Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

mooie 996 cab, scherpe prijs, maar die km stand...

28 jan 2008 13:46

http://www.porsche-aachen.de/de/sale/us ... /info.aspx

Deze wordt overwogen door een naast familielid.
Echter, is die km-stand niet te hoog (persoon zou er 20-25K/jaar mee rijden)?
Mijn probleem met deze aanbieding is: raak je zoiets nog opnieuw kwijt na 3 à 4 jaar met 200K op de teller?

Boxster S is helaas geen alternatief want er moet een kind (2j.) inpassen

28 jan 2008 13:49

31000 p.jaar, zullen lekker veel autobaan km's zijn, beter als korte stukjes.

28 jan 2008 21:05

Vraag is ook wat je wilt. Inderdaad, voor benzineauto's wordt als omslagpunt vaak 150K gerekend; daarna zit de dealer er normaliter niet meer opte wachten. Maar met deze zit je daar sowieso snel aan; wil je ecth eindigen op een 'dealer-stand', dan zou je moeten (kunnen) gaan voor een demo met bijv 25.000km op de teller. Maar goed,d an praat je over een 997 en dus over een heel andere prijs.
Ook een oudere Porsche is inderdaad gevoelig in waarde m.b.t. km-stand, maar ondanks dat verwacht ik niet dat de waarde door hoge km-stand werkelijk gaat kelderen. Alleen willen de geijkte specialisten inderdaad ook lage standen, dus wordt het of particulier verkopen, of inruilen en accepteren dat je wat minder krijgt. Beste optie is er een jaar of 5, 6 mee rijden, dan is de restwaarde gewoon veel minder een issue en kun je ook nog eens 2 a 3 jaar langer genieten van de fantastische rijeigenschappen :wink: . Succes voor je familielid!

29 jan 2008 12:26

Km stand is op zich geen probleem, dat weet ik ook wel. Het gaat erom dat hun er 3 a max. 4 jaar zullen mee rijden en dat de wagen dan wellicht moeilijk verkoopbaar wordt met 200K op de teller.
Vraag herleidt zich eigenlijk tot: toch kopen en hopen dat het met die waardevermindering binnen x jaar nog wel meevalt? Of nu meer betalen voor een exemplaar met minder km (en er later dan ook meer voor terugkrijgen)?

29 jan 2008 12:28

gast schreef:Km stand is niet abnormaal toch? Als de economische winst maar groot genoeg is zou ik het gewoon doen. Als het voordeel minder dan 10K is dan zou ik een oudere zoeken die net zo veel kost maar 50 duizend minder op de teller had staan. Het enige voordeel over een paar jaar is dan de betere verkoopbaarheid. En of je daar je droomauto voor moet laten staan :idea: :?: My 2 cents


op zich een goed idee, alleen kom je dan meteen bij een 3.4 terecht en het moet voor hun een 3.6 zijn

29 jan 2008 13:01

voor mij wel ja, zou persoonlijk voor optie 2 (meer betalen, meer terugkrijgen) gaan
Maar hun staren zich blind op de goedkope prijs maar negeren de hoge km-stand.
Ik wou me er hier enkel van vergewissen dat een 996 met 200K inderdaad moeilijk verkoopt :wink:

29 jan 2008 13:42

torquey schreef:Ik wou me er hier enkel van vergewissen dat een 996 met 200K inderdaad moeilijk verkoopt :wink:

Is dat zo ? is puur prijsafhankelijk dacht ik....

29 jan 2008 13:47

Waarvoor kopen ze de 996 als investering of om in te rijden :?:

Als investering zou ik het niet doen, maar om 4 jaar een lekkere cabrio te rijden DOEN.

Een dealer onderhouden 996 met 200K op de teller (en waarschijnlijk dan ook nog porsche garantie) zou ik best durven kopen.

Dus kopen die hap, jaarlijks de beurt laten doen en garantie laten verlengen (kan tot 2013 en kost ca €1250,-) per jaar.
In duitsland nog iets goedkoper, heb in 2007 €1150,- betaald(belastingvrije garantieverlenging :D )

Over 3-4 jaar krijg je er vast nog wel een mooie prijs voor terug

31 jan 2008 15:55

Ter info die wagen in kwestie werd deze morgen opgehaald.
Er werd me alvast een proefrit beloofd 8)

Nou rest er alleen nog het kinderzitjes probleem wat voor dit model niet evident schijnt te zijn :wink:

31 jan 2008 16:09

Veel plezier en veilige KM gewenst.

Hebben ze nog wat van de prijs weten af te dingen?

31 jan 2008 18:57

Boxy&Boraman schreef:Veel plezier en veilige KM gewenst.

Hebben ze nog wat van de prijs weten af te dingen?


De Porsche komt op de Belgische zaak van mijn oom (sinds een aantal jaren Nederbelg). Dit betekent ook helft van de “MehrwertSteuer” terugvorderbaar en op Belgisch kenteken dus ook geen BPM. Volgens hem kostte de wagen aldus netto zo’n 42,5K (inclusief 1j. Gebrachtwagengarantie), een superdeal lijkt me.

31 jan 2008 18:59

gast schreef:gaan ze zich hier op het forum aanmelden? Ben benieuwd naar hun bevindingen over deze auto.


Ik vraag het hem in elk geval, ben zelf ook benieuwd hoe het rijdt.

04 feb 2008 15:24

Gisteren dus even mogen proeven. Leuke wagen, mooi geluid, makkelijk en vlot te rijden en ook qua structuurstijfheid echt top. Motor helemaal achterin geeft toch een totaal ander gevoel dan in de Boxster. Maar wat rijsensaties betreft, scoort de 996 ondanks de 92pk extra niet echt hoger dan de Boxster. Kan ten dele aan die tiptronic liggen, die nou eenmaal niet echt mijn ding is. Respons is toch te langzaam naar mijn mening maar de 320pk van de 3.6 kunnen er wel beter mee overweg dan de Boxster 2.5 tip waar ik ooit mee reed en waar het verlies aan vlotheid echt wel te groot was om nog langer van een sportauto te spreken.
Mocht ik de plaats achterin nodig hebben, dan zou ik eventueel willen ruilen maar dit is (nog) niet zo dus voorlopig blijft de Boxster.

04 feb 2008 23:27

hier cabriootje met veel km,s :shock: :


Afbeelding :wink:

04 feb 2008 23:30

gast schreef:wedstrijdje doen tegen mijn tipje :?: :idea: :wink:


Jaaahhh kom maar op, komende zondag!!!!

04 feb 2008 23:46

gaan jullie allebei nou maar eerst leren rijden :roll: :mrgreen: :wink:
Plaats een reactie