Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

USA porsche?

15 nov 2007 23:24

Forum,
Wie heeft er wel eens gekeken naar de Porsches in de US? Ik zie hele nette auto's met weinig kilometers en met de huidige dollar koers wordt het serieus aantrekkelijk...

Ben benieuwd naar meningen!

Groet,
Guido

16 nov 2007 2:14

We hebben inderdaad wel eens gekeken ja, en gekocht...

16 nov 2007 7:55

zoekfunctie.... :idea:

tel er $1500 transport bij, 10% invoerrechten, 19% btw en de verschuldigde BPM en check of het nog interessant is. Reken uit wat je risico is indien je de auto ongezien gaat kopen en beslis.

veel wijsheid.

16 nov 2007 14:17

hoi, heb net mij 3e gekocht en gewoon een PPI laten uitvoeren das de us versie van een AKK.
dan zit je redelijk safe, maar niet elke eigenaar heeft daar zin in.
echter wordt door de extreem lage dollar koers 75% van de verkochte porsches ( tenminste voor de klassiekers ) weggekocht door europeanen dus zullen ze wel sneller geneigd zijn accoord te gaan met jouw voorwaarden.
als de auto dicht bij de oost of west kust staat dan moet je rekenen op ± 950 dollar verschepinskosten ( alleen het verschepen dus niet het inklaar verhaal ).

gr,

bas

USA Porsche

19 nov 2007 20:12

Hallo Guido,

Heb zelf net een 911 in Californie gekocht, ga namenlijk voor mijn werk regelmatig naar Californie. Ik heb ook een Nederlandse vriend in noord CA wonen die verstand heeft van autos. (Ex Scania, Beers) Wij zoeken in opdracht autos die we dan naar nederland halen, evt ook op kenteken zetten. Vooral porsche`s maar een oude mercedes of amerikaans merk is ook mogelijk. Mijn vriend gaat daadwerkelijk kijken en fotos maken (mits auto in Noord Californie), die we dan kunnen toesturen.

Je moet rekenen dat het nog zo'n 6 weken duurt voor dat de auto in NL is na aankoop. We hebben goed contact met een firma in Oakland die ze in een container zet en verstuurd naar Rotterdam.

Als je meer info wilt, laat me dan maar even weten in een PM. :lol:

Groetjes,
Maarten

19 nov 2007 20:32

Kep onlangs ook een 996 uit california gekocht. Koste 11.000 euro :!: Moest 5500 euro aanbetalen zodat ie verscheept kon worden.

Ik wacht vol spanning..... :lol: :lol: :wink:

Geintje natuurlijk, maar ik heb begrepen dat het best goed te doen is. Momenteel vooral aantrekkelijk voor de oudjes!

15 feb 2008 21:46

Amerikaanse Import voor de hoofdprijs :shock:

16 feb 2008 0:15

Die kerel adverteerd met auto's afkomstig van www.victorymotorcars.com En ik weet dat die prijzen daar niet erg hoog liggen, dus de marge is enorm op die auto's.

16 feb 2008 9:18

heb ook naar victory zitten kijken, maar kreeg hier toen een link naar wat amerikaanse forums en daar kwam victory niet zo goed van af...

16 feb 2008 20:33

Dat is nog een understatement.....

17 feb 2008 11:56

Vertel eens...

17 feb 2008 13:34

Let wel op dat de auto wanneer je hem in EU uitvoering wil hebben op diverse punten nog wel even aangepast moet worden:

Verlichting
Bumper(s)
Mijlenteller
Remlicht

Let wel even op de totale kosten

A) Koopprijs in USA
+
B) 10% invoerkosten in Nederland, gerekend over de koopprijs
+
C) 19% BTW rekenen over zowel A plus B
+
D) BPM
+
E) Aanpassingskosten t.b.v. EU normeringen

Ik heb middels een Advance Payment Guarantee mijn 911 RS America gekocht. Je geld staat dan op een geblokkeerde rekening gereserveerd.

Wanneer de auto niet voldoet aan de informatie, omschrijvingen of foto's dan is de koop niet geldig of kunnen herstelkosten worden verrekend.

Wij leven immers als vrienden en wij rekenen als vijanden. Je wil toch voorkomen dat er 911 chinezen uit de zeecontainer kruipen.

Suc6

Hobbyauto
Laatst bijgewerkt door hobbyauto op 05 maart 2008 16:47, in totaal 1 keer bewerkt.

17 feb 2008 15:38

ach, als ze lekker kunnen koken... :lol:
Plaats een reactie