Omdat het erop gaat lijken dat de 911 dan toch naar huis komt na langdurig verblijf bij dokter en plastisch chirurg; gaat mijn Porsche 944 Targa type 2 in de verkoop. Mixed feelings ( maar dat roept iedereen die hier zijn auto aanbiedt..). Heb eenvoudig niet de ruimte om de 944 erbij te houden.
Deze 944 is zowel door mij als door de vorige eigenaar met liefde zorg en oog voor detail in de staat gebracht waarin hij nu verkeert. Er is zeer veel vernieuwd door de jaren heen en er is veel gedocumenteerd. Inmiddels is het een frisse Porsche in een exclusieve kleurencominatie.
Link naar meer foto's onderaan deze advertentie.
De auto inclusief opies:
Porsche 944 Type 2 van februari 1985 met 243.600 km.
-Graphite Metallic LB7V Interieur XT Linen
-Lederen interieur
-Dashboard niet gescheurd (een zeldzaamheid!)
-Linker en rechter stoel electrisch verstelbaar
-Stuurbekrachtiging
-Electrische ruitbediening
-Electrische Spiegelbediening
-Electrisch bedienbaar Targadak
-Mistlampen voor
-Armsteun met originele niet gebroken complete(!) cassettehouder ( waar zie je ze nog??
)
Accessoires:
-Originele 16 teledail turbovelgen.
-Zeer goede Continental banden
-Turbo spoorstangen.
-Dansk RVS uitlaat met een heerlijke maar niet overdreven sound
-VDO Classic radio, display op kleur en met geïntegreerde bluetooth carkit.
-Originele compressor, reservewiel, krik en origineel gereedschapset
-Bandenspanningsmeter
-Targadakhoes
-Originele handleiding en onderhoudsboekje incl. originele sticker. (boekje niet volledig ingevuld)
-Omslaghoes handleiding
-nieuw mattenset
-Verse lakstift
Extra's:
-Originele folder en Nederlandse prijslijst.
-Map met zeer veel facturen van de modificaties. Gaat terug tot 2005
Hieronder een opsomming van verbetering die de laatste jaren zijn doorgevoerd:
Motorisch:
- distributie/waterpomp/rollen/balansasriem ( 20.000 km terug)
- voorste krukaskeering en oliepomptandwiel
- bougies, bougiekabels, rotor, verdeelkap
- injectorringen/-hoedjes, brandstofpomp, brandstofdrukregelaar
- diverse vacuumleidingen en stappenmotor met nieuwe spruitstukpakkingen, inlaatspruitstuk gereinigd
- radiateur/bovenste koelslang
- olie-waterkoeler pakking/O-ringen en olie-overdrukventiel
- uitlaatspruitstukpakkingen
- pakkingen nokkenas
- klepstoterbehuizing
- brandstofpomprelais
- dynamo (upgrade met hoger ampèrage)
- en stuurhuis lekkage verholpen
- rembekrachtiger vervangen
- koelwatersensor vervangen
- luchthoeveelheidsmeter hersteld
Onderstel:
- Remmen gereinigd en koppelingsvloeistof geflushed
- schokdempers rondom vervangen
- stuurkoppelstang/kruiskoppelingen vervangen
- wiellagers voor
- versnellingsbak olie gewisseld
- aandrijfassen vervangen voor gereviseerde exemplaren,
- aandrijfaskeeringen versnellingsbak vervangen
- bedieningselement verwarming vervangen
- ruitenwissermechaniek vervangen
- kachelhuis opnieuw afgedicht op het schutbord
- gasveren motorkap vervangen
- voorruit vervangen,
- dakrubber vervangen,
- temperatuur/benzinemeter dashboard en tankvlotter vervangen
- modificatie dashboardkastje uitgevoerd
- de 6 folie steenslagbeschermers rond de wielkasten vervangen.
Is de auto zo goed als nieuw? Natuurlijk niet; het is en blijft een klassiek auto van ruim derig jaar oud.
Op termijn nog uit te voeren kleine klussen:
-Vervangen leder van de pookknop ( ongeveer 45 euro).
-1 plastic vanger van het uitneembare targadak vervangen. Vervolgens waarschijnlijk wat stelwerk. (Dak werkt verder uitstekend en is gewoon bruikbaar).
Richtprijs
Als je goed kijkt op de foto's is er een deukje zichtbaar op de rechter koplamp en links op het achterpaneel net onder de rubber spoiler. Vandaag zijn deze er professioneel uitgehaald. Carrosserie ziet er dan ook zeer fraai uit.
Auto kan op afspraak bezichtigd worden in Ede Gelderland. Een uitgebreide fotoreportage tref je aan via de volgende link:
https://myalbum.com/album/Bcz92HAbEV7S