Volg deze link naar uitgebreide beschrijving.
http://www.garagegmund.nl/911.pdf
Volledig gerestaureerd naar originele S-optie specificatie door Porsche met originele Porsche onderdelen. FIVA paspoort. Non-plus-ultra restauratie.
Zilvergrijs, zwart nappa lederen interieur, witte hemel, originele specificatie tapijten aangebracht, lederen origineel “vlinderstuur”. Blaupunkt radio met verborgen antenne in dashboard. Getint glas. Elektrisch schuifdak. 5 gepolijste/zwarte Fuchs 6Jx15 velgen op 195-205 Continental winterbanden (ivm stijfheid en grip). Gereviseerde 901 5-bak met verkorte schakelweg en pookvering naar midden-positie. Motor gereviseerd met nieuwe klepgeleiders en kleppen, kettingen en spanners, motorsteunen en RVS kachelpotten en sportuitlaat. Motor produceert 135 pk op de rolbank (test papieren aanwezig).
Extra’s omvatten: verbetert (RS) Bielstein onderstel, veerpootbrug voor en K&N sportfilters, Sparco 4-punts harnassen en 911R achterlichten.
Dit is een top-exemplaar waar geld (€72.000,=; Porsche Wittebrug nota’s aanwezig) noch moeite gespaard zijn om, over een periode van 3 jaar, een dagelijks rijdbare, originele auto te creëeren. Deze schitterende 911T is het beste van het beste en direkt inzetbaar voor tour, rally of circuitdagen. De auto stuurt heel strak, zonder dat dit ten koste van het comfort gaat. De motor, met zijn originele Zenith carburateurs, pikt snel op en houdt door zijn pittige koppel moeiteloos modernere autos bij. Het het “ kettingzaag op toeren” geluid deze T is onvergetelijk en van de klassieke lucht-gekoelde 6 cylinder doet iedere berijder en passagier met een grote glimlach uitstappen.
Verkoop uit collectie van Porsche liefhebber in verband met nieuw te starten restauratie project.
Gedetaillerd overzicht restauratie uitgevoerd door Porsche Wittebrug in Den Haag.
Carrosserie:
Alle restauratie aan deze carrosserie is uitgevoerd onder toepassing van montage principes uit 70-ger jaren: Voor aansluiting tussen panelen is bijv. met tin gewerkt waar tegenwoordig vaak epoxy wordt toegepast.
• Volledig roestvrij gemaakt en voorzien van 4 nieuwe spatborden.
• Voorbalk vervangen
• Dorpels/Balken binnen en buiten aan beide zijden vervangen.
• Binnen zijde spatborden gecoat tegen steenslag.
• Bodemplaat nagelopen en in originele roestwerende coating gelaten.
• Ophangpunten onderstel nagelopen.
• Gordelogen aan bodemplaat gelast.
• Zeven lagen nieuwe primer en lak aangebracht: Basis hechtingslaag, 2 grondlagen, een laag zilver en drie lagen transparante lak.
• Nieuwe voor-knipperlichthuizen.
• Nieuwe achterlichthuizen stijl 911R.
• Nieuwe balksierlijsten (chroom).
• Klassiek “Porsche” schrift op zijkanten.
• Markenpokalsticker op rechterachterruit geplaatst.
• Nieuwe voorruit met groene baan.
• Nieuwe rubbers rondom: ruiten en deuren.
• Durant linker buitenspiegel
• 2.2 embleem op achterruit
• Messing/goudkleurige 911T en Porsche belettering op achterklep.
• S-optie bumper rubbers met chroom rondom
• Verwarmingssysteem hersteld en nieuwe slangen van warmtewisselaars naar balken aangebracht.
• Schuifdak reviseerd en waterkeringen vernieuwd
• Porsche embleem voorklep vernieuwd (origineel schildje wordt bijgeleverd).
Motor en versnellingsbak:
Motor is matching numbers: 6114344. Deze 911T heeft de originele zuigers en cylinders. De cylinders van dit motortype zijn en van overwoestbaar gietijzer en gaan bij goede smering langer mee dan de gevoeligere lichtmetalen cylinders van de E en S modellen uit deze jaren.
