaar gekocht met plan om hem terug te brengen naar origineel of backdate project
- Motor niet matching, is vervangen door zeer goed lopende 3.2 motor, remmen aangepakt en compleet vervangen door geventileerde schijven rondom
- Geen uitgebreide historie bekend, vorige eigenaar hield niet van bewaren van facturen. Wel weet ik dat hij in onderhoud is geweest bij Piet Kraan
- AKK laten doen bij Rob Goossen, alle punten uit AKK aangepakt (kachelkleppen, blower, lagers, gasstang, v-riem) en onderhoudsbeurt (totaal € 1800) gedaan in september 2015
- Feedback uit AKK: behalve punten die aangepakt zijn een goed exemplaar, geen roest, verder technisch goed. Geen (olie)lekkage, wel licht zweten bij cylinder 3. AKK rapport beschikbaar bij serieuze interesse
- Recent (mei 2016) voorzien van verse APK (tot 2018) en 2 nieuwe achterbanden, Michelin Pilot Sport met N codering
- Vraagprijs € 27.500.
Auto zal de originaliteitsprijs niet winnen door afwijkende kleur, niet matching motor, maar biedt voor een liefhebber enorm veel rijplezier en naar mijn mening value for money en kan een uitstekende basis vormen voor een project.
Zal een aantal foto's hier plaatsen, meer in mijn album: