Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

Is dit eindelijk mijn droomauto? Ja dat is ze!

04 jun 2007 21:30

Wordt dit mijn droomauto?? Ben tegen een 996 aangelopen van 2001. De auto staat bij een garage die normaal niet dit soort auto's verkoopt. Deze indruk kreeg ik namelijk na mijn bezoek vandaag. Ben toch erg benieuwd of dit de garage wordt waar ik mijn centjes mag achterlaten? :? Vandaag wezen kijken en moet eerlijk toegeven dat de auto er zeer netjes bij staat. Het verkoopverhaal is helaas erg triest (sterfgeval in eigen kring)

Maar heb de volgende opmerkingen:
- Totaal geen steenslag of krassen te bekennen en toch 120K gelopen. Is het makkelijk te controleren of er niet gerommeld is met KM standen
- Auto beschikt helaas niet over een zonnedak. Dit is erg jammer. Maar is dit later nog in te bouwen? Uiteraard vakkundig?
- De volledige papieren-winkel was er nog niet bij. Dit krijg ik morgen ter inzage. Blijkbaar moet alles compleet zijn (auto is in 2005 naar NL gekomen).
- Wat zijn verder de zwakke punten van de 996 3,6? En waar moet ik goed op letten.
- Uiteraard zal ik een AKK laten doen als al het overige klopt.
- Ga morgenavond nogmaals kijken, zal dan ook wat foto's maken. Overige tips of vragen hoor ik graag :wink:
Laatst bijgewerkt door Master Ken op 06 nov 2007 0:39, in totaal 2 keer bewerkt.

04 jun 2007 22:23

3,6 van 2001 :?: kan dat :?:

04 jun 2007 22:27

Een Porsche met 120000 kms heeft steenslag; kan niet anders met die lage neus. Dat is gewoon zo.
Zonnedak zou ik niet achteraf laten inbouwen; kan nooit op dezelfde manier als af fabriek.

04 jun 2007 22:37

wellicht opnieuw gespoten - AKK brengt eea wel aan het licht. :idea:

04 jun 2007 22:40

Honderd twintig duizend kilometer en geen steenslag, lijkt mij zachtgezegd onwaarschijnlijk!
Misschiend de neus als een gespoten?
Er hoeft niets bijzonders/ergs aan de hand te zijn!

Een schuifdak achteraf laten inbouwen zou ik ook nooit doen!
Dit moet je je dus goed afvragen of het een hele belangrijke optie voor je is, want deze kopen en een schuifdak gaan missen..........., dat wordt weer snel inruilen voor een 996 met schuifdak!

Deze week een AKK-tje?

@Red Cabriolet: een 3.6 werd vanaf 7-2001 in de 996 gebouwd!

04 jun 2007 22:47

Zal morgenavond direct ook wat foto's maken en deze even plaatsen. Iemand nog tips voor AKK omgeving Tilburg/Den Bosch?

Zat zelf te denken aan in Schmidt in Oss. Geen ervaring mee, maar wel veel positieve reacties over gehoord.

04 jun 2007 22:57

Ben zelf ook voor een AKK en later voor onderhoud naar Schmidt in Oss geweest. Prima adres!

05 jun 2007 0:00

pfff jongens het is toch mogelijk dat ie gespoten kan zijn en dan nog wat maakt het uit als die toch mooi uitziet het is geen nieuwe..
ps en voor dat zonnedak het schijnt dat jetcars ze ook kunnen plaatsen voor weinig geld ik zal ze wel eens mailen voor je gr don c

05 jun 2007 0:03

Master JW: Schmidt is een uitstekend adres voor onderhoud en AKK. Als dit je auto is dan snel de AKK laten doen, kopen en genieten en anders uitkijken naar bijv. een Targa. Er zijn anderen op dit forum die hun coupe weer snel ingeruild hebben voor een Targa. Ennuh open rijden: Say no more..... :wink:

Re: Is dit eindelijk mijn droomauto?

05 jun 2007 7:54

Master Ken schreef:Totaal geen steenslag of krassen te bekennen en toch 120K gelopen. Is het makkelijk te controleren of er niet gerommeld is met KM standen

Zoals vooruit gedraaid?? :? :wink:

05 jun 2007 9:34

Succes met de keuze Master Ken. Maar als je twijfelt over het schuifdak, zal ik dit exemplaar niet kopen... Dan blijf je sop sommige momente houden; "had ik dat schuifdak nu maar"... 8)

05 jun 2007 9:38

Eens, hoe verleidelijk het misschien ook is.

05 jun 2007 10:03

Ik heb ook een 996 met 12.700 km in de aanbieding. Is dat misschien iets of is de auto waar jij naar kijkt een stuk goedkoper. Mvg Adrian
Voor informatie over de auto kijk even naar deze link.

http://auto.marktplaats.nl/porsche/9489 ... 00-km.html

05 jun 2007 12:09

Hrspoten kan steeds.
Er zijn wel meer mensen die hun ergeren aan de steenslag en daardoor de voorkant laten herspuiten.
Een open dak achteraf laten plaatsen zou ik dus nooit doen.
Net zomin als een wagen kopen met een niet af fabrike open dakje.
Dat is een absolute no go.

05 jun 2007 13:32

Afbeelding

Is best mooi toch? :shock:

05 jun 2007 13:41

tis ook nooit goed.als er steenslag op zit is het niet goed en als het er niet zit vertrouwen ze het niet.
laten keuren als hij geen schade heeft gehad van betekenis gewoon kopen.

anton964

05 jun 2007 15:23

anton964 schreef:tis ook nooit goed.als er steenslag op zit is het niet goed en als het er niet zit vertrouwen ze het niet.
laten keuren als hij geen schade heeft gehad van betekenis gewoon kopen.

anton964

Anton :thumleft: want soms zou je denken, wat een m....n....ers :wink:

05 jun 2007 15:32

GI996C schreef:Afbeelding

Is best mooi toch? :shock:

echt een jetcars dakje

08 jun 2007 23:11

Ben gisteravond wederom wezen kijken. Vorige afspraak kon namelijk niet doorgaan. Had alle papieren en sleutels van de auto. Waardoor ik alles wat beter kon bekijken. Wat erg jammer is , is dat deze auto bijna geen opties heeft. De auto is erg basic. Verder waren er verschillende factuurtjes maar dan praat je over een bon van een litertje olie etc. Wat hierboven al vaker is geschreven is helemaal waar. Ik ken me zelf en ik zal de opties zeker missen die ik graag wil. Tevens werd me verteld door de verkoper dat hij al een bod had gekregen wat net onder de vraagprijs ligt. Dat is hoger dan de korting die ik al gekregen had vanwege geen inruil :roll:
Maar goed.... om een lang verhaal toch kort te maken...... we gaan weer verder :wink:

08 jun 2007 23:59

Sukses met het verder zoeken!

09 jun 2007 9:13

Master Ken: Wat zoek je precies? Type, uitrusting, km stand, optie pakket en prijs.

Ik heb ff gegeken en er staan er een hoop te koop.

Bijv: 996 voor 32K met alle opties.

09 jun 2007 10:08

Op dit moment is de zoektocht iets minder aangezien we bezig zijn met een ander huis. De 996 van begin deze week kwam heel toevallig op mijn pad. Deze was qua prijs erg interessant.

Maar het moet nog steeds een 996 (of 993) zwart/zwart zijn incl oa dakje/xenon/pcm/ :lol: Budget wordt regelmatig verschoven :wink:

Update 1 nov: Bovenstaande auto is destijds verkocht aan Wams:
http://www.wamssportscars.nl/showroom/s ... .php?id=62
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Master Ken op 01 nov 2007 8:23, in totaal 2 keer bewerkt.

09 jun 2007 12:54

Succes gewenst met de verdere zoektocht

01 nov 2007 8:03

Ondanks dat het huis inmiddels gekocht is (1e gedeelte staat er al), heb ik toch altijd alles goed in de gaten gehouden wat er wordt aangeboden. Was eigenlijk van plan om na de oplevering van het huis pas verder te gaan kijken.
Maar kwam onlangs de volgende Porsche 993 targa tegen:

www.marktplaats.nl Advertentienr.:12040673013

Per mail en telefonisch 1e contact geweest om vervolgens een afspraak te maken voor een bezichtiging en proefrit. Tijdens de bezichtiging kwamen er al enkele gebreken naar boven of deze werden verteld door de huidige eigenaar, zoals

- Achterbanden moeten vervangen worden
- Volgens de eigenaar heeft de oliedruk meter soms keuren tijdens het starten van de auto
- Linksachter bij de rail van het targa dak is er iets afgebroken waardoor je handmatig het dak moet begeleiden.
- De auto heeft 93K gelopen en nog steeds de originele koppeling! (is dit mogelijk?)
- Knop (in de auto) centrale deurvergrendeling werkt niet
- Erg hard kraakgeluid bij het openen van de deur aan de bestuurderskant
- Ventilatierooster in het midden op het dashboard zit niet netjes. Is tevens een volledig kitrand te zien. Maar zal waarschijnlijk vanwege de warme lucht niet goed blijven zitten.
- Nieuwe “steenslag-sticker” aan de zijkant is nodig vanwege beschadiging.

Ook de opties voldoen aan mijn PaSCal lijst

- 398 17"cup wielen
- 425 achterruit wisser
- 490 Hi-Fi soundsystem
- 567 voorruit met getinte bovenrand
- 601 Litronic headlights (xenon)
- 616 ??
- 659 Boordcomputer
- 686 Radio Ludwigsburg inmiddels vervangen voor Becker
- extra set cup velgen met winterbanden

Inmiddels contact gehad met Frank Schmidt om een AKK uit te voeren. Dit zal maandag gebeuren. Ben erg benieuwd. Tips en/of adviezen zijn altijd welkom. Kon helaas geen foto's uploaden. Kreeg namelijk de melding corrupted :roll: !!! Begint al goed???!! :wink:

01 nov 2007 8:14

- Achterbanden moeten vervangen worden logisch na 94K
- Volgens de eigenaar heeft de oliedruk meter soms kuren tijdens het starten van de auto als hij het verder goed doet zou ik het niet belangrijk vinden. een keer bij een beurt laten checken
- Linksachter bij de rail van het targa dak is er iets afgebroken waardoor je handmatig het dak moet begeleiden. laten repareren als onderhandelingspunt
- De auto heeft 93K gelopen en nog steeds de originele koppeling! (is dit mogelijk?) Mijne met 133K ook.
- Knop (in de auto) centrale deurvergrendeling werkt niet laten repareren als onderhandelingspunt
- Erg hard kraakgeluid bij het openen van de deur aan de bestuurderskant deurvanger? laten repareren als onderhandelingspunt
- Ventilatierooster in het midden op het dashboard zit niet netjes. Is tevens een volledig kitrand te zien. Maar zal waarschijnlijk vanwege de warme lucht niet goed blijven zitten. laten repareren als onderhandelingspunt
- Nieuwe “steenslag-sticker” aan de zijkant is nodig vanwege beschadiging. nou, dat wordt dan investeren :wink: ... beter die sticker beschadigd dan je lak... gewoon slijtage imho

foto's :salut:

Afbeelding Afbeelding

foto's van marktplaats kan je niet linken. bmp's en gifs (wellicht?) kan je niet uploaden. te grote foto's ook niet.

de directe link naar de advertentie

Lijkt me de moeite van een AKK zeker waard! Succes!
Laatst bijgewerkt door horn op 01 nov 2007 8:18, in totaal 2 keer bewerkt.
Plaats een reactie