• Koprevisie uitgevoerd: klepgeleiders en kleppen vervangen.
• Alle pakkingen vernieuwd
• Nokkenas aandrijfkettingen en spanners venieuwd
• Oliekeerleidingen vervangen.
• Olie- en benzineslangen vernieuwd
• Nieuwe olietank gemonteerd.
• K&N luchtfilters gemonteerd (Filterhuizen niet meer leverbaar in deze gestreepte, klassieke uitvoering!).
• Nieuwe ontstekingseenheid en rotor merk Marelli gemonteerd (een van de laatste beschikbaar bij de fabriek).
• Bougiekabels en bougies vernieuwd.
• Carter ontluchtings-filter gemonteerd ivm montage sportfilters.
• Koppeling, drukgroep vervangen (nu ca 15.000 km gereden). Om het typische probleem van regelmatig brekende plastic koppelingskabeleinden van de ‘70-‘71 911’s te voorkomen is een aluminium kabeleinde gemonteerd en een nieuwe kabelvork aan het pedaal gezet.
• RVS warmtewisselaars/spruitstuk.
• RVS uitlaat.
• Versnellingsbak gereviseerd waarbij alle synchromesh ringen alsmede de schakelmanchet voor de 1e versnelling zijn vervangen.
• Bak opnieuw uitgeklokt en lagers vervangen waar nodig.
• Motor- en versnellingsbaksteunen vernieuwd.
• Kogels carburateurstang vervangen (zodoende de exacte bediening van carburateurs hersteld).
• Koude start mechanisme verstevigd (trilt anders nog wel eens onder de carburateurbeugel vandaan waardoor stationair-loop onmogelijk wordt).
Onderstel en Remmen:
Het onderstel van deze T is eigenlijk gelijk aan dat van een 1973 Carrera RS. Hierdoor is een veel stabieler weggedrag onstaan en overmatig hellen in de bocht beperkt. Het comfort wat zo is ontstaan, in combinatie met de gerestaureerde stoelen, staat sportief en ontspannen gebruik toe. Deze 911 was af-fabriek reeds uitgerust met stabilisatorstangen voor en achter en S remtangen op geventileerde schijven.
• Veerpootstabilisator stang aluminium voor
• Bilstein Sport dempers rondom
• Achtertorsiestaven 28mm
• Nieuwe torsiestaafrubbers en dekplaten achter
• Remschijven rondom vernieuwd (originele geventileerde Porsche schijven)
• Remtangen rondom gereviseerd.
• Staal-omwikkelde remleidingen rondom (race specificatie: voorkomt zompig remgevoel bij intensief gebruik)
• Nieuwe hoofdremcylinder gemonteerd
Interieur:
Het interieur is volledig naar originele specificatie gerestaureerd, gebruikmakend van de juiste nappa-leder soort en antraciet tapijt materialen. Alleen deze restauratie al is uniek in kwaliteit en duurzaamheid.
• Nieuwe dashboardtop gemonteerd
• Radio werkend gemaakt
• Verborgen versterkte antenne in dashboard ingebouwd zodat geen gaten in carrosserie nodig waren.
• Brandblusser aangebracht.
• Sparco 4-punts harnassen zwart.
• Hemel creme vernieuwd
• Verwarmingsbediening gerestaureerd
• Nieuwe richtingaanwijzerschakelaar met boom gemonteerd (correcte originele specificatie)
• Bekleding voorcompartiment vernieuwd
• Verlichting voorcompartiment vernieuwd
• Dempers voor- en achterklep vernieuwd
• Sluitingen voor en achterklep vernieuwd
• Gereedschapset aangebracht
• Replica originele handleiding
• Deurkasten 4x vernieuwd
Alle nota’s beschikbaar voor inspectie. Uitgebreid foto album van restauratie in digitale vorm beschikbaar.
Laatst bijgewerkt door
carrera4s98 op 01 okt 2007 21:38, in totaal 1 keer bewerkt